Mitä ajattelet ihmisestä jolla on puhevaikeuksia?
Tai muita itsensäilmaisuongelmia?
Pidätkö heitä säälittävinä, reppanoina, vammaisina, outoina, pelottavina?
Mitä ajattelet?
Kommentit (13)
Vaihdevuodet, esivaihdevuodet, stressi, uniongelmat mm. voi olla tähän syynä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten kohtelet heitä?
Päähän kohdistuneet iskut voi tätä aiheuttaa. Putoaminen pää edellä etc.etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten kohtelet heitä?
Olen ottanut kavereiksi🤗
En kiinnitä huomiota, miksi pilkkaisin taikka en ymmärtäisi heitä, kuka meistä on täydellinen, minä olen jonon hännillä.
Ärrävika on vaan laiskuutta kun ei lapsena jaksettu opetella sanomaan ärrää oikein !
Riippuu tietysti puhevaikeuden laadusta. Jos on esimerkiksi äänteiden kanssa vaikeuksia, ei herätä mitään tunteita.
Jos kokonaisvaltaisesti kommunikoinnissa niin suhtautumiseni vaihtelee puheen sisällöstä riippuen. Onko hän esim. kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Ärrävika on vaan laiskuutta kun ei lapsena jaksettu opetella sanomaan ärrää oikein !
Tai ei opetettu.
Olen nuoresta asti tuntenut erään huonosti puhuvan naisen ja oppinut ymmärtämään puhettaan. On oikein kiva ihminen.
Ajattelen, että heillä varmasti olisi paljon sanottavaa, mutta ovat itsensä vankeja ja eivät pysty elämään täysillä.
Sanokaa jali kulli , niin se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
En kiinnitä huomiota, miksi pilkkaisin taikka en ymmärtäisi heitä, kuka meistä on täydellinen, minä olen jonon hännillä.
Extrovertit ihmiset, joille usein kuuluu piirteisiin kärsimättömyys, voivat kokea nämä puhevammaiset suurenakin taakkana, joista täytyy hankkiutua eroon
Mongertavia pas kiaisia ovat