Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli, ja nyt mies laittoi 2800 euron "laskun" ravintolaruuista ja tavarasta, joita hän on ostanut minulle

Vierailija
12.09.2022 |

Sain WhatsAppilla peräti 89 kuvaa kuiteista, jotka kaikki oli ravintolaruuista, jotka hän oli tarjonnut. Lisäksi tähän 2800 euroon sisältyi käytetty iPad, jonka hän antoi minulle ja n. 140 euron lenkkarit, jotka hän osti minulle yllätyksenä.

Tilanne on sikäli erityisen naurettava, että mies asui lähes kolmen vuoden ajan ilmaiseksi luonani vanhempieni ostamassa asunnossa. Ei edes osallistunut sopimuksesta huolimatta yhtiövastikkeen maksuun, vaan minä hoidin sen koko ajan.

No, miestä odottaa kiva pieni yllätys. Setäni on nimittäin lakimies, ja hän sanoi, että jos mies ei suostu luopumaan naurettavasta vaateestaan, häntä odottaa pian kolmen vuoden maksamattomat osuudet yhtiövastikkeesta. Todennäköisesti emme kuitenkaan noteeraa tuota naurettavaa WA-tulvaa millään tavalla, vaan blokkaan luuserin numeron ja kaikki somekanavat, joiden kautta hän voisi ottaa yhteyttä.

Oliko tämä pikkumaisuuden huipentuma vai onko joku kenties palstalta kohdannut vielä naurettavampaa käytöstä?

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällaiseen jälkikäteen laskutukseen mennään, niin kannattaa todellakin lähettää lasku asumisesta, ja myös niistä palveluista sängyssä. Voi vielä eritellä mitä mikäkin toimenpide kustantaa. Aivan yhtä hullua kuin miehen touhu. Laskisi nyt vielä mitä maksaa menetetty aika ja nuoruus, ja kaikki se mahtava minkä on menettänyt seurustelun aikana.

Myös mies voi laskuttaa palveluista sängyssä.

Ihan vapaasti. Mies on hinnoiteltu vain halvemmaksi kuin nainen, että aina jää miinukselle.

Vierailija
142/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällaiseen jälkikäteen laskutukseen mennään, niin kannattaa todellakin lähettää lasku asumisesta, ja myös niistä palveluista sängyssä. Voi vielä eritellä mitä mikäkin toimenpide kustantaa. Aivan yhtä hullua kuin miehen touhu. Laskisi nyt vielä mitä maksaa menetetty aika ja nuoruus, ja kaikki se mahtava minkä on menettänyt seurustelun aikana.

Seksiä ei kannata sotkea asiaan, typerä ajatus. Muutenkin typeristä typerin juttu. Mikä on lahjaksi annettu, on saajan omaisuutta, eikä yhteensäkään arvoltaan edes lahjaveron verran.

Mutta tuo kolmen vuoden ilmainen asuminen on jo 4795 euron arvoinen lahja, josta pitää ilmoittaa verottajalle. Onkohan mies nostellut jotain tukia tuolta ajalta ja vuokrannut pimeästi omaa kämppäänsä? Verottajalle ja Kelalle vinkkaamisen väärti juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin yksi ex sanoi että oon sille 1000 mk velkaa. Ihan päästään kyllä heitti summan, mutta sisälsi juomia joita oli tarjonnut minulle baari-iltoina. En todellakaan maksanut. Olin köyhä opiskelija ja hän DI. Ei onneksi tarvinnut riidellä sen kerran jälkeen asiasta.

Ex-miehesi on näköjään varautunut kaikkeen. Itse laittaisin yhtiövastikkeista samanlaisen laskun hänelle, jotta tajuaisi pyyntönsä typeryyden.

Vierailija
144/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mies voi laskuttaa palveluista sängyssä.

Ihan vapaasti. Mies on hinnoiteltu vain halvemmaksi kuin nainen, että aina jää miinukselle.

Miehet tyrkyttävät ilmaiseksi ja jopa väkisin nillekin, jotka eivät heitä halua.

Vierailija
145/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisella loiselätillä on mennyt hieman tunteisiin. Luonnollisesti karhuat sopimuksessa sovitut asumiskulut huolimatta hänen lapsellisesta spammistaan.

Vierailija
146/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai vuosia sitten entiseltä seurustelukumppaniltaan suhteen päätyttyä suurehkon laskun. Naisella oli yritys, ja hän oli mm.viisi vuotta aikaisemmin järjestänyt omasta tahdostaan syntymäpäiväjuhlat.

Hän laskutti juhlat, lounaat, pyykinpesun ja viimeisenä listalla oli vielä ym.

Mitähän se ym.mahtoi olla...

Akalla varmaan oli tilaus, johon lasku perustui. Ellei, kai miehesi teki reklamaation?

Aiheettomasta laskusta voi myös nostaa petoskanteen käräjillä, kunhan ensin reklamoi.

Tää oli ihan virallinen paperilasku. Mies ei reagoinut mitenkään. Karhulaskua ei koskaan tullut.

Vierailija
147/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kirjoitan kaikkiin tyttöystäväni tilille siirtäminen rahoihin kommentiksi sanan laina. Ei jää siihen epäselvyyttä mistä rahasiirrossa oli kyse kun erotaan. Koskaan en siis maksa itse, vaan jos pyytää minua ostamaan jotain hänelle, niin hän saa ostaa (mun lainalla).

Kunnon kokoomuspelle. Hei, sun mielikuvutystyttis ei maksa takaisin koska häntä ei ole.

Vierailija
148/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jota tapailin, vaati tapailun päätyttyä takaisin ostamaansa, osaksi käytettyä kondomipakettia. :D

Vierailija
149/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa se lasku. Olethan saanut nauttia sen edestä elämästäsi.

Vierailija
150/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva suomipoika nyt on niin antelias, että siitä kertyy jotain paria tonnia koko aikana.

Vierailija
151/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sai vuosia sitten entiseltä seurustelukumppaniltaan suhteen päätyttyä suurehkon laskun. Naisella oli yritys, ja hän oli mm.viisi vuotta aikaisemmin järjestänyt omasta tahdostaan syntymäpäiväjuhlat.

Hän laskutti juhlat, lounaat, pyykinpesun ja viimeisenä listalla oli vielä ym.

Mitähän se ym.mahtoi olla...

Akalla varmaan oli tilaus, johon lasku perustui. Ellei, kai miehesi teki reklamaation?

Aiheettomasta laskusta voi myös nostaa petoskanteen käräjillä, kunhan ensin reklamoi.

Tää oli ihan virallinen paperilasku. Mies ei reagoinut mitenkään. Karhulaskua ei koskaan tullut.

Olisi voinut tulle. Muija olisi voinut väärentää tilauksen.

Oman oikeusturvasi vuoksi kiistä aina aiheettomat laskut. Ei se paljoa vaadi, yhden sähköpostin, jonka tulostat laskuun kiinni. Lasku mappiin muiden laskujen sekaan. Perimätön saatava vanhenee kolmessa, ulosottokelpoinen viidessä vuodessa.

Tämä toimi sekä yksittäisiin suhdehuijareihin että ammattimaisiin huijauslaskuttajiin.

Vierailija
152/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, jota tapailin, vaati tapailun päätyttyä takaisin ostamaansa, osaksi käytettyä kondomipakettia. :D

Toivottavasti niihin oli mystisesti tullut pikkuisia reikiä.

Vierailija
153/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaisit lenkkareista, joita et ole pyytänyt, mutta hän on lahjaksi ostanut? Eri asia on, että olet pyytänyt ostamaan. Parisuhteessa kumpikin maksaa osuutensa kaikesta, hyvä sopimus on, ettei toinen elä siivellä. Omat rahat, oma osuus maksetaan esim ravintolassa käynneistä.

Vierailija
154/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletystä elämästä ei tule laskuja, ellei ole rikoksia tehnyt.

Lahjat ovat lahjoja. Juntit.

Vierailija
155/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa provolta, mutta toisaalta uskon että tuollaisia imbesillejä todellakin on. Vastineeksi laittaisin ukolle laskun asumiskuluista ja sen jälkeen tyyppi estoon.

Vierailija
156/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mikä mies. Laittaisin viestin takaisin että olet saanut ne lahjana et ole pyytänyt ostamaan ja mukaan lasku asumiskuluista jotka mies pumminut. Hiljenee takuulla.

Vierailija
157/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisit lenkkareista, joita et ole pyytänyt, mutta hän on lahjaksi ostanut? Eri asia on, että olet pyytänyt ostamaan. Parisuhteessa kumpikin maksaa osuutensa kaikesta, hyvä sopimus on, ettei toinen elä siivellä. Omat rahat, oma osuus maksetaan esim ravintolassa käynneistä.

Kummankin tulee osallistua kotitalouden kuluihin, mutta se että joku kauppa tai ravintolalasku pitää maksaa sentilleen tasan on jo naurettavaa. Tarjoan usein miehelleni ravintolassa, mutta en säästä mitään kuitteja enkä tarkistee meneekö tarjoamiset tasan. Ei kiinnosta elää mitään megapihiä elämää.

Vierailija
158/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei näytäkään maistuvan maailman etuoikeutetuimmassa asemassa vuosimiljardien ajan olleelle ja toisia hyväksikäyttäneelle minäminäfeministille!

Yhtiövastike 2 vuoden ja 11 kk ajalta (274 €/kk ja siitä puolet) on kuitenkin reilusti enemmän kuin 2800 €. AP

Hänen saamansa hyöty ei ole puolet yhtiövastikkeesta, vaan puolet asunnon käyvästä vuokrasta. Kuka maksoi sähkön? Siitä mahdollisesti lisää, jos maksoit senkin.

Vierailija
159/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä siinä. Ei se käy järkeen mutta jotkut takertuu tuommosiin kun eivät muuta keksi.

Mä olin ilman telkkaria kun aloin exän kanssa seurustelemaan. Ex puhui että haluaa ostaa mulle telkkarin, johon sanoin painokkaasti ja monta kertaa etten halua sellaista. No kantoi telkkarin kuitenkin mulle, muistin edelleen että en sitä pyytänyt tai halunnut. "No minä halusin ostaa sen sinulle".

Oli sit joka riidan yhteydessä tulossa hakemaan telkkaria pois ja oli silminnähden ärsyyntynyt kun totesi vaan että senkus viet, en mä sitä halunnut.

Lopetti sen uhkailun television viemisellä kun itse vahingossa särki näytön, sit se jäi mulle 😁

Vierailija
160/189 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pääsit idiootista eroon. Sano että haistapa sinä runkku pitkä paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi