Hoitajat ajetaan pakkotyöhön poliisin voimalla.
Uskomatonta miten Suomessa yhtä ammattikuntaa ajetaan pakkotyöhön. Täällä oikeus mennä lakkoon. Nyt uhataan hoitajia sakkomaksulla mikäli ei suostu tekemään lakon tullessa tai että poliisi voi tulla kotoa hakemaan töihin. Hoitajalla oikeus lakkoon. Päättäjät ovat aiheuttaneet tämän tilanteen. Kaikkeen muuhun rahaa kyllä on muttei hoitajien palkkavaatimukseen. UNIPERIIN laitettiin 20 miljardia mutta hoitajiin ei ole varaa laittaa 2 miljardia. Kyllä ihmetyttää hallituksen ja päättäjien tapa toimia.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä raha revitään, kertokaa??
Valtio kuluttaa kaikkeen roskaan siihen malliin että kyllä sieltä on leikattavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on hyvät palkat. Tuosta jos vielä nostetaan niin se on jo lääkärin palkka.
Onko 2550€/kk hyvä palkka?
On hyvä palkka. Ei teille nyt sentään lääkärin palkka kuulu
Lääkärit tienaavat paljon enemmän kuin kansanedustajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroakaan ei Uniperiin ole laitettu kansalaisten rahaa.
vaan?
Niin. Suomalaisten rahoja ei ole laitettu Uniperiin yhtään euroa vaikka näin kuvittelisit. Voit toki todistaa toisin faktalinkillä.
Kerro nyt konkreettisesti mistä nuo rahat revitään?
Saksan valtiolta.
Saksa ei maksa mitään
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että hoitsut itse hylkäsi heille erityisen edullisen palkkatarjouksen. Viiden vuoden ajan kaksi prosenttia enemmän kuin muilla aloilla. Eli nyt jo nauttivat muita suuremmasta korotuksesta.
Lääkäreiden palkat nousevat samassa ajassa yli 12%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on hyvät palkat. Tuosta jos vielä nostetaan niin se on jo lääkärin palkka.
Ihan linjassa julkisen puolen palkkojen kanssa. Miksi hoitajille pitäisi maksaa muita enemmän?
Miksi muita julkisen puolen ammattiryhmiä ei olla ajamassa töihin sakon uhalla? Päättele tärkeysjärjestys siitä.
No jos vaikka vanginvartijat tai palomiehet uhkasivat olla menemättä töihin niin luulen että velvoitettaisiin.
Myös lääkärit olivat lakossa suojelutyössä niin ettei henkiä vaarantunut.
Jos pakkolaki tulee voimaan esitetynkaltaisena, se koskee myös pelastusalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että hoitsut itse hylkäsi heille erityisen edullisen palkkatarjouksen. Viiden vuoden ajan kaksi prosenttia enemmän kuin muilla aloilla. Eli nyt jo nauttivat muita suuremmasta korotuksesta.
Siitä vaan sitten lääkäriksi lukemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä raha revitään, kertokaa??
Valtio kuluttaa kaikkeen roskaan siihen malliin että kyllä sieltä on leikattavaa
Vaikka kuinka leikattaisiin, niin kustannukset olisivat valtavat, jos hoitajat saisivat vaaditut korotukset. Sitten ainakin saisi heittää hyvästit lisätyövoimalle. Turha sitten nurista, että työtaakka ei vähentynytkään, vaikka palkka nousi.
Vierailija kirjoitti:
Noup! Just tänään luin että vuoteen 2027 mennessä lääkäreiden palkat nousee noin 12%. Se onkin aikamoinen summa sitten rahaksi muutettuna jo entiudestaan hyvään palkkaan. Mistäs sitten ne rahat otetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin olisi ihan toivottavaa että joku sen hoitotyönkin tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs teille ahneille p*skoille kaivetaan ne palkankorotukset? Lisää veroja?
Mutta sinutkin ahne p*ska pitäis kuitenkin hoitaa puoli-ilmaseks, mieluiten ilmaseks?
Ihmisiltä unohtuu kokonaan minkä takia hoitotyötä tehdään ja siitä veroja maksetaan. Ihan teidän omien perseiden vuoksi.
Kukaan ei Suomessa käy ilmaisessa hoidossa. Me maksamme sinunkin palkkasi
Sepä se kun ette maksa! Te vaan olette maksavinanne! Palkka on aivan naurettava työn vaatimuksiin nähden. Maksakaa kunnolla, niin saatte jatkossakin hoitoa. Jos ei käy, niin keksikää jokin muu keino sitten miten toimitte jos/ kun sairastutte.
Onhan se nyt selvää, että lailla on taattava ettei ihmishenkiä vaarantuisi. Lakkoilkoot muut kuin kriittisimmän eli tehohoidon hoitajat. Kai me nyt halutaan vielä säilyä sivistysvaltiona. Eikä anneta kiristäjille periksi, sitähän tämä on. Raukkamaista.
Siis te uhkailette suoraan toisten ihmisten hengellä ja ihmettelette vielä päälle, miksi sitä ei hyväksytä.
Lähde jo opiskelemaan uutta alaa tai mene muualle töihin kuten koko ajan uhkailette. Sitä ei ole vielä estetty. Jos joku tulee sua väkisisn töihin hakemaan, niin kattele sit uuusiks.
Pelle mikä pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johtuisiko siitä että lääkäreistä on pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin olisi ihan toivottavaa että joku sen hoitotyönkin tekisi?
Sairaanhoitajaopistoon on enemmän hakijoita kuin on pulpetteja eli tulijoita alalle riittää.
Vierailija kirjoitti:
Tohon pakkoon auttaa irtisanoutuminen. Kukaan ei normaali ihminen ei tollaseen suotu, että pakotetaan töihin. Täällä loisii moni muukin. Lopputilillä elää sen 3kk karenssin. Sit poistuu valvirasta tai mikä terhikki se nyt onkaan, vaihtaa alaa. Ongelma ratkaistu.
Juuri näin todella moni tekee. Valviraan tulvii jatkuvalla syötöllä pyyntöjä ammattioikeuksien poistamisesta. Hoitajista on jo muutenkin ollut vuosia ihan hälyttävä pula, joten nyt kun moni äänestää jaloillaan ja poistuu alalta, uupuvat jäljelle jäävät hyvin nopeasti lopullisesti. Kun tarpeeksi moni lähtee, ovat käytännössä loputkin pakotettuja lähtemään, koska muuten he nääntyvät työkuorman alle.
Mitenhän se oikeasti muka toimii, että poliisi tulee hakemaan kotoa töihin? Mikähän on tällaisen ihmisen työmotivaatio? Mitäs, jos se keksii hakea saikkua? Miten paljon poliiiseja tähän operaatioon tarvitaan, kun yhteen hoitajaan menee varmaankin ainakin tunti-pari, ja ne ovat Suomessa vielä yleensä pareissa?
En ole hoitaja, ihmettelen vaan, että miten tuo toimii. Jotenkin tuntuu, että tämä oli vaan huono veto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johtuisiko siitä että lääkäreistä on pula.
Miksiköhän lääkäreistä on pula? Heitä ei haluta kouluttaa enempää, koska halutaan pitää tietty palkkataso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. iso osa palkansaajista saa alle 2000 e/kk. Siihen nähden hoitsujen 3309e/ kk on oikein hyvä palkka.
Mistä tuon 3309€/kk repäisit? Minä saan bruttona tasan tuon 2550€/kk. En tee 3-vuorotyötä.
Mun brutto 8 tunnin työstä on piirun verran alle 2000 ja olen urani huipulla. Sä saat selvästi enemmän
kuin minä ! Tee vuorotyötä jos haluat enempi, samaa vois sanoa mulle, mutta mä rakastan vapaita iltoja ja viikonloppuja enempi, että olen tyytynyt tähän.
Niin ja mistä ne lääkärien palkankorotukset sitten revitään?