Nyt pitää leikata työttömien sosiaalitukia ja keventää työssä käyvien verotusta, sanoo kokoomuksen Petteri Orpo
Kommentit (752)
Vierailija kirjoitti:
Nää on sitte aina jauhamassa tästä samasta aiheesta. Ja uppoaa lampaisiin kuin häkä!
Meillä on vasemmistohallitus, miten niin upposi?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tokuton määrä sosiaalitukien väärinkäyttäjiä.
On hyvä, että meillä on tukijärjestelmä olemassa. Mutta järjestelmän väärinkäyttö pitää saada loppumaan. Töitä kyllä on ja työkykyiset pitää saada töihin. Olen totaalisen kyllästynyt näihin velttoilijoihin.
Töitä riittää aniharvalle työttömistä. Pitkäaikaistyöttömien tunkeminen väkisin orjapalkalla työhön ei ratkaise mitään. He tarvitsevat kuntoutusta. Psykoterapiaa, toimintaterapiaa, lääkitystä, nepsytutkimuksia, päihdekuntoutusta jne., jotta heistä saadaan töissä pysyviä tuottavia kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että meillä on tukijärjestelmä olemassa. Mutta järjestelmän väärinkäyttö pitää saada loppumaan. Töitä kyllä on ja työkykyiset pitää saada töihin. Olen totaalisen kyllästynyt näihin velttoilijoihin.
Sosiaalitukien alikäyttö on paljon yleisempää kuin väärinkäyttö.
Älkää nyt hitto näitä äänestäkö...
Tosin kaiken koronasekoilun jälkeen en enää tiedä mitä itsekään äänestäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä riittää aniharvalle työttömistä. Pitkäaikaistyöttömien tunkeminen väkisin orjapalkalla työhön ei ratkaise mitään. He tarvitsevat kuntoutusta. Psykoterapiaa, toimintaterapiaa, lääkitystä, nepsytutkimuksia, päihdekuntoutusta jne., jotta heistä saadaan töissä pysyviä tuottavia kansalaisia.
Annoin kommentillesi alanuolen siksi että sinäkin jälleen leimaat meidät kaikki mt-ja päihdeongelmaisiksi. Itselläni ei ole mitään noista ongelmista. Olen perinnöllisen sairauden puhkeamisen vuoksi työkyvytön enkä saa tutkimuksia ja kunnon hoitoa (TK lääkäri kuvittelee olevansa asiantuntija eikä lähetä eteenpäin). Te-toimisto syyttää ja vaatii lääkärin todistusta, jota ei anneta enkä pääse enää lääkärillekään. Sairauslomaa en ole koskaan saanut mutta selkeästi kipeä ja liikuntakyvytön. Mikään näistä ei tee minusta mt- tai päihdeongelmaista. Voin vannoa että en ole ainoa tässä tilanteessa. Lopettakaa jatkuva leimaaminen!!
9 € duunipalkkamon sylkemistä ailuisia päin
Noi 3kybäset multidiagnoosipelikonsolityypit duunit masiseläkkeiltä ja aikuisille rauha!!
Voisin työllistää itseäni yrittäjänä edes sen verran, että se korvaisi työttömyystuen. Mutta valitettavasti yrittäjyys on tässä maassa tehty niin hemmetin kalliiksi, että saman rahan saamiseen pitää yrityksen tienata todella paljon, että voi kulujen jälkeen jäädä saman verran palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukiin ei mene ihan hirveän paljon valtion budjetista. Mitäs jos arvon sekoomus yrittäisi vaikka luoda lisää työpaikkoja? Tehdä yrittämisestä kannattavaa ja houkutella ulkomaisia yrityksiä Suomeen?
Ulkomaiset halpistyöläiset vievät työpaikat ja se on kokoomukselle ihan fine. Samaan aikaan syyllistävät työttömiä siitä kun ei ole töitä. Vaikka jokainen avoin paikka täytettäisi niin jäisi yli 300 000 työtöntä.
Jos säästöjä halutaan niin työkokeilut ja pupukurssit kokonaan pois. Pelkästään 9 eurosiin menee 200 miljoonaa. Työkokeilijan ottaville toiset 200 miljoonaa. Siihen ne turhat kurssit niin alkaa olla puolen miljardin säästöt vuodessa.
Saa käyttää.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mieltä orpo olisi näistä säästökohteista. Osuvat työttömiin niin sehän olisi linjassa sen kanssa kun petterillä on kova hinku leikata työttömiltä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta? Olisi pitänyt leikata jo aikoja sitten.
Tukien vastineeksi jokin velvoite. Jos perheellistä ei huvita osallistua velvoitteeseen, tuet veks ja sossun juttusille miks ei lapsen elatus kiinnosta. Jos ei oikeeta syytä ,niin vaihtoehdoksi lasu ja huostaanotto.
Alkaa pirttiviljelijöitten ahteri liikkua muunkin kuin na im isen takia.
Tuet vastikkeelisiksi niin sitten seuraava siirto onkin saada työt näillä tehtäviksi. Onhan se hyvää bisnestä kun ei tarvi maksaa palkkoja.
Orpo haluaa leikata työttömältä, joka asuu 2 lapsen kanssa Helsingissä 16 neliön asunnossa.
Rahat tarvitaan yli 300 neliön omakotitalojen sähkölaskuihin, koska autotallit lukuisine pakastimineen ja pihat porealtaineen vievät paljon virtaa ja se pojan uusi 1200hv sähköautokin pitäisi ladata.
Vierailija kirjoitti:
Tukien vastineeksi jokin velvoite. Jos perheellistä ei huvita osallistua velvoitteeseen, tuet veks ja sossun juttusille miks ei lapsen elatus kiinnosta. Jos ei oikeeta syytä ,niin vaihtoehdoksi lasu ja huostaanotto.
Kuinkahan moni oikeasti ymmärtää sen, että työllistämällä työttömät työttömyyskorvauksella palkat pysyy alhaalla ja työttömyys itseasiassa lisääntyy, eikä laske. Kannattaa ottaa se pää pois sieltä omasta perseestä, ennen kuin kirjoittelee jotain noin typerää.
Vierailija kirjoitti:
jos tuet olisi pienemmät niin ei tarvitsisi olla kateellinen eikä haittaisi jos joku on työttömänä
nyt vähän sylettää kun työtön naapurikin tienaan reilusti enemmän mitä itse saan kokopäivä töistä
Työttömyystuki on veron jälkeen vähän yli 600€ käteen, ilman lapsia vähemmän. Kuinka vähällä sitä mielestäsi pitää tulla toimeen?
Minä oon saanut työkokeiluista ihan normaalin työtodistuksen. Suurin osa työkokemuksesta on työkokeiluja, mutta on vain kehuttu ja kiitelty laajasta työkokemuksesta. Hyvät työtodistukset olen saanut! Nykyään palkkatöissä vakituisessa työsuhteessa. Kyllä ne työkokemusta kerryttää ja auttaa saamaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, rikkaille, eli Kokoomuksen kannattajille lisää rahaa!
Onpas Suomessa sitten (muka) paljon rikkaita!
Ha, sisällissotaako se taas otattelee ? Kaulankatkaisut eijoo kivoja , vaikka osaajia on .
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee kaikkia palveluita mitä verovaroin kustannetaan. Luuletko maksavasi teiden kunnossapidon,pelastuslaitoksen jne veroillasi? Minä en halua maksaa sinun käyttämistäsi palveluista.
Eihän pikkupalkasta veroa mene nytkään.
Mitään muuta ihmisryhmää ei tällä hetkellä jahdata ja haukuta niin paljon kuin työttömiä.
Tunnustettaisiin nyt edes tosiasiat; työtä ei riitä kaikille, tarjolla on töitä joilla ei saa riittävää toimeentuloa, on ihmisiä jotka ei pärjää enää työelämässä.
Varmaan elämä olisi helpompaa, jos lähtisin Romaniaan kerjäämään kuin olen täällä Suomessa työttömänä.