Milloin olet, siis millaisin oirein, siinä kunnossa, että et mene aamulla töihin?
Kommentit (51)
Ukko39 kirjoitti:
Jos on niin kovin pantu perseeseen ja kurkkuun porukalla edellisyönä etten pysty istumaan enkä puhumaan.
Tämän ikäisenä menee se 2-3 päivää että palautuu nuorten tummien kundien joukkopanosta. Ennen riitti yks ilta palautumiseen.
🥱ZzzzzZzzzz🥱
Riippuu missä työssä olen ja mitä aikaa eletään.
Yleensä silloin kun työtä ei pysty sen ongelman takia tekemään. Istumatyössä jalkavamma ei haittaa mutta seisomista ja kävelyä vaativassa työssä haittaa.
Koronassa vähän pitempään kuin jos olisi muu.
Jos olen kipeä. Oli sitten kuumetta, flunssaa, vatsa sekaisin, kova migreeni, kova selkäsärky, kova hammassärky jne. En todellakaan mene sairaana töihin ja sinne valittamaan huonoa oloani muille.
No jos on kuumetta, pelkän flunssan takia ei enää tarvitse olla pois koska korona on ohi.
..selkä, ym. särkyä usein on kun olen salilla liikaa riehunut, mutta en niiden takia ole ollut pois vaan olen jotenki saanut kinkattua töihin.
Vierailija kirjoitti:
..selkä, ym. särkyä usein on kun olen salilla liikaa riehunut, mutta en niiden takia ole ollut pois vaan olen jotenki saanut kinkattua töihin.
Sellainen ns. hyvä selkäsärky on eri kuin vaikka noidannuoli tai iskias. Kyllä sen tuntee eikä todellakaan lähdetä töihin.
Vierailija kirjoitti:
No jos on kuumetta, pelkän flunssan takia ei enää tarvitse olla pois koska korona on ohi.
Eli sulle olisi ok esim se, että lastasi joka päiväkodissa hoitaisi aikuinen joka "vain flunssassa"? Yskisi, aivastelisi, turistelisi räkäänsä, olisi kurkkukipuinen jne lapsesi lähellä ja pitäen häntä sylissä yms?
Äly hoi älä jätä, kun järki jo meni.
🤔
Ihan minkä syyn takia tahansa, jos oloni on sellainen, ettei minusta ole töissä mitään hyötyä, tai että voin mahdollisesti tartuttaa työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Kuumetta yli 37,5.
Työterveyslääkärin sanoin "kuume ei ole mikään ainoa ja oikea kriteeri jäädä pois töistä".
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, mutta kannattaisi. Ei se räkätaudin levittäminen ole yhtään se hyväksyttävämpää oli korona tai ei.
Just nyt. Kurkkukipua, lihassärkyä. En mee huomenna töihin.
Ukko39 kirjoitti:
Jos on niin kovin pantu perseeseen ja kurkkuun porukalla edellisyönä etten pysty istumaan enkä puhumaan.
Tämän ikäisenä menee se 2-3 päivää että palautuu nuorten tummien kundien joukkopanosta. Ennen riitti yks ilta palautumiseen.
Vai tuollaista sinä harrastat sukujuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumetta yli 37,5.
Työterveyslääkärin sanoin "kuume ei ole mikään ainoa ja oikea kriteeri jäädä pois töistä".
Typerä työterveyslääkäri.
En ole ikinä sairaana enkä pois töistä. Aivan tuntematon käsite koko sairausloma.M37
Vierailija kirjoitti:
Ihan minkä syyn takia tahansa, jos oloni on sellainen, ettei minusta ole töissä mitään hyötyä, tai että voin mahdollisesti tartuttaa työkavereita.
Tuolla mittarilla mua ei paljon töissä näkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumetta yli 37,5.
Typerä työterveyslääkäri.
Päinvastoin, fiksu työterveyslääkäri.
On erittäin viisasta sairastaa silloin kun on sairaana oli kuumetta tai ei. Vähentää mm epidemioita ja jälkitauteja.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä sairaana enkä pois töistä. Aivan tuntematon käsite koko sairausloma.M37
No, ole iloinen, että olet pysynyt noin terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, mutta kannattaisi. Ei se räkätaudin levittäminen ole yhtään se hyväksyttävämpää oli korona tai ei.
Totta. V*tuttaa sellaiset tyÄmiehet ja -naiset jotka tulevat kipeänä töihin ja tartuttavat tautinsa kaikkiin. Osa ei välttämättä saa mitään oireita mutta osa voi tulla todella kipeäksi.
Ei ole vuosiin sattunut. Korona-aikana olisin ollut menemättä, jos olisi ollut oireita.
Kuume tai erityisen huono olo syynä, jos joskus sairaana.