Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet, siis millaisin oirein, siinä kunnossa, että et mene aamulla töihin?

Vierailija
11.09.2022 |

Vaan soitat pomolle ja kerrot olevasi sairaana?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta yli 37,5.

Työterveyslääkärin sanoin "kuume ei ole mikään ainoa ja oikea kriteeri jäädä pois töistä".

Typerä työterveyslääkäri.

Miten niin typerä? Mä ainakin käsitän ton niin, että lääkärin mielestä on muitakin hyviä syitä jäädä kotiin sairastamaan kuin kuume.

Vierailija
22/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä sairaana enkä pois töistä. Aivan tuntematon käsite koko sairausloma.M37

A. Sitä ei kysytty ja

B. Onnea valitsemallasi tiellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta yli 37,5.

Työterveyslääkärin sanoin "kuume ei ole mikään ainoa ja oikea kriteeri jäädä pois töistä".

Päinvastoin, fiksu työterveyslääkäri.

On erittäin viisasta sairastaa silloin kun on sairaana oli kuumetta tai ei. Vähentää mm epidemioita ja jälkitauteja.

Niin? Jos on kuumetta, niin on kipeä ja silloin ollaan pois töistä.

Vierailija
24/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on kuumetta, pelkän flunssan takia ei enää tarvitse olla pois koska korona on ohi.

Eli sulle olisi ok esim se, että lastasi joka päiväkodissa hoitaisi aikuinen joka "vain flunssassa"? Yskisi, aivastelisi, turistelisi räkäänsä, olisi kurkkukipuinen jne lapsesi lähellä ja pitäen häntä sylissä yms?

Äly hoi älä jätä, kun järki jo meni.

🤔

Just flunssan takia olin poissa töistä taannoin. Kuume mulle ei nouse ikinä vaikka olisin miten räkäinen ja huonovointinen. Huono hoitaa ketään kun kokoajan räkä lentää eikä kurkku kestä.

Vierailija
25/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraili
</p>

<p>ote=Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta yli 37,5.

On erittäin viisasta sairastaa silloin kun on sairaana oli kuumetta tai ei. Vähentää mm epidemioita ja jälkitauteja.

? Voi olla sairas, ja monesti onkin, ihan ilman kuumeilua.

Vierailija
26/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään meillä voi olla etänä helpommin, joten pikku flunssassa jäisin etätöihin kuumeessa tai ei työkunnossa saikulle. Se ei työkunnossa, muttei kuumeessa voisi olla vaikka vatsatauti tai kurkku kipeä ja ääni poissa (puhun paljon työssäni.)

Vierailija
27/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain jos oksennan tai kuume on liki 40. Toki alan huomata kuumeen vasta 39 asteen kohdalla, eli tod näk olen useinkin töissä kuumeisena, kun olo on kumminkin ihan hyvä.

Mulla on oma työhuone, joten voin olla siellä ihan keskenäni.

Vierailija
28/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin pari viikkoa flunssan takia.

En halua, että saattohoidossa oleva vanhus kuolee minulta saamaansa tautiin.

Vierailija
29/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta yli 37,5.

Tuolla logiikalla kuumeeton keuhkokuumekaan ei olisi syy olla kotona. Vaikka keuhkokuume on vakava tauti. Onneksi nykyään lääkäritkin ovat ymmärtäneet että kuume EI ole vaatimus olla saikulla.

Vierailija
30/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt samalla työnantajalla 15 vuotta. Olen ollut pois krapulan takia, äidin kuoleman takia, ihan vain laiskottelun takia, olen halunnut pitää pitkän viikonlopun mökillä. 

Vastapainoksi olen tehnyt mukisematta palkatonta ylityötä ja tehnyt viikonloppuna töitä. 

Olen siirrellyt lomia ja venynyt tarvittaessa. 

Olen myös tehnyt töitä todella sairaana.

Olettaisin, että työnantajani pitäisi toimintaani hyväksyttävänä.

Vierailija
31/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä mielessäni niin kiitän aina näitä työkavereita jotka jättää muut k*seen jonkun flunssan takia. Normiflunssan voi saada mistä vain, turha väittää "suojelevansa" työkavereita. Se ole muuta kuin laiskuutta.

Vierailija
32/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä mielessäni niin kiitän aina näitä työkavereita jotka jättää muut k*seen jonkun flunssan takia. Normiflunssan voi saada mistä vain, turha väittää "suojelevansa" työkavereita. Se ole muuta kuin laiskuutta.

Just. Saatko sinä kiitosta ja kruunun päähäsi, kun teet töitä sairaana?

Vierailija
33/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vain jos oksennan tai kuume on liki 40. Toki alan huomata kuumeen vasta 39 asteen kohdalla, eli tod näk olen useinkin töissä kuumeisena, kun olo on kumminkin ihan hyvä.

Mulla on oma työhuone, joten voin olla siellä ihan keskenäni.

Eli et tee mitään järkevää työksesi joten voit olla siellä vaikka humalassa eikä se vaikuttaisi mihinkään.

Vierailija
34/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän pomon pitäisi tulla auttamaan jos muuta ei ole. Vai onko hän tyypillinen nykypäivän lusmuileva esimies joka ei auta vaikka kuinka olisi tarvetta?

Vierailija
35/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt samalla työnantajalla 15 vuotta. Olen ollut pois krapulan takia, äidin kuoleman takia, ihan vain laiskottelun takia, olen halunnut pitää pitkän viikonlopun mökillä. 

Vastapainoksi olen tehnyt mukisematta palkatonta ylityötä ja tehnyt viikonloppuna töitä. 

Olen siirrellyt lomia ja venynyt tarvittaessa. 

Olen myös tehnyt töitä todella sairaana.

Olettaisin, että työnantajani pitäisi toimintaani hyväksyttävänä.

Ei vaikuta kovinkaan hyvältä tuo teidän toimintanne.

Vierailija
36/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta yli 37,5.

Jos riekun yli 37 lämpöilyssä ympäriinsä, minulla on kohta 39. asteen kuume, joten lepään suosiolla sen päivän puolitoista enkä hanki monen päivän tautia ja jälkitautia.

Vierailija
37/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viime viikolla sairauslomalla ke-pe flunssan takia. Alkuun oli vain flunssaisen kipeä ja väsynyt olo, vähän kurkkukipua, yskä, lievää lämpöä. Torstaina kuumetta olikin jo 38. Olen ihan vain levännyt ja sairastanut kotona sohvalla koko viikonlopun, edelleen on yskä, nyt myös nuha ja lämpöä himpun yli 37.

Menen silti huomenna töihin, sillä en voi oikein olla enää poiskaan.

Vierailija
38/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna en mene töihin: kuumetta, väsymystä, lihassärky eli korona.

Vierailija
39/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ollut niin pahoja sairauksia että olisin ollut töistä poissa. Olen ollut norossa ja influenssassa töissä. Koronassa en menisi, koska saa olla 5pv poissa. Jos sairaalaan joutuisi sisälle niin sitten en menisi töihin.

Vierailija
40/51 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene toimistolle, jos on mitään oireita, vaan jään etätöihin. Etätöitä taas ei ole mitään syytä olla tekemättä pienessä kuumeessa saati jos on vaikka jalka paketissa. Olen elämässäni vain 2-3 kertaa ollut niin kipeä, etten ole jaksanut kuin maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi