Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kannatatte hoitajien pakkotyölakia, kertokaa miten heidän pitäisi työtaistella oikeuksiensa puolesta yhtäläisesti muiden ammattiryhmien kanssa?

Vierailija
12.09.2022 |

Vai onko teistä oikein, että Suomessa on ammattiryhmiä joilla ei ole lakko-oikeutta?

Kommentit (2271)

Vierailija
1301/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa lakkoilla, mutta reilusti. Nyt tuntuu, että halutaan vain jyrätä. Tehyn palkkavaatimus on todella kova ja ilmeisesti siitä ei edes haluta neuvotella tai löytää kompromissia. Kyse on siis puhtaasti kiristyksestä. Sama kuin lääkärit ryhtyisivät lakkoon, jossa vaatisivat saman prosenttiluokan korotusta palkkoihinsa ilman neuvotteluvaraa. Tai palomiehet, tai poliisit... tärkeitä aloja on valtavasti. Ei voida mennä siihen, että ay:t voivat jyrätä tällä tyylillä läpi mielivaltaisia palkkavaatimuksiaan. 

Olen hoitajien palkankorotuksen puolella, mutta en sellaisenaan. Korotuksen tulisi olla maltillisempi, jotta olisi reilua kaikkia kunta-aloja kohtaan, lisäksi olisi hyvä jos korotukset kohdentuisivat vaativimmille sairaanhoidon aloille etupäässä. 

Kuntatyönantajat ei ole tulleet neuvotteluissa yhtään vastaan: Miten Tehy ja Super voisivat neuvotella, kun toinen osapuoli kääntää vaan selkänsä ja laittaa korvat tukkoon?

Miksi koko ajan syytetään ammattiliittoja, eikä yhtään vaadita toiselta osapuolelta mitään?

Sairaanhoitajat olisivat saaneet 5% korotuksen, mutta tämä ei kelvannut. Lisäksi reiluja sopimuksia on ihan taatusti tarjottu, mutta Tehy Rytkösen johdolla haluaa vaatimuksensa _sellaisenaan_ läpi, eikä siitä tingitä. Näin olen ainakin Rytkösen puheista ymmärtänyt. Joku saa korjata, jos olen väärässä.

Se että Rytkönen on nostanut omaa palkkaansa 3500 eurolla, ei tee hänestä hyvää neuvottelijaa. Lähinnä antaa ahneen mielikuvan.

Ahne taitaa olla muutenkin. Jos tiedät mitä tarkoitan.

Jollekin leipomolle hyvä mainoskasvo.

T. Reijo 54v, haisee hieltä, raapii persettä, HK:n sininen ja Pirkka lager tasapainottelee elintasovatsan päällä, samalla kun sepelvaltimot hiljalleen ahtautuu, verensokerit- ja paineet nousee ja aivosuoni alkaa pullistua. Hyvää loppuelämää sullekin.

Hoitsujen älykköosasto astui esiin. Ota sinäkin siivu Pullavasta.

Tiedän että totuus sattuu. Mutta älä huoli, kyllä se todellisuus viimeistään tulee selväksi sitten kun saat sen sydänifarktin, tai paremmassa tapauksessa äkkikuoleman. Sitten varmaan toivot että olisi joku sinuakin hoitamassa.

Vierailija
1302/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks täälä ketjun syövereissä yhtään oikeaa vastausta?

Mä jaksoin 10 sivua sitä kun kellään ei oo mitään ehdottaa, hoetaan vaan että kyllä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole erikoista, että vaikka olisit irtisanoutunut työstäsi hoitajana, sinut voidaan pakottaa työhön?

Lakiesitys myös mahdollistaisi sen, että aluehallintovirasto voisi työnantajan hakemuksesta määrätä asiakas- tai potilasturvatyöhön sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilön, joka on irtisanoutunut työtaistelutoimenpiteenä kunnan tai kuntayhtymän palveluksesta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1cd9f58a-a191-4fca-9a1a-d0f9e61b3…

Ja tässä olisi nyt sossujen oltava hereillä - pakkotyö koskisi siis heitäkin.

Vierailija
1304/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä Sanna! Ahneet hoitajat kuriin!

Ajatelkaa!

Suomen kaikkien aikojen vasemmistolaisin ja feministisin hallitus on pakottamassa pienipalkkaiset, kolmivuorotyötä tekevät naiset sakon uhalla töihin.

Voi ironian määrää!

Pienipalkkaiset? Voi ironian määrää, kun 3500 € kk palkasta puhutaan pienipalkkaisuutena...

Niinpä. Mitähän ovat sitten ne max 1500e tienaavat kaupankassat ja siivoojat, 1900e/kk saavat käräjäsihteerit, 2000e/kk tienaavat kirjastonhoitajat ja arkistonhoitajat jnejne jne.

Orjiako?

Vierailija
1305/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksoin 10 sivua sitä kun kellään ei oo mitään ehdottaa, hoetaan vaan että kyllä pitää.

Täällä on monta kertaa ehdotettu, että samoin kuin muutkin joita suojatyö koskee: ne tärkeät toiminnot ts suojatyö rajataan lakon ulkopuolelle. Niin kaikki muutkin lakot hoitaa.

Vierailija
1306/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa lakkoilla, mutta reilusti. Nyt tuntuu, että halutaan vain jyrätä. Tehyn palkkavaatimus on todella kova ja ilmeisesti siitä ei edes haluta neuvotella tai löytää kompromissia. Kyse on siis puhtaasti kiristyksestä. Sama kuin lääkärit ryhtyisivät lakkoon, jossa vaatisivat saman prosenttiluokan korotusta palkkoihinsa ilman neuvotteluvaraa. Tai palomiehet, tai poliisit... tärkeitä aloja on valtavasti. Ei voida mennä siihen, että ay:t voivat jyrätä tällä tyylillä läpi mielivaltaisia palkkavaatimuksiaan. 

Olen hoitajien palkankorotuksen puolella, mutta en sellaisenaan. Korotuksen tulisi olla maltillisempi, jotta olisi reilua kaikkia kunta-aloja kohtaan, lisäksi olisi hyvä jos korotukset kohdentuisivat vaativimmille sairaanhoidon aloille etupäässä. 

Kuntatyönantajat ei ole tulleet neuvotteluissa yhtään vastaan: Miten Tehy ja Super voisivat neuvotella, kun toinen osapuoli kääntää vaan selkänsä ja laittaa korvat tukkoon?

Miksi koko ajan syytetään ammattiliittoja, eikä yhtään vaadita toiselta osapuolelta mitään?

Sairaanhoitajat olisivat saaneet 5% korotuksen, mutta tämä ei kelvannut. Lisäksi reiluja sopimuksia on ihan taatusti tarjottu, mutta Tehy Rytkösen johdolla haluaa vaatimuksensa _sellaisenaan_ läpi, eikä siitä tingitä. Näin olen ainakin Rytkösen puheista ymmärtänyt. Joku saa korjata, jos olen väärässä.

Se että Rytkönen on nostanut omaa palkkaansa 3500 eurolla, ei tee hänestä hyvää neuvottelijaa. Lähinnä antaa ahneen mielikuvan.

T. Reijo 54v, haisee hieltä, raapii persettä, HK:n sininen ja Pirkka lager tasapainottelee elintasovatsan päällä, samalla kun sepelvaltimot hiljalleen ahtautuu, verensokerit- ja paineet nousee ja aivosuoni alkaa pullistua. Hyvää loppuelämää sullekin.

Tiedän että totuus sattuu. Mutta älä huoli, kyllä se todellisuus viimeistään tulee selväksi sitten kun saat sen sydänifarktin, tai paremmassa tapauksessa äkkikuoleman. Sitten varmaan toivot että olisi joku sinuakin hoitamassa.

Kommentti kertonee kaiken tämän ammattikunnan kus.päisyydestä.

Vierailija
1307/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo eroa sitten Rytkösestä muuten kuin, että Rytkönen tienaa 15000€/kk ja Reijo 54v 3500€/kk.

Vierailija
1308/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Heti ensimmäisellä sivulla kehotetaan lakkoilemaan niinkuin muutkin. Eli hoitamaan se suojatyö.

Vierailija
1309/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat osittain omalla toiminnallaan aiheuttaneet sen, että hoitoalalle ei hakeuduta. Vuosia ovat omaa alaansa olleet sättimässä ja haukkumassa. Jokaisen työn arvostus lähtee ensin siitä, että työntekijä itse arvostaa työtään. Poliisit tekevät vuorotyötä pienellä palkalla, mutta ei he ole lakkoilemassa ja tekemässä TikTok videoita ja valittamassa työolojaan. He ymmärtävät, että arvostus ja kunnioitus pitää ansaita. Tällä hoitajien vuosia kestäneellä vuodatuksella ovat ampuneet itseään jalkaan ja pahasti. 

Ja niitä palkasta ja työoloista valittavia työkavereita on joka taukohuoneessa ja moni haluaisi päästä näistä riidankylväjistä mieluummin eroon kuin ottaisi itselleen lisää palkkaa. 

Juuri näin. Tuntuu että maristaan joka asiasta ja kaikki on alalla huonosti. Hirveän rankkaa KOKO AJAN ja palkka vastaa orjatyötä jne. Tällä narratiivilla ja puheella on saatu lietsottua uhriutumisen työkulttuuria. Kaikessa muussa on vikaa paitsi itsessä.

Vierailija
1310/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta kertaa ehdotettu, että samoin kuin muutkin joita suojatyö koskee: ne tärkeät toiminnot ts suojatyö rajataan lakon ulkopuolelle. Niin kaikki muutkin lakot hoitaa.

Toi ei ole vastaus esitettyyn kysymykseen.

Kovin varmalta vaikutit silti vastatessa. : D

Vierailija
1311/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeri maksaa asuntoa ja saa sijoitustilille 500 euroa, Vantaalla. Sh

Vierailija
1312/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en hoitajana halua että potilaat kuolevat sen takia, että lakkoilisin ja saisin vähän parempaa palkkaa-mistä menee enemmän veroakin eli +-0

Tämä on ihan totta. Suomessa on aika sama mitä tavallisena työläisenä tienaa. Verotus tasaa kaikkien käteen jäävät tulot n. 2000e/kk. Osalle jää vähän enemmän, osalle vähemmän.

Tämän vuoksi en itse ole vaivautunut pyytämään palkankorotuksia saati vaihtamaan työpaikkaa paremman palkan perässä. Parit korotukset (pyytämättä) saaneena olen todennut niiden olevan ihan yhtä tyhjän kanssa, vuosibonuksista puhumattakaan. Sellaisen kun sattuu saamaan, nousee koko vuoden veroprosentti ja kaupan päälle tulee tuntuvat mätkyt "liikaa" tienatun palkan vuoksi. Sen jälkeen voi laskeskella, että saiko sillä ensin suurehkolta tuntuneella bonuksella lopulta tikkarin vain karkkiaskin.

Vierailija
1313/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoisesti voi lakkoilla kuin virkamiehet: ei lakkoilla, koska ei saa lakkoilla.

Vierailija
1314/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa hoitaa, ei ole keino hoitaa, kuinka tyhmää väkeä tänne vastailee? : D

Vierailija
1315/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on: kun tulee pakkolaki, niin miten hoitajat sitten voi lakkoilla kuten muutkin työntekijät.

Miksi vastaus ei ole: lakkoilemalla kuten muutkin työntekijät samassa tilanteessa?

Mikä sun mielestä sitten on vastaus?

Vierailija
1316/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentti kertonee kaiken tämän ammattikunnan kus.päisyydestä.

Eipä tuo kommentti ole mikään ihme sitä vasten, että osa ko. ammattikunnan edustajista on täysin valmiita tapattamaan haavoittuvimmassa asemassa olevia potilaita jotta saisivat muutaman kympin tai jopa satasen enemmän bruttopalkkaa tilinauhalleen.

Vierailija
1317/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset ei edes muista mitä ap alunperin kysy, masturboivat keskenään jotain hoitsuviha fantasiaa, kun ovat helppo kohde.

Vierailija
1318/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki: Jos palkkasi ahdistaa, niin hakeudu sellaisiin töihin, missä palkkataso miellyttää. Tämä koskee ihan kaikkia ammatteja.

Vierailija
1319/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on: kun tulee pakkolaki, niin miten hoitajat sitten voi lakkoilla kuten muutkin työntekijät.

Miksi vastaus ei ole: lakkoilemalla kuten muutkin työntekijät samassa tilanteessa?

Mikä sun mielestä sitten on vastaus?

Muutkin työntekijät ovat velvoitettuja hoitamaan suojelutyön. Näin on tehnyt mukisematta esimerkiksi lääkärit aiemmin omissa lakoissaan.

Vierailija
1320/2271 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ikinä vaivauduin lukemaan itseni sairaanhoitajaksi. Todella kurjaa. Vaihdan ammattia, työtä kuten niin moni muukin kollega jatkossa. Voi vaikka sitten pakkolaki-aki itse hoitaa jatkossa hoitajan hommat kun muita ole.