Kauan teillä menee aamutoimiin työaamuna jos lähdette pois kotoa
Mulla 40 min. Vessa, hampaat, meikki, hiukset 15 min. Pukeminen 5 min. Aamupala 10 min. Lapsen komentaminen 10 min.
Yleensä herään klo 7 ja oon klo 8 töissä. Työmatkaan 7 km menee sekä pyörällä että autolla 20 min.
N41.
Kommentit (131)
20 min täälläkin. Vessa, hammaspesu, meikki, vaatteet ja vamos. Suihkussa käyn illalla, ja yritän samalla miettiä seuraavan päivän vaatteet ja kerätä tavarat kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, täällä on porukkaa, joka ei käy aamulla suihkussa!
Miksi kävisin aamulla suihkussa kun menen töihin sikalaan tai navettaan, jossa hajustun ja likaannun hetikohta sinne saavuttuani. Käyn sitten töiden jälkeen.
Vähintään tunti.
Epidemia-ajan 1,5-2v kotona töitä tehneenä aamutoimet ovat hidastuneet. Ennen olin nopeampi. Nyt ei meinaa millään selvitä toimistolle jos ei xx klo aikaan tarvitse olla esim palaverissa.
1 h.
Aamulla on 45 min jumppatuokio. Vien ennen sitä petivaatteet ulos parvekkeelle.
Jumpan jälkeen puurokattila hellalle ja suihkuun.
Puuro lautaselle, laitan koneen päälle, petaan sängyn, syön puuroa samalla, kun avaan konetta.
Puurohiutaleet ovat kattilassa vedessä yön yli, eli on tehokasta.
Miten ennen koronaa kerkesin työpaikalle ?
kello soi 6.30 ja noin 6.42 hyppään pyörän selkään
8 minuutin kuluttua kellonsoitosta olen pyörän selässä matkalla työpaikalle.
Oottepa te kaikki nopeita :(( t. Adhd. Aamut erityisen hankalia, vaikea päästä käyntiin
Vierailija kirjoitti:
Oottepa te kaikki nopeita :(( t. Adhd. Aamut erityisen hankalia, vaikea päästä käyntiin
Minullakin on adhd, mutta silti pystyn suoriutumaan nopeasti aamusta. Helpottaa tietysti, että saan keskittyä itseeni, eikä tarvitse lisäksi lapsia syöttää, pukea ja hoputtaa.
Kaikki on aamuksi valmiina ja siitä toiminto kerrallaan kohti ovea. Kaikki hidastavat toiminnot olen karsinut pois, kuten aamupalan, aamukahvin, puhelimen pläräämisen, kaiken missä on helppo jumittaa. Vessaan, juomaan, vaatteet päälle, valmiiksi pakattu kassi ovelta mukaan ja matkaan.
Torkutus 30 min, minkä jälkeen 10 minuuttia aikaa vetää vaatteet päälle, kerätä eväät kassiin ja juosta bussiin
Vierailija kirjoitti:
Tunti menee. En ymmärrä, mihin se aika kuluu, mutta kun ynnään yhteen, eipä siihen paljon luppoaikaa jää.
Aamupesut noin 10 min. Meikkiin menee 13 min, kellotin. Hiuksiin ehkä 5-10 min, riippuen laitanko kiinni. Pukeminen 5 min, vaatteet katsottu ja silitetty valmiiksi.
Juon kahvin vasta töissä, jotta säästän aikaa, joten keitän vain kupillisen teetä ja syön jugurttia ja hedelmän, jotka on myös laitettu valmiiksi. Aamupalaan menee ehkä 10 min.
Mitä ihmettä laitat päälle kun kestää 5 minuuttia? Kymmenen kerrastoa ja korsetin?
2 tuntia. Olen aamuäkäinen, joten tarvin aamulla omaa aikaa ennen kuin poistun ihmisten ilmoille. Tuossa ajassa ehtii tehdä kaiken tarvittavan rauhassa.
(Ulkomailta) Aamutoimiin kuluva aika; riippuu kyllä aika paljon siitä, olenko kotona vai jossakin muualla päin maailmaa eli työmatkoilla.
Nyt taas poissa kotoa, joten
Viikon aikataulu
*n. 06.00 - 6.15 herätys mukavassa vanhassa kartanohotellissa (Iso Britannia)
Suihku, hampaidenpesu, kevyt meikkaus, työvaatteiden pukeminen.
*Aamiainen hotellissa parin kollegan kanssa
Keskustelua "päivänohjelmasta"
07.40 taksi tulee hakemaan paikalliselle toimistolle
08.00 Työpäivän aloitus
(Eilen kirjoitin myöskin surunvalitteluni surunvalittelukirjaan kuningattaren kuoleman johdosta.)
2 tuntia. Olen perfektionisti ja pelkästään meikkiin menee 45-50 min. Loppuaika menee hiusten pesuun, aamupalaan, pukeutumiseen ja lasten paimentamiseen.
Sängystä ylös, vessakäynti ja vaatetta päälle, koira ulos ja sille ruokaa 30 min
Pikasuihku, hiusten kampaus, hampaidenpesu ehkä vähän puuteria nassuun ja työvaatteet päälle 10-15 min
Sitten vain eväsleipä (edellisenä iltana tehty) mukaan ja töihin. Omalla autolla 25 min, julkisilla jotain 40 min, en enää muista. Työpaikalla keitän teetä ja syön aamiaisen samalla kun avaan sähköpostit ja aloittelen työt.
3-4 tuntia.
Tarvitsen kunnollisen päivänaloituksen ennen lähtöä, koska en ole lainkaan aamuihminen. Sen takia päätin kokeilla, mitä siitä tulisi, jos alan nousta supervarhain.
On huikeaa olla hereillä, kun muut nukkuvat, kaikki on ihan hiljaista, saa olla tietokoneella, katsoa tv:tä, lukea ym. ym..... ei ole kiire minnekään, eikä kukaan häiriköi. Kahvinkeitin on ladattu jo edellisenä päivänä ja muutkin laitettu valmiiksi, ei tarvitse haeskellakaan mitään aamuisin, sen kuin laittautuu ja lähtee, kun aika on.
Vartissa selviän, jos on pakko. Mutta en oikein ole aamuihminen ja luontaisesti olen tosi hidas aamulla. Tunti on sellainen perus, että ehtii juoda aamuteen rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
50 min. Herään 6.10. Vessa, pikasuihku (ei hiusten pesua), hammaspesu, kasvovoiteet. Sängyn petaus, eväiden pakkaaminen reppuun. Koiran kanssa pikalenkki; 10-20min. Valmiina pyöränselässä klo 7. Töissä klo 7.20. Työaika alkaa 7.30.
Et syö aamupalaa? Minulla vie aamupala, vaikka onkin vain leipä ja pari mukia kahvia. Niin 20 min, eli valtaosan ajasta. Nousen kuudelta, lähden n varttia vaille 7, työt alkaa 7.
Korkeintaan kaksi minuuttia.