Milloin olet, siis millaisin oirein, siinä kunnossa, että et mene aamulla töihin?
Kommentit (51)
Jos olen kohteessa yksin, sinne on mentävä, ellei ole ambulanssissa matkalla sairaalaan. Kun työt on saatu käyntiin, voi alkaa soittelemaan saisiko jonkun sinne jatkamaan, jos ei muka millään pysty olemaan.
Jos työkohteessa on joku muukin, voi pienemmällä kynnyksellä jäädä pois. Toistaiseksi vain noro ja korona ovat olleet sellaisia, että olen jäänyt saikulle pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt samalla työnantajalla 15 vuotta. Olen ollut pois krapulan takia, äidin kuoleman takia, ihan vain laiskottelun takia, olen halunnut pitää pitkän viikonlopun mökillä.
Vastapainoksi olen tehnyt mukisematta palkatonta ylityötä ja tehnyt viikonloppuna töitä.
Olen siirrellyt lomia ja venynyt tarvittaessa.
Olen myös tehnyt töitä todella sairaana.
Olettaisin, että työnantajani pitäisi toimintaani hyväksyttävänä.
Ei vaikuta kovinkaan hyvältä tuo teidän toimintanne.
Olen siis sairaanhoitaja.
Tällaista tämä työnteko nykyään on. Pari ensimmäistä vuotta jaksoin hampaat irveessä tsempata, kunnes huomasin että kaikki muutkin hyödyntävät sairaslomapäivät vuosittain täysimääräisesti.
Vähemmälläkin se kuukausipalkka tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt samalla työnantajalla 15 vuotta. Olen ollut pois krapulan takia, äidin kuoleman takia, ihan vain laiskottelun takia, olen halunnut pitää pitkän viikonlopun mökillä.
Vastapainoksi olen tehnyt mukisematta palkatonta ylityötä ja tehnyt viikonloppuna töitä.
Olen siirrellyt lomia ja venynyt tarvittaessa.
Olen myös tehnyt töitä todella sairaana.
Olettaisin, että työnantajani pitäisi toimintaani hyväksyttävänä.
Ei vaikuta kovinkaan hyvältä tuo teidän toimintanne.
Olen siis sairaanhoitaja.
Tällaista tämä työnteko nykyään on. Pari ensimmäistä vuotta jaksoin hampaat irveessä tsempata, kunnes huomasin että kaikki muutkin hyödyntävät sairaslomapäivät vuosittain täysimääräisesti.
Vähemmälläkin se kuukausipalkka tulee.
Työnantajan pitäisi kyllä antaa pitämättömistä sairauslomapäivistä ensin vain varoitus.
Jos nousen väärällä jalalla sängystä.
Silloin, kun koen että en jaksa/pysty hoivata, ja olla äänessä, muiden herranterttuja työpäivän ajan, ulkoilla jne. Siihen ei tarvita kuumetta.
Vaka
Mulla on työpari, joka on ollut tänä vuonna kahdesti sairaslomalla juoksuharrastuksen aiheuttaman rasitusvamman takia. Säären rasitusmurtuman takia kuukauden ja hanhenjalan takia kaksi viikkoa. Itse voisin aloittaa vaikka viskiharrastuksen ja ottaa vastaavan määrän sairauspäiviä krapulan takia.
Oma mittarini on, että jos kunto ei kestä sekä työpäivää ja vapaa-ajan puuhia, eli jos just ja just jaksaa työt ja loppuaika menee sängyssä niin en todellakaan mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nousen väärällä jalalla sängystä.
Eli joka päivä. Se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työpari, joka on ollut tänä vuonna kahdesti sairaslomalla juoksuharrastuksen aiheuttaman rasitusvamman takia. Säären rasitusmurtuman takia kuukauden ja hanhenjalan takia kaksi viikkoa. Itse voisin aloittaa vaikka viskiharrastuksen ja ottaa vastaavan määrän sairauspäiviä krapulan takia.
Ei elämä saa pyöriä pelkän työn ympärillä. Ei missään tapauksessa.
Ihmiset ovat todennäköisesti noin kolme kertaa liian vähän pois työstä työkuntonsa heikentymisen vuoksi.
Jos työkyky on alentunut vähänkään. Töissä ei ole ns. helppoja hommia kun kaikki on helppoa.