Löysin edellisen elämäni henkilöllisyyden
Tiedän nyt kuka olin ennen ja missä asuin. Tein tutkimuksia muistikuvieni perusteella ja löysin kuolinilmoitukseni.
Kommentit (603)
Edesmennyt mummoni menetti aikanaan n. 10v Kerttu-tyttärensä. Myöhemmin mummo näki unen, jossa tytär sanoi, että "älä sure äiti minä tulen vielä takaisin". Kun mummo sitten pari vuotta myöhemmin tuli raskaaksi niin hän tiesi heti, että se on tyttö ja sille annetaan nimeksi Kerttu. Ja näin tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, tää on jännää! En ole ajatellut koskaan, että uskonko jälleensyntymiseen, mutta tämä sai mut kiinnostumaan aiheesta!
Netflixissä on (tai ainakin oli) hyvä dokumentti-sarja aiheesta. Siinä oli ainkain yksi tapaus, jossa poika tapasi edellisen eleämän vanhempansa ja muisti kymmeniä yksityiskohtia entisestä elämästään. Ohjelman nimi ei tule mieleen nyt.
Ainakin Yhdysvalloissa on tutkittu näitä tapauksia ja kerätty lasten muistikuvia edellisistä elämistään. Joidenkin kohdalla on myös tunnistettu se todellinen henkilö, joka lapsi oli aiemmin.
Itsellä ei ole tuollaisia muistikuvia. Toistuvia painajaisia toki oli lapsena ja olen nähnyt unia, joissa olen eri henkilö kuin nyt, menneinä aikoina. Mutta ne unien elämät ovat ikään kuin rinnakkaisia samalla aikakaudella. Esim. joskus olen pienen teatteriseurueen näyttelijätär, joskus taas saman aikakauden sotilas. Joskus olen ajatellut työkaveristakin, että muistan tuon ihmisen edellisestä elämästä. Mutta en voi uskoa, että omalla kohdalla noissa kuvitelmissa olisi perää.
Minulla ei ole muistikuvia, mutta kyllä jotkut asiat laittaa miettimään menneitä elämiä. (Joita meillä kaikilla on monta.) Ehkä erikoisin oli erään musiikin aiheuttama olotila. Olen musikaalisesta perheestä ja tottunut klassiseen musiikkiin. Jotkut kappaleet ilahduttavat, jotkut saavat kylmiä väreitä aikaan. Nuorena kuuntelin yhtä lainalevyä ja erään 40-luvulla sävelletyn kappaleen kohdalla aloin vain yhtäkkiä itkemään aivan hulluna. Siitä ei millään meinannut tulla loppua. Kappale ei ole mitenkään surullinen. Tuli tunne, että minun pitäisi muistaa jotain, mutta en muista. Se oli todella outoa.
Nuorimman lapseni tiedän valinneen minut, vaikka kaikkihan ne on. Nuorimmasta kaikki oli vain niin outoa ja ihmeellistä (ehkäisykin petti). Hän tuli ylitsevuotavalla rakkaudella pitämään minua onnen syrjässä kiinni, kun muuten olisin voinut tippua johonkin syvälle. Koko ihminen ja ajoitus oli niin erityistä. Ajoitus oli myös hänen kasvullaan teiniksi, joka ei enää ota kädestä kiinni tai pussaile. Sillä hetkellä elämääni saapui uusi rakkaus ihanan miehen muodossa. Kun lapsi ei enää pidä kädestä, niin mies pitää. Synkkien vuosien jälkeen sain siis pienen ihmisen viemään minua rakastaen kohti sielunkumppaniani. Tämä pieni ihminen halusi aikoinaan, että eroan isästään. Ja oli kovasti innostunut tästä uudesta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla muuta kuin että ole nyt varovainen ja keskity tähän elämään! Se on tässä ja nyt.
Mitä ihmeen hyötyä minulle on ollut tietää, että kuolin lottana Viipurin pommituksissa? Ei niin mitään.
Kyllä minua ainakin kiinnostaisi jos olisi mahdollisuus ottaa selvää. Olisi hyvä tutkimuskohde jälleensyntymisestä ja karmasta. Kiinnostaisi myös tietää kuinka paljon yhteistä edellisellä ihmisellä on nykyisen kanssa, vai ollaanko ihan erilaisia seuraavassa elämässä.
Edelliset elämät vaikuttavat jossain määrin taipumuksiin ja mieltymyksiin sekä vastenmielisyyksiinkin tässä elämässä. Esim. vastenmielisyys tiettyjä ruoka-aineita kohtaan voi johtua siitä, että edellisessä elämässä ne olivat kiellettyjä.
Ap haluaisi tietää, kuinka tuo tietty nuorimies kuoli ja sen tiedon selville saamiseen hän pyysi vinkkejä.
Kuolinvuodesta on jo niin kauan, että vaikeaa voi selville saaminen olla. Lähinnä entiset koulukaverit voisivat tietää, samoin ne sukulaisten jälkeläiset. Jälkimmäisiltä on hankala mennä kyselemään, joten ne koulukaverit ovat ehkä realistisin taho. Heiltäkin tieto pitäisi saada spontaanisti kysymyksen syytä paljastamatta.
Olen kristitty, enkä usko jälleensyntymiseen oppina ja lainalaisuutena.
Pidän kuitenkin mahdollisena, että niin voi tapahtua. On varmaankin ihan hyvä, että mahdollista edellistä elämää ei muista ja jos niin kuitenkin käy, asia ja muistot ihan varmasti mietityttävät.
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö se ap:kin tänne keskustelemaan. Ylläpidon olisi hyvä edes vilkaista ensin poistettavaksi ehdotettuja ketjuja ja miettiä, onko jokaiseen pyyntöön syytä suostua.
Täällä kuitenkin on vuosia vanhoja pitkiä ketjuja, joissa jotkut kirjoittajat kiistelevät keskenään, muut puhuvat asiallisesti. Niitä ei kukaan poista vaikka ihan varmasti ehdotuksia tulee.Älkää poistako tätä asiallista keskustelua, kiitos.
Löysin tänne ja ihmettelen, mikä siinä eilisessä ketjussa oli semmoista miksi ketju poistui. Ehkä joku pelkäsi, että alan syyttelemään ja vainoamaan viatonta miestä, mutta en aio mitään semmoista kyllä tehdä, enkä levittele kenestäkään perättömiä juoruja. Eihän kukaan voi edes tietää kenestä olen kirjoitellut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kokeillut regressioterapiaa avuksi ymmärtämään tämän aikaisemman elämän tapahtumia ja sen miehen yhteyttä siihen? Suosittelen, olen itsekkin käynyt ja tiedän monta ja olen lukenut alan ammattilaisten kirjoja. Todella kiinnostava aihepiiri! Enkä usko että sinulle tuo kaikki tieto olisi tuotu kunhan vaan sait tietää, joku tarkoitus sillä on että tulet tuosta enemmän tietoiseksi. Toisten kokemuksia entisten elämien selvittelystä ja muistamisesta saattaa tukea muistikuvien pintaan nousua sinulla, jos se kutsuu niin kannattaa etsiä kirjoja aiheesta!
Olen itsekseni kokeillut tuota regressiota, mutta en oikein missään terapioissa ole ollut, voisi olla kyllä mielenkiintoista. Kirjoja olen lukenut aiheesta paljon jo silloin nuorena kun sen näyn näin ja kun alkoi heti kiinnostamaan jälleensyntyminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla muuta kuin että ole nyt varovainen ja keskity tähän elämään! Se on tässä ja nyt.
Mitä ihmeen hyötyä minulle on ollut tietää, että kuolin lottana Viipurin pommituksissa? Ei niin mitään.
Kyllä minua ainakin kiinnostaisi jos olisi mahdollisuus ottaa selvää. Olisi hyvä tutkimuskohde jälleensyntymisestä ja karmasta. Kiinnostaisi myös tietää kuinka paljon yhteistä edellisellä ihmisellä on nykyisen kanssa, vai ollaanko ihan erilaisia seuraavassa elämässä.
Edelliset elämät vaikuttavat jossain määrin taipumuksiin ja mieltymyksiin sekä vastenmielisyyksiinkin tässä elämässä. Esim. vastenmielisyys tiettyjä ruoka-aineita kohtaan voi johtua siitä, että edellisessä elämässä ne olivat kiellettyjä.
Tai vastenmielisyys jotain ihmistä kohtaan voi myös johtua karmillisista ikävistä suhteista edellisissä elämissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaisi tietää, kuinka tuo tietty nuorimies kuoli ja sen tiedon selville saamiseen hän pyysi vinkkejä.
Kuolinvuodesta on jo niin kauan, että vaikeaa voi selville saaminen olla. Lähinnä entiset koulukaverit voisivat tietää, samoin ne sukulaisten jälkeläiset. Jälkimmäisiltä on hankala mennä kyselemään, joten ne koulukaverit ovat ehkä realistisin taho. Heiltäkin tieto pitäisi saada spontaanisti kysymyksen syytä paljastamatta.
Joo, tämän takia tein sen ketjun, jos täältä löytyisi mielikuvitusta ihmisiltä enemmän niihin keinoihin, joita voisi tuossa tiedustelussa käyttää, mutta oliko tämä myös se syy miksi ketju sitten poistettiin? 🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämän takia tein sen ketjun, jos täältä löytyisi mielikuvitusta ihmisiltä enemmän niihin keinoihin, joita voisi tuossa tiedustelussa käyttää, mutta oliko tämä myös se syy miksi ketju sitten poistettiin? 🤔
Ei oikein kelpaa poiston syyksi kuvitteellinen selvitystyö.
Jäi kiinnostamaan, että oliko se lapsuuden näkyjesi talo sama kuin se missä sitten muistit olleesi juhlissa eli oliko se sama talo kuin missä olit asunut. Oliko se yhden perheen talo, kun nimittäin sait selville, kuka siinä oli asunut.
Ap
Jäi kiinnostamaan, että oliko se lapsuuden näkyjesi talo sama kuin se missä sitten muistit olleesi juhlissa eli oliko se sama talo kuin missä olit asunut. Oliko se yhden perheen talo, kun nimittäin sait selville, kuka siinä oli asunut.
Tätä yllä olevaa kysymystä ei kirjoittanut siis ap, kuten äsken kummallisesti oli viestini loppuun tullut merkintä. Tarkoitin kysyä tuota ap:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se ei ollut se kotini ja minulle on vielä epäselvää miksi kävin siellä talossa, mutta otin nuorena selvää kuka oli asunut siinä näyn talossa ja ajattelin silloin, että olin tuota perhettä ehkä. Heidän sukunimellään sitten etsin sitä kuolinilmoitusta viime vuonna ja sillä se löytyi. Olin myös muistellut toistakin taloa pienenä, mutta en tajunnut, että se olikin se oikea kotini kunnes näin sen googlettamalla. Mielenkiintoista on se, että kun olen tutkinut ja ottanut selvää nyt asioista, niin olen melkein satavarma, että noiden kahden talon asukkaat ovat olleet tekemisissä keskenään 60-luvulla, ovat siis sukua keskenään, eli nähtävästi vain kyläilin siinä näkyni talossa sukulaisten luona.
Ap
Näit siis sen mahdollisesti sukulaisten ok-talon sattumalta autolla ajellessanne, mutta se lapsuuden koti on se minkä osoite oli kuolinilmoituksessa? Siksi osasit sitä googlettaa?
Ok, kiehtovaa.
Mietin keinoja, miten saisit selvitettyä asiaa lisää. Onkohan tuo juhlatalo, jossa mahdollisesti asui sukulaisia, ehkä melko läheisiäkin, kaukana silloisesta kodistasi? Onko se juhlatalo ja kyseinen asuinalue vielä olemassa? Talothan ovat jo aika vanhoja, mutta niissä saattaa asua osin vielä alkuperäistä väestöä tai heidän jälkeläisiään.
Voisiko kauniina kesäpäivänä kuljeskella alueella ja katsastella naapurustosta vanhempaa väestöä, joka ehkä on asunut alueella alusta asti ja jonka kanssa saisi vaihdettua muutaman sanan. Tarkempi keskustelu pitäisi harkita etukäteen ja asiaa tarkemmin tuntemattomana on vaikea paljon neuvoa mitä sanoisit.
Voisitko olla ns. sukua kuolleen nuorukaisen silloiselle jollekin kaverille, joka kävi kyseisessä talossa joskus tämän kanssa. Että tämä sukulaisesi oli jotain maininnut käynnistä ja kuinka talo oli tehnyt häneen vaikutuksen tai omistajat olivat vieraanvaraisia tai järjestivät paljon juhlia. Tämä siis kuvitelmaani vaan sen ajan ajattelusta. Sitten käynnit loppuivat kun kaveri kuoli. Tuon juhlatalon läheisyys siksi olisi oleellista, kun sinne kaverikin voi seurata. Olisiko se talo voinut olla vaikka mummola? Tässä on toki paljon epävarmuustekijöitä ja kuvittelua sitäkin enemmän.
Sama koskee silloisen kotitalosi naapureita, olisiko siellä vielä iäkkäämpää väkeä asumassa, jotka muistaisivat nuorukaisen perheen. Vanhemmat ihmiset usein mielellään muistelevat vanhoja asioita, kun vain pääsee luontevasti jutun juureen kiinni.
Miksihän vaikuttaa siltä, että naiset ovat keskimäärin paljon enemmän taikauskoisia kuin miehet?
Tällaisen vaikutelman olen saanut. Täälläkin jos yrittää näitä järjellä selittää, niin alapeukkuryöppy on taattu.
Miten kaikki voivat olla edellisiä jotain, kun väkiluku kasvaa ja on kasvanut jo jostain hiton kivikaudelta asti?
Jakaantuuko osa useammaksi vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Miksihän vaikuttaa siltä, että naiset ovat keskimäärin paljon enemmän taikauskoisia kuin miehet?
Tällaisen vaikutelman olen saanut. Täälläkin jos yrittää näitä järjellä selittää, niin alapeukkuryöppy on taattu.
Taikausko on mielestäni ihan muuta kuin tämän ketjun aihe. Sinulla riittää tälle asialle järkiselityksiä? Ehkä se on se geenimuisti? Ihan yhtä todennäköistä kuin ap:n kokemukset ja muistotkin ja sehän se on sitten luonnollinen selitys, ei taikauskoa? Ap on jo itse noista puhunut ja perustellutkin, miksi ne eivät ole tämän elämän kokemuksia. Lisäksi hän on löytänyt kiistatonta faktaa muistikuviensa tueksi.
Mistä muuten tiedät, ovatko kirjoittajat miehiä vai naisia.
Alapeukkuja yleisesti saa hyväntuulisen ketjun negatiivisilla kommentoineilla pilaava tai sitä yrittävä henkilö. Mikset menisi skeptikkoketjuun päivittelemään taikauskoisia?
Muista, että vain otettu lääke auttaa.
Onko ap kokeillut regressioterapiaa avuksi ymmärtämään tämän aikaisemman elämän tapahtumia ja sen miehen yhteyttä siihen? Suosittelen, olen itsekkin käynyt ja tiedän monta ja olen lukenut alan ammattilaisten kirjoja. Todella kiinnostava aihepiiri! Enkä usko että sinulle tuo kaikki tieto olisi tuotu kunhan vaan sait tietää, joku tarkoitus sillä on että tulet tuosta enemmän tietoiseksi. Toisten kokemuksia entisten elämien selvittelystä ja muistamisesta saattaa tukea muistikuvien pintaan nousua sinulla, jos se kutsuu niin kannattaa etsiä kirjoja aiheesta!