On todistettu, että tytöt ovat poikia fiksumpia.
https://yle.fi/uutiset/3-12610579
Huippulukioiden oppilaista on yli 70% tyttöjä samaan aikaan kun pojat oppii peruskoulussa hädin tuskin n lukemaan. Tytöt myös kilpailevat keskenään koulumenestyksedtä ja paineista at toisensa parempiin suorituksiin. Samalla heikot ja luuseripojat karsiutuu. Samalla suhteella mennään ja valmistutaan yliopistosta.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet on naisia fiksumpia.
Keskimääräinen älykkyysosamäärä on sukupuolten välillä suunnilleen sama, mutta on totta, että huippuälykkäitä on miehissä enemmän.
Lukiossa pärjää kovalla työllä vaikka olisi keskinkertainen älyltään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet on naisia fiksumpia.
Hädintuskin lukutaitoinen reisskka siinäkin parhaansa yrittää päteä. Voi toista.
Hyvä vaan, me pojat voidaan vaihteeksi olla kotona kun tytöt stressaa ja suorittaa.
Kaipaisin kyllä vähän faktoja kehiin, ennen kuin voin tosissani ottaa tällaiset heitot!
Ehkä pojat tarvitsisi apukouluja ja entisen kansalaiskoulun kaltaista tasoa, jossa suoraan mennään amikseen. Siellä keskityttäisiin opettamaan lukemaan ja laskemaan ihan niinkuin alakoulussa ennenwanhaan.
Onhan noita kympin tyttöjä aina riittänyt. Ei se lukiossa ole vaikeaa jos on kiltti, tottelee ja tekee tunnollisesti läksynsä. Ei se mitään poikkeuksellista älykkyyttä vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin kyllä vähän faktoja kehiin, ennen kuin voin tosissani ottaa tällaiset heitot!
Oletko mies? Todistit juuri pointin. Avausviestissä on linkki juttuun.
Sehän ei silti tarkoita sitä että jokainen nainen on vieressä seisovaa miestä fiksumpi ja viisaampi
lopettakaa tää turha "tutkimusten " seuraaminen tyhmät
Esim pojalla kympit matikka, fyke jas muuta tasoa 8-9 niin ei pääse nk yli 9 lukioon, siellä on myös poikiakin mutta vähemmän, mun poika kävi yli 9 lukion. Pääsi sinne minne halusi nk hakupaineala, pääsykoe.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tytöille tapahtuu sen yliopiston jälkeen?
Työelämän rakenteellinen sorto iskee ja estää etenemisen. Mutta koulutetut miehet ovat vähenevä luonnonvara, joten piannämä esteet poistuu alalta kuin alalta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita kympin tyttöjä aina riittänyt. Ei se lukiossa ole vaikeaa jos on kiltti, tottelee ja tekee tunnollisesti läksynsä. Ei se mitään poikkeuksellista älykkyyttä vaadi.
pitkä matikka taas on niin helppoa kuten fysiikka, just
Vierailija kirjoitti:
Esim pojalla kympit matikka, fyke jas muuta tasoa 8-9 niin ei pääse nk yli 9 lukioon, siellä on myös poikiakin mutta vähemmän, mun poika kävi yli 9 lukion. Pääsi sinne minne halusi nk hakupaineala, pääsykoe.
Niin minunkin kaksi poikaa ja tytär -so what? Ei pari pääskyä kesää tee.Suurin osa pojista ihan itse pilaa koulumenestyksen sä ja löperöt vanhemmat ei välitä.
Ei kai tässä mitään tyttöjen fiksuutta ole todistettu vaan se, että tytöt hakee enemmän lukioihin ja pääsee myös sisään sinne.
Tällä provoyritelmällä on lähinnä todistettu, että AP ei ole penaalin terävimpien kynien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta edelleen fiksuimmat 30% pojista saa ne johtotehtävät ja ovat tulolistojen kärkisijoilla. Mitäs siihen sanot. Ohittavat mennen tullen nämä 70% tytöt. Tyttöjen pitäisi hiljalleen vähän tsempata.
Ongelma onkin työelämän rakenteellinen sorto naisia kohtaan. Mutta se tullaan murtamaan. Asema asemalta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kerrot samaa kympin pojista. Ei tietenkään vaadi poikkeuksellista älykkyyttä vaan vähän kuria ja tunnollisuutta. Miksi pojilta löytyy niin vähän itsehillintää, muuten? Yhtälailla tytöillä on pelit ja somet, mutta pojilla nää vaikuttaa huomattavasti koulumenestykseen.
Huutista kaikille jotka sanoo "ai jaa, no minun pojalla/tytölläpä on se ja se keskiarvo" ja osoittaa samalla oman älykkyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tytöille tapahtuu sen yliopiston jälkeen?
Työelämän rakenteellinen sorto iskee ja estää etenemisen. Mutta koulutetut miehet ovat vähenevä luonnonvara, joten piannämä esteet poistuu alalta kuin alalta.
Olen elänyt koko elämäni Suomessa, jossa naisilla on ollut täysin yhdenvertaiset mahdollisuudet tehdä mitä tahansa kuin miehillä. Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori, joka en ole koskaan edes ajatellut, etteikö nainen olisi pätevä tekemään mitä tahansa. Milloinkaan omassa nuoruudessani en muista, että olisimme (ikäpolveni siis) koskaan ikinä ajatelleet, ettei nainen voi käyttäytyä noin, että tuo on miehen työ ja tämä on naisen paikka. Minun sukupolveni on aina ajatellut, että kaikki, jokainen ihminen voi tehdä mitä haluaa. Eikä minua ole koskaan sorrettu, ainakaan työelämässä tai CV:ssä tai missään mitä voisin pitää konkreettisena haittana.
No eiköhän joukosta löydy myös helmiä.