Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Inhotuin suklaakonvehti saa oman rasiansa

Vierailija
13.09.2022 |

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009066281.html

Eli ananaskonvehti saa oman rasiansa. Mä rakastan ananaskonvehteja enkä koskaan ole tajunnut, miten ne on toisten inhokkeja. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää ainakin plösöille mammoille kelpaavan

Ahahaa. Taidat olla vain itse löysä kun on noin huono olo.

Nuo plösöiksi haukkujat ovat itse jotain rupisia ällötyksiä. Katkeria, kun eivät saa naista. Näin hoikkana naisena ei tulisi mieleenkään haukkua ketään läskiksi.

Vierailija
82/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin kossu;

Jos et tykkää, et ole isänmaallinen🤣

Joulupöydässä onpi kinkku, kossupullo ja ananaskonvehtirasia. Muu on turhaa piiperrystä

Ja Turun sinappi.

Mikä väri?

Minä ostan sitä punaista, joku muu ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"50-vuotias konvehtirasia

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 50 vuotta siitä, kun Panda aloitti Juhlapöydän-suklaakonvehtien valmistuksen Vaajakoskella Keski-Suomessa. Panda Juhlapöydän Konvehteja -rasiassa olivat jo tuolloin mukana Pehmeä Toffee, Minttu, Suklaatryffeli ja Zabaglione. Suklaatryffeli- ja Zabaglione-konvehdit ovat yhä edelleen myös saman muotoisia kuin 50 vuotta sitten.

Kyselyn mukaan Panda Juhlapöydän Konvehteja -rasian suosituin konvehti suomalaisten mielestä on Pehmeä Toffee. Sen ilmoitti valitsevansa rasiasta ensimmäisenä 19 prosenttia vastaajista. Toiseksi suosituin on Suklaatryffeli (17 %) ja kolmanneksi suosituin Suklaacrisp (16 %).

Ananas jää viimeiseksi

Kysely paljasti myös, mikä konvehti jää viimeiseksi suklaarasiaan. Vastaajista 18 prosenttia kertoi ottavansa viimeisenä rasiasta Ananas-konvehdin. Viimeisenä herkuteltavien konvehtien joukkoon lukeutuivat myös Vadelmamarmeladi (15 %) ja Minttu (15 %). Makuasiat jakavat tunnetusti mielipiteitä, siksi erot herkuteltavien konvehtien järjestyksessä ovat kuitenkin melko pienet.

Suklaakonvehdit kuuluvat laajasti suomalaisten elämään, sillä 92 prosenttia kertoi syövänsä konvehteja. Erityisesti konvehdit ovat osa joulunaikaa, sillä 48 prosenttia suomalaisista kertoi syövänsä konvehteja vain jouluna."

Tämä on kyllä jännä juttu, mun ykkösuosikki on Zabaglione, kakkonen ananas ja pehmeä toffee kolmas, loput saakin sitten joku muu syödä. En tiedä onko mun laps raukat koskaan maistaneet Zabaglionea... Ehdoton inhokki on suklaatryffeli, se tryffeli on niin järkyttävää karvasta shaibaa.

Kyllä on ihmisillä oudot makunystyrät. Vai olisko niin, että monelle maistuu nuo ällömakeat kuten Zabaglione parhaiten. Raikkaat ananas, Vadelma ja Minttu ovat minun suosikkejani.

Vierailija
84/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että IS taas nostaa tuohon, että Pandan juhlapöydän konvehdit ovat voittaneet suklaakonvehtiäänestyksen jo kolme kertaa peräkkäin. Äänestyksessä kysytään suosikkikonvehtirasiaa ja ihmiset tietty valitsee sen joka on kilohinnaltaan halvin. Sen takiahan tuota ostetaan, että se on halpaa. Saa cittarista viisi boksia tarjouksessa. Se, että onko se parhain olisi taas ihan eri äänestys.

Kyllä se vaan on tällä hetkellä parhain. Fazerin konvehdit on huonontuneet ja huonontuneet, nyt niissä harvemmin on muita kuin ehkä geisha syötävää.

Ja siinä ne onkin, ne kaksi vaihtoehtoa. Ulkomaiset on järkyttävän pahaa halpaa tai sitten vaan kallista pahaa.

Vierailija
85/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ananaskonvehti on Pandan juhlapöydän konvehdeista lempparini. Onneksi tulee omaan rasiaan. Ostan ehdottomasti. Miksi ananaskonvehti ei voi olla rasiassa, onhan siellä vadelmakonvehtikin. Se myös hyvä. Sille voisi myös oman rasian tehdä. Ostaisin.

Kierrän kaukaa Pandan juhlapöydän konvehdit. En vaan tykkää panda suklaasta.

Tämä oli tärkeä tieto!

Oli näköjään, kun sun piti kommentoida.

Kommentoin tässä ketjussa, koska olen riemuissani ananassuklaarasiasta.

Sen sijaan mitä sinä täällä teet, kun et edes tykkää Pandan suklaista?

Vierailija
86/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat täällä ihan raivona toistensa kimpussa, ihan ku joku suklaa ois maailman tärkein aihe 🙄

Vierailija
87/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 50 vuotta siitä, kun Panda aloitti Juhlapöydän-suklaakonvehtien valmistuksen Vaajakoskella Keski-Suomessa. Panda Juhlapöydän Konvehteja -rasiassa olivat jo tuolloin mukana Pehmeä Toffee, Minttu, Suklaatryffeli ja Zabaglione. Suklaatryffeli- ja Zabaglione-konvehdit ovat yhä edelleen myös saman muotoisia kuin 50 vuotta sitten.

Kyselyn mukaan Panda Juhlapöydän Konvehteja -rasian suosituin konvehti suomalaisten mielestä on Pehmeä Toffee. Sen ilmoitti valitsevansa rasiasta ensimmäisenä 19 prosenttia vastaajista. Toiseksi suosituin on Suklaatryffeli (17 %) ja kolmanneksi suosituin Suklaacrisp (16 %).

Ananas jää viimeiseksi

Kysely paljasti myös, mikä konvehti jää viimeiseksi suklaarasiaan. Vastaajista 18 prosenttia kertoi ottavansa viimeisenä rasiasta Ananas-konvehdin. Viimeisenä herkuteltavien konvehtien joukkoon lukeutuivat myös Vadelmamarmeladi (15 %) ja Minttu (15 %). Makuasiat jakavat tunnetusti mielipiteitä, siksi erot herkuteltavien konvehtien järjestyksessä ovat kuitenkin melko pienet.

Suklaakonvehdit kuuluvat laajasti suomalaisten elämään, sillä 92 prosenttia kertoi syövänsä konvehteja. Erityisesti konvehdit ovat osa joulunaikaa, sillä 48 prosenttia suomalaisista kertoi syövänsä konvehteja vain jouluna."

Tämä on kyllä jännä juttu, mun ykkösuosikki on Zabaglione, kakkonen ananas ja pehmeä toffee kolmas, loput saakin sitten joku muu syödä. En tiedä onko mun laps raukat koskaan maistaneet Zabaglionea... Ehdoton inhokki on suklaatryffeli, se tryffeli on niin järkyttävää karvasta shaibaa.

Kyllä on ihmisillä oudot makunystyrät. Vai olisko niin, että monelle maistuu nuo ällömakeat kuten Zabaglione parhaiten. Raikkaat ananas, Vadelma ja Minttu ovat minun suosikkejani.

No se on vastaava kun Fazerin geisha. Se on mun suosikki myös.

Vierailija
88/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt vedä ananaskonvehtia nenään, en tarkoittanut loukata tai ikävystyttää sua kuoliaaksi tylsyydelläni, sorry. Poistunkin tästä muualle haaveilemaan ananaskonvehdeista :D

- sama[/quote]

Ei, ei tulisi mieleenkään.

En ole tyhmä.

Toisin kuin nämä, jotka kuvittelee ja käyttätyy niin tyypillisen suomalaisesti.

Jos et pidä JUST samoista asioista, kuin "kaikki" muutkin ja uskallatkin ajatella omilla aivoillasi.

Huiiii....

Vierailija
89/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, lempparikarkki

Vierailija
90/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "inhotuin" maku saa oman rasian?

Täysin epäloogista ja markkinoinnnin vastaista...

Vierailija
91/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten "inhotuin" maku saa oman rasian?

Täysin epäloogista ja markkinoinnnin vastaista...

En usko noihin äänestyksiin, mutta hyvä veto Pandalta.

Vierailija
92/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu ja ananas on parhaat Juhlapöydän konvehdeista.

Vierailija
93/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tykkään!!! :P

Vierailija
94/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ananas suklaaseen?

Vierailija
95/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko on tutkittu onko korianterin ja ananaskonvehdin inhoamisen takana sama geenimuunnos?

Minua korianteri yököttää, mutta ananaskonvehti on nannaa :P

Okei, hypoteesi kumottu 😁

Vierailija
96/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ananaskonvehti oli sellanen suorakaiteen muotoinen, jossa punottua kopan pohjaa muistuttava kuvio.

Vierailija
97/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandalla on vaikka mitä herkkuja.

https://www.panda.fi/tuotteet/

98/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun lehti kirjoitti Jimistä, niin mistä se marmeladi sen sisällä on tehty ? En millään ole saanut sitä selville.

Vierailija
99/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananaa suklaa on hyvää.

Vierailija
100/145 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ananas jää viimeiseksi

No se on vastaava kun Fazerin geisha. Se on mun suosikki myös.

Zabaglioneko muka sama kuin geisha, no ei ole.