Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan teillä menee aamutoimiin työaamuna jos lähdette pois kotoa

Vierailija
13.09.2022 |

Mulla 40 min. Vessa, hampaat, meikki, hiukset 15 min. Pukeminen 5 min. Aamupala 10 min. Lapsen komentaminen 10 min.

Yleensä herään klo 7 ja oon klo 8 töissä. Työmatkaan 7 km menee sekä pyörällä että autolla 20 min.

N41.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello soi 6.35. Pesen naaman ja hampaat, puen, käyn vessassa, laitan hiukset kiinni. Herätän lapset, laitan kahvinkeittimen päälle ja lapsille aamupalan pöytään. Menen koiran kanssa ulos. Täytän tiskikoneen ja laitan päälle jos tarvii. Lapset pukevat ja lähtevät bussipysäkille. Otan kahvikupin mukaan ja odotan pihalla, että lapset pääsevät bussiin. Bussi tulee klo 7.02. Ajan töihin 8km matkan. Olen työpaikalla 7.10. Vaihdan vaatteet ja työ alkaa 7.15. Jos ei tarvi käyttää koiraa eikä herättää lapsia siirrän herätyksen myöhemmäksi.

No sinäpäs olet tehokas heti aamutuimaan. Taptap

Huippuunsa viritetty tehokkuus. Jos menee joku asia väärässä järjestyksessä niin usein tökkää siihen. Lapset on ohjeistettu laittamaan seuraavan päivän vaatteet valmiiksi esille ja sängystä pompataan heti kun kello soi. Puhelin myös hälyttää kun pitää mennä pukemaan ulkovaatteet ja lähteä ulos. Reput on pakattuna ja ulkovaatteet ja kengät ojennuksessa. Aamu unet on tärkeimmät ja illat tahtoo venyä sinne 23-01.

Vierailija
62/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ootte kaikki noin nopeita??

Tai oikeampi kysymys ois varmaan miten mä oon niin toivottoman hidas 😅 Mulla menee 2,5h jos teen kaiken mitä haluaisin eli mukaan lukien meikkaaminen ja aamupalan syöminen.

Ihan minimissään menee tunti jo siihen että saan peseydyttyä, käytyä wcssä, pakattua tavarat ja etsittyä työpaikan avaimen.

Käyn suihkussa aina iltaisin, aamulla vain kasvojen ja hampaiden pesu. Meikissä ja hiuksissa ei kauaa nokka tuhise. Syön aamupalan ja juon kahvit vasta työpaikan kahvihuoneessa, aamupalaleivän teen jo illalla valmiiksi, ja nappaan sen aamulla jääkaapista mukaan. Eli kaikki aamun askareet on minimoitu. Inhoan aikaisia aamuja, ja toimin ihan zombie-vaihteella. Tunnin päästä heräämisestä olen työpaikalla. N. 20 minuuttia menee kotona aamutoimiin, ja 40 minuuttia työmatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keksintö on itsellä ollut siirtää työn aloitus aika seiskasta vartin yli seiskaan juurikin liikenteen takia. Ennen seiskaa saa junnata ruuhkaisissa risteyksissä. Seiskan jälkeen ei ole enää liikenteessä kuin matti myöhäiset ja minä. 8km ajomatka aikaan 8 min. Samalla ryystää sen aamukahvin kun kuitenkin siinä istuskelee.

Vierailija
64/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti ennen lähtöä herään. Juon kahvit vasta töissä, koska jos keittäisin ja joisin kotona aamukahvin, saisi lisätä tuohon vielä 20 min. Kun kävin töissä, joissa laittautumiseksi riitti naaman ja hampaiden pesu sekä hiusten laitto ponnarille, meni 40 min.

Vierailija
65/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 6.00, töihin lähden viimeistään 7.45, usein kuitenkin siinä puolen maissa.

Herään 30min ennen muuta perhettä, sillä tykkään omasta tilasta aamuisin. Olen aamuihminen, joten herääminen ei ole vaikeaa. Juon kahvia ja luen uutisia, käyn vessassa. Suihkussa en yleensä käy, mutta ehdin kyllä tehdä senkin, jos on pakko.

6.30 herää teinit ja mies. Sitten onkin välillä vessajonoa ja keittiössä ruuhkaa, kun kaikki tekevät omiaan.

Meikkaan, laitan hiukset ja pukeudun samalla, kun etsin sisäpelikenkiä tai milloin mitäkin. Kahvia menee siinä lomassa pari kuppia lisää, mutta en syö aamuisin.

Herään mielelläni yksin myös vapaapäivinä. Tykkään aamujen rauhasta ja aamupäivisin kahvien jälkeen olen kaikkiaan tuottoisimmillani.

Vierailija
66/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello soi 6.35. Pesen naaman ja hampaat, puen, käyn vessassa, laitan hiukset kiinni. Herätän lapset, laitan kahvinkeittimen päälle ja lapsille aamupalan pöytään. Menen koiran kanssa ulos. Täytän tiskikoneen ja laitan päälle jos tarvii. Lapset pukevat ja lähtevät bussipysäkille. Otan kahvikupin mukaan ja odotan pihalla, että lapset pääsevät bussiin. Bussi tulee klo 7.02. Ajan töihin 8km matkan. Olen työpaikalla 7.10. Vaihdan vaatteet ja työ alkaa 7.15. Jos ei tarvi käyttää koiraa eikä herättää lapsia siirrän herätyksen myöhemmäksi.

Huippuunsa viritetty tehokkuus. Jos menee joku asia väärässä järjestyksessä niin usein tökkää siihen. Lapset on ohjeistettu laittamaan seuraavan päivän vaatteet valmiiksi esille ja sängystä pompataan heti kun kello soi. Puhelin myös hälyttää kun pitää mennä pukemaan ulkovaatteet ja lähteä ulos. Reput on pakattuna ja ulkovaatteet ja kengät ojennuksessa. Aamu unet on tärkeimmät ja illat tahtoo venyä sinne 23-01.

No eikö olisi kaikille rennompaa mennä nukkumaan puoli tuntia aikaisemmin ja herätä puoli tuntia aikaisemmin. Rauhassa 🥱

Vierailija
67/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, täällä on porukkaa, joka ei käy aamulla suihkussa!

Vierailija
68/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oottepa te monet nopeita - mulla menee heräämisestä tasan tunti siihen, kun lähden kotoa.

Herään, juon lasin vettä+lääke, vessa: hampaiden pesu, naaman pesu, dödö kainaloihin.

Piilarit silmiin. Naamaan kasvovesi+seerumi+voide

Pöydän ääressä meikkaan: meikkivoide+puuteri+kulmat+ripsari+rajaus+poskipuna

Tukan harjaus+suihkaus lakkaa tai tukka kiinni nutturalle

Vaatteet päälle, kamojen tarkistus että kassissa varmasti kaikki. Lähtö ovesta ulos.

Ja en syö siis edes aamupalaa :D 

Vierailija
69/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40min, jos on mun vuoro huolehtia lapset. 20min, jos ei. Useimmiten on mun vuoro, koska mies menee 90% aamuista mua aiemmin töihin.

Herään 6.40, wc, kahvi tippumaan, puen, juon kahvia ja vettä samalla kun meikkaan. Hampaanpesu, hiukset. Teen aamupalasmoothien mukaan reppuun. Pakkaan lounaan rasiaan, jos on jäänyt jotain eilistä, ehkä teen leipiä lisäksi. Sitten oon ite valmis.

Sitten klo7 herätän lapset 3kpl, annan 7v ekaluokkalaiselle aamupalan valmiiksi, annan adhd-teinille lääkkeet, keskimmäinen huolehtii itse kaiken. Autan 7v katsomaan vaatteet. Laitan myös tälle pienimmälle ulkohousut, pipon, takin ja hanskat eteisen lattialle repun päälle, ettei "unohdu" pukeutua lämpimästi. Huutelen tai halailen kaikille hyvät koulupäivät, tarkistan että teini tietää bussikorttinsa olemassaolon ja on ylipäätään herännyt koomasta.

Yleensä lähden kotoa noin 7.30 ja olen töissä 7.45.

Vierailija
70/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö olisi kaikille rennompaa mennä nukkumaan puoli tuntia aikaisemmin ja herätä puoli tuntia aikaisemmin. Rauhassa 🥱

Mitä suotta. Ei tykätä vetelehtiä aamuisin. Lapset istuvat sen vajaan tunnin bussissa niin saavat siinä relata. Siinä ei montaa sanaa aamulla vaihdeta eikä ole kiirettä eikä hosumista kun jokainen tietää mitä tehdä. Automaattisesti menee vaatteet ja reput jo illalla lähtövalmiiksi.

Vierailija
71/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän rauhallisista aamuista enkä halua lähteä töihin kiireellä. Herättyäni n. 6:50 puhdistan kasvot ja pesen hampaat. Sen jälkeen teen lounasboksin töihin sekä aamiaisen, sitten syön ja nautin aamuteen. Meikkaan ja pukeudun samalla kun kuuntelen TV:stä aamun uutiset. Töihin lähden noin 8:20 ja työt alkavat 9:00.

Vierailija
72/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kersantti karoliinan mukaan se pitää mennä, 2 minuuttia.

Vierailija
73/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kaksi tuntia aiemmin. Haluan syödä aamupalan rauhassa ja katsoa aamu tv:tä. Haluan että aamut ovat rauhallisia, siitä sitten rauhassa töihin. Nuorena olin nopeampi, enää ei jaksa.

Vierailija
74/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen arkisin klo 6.10- 6.15 ja lähden töihin klo 6.40 eli 25-30min.

Vierailija
75/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn iltaisin suihkussa, haluan pestä päivän liat pois. Hyi niitä jotka menevät likaisina sänkyyn nukkumaan, HYI. Kun käy illalla suihkussa herää aamulla puhtaana.

Vierailija
76/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki illalla valmiiks. Herätys,vaatteet päälle,vessa, pika meikki ja hiukset. Kahvi ja puuro. Sillä aikaa kun valmistuvat petaan sängyn. Hampaat ja ulos ovesta.

Kesto n.25min

Vierailija
77/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 20-25min. Vessa, meikki, hiukset, Vaatteet, kuulolaitteet korviin, illalla tehdyt eväät reppuun... Pyörällä 15min, autolla 10 min. Herään kuuden jälkeen, oon töissä varttia tai kymmentä vailla seiska. Onneksi välillä on myös iltavuoroja, jää noi aamu kiireet pois.

Vierailija
78/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeimmin 20minuutissa ja hitaimmin kolme tuntia. Normi aamu.

Herätys 6.45

Vaatteet aamukahvi

Lasten vaatteet

Tavaroiden heitto laukkuihin

Lapset autoon 7.15

Päiväkodil 7.25

Töissä 8.00

Jos ei kiire tai herätään aikaisemmin niin kaiken sen ajan voi käyttää aamul. Lapset sa viedä hoitoon vasta 7.30 joten siihen tähdätään.

Vierailija
79/131 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauaa jos ei pallit jää vetoketjun väliin.

Vierailija
80/131 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole ennemminkin tapana käydä suihkussa illalla. Vai menetkö muka nukkumaan peseytymättä? Itsehän ei sitä huomaa, mutta päivän aikana iholle kertyy vaikka mitä hikeä ja likaa, jota levittelet sängylle ja tyynylle jos et ole pessyt niitä pois. Siis hyi!