Ehkäisyongelma
Olemme tapailleet miehen kanssa kevättalvesta asti. Aluksi käytimme tietysti kondomia ehkäisyyn, ja tällöin sain sellaisen kuvan että miehelle tämä on ihan ok. Kuitenkin mies on nyt alkanut kysellä, että milloin "hankit pillerit tai jotain", että kondomi voitaisiin jättää pois. Kerroin, että pillerit ei ole minulle vaihtoehto eikä sovi oikein muukaan hormonaalinen ehkäisy. Muissakin vaihtoehdoissa on ongelmansa, niin että kondomi on käytännössä ainoa mikä sterin lisäksi sopii.
Ensin mies sanoi että asia ok, mutta ei taida kuitenkaan olla, koska mies edelleen puhuu siitä miten "helppoja" muita ehkäisymuotoja on olemassa. Mutta kun yritän puhua asiasta ja selitän uudelleen miksi ne tietyt ehkäisyt ei käy, niin kondomi onkin sitten taas ihan ok hänellekin. Mutta sitten ei olekaan. Mies ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että ne kaikki ehkäisymuodot ei vaan sovi kaikille.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä haluaako se sitten vauvan jos ei kortsut ole mieleen.
Muuta vaihtoehtoja ei ole? :D
Kortsu tuntuu kauhealta mutten lapsia halua ja olen nainen, moni mies ajattelee myös samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kysynkin
Vasektomia on hyvä ja helppo ehkäisykeino. Ehdota sitä miehelle jos kortsut ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaihtoehtoja ei ole? :D
Kortsu tuntuu kauhealta mutten lapsia halua ja olen nainen, moni mies ajattelee myös samoin.
No minulla käytännössä kondomit tai steri on ne vaihtoehdot. Miehellä kondomi tai vasektomia.
Kortsut on aika helppo ehkäisy eikä mene petivaatteet vaihtoon.
Vasektomiaa vaan pöydälle, ei tarvitse sitten ulista ja pelätä että joutuu vastentahtoisesti isäksi.
Fiksu mies olisi jo käynyt vasektomiassa, jos meinaa nussia vaikeaa jänkkääjää.
Vierailija kirjoitti:
Kortsut on aika helppo ehkäisy eikä mene petivaatteet vaihtoon.
Tämä on varmasti naisen kirjoittama kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies olisi jo käynyt vasektomiassa, jos meinaa nussia vaikeaa jänkkääjää.
Nainenhan voikin ihan itse valita miten hormonaalinen ehkäisy hänelle sopii tai että onko kierukka mahdollinen.
Keskeytetty yhdyntä ja nielet mieheltä mällit. Helppo ratkaisu.
No kysy sä vaihteeksi häneltä, että milloin meinaa tehdä ehkäisyasialle jotain. Että kun se vasektomia on suht helppo toimenpide verrattuna naisen vastaavaan, että milloinkas on varaamassa aikaa.
PARRU PERSEESEEN ja pulinat pois.
Meillä myös kondomi käytössä ja mies suostunut siihen koska ei halua vasektomiaa. Tämä on miehillä ilmeisesti melko yleistä mitä olen kuullut, harva ainakaan lapseton mies haluaa vasektomiaa. Kai se on joku juttu että ei tuntisi itseään mieheksi enää tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia on hyvä ja helppo ehkäisykeino. Ehdota sitä miehelle jos kortsut ei käy.
Miksi? Jos ette löydä molemmille sopivaa menetelmää, niin sitten seksikumppani vaihtoon! Ei toista saa kiristää vasektomialla eikä myöskään vanhemmaksi huijaamalla/pakottamalla/painostamalla.
Ainahan mies voi käydä maksullisissa, maksaa vähän ekstraa niin voi rynkyttää ilman kumia jos kotona on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
''
Minä olisin mieluusti teetättänyt vasektomian jo parikymppisenä, mutta etinen avovaimoni, eikä nykyinen vaimoni halunneet sitä. Ilmeisesti naiset haluavat säilyttää mahdollisuuden muuttaa mielensä.
Siksi toisekseen julkinen terveydenhuolto ei tee vasektomiaa nuorille, lapsettomille miehille. Mahtaako yksityinenkään tehdä?