Kissa pöydälle: Onko totta, että luulosairaat kuormittavat terveydenhuoltoa?? Siis eivät millään usko, että mitään fyysistä sairautta ei löydy. Onko näissä tilanteissa oikeasti vikaa päässä? Mitä näille pitäisi tehdä??
Ferritiini- ja kilpirauhasarvohullut ainakin tiedetään. Sitten ovat nämä kaiken maailman kipuilijat ja muotidiagnoosien metsästäjät. Vievät lääkäriajat oikeasti sairailta.
Miten noista hulluista päästäisiin?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on pakko-oireinen häiriö. Siihen liittyy voimakas sairastumisen pelko. Hän pelkää milloin mitäkin tautia ja tutkimuksiin olisi päästävä.
Mulla myös. Ocd näkyi nyt keski-ikäisenä magneettikuvissa. Se selittää myös, miksi yhden huoneen siivous vie kerralla 14 h.
Ocd ei näy normaalissa magneettikuvassa vaan siinä, missä laitetaan laskimoon sitä varjoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on pakko-oireinen häiriö. Siihen liittyy voimakas sairastumisen pelko. Hän pelkää milloin mitäkin tautia ja tutkimuksiin olisi päästävä.
Mulla myös. Ocd näkyi nyt keski-ikäisenä magneettikuvissa. Se selittää myös, miksi yhden huoneen siivous vie kerralla 14 h.
Pitää siivota lattia millimetri kertaa millimetri kerrallaan. Istun lattialla, kun siivoan. Nyt työkkäri ehdotti laitoshuoltaja koulutusta. En kyllä varmaan koko siivousaluetta ehdi siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää siivota lattia millimetri kertaa millimetri kerrallaan. Istun lattialla, kun siivoan. Nyt työkkäri ehdotti laitoshuoltaja koulutusta. En kyllä varmaan koko siivousaluetta ehdi siivoamaan.
Jos ei ehdi siivoamaan potilashuoneita niin lisää vessapaperia ja tyhjentää edes roskikset. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei nykyään pääse. Ja sairaalan lattioita voi siivota istualtaan niinkuin kotona. Palkka on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä ollut tuollainen "terveyskeskuksen kuormittaja", selkä-ja lihasvaivoineni. Fysiatri käski vain salille, vaikka olin jo ylikunnossa treenaamisesta. Magneetissa näkyvistä muutoksista (mm. kysta, kaksi välilevyä kulunut jo kokonaan pois, yksi nikama läpeensä rappeutunut, j normaalit kulumat päälle) huolimatta ei leikattu. Enempää ei tutkittu. Aloin kaatuilla, jalka ei enää pidä. Lihasvoimat katoamassa, kipuja. Ravasin niin paljon lääkärissä, että en enää kehdannut mennä sinne "pienemmistä vaivoista", esim jälkikäteen löytyi vanha murtumakin jalasta. Kun en enää kehdannut valittaa siellä joka asiasta. Liikuntakyky heikkeni vuosi vuodelta, päälle normaalit iän tuomat vaivat. Lääkärit kohtelivat kuin luulosairasta.
Lopulta yksi lääkäri otti minut tosissaan, laittoi erikoislääkärille. Tutkittiin kunnolla ja löytyi mm. hermojuurivaurioita selästä, sekä vakava lihassairaus.
Olen lopen uupunut selittelemään lääkäreille, ihmisille, miksi en jaksa liikkua. 15 vuotta yritin turhaan kertoa, ja sain luulosairaan leiman.
Jos tutkittaisiin kerran kunnolla, ei tarttis 15 vuotta ravata valittamassa.
tämä. Itse olen maannut 20 vuotta tässä sängyssä ja just tuli taas hylky yhdeltä Taysssin osastolta. Kyllähän sitä mielummin olisi kunnossa ja töissä, kuin makaisi vuodesta toiseen. Ketään ei julkisella kiinnosta.
Itse istun kotona lattialla, kun imuroin tai luutaan. Onnistuu se sairaalassakin, jos ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei ole kuin siivoustöitä. Siivoaa mitä ehtii.
Jos näette istuvia siivoojia niin tiedoksi, että kelan lääkärit ei nykyään päästä työkyvyttömyyseläkkeelle eikä 595 työmarkkinatuella saa laskuja maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousjäljen pitää olla täydellistä. Millimetri kertaa millimetri. Istun nykyään, kun siivoan.
Matot pitää imuroida molemmin puolin. Vessapytyn pesuun menee ainakin tunti.
Ei terveydenhuoltoa pysty nykyään turhaan kuormittamaan. Ei sinne pääse oikeasti sairaatkaan.
Jos naapurinne imuroi yhtä huonetta kerrostalossa 8 h putkeen, hänellä on luultavasti ocd.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurinne imuroi yhtä huonetta kerrostalossa 8 h putkeen, hänellä on luultavasti ocd.
Ja jos suihkussa menee 2 h putkeen.
Minä olen käynyt tk-ssa useamman kerran valittamassa kipeistä peräpukamista. Aijon käydä niin kauan kun ne on kipeät ja vuotaa verta.
Terveydenhuoltoa kuormittaa alkoholisoituneet miehet. Nämä ajautuvat päivystykseen ja se on paljon kalliimpaa, kun yhden mummon vastaanottokäynti virka-ajalla.
Minulla ei ole varaa lääkäriin. Kova nuha ja kova yskä ollut jo viikon. Veikkaan rs-virusta tai koronaa.
Jep. Naiset hoitavat vaivansa ajoissa ja miehet pitää sitten ottaa sairaalaan pallolaajennukseen. Kumpi on kalliimpaa?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Naiset hoitavat vaivansa ajoissa ja miehet pitää sitten ottaa sairaalaan pallolaajennukseen. Kumpi on kalliimpaa?
Ei työttömillä naisilla ole rahaa lääkäriin. Itsellä ei ole mitään ehkäisyä tällä hetkellä. Täytyy vaan toivoa, että miehet antaa olla rauhassa etteivät joudu maksamaan elareita.
Kyllä, aloittaja on täysin oikeassa. Luulosairaat on aina olleet lääkärissä, tiedän itsekin näitä. Yksi nainen meni lääkäriin kun oli varvas kipeä, no lääkäri ei löytänyt vikaa, meni sitten yksityiselle joka ei löytänyt mitään vikaa, haukkui lääkärit. Suutuin yhdelle tutulle, kun sai lääkäriltä puhuttua astma tutkimukset itselleen, kun on kissan ja koiran karvoja suussa, oli kissa ja koira kotona. Mietin että ei se nyt astmaa ole ne karvat. Mutta näin osa saa mitä haluaa, osalle meistä sanotaan kipu kuuluu nivelrikkoon. Ja ei en mielellään menee lääkäriin, kun siellä käy niitä sairaita levittämässä pöpöjä
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa lääkäriin. Kova nuha ja kova yskä ollut jo viikon. Veikkaan rs-virusta tai koronaa.
Pitää lukea nettiä ja arvailla mihin tautiin oireet sopii.
Oma kokemukseni on, että varsinkin naisten oireita vähätellään, se aina vaan "virtsatietulehdusta tai masennusta tai ihottumaa" pläppläp.
Sitten kun joku erikoislääkäri ottaa potilaan tosissaan ja laittaa röntgeniin, magneettikuvaukseen, TT-kuvaukseen jne... sitten ne todelliset fyysiset vaivat löytyvät. Voi mennä vuosia.
Mulla on pitkä lista näitä terveysaseman keksimiä "masennuksia", "nokkosihottumaa", "jalkasilsaa" ja "närästystä", "virtsatietulehduksia", jotka ovatkin sitten erikoissairaanhoidossa osoittautuneet vakaviksi sairaalahoitoa, leikkausta, erityistä hoitoa tai kuntoutusta vaativiksi taudeiksi ja pitkäaikaisiksi sairauksiksi.