Kauan teillä menee aamutoimiin työaamuna jos lähdette pois kotoa
Mulla 40 min. Vessa, hampaat, meikki, hiukset 15 min. Pukeminen 5 min. Aamupala 10 min. Lapsen komentaminen 10 min.
Yleensä herään klo 7 ja oon klo 8 töissä. Työmatkaan 7 km menee sekä pyörällä että autolla 20 min.
N41.
Kommentit (131)
30min. Suihku, pukeminen, hiusten kuivaaminen, meikki
30-45 min. En tykkää kiireestä ja on mukavaa juoda rauhassa kahvia ja lukee uutisia.
Kun kello soi, siitä n.45 min olen jo ulkona.
Pian jään eläkkeelle, ei ole pikkulapsia vietävänä päiväkotiin.
Laitan tarkoituksella kellon soimaan ihan viime tipassa, kun se soi jo muutenkin hirveän aikaisin , klo 5.50.
Noin tunti sisältäen koiran aamulenkin ja ruokinnan.
45 min on hyvä, kahvit tippumaan, kuselle ja parran siistintä, 4 kuppia kahvia ja aamupala, eväät töihin, hampaanpesu, koiran käyttö aamutarpeilla ja sitten töihin. Jos lapsen vienti hoitoon niin 5 minuuttia lisää aikaa. M37v
Aamupala+hesari, suihku hiusten pesulla, hiusten kuivaus, meikki, hiusten suoristus, vaatteet, lähtö. Joku 1,5h tuohon menee.
Mistä tiedät, että mulla menee kauan?
1 h 15 min - 1 h 40 min. Enkä käy edes suihkussa. Olenko vähän hidas.. varmaan? :(
Meikkaus vie n. 20 min.
Aamupala ainaki 15-20 min.
Pukeminen ja vaatteiden valinta (joo vois hoitaa etukäteenkin) 10-15 min. Ulkovaatteissa kestää myös hetki.
Hiukset 5-10 min.
Wc ym. 5 min.
Muu säätäminen 10-15 min.
Ja kaiken lisäksi oon kiireinen ja syke katossa koko ajan. Ja lähden aina viime tipassa julkisiin. Ääh.
Vierailija kirjoitti:
1 h 15 min - 1 h 40 min. Enkä käy edes suihkussa. Olenko vähän hidas.. varmaan? :(
Meikkaus vie n. 20 min.
Aamupala ainaki 15-20 min.
Pukeminen ja vaatteiden valinta (joo vois hoitaa etukäteenkin) 10-15 min. Ulkovaatteissa kestää myös hetki.
Hiukset 5-10 min.
Wc ym. 5 min.
Muu säätäminen 10-15 min.Ja kaiken lisäksi oon kiireinen ja syke katossa koko ajan. Ja lähden aina viime tipassa julkisiin. Ääh.
Tää lohduttaa kaltaistani säätäjää, onneksi meitä on muitakin
Olisi kiva jos pystyisin olemaan niin tehokas, että suoriutuisin aamutoimista puolessa tunnissa. Mutta ei onnistu: säädän ja sählään niin, että vasta parin tunnin jälkeen oon lähtövalmis - ja ihan hiessä, stressissä ja myöhässä. Ehkä mulla on jokin elämänhallinnan/toiminnanohjauksen ongelma?
NItä kommentteja lukiessani en muuten yhtään enää ihmettele tai kyseenalaista havaintoani siitä miten suomalaiset on hitaita. Joka paikassa on aina helv.. hidas ihminen ja asiat sen takia viivästyy.. koko yhteyskunta on hidasta ja mitään ei hoideta tehokkaasti. Jos ihan oikeasti menee yli tunti vain siihen että saa itsensä työkuntoon niin miten ihmeessä saatte mitään päivän aikana aikaiseksi?
Pystyn tarvittaessa lähtemään alle 10min heräämisestä, mutta tykkään rauhallisista aamuista ja juon pitkään ja hartaasti kahvia ja poltan aamutupakit. Kello soi parituntia ennen lähtöä.