Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko irtisanoutuminen koeajalla määräaikaisesta virkasuhteesta?

Vierailija
11.09.2022 |

Olen määräaikaisessa virkasuhteessa ja vielä koeajalla. En löydä mistään tietoa, voinko nyt vaan irtisanoutua ja lopettaa työt heti. Missä tämä tieto oikein on, kun mitään tesiä ei valtiolla näköjään ole? Joudunko silti tekemään jonkun aikaa töitä, tyyliin 2 viikkoa (alle vuoden kestäneessä työsuhteessa näin on tuon mutta kattaako se myös koeajan?)?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan valtiolla VES.

Vierailija
2/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano huomenna itsesi, sittenpä tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sieltä löytyy tieto irtisanoutumisesta koeajalla tai koeajasta ylipäätään? En löydä vaikka miten tankkaan.

Vierailija
4/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita luottamusmiehelle niin selviää.

Vierailija
5/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on VES. totta kai onnistuu.

Vierailija
6/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita luottamusmiehelle niin selviää.

Tai sitten henkilöstöhallintoon niin voi saada oikeitakin vastauksia.

Vierailija
7/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat heti lähteä, työsopimus pitää purkaa koeajalla. Itse olen aikeissa tehdä saman. Jos irtisanoudit, noudatetaan irtisanomisaikaa.

Vierailija
8/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L aita huomenna viesti kirjaamoon, henkilöstöhallintoo ja esimiehellesi, että purat palvelussuhteesi välittömästi koeajalla. Varaudu siihen, että 15.9 saat kuitenkin koko kuun palkan eli sitä ei saa enää vedettyä pois. Maksat sitten takaisin turhat päivät.

Ja valtion virka- ja työehtosopimuksesta ei löydy koeajasta olennaista, vaan se on virkamieslaissa.

Vierailija
9/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tulee, jos aiot työttömäksi.

Kysy esihenkilöltä mitä seuraako irtisanoutumisesta mitään. Mä oon aina päässyt eroon sopimuksesta ilman sanktioita.

Vierailija
10/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli käytän nimenomaan tuota virkasuhteen purkua, ei irtisanoutumista? Voin tietty tehdä jonkin aikaa töitä mutta mulla odottaa uusi työ, johon pitää ilmoittaa milloin pääsen aloittamaan. Ja juu, en tästä uudesta työstä aio kertoa eikä se itse asiassa ole edes se tärkein syy tähän irtisanoutumiseen.

Vierailija
11/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisesta ei voi irtisanoutua. Mutta koeajalla voi purkaa työsuhteen (koeaikapurku) ja silloin työt päättyy heti.

Vierailija
12/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika on koeaika, jolloin voi tehdä koeaikapurkamisen, kumpi hyvänsä osapuoli, ja työsuhde päättyy siihen. Siksihän se koeaika on. Tuskin siitä mistään etsimällä mitään sen kummempaa tietoa löytyy.

Tai työntekijä voi halutessaan, mikäli työnantaja niin toivoo, jäädä vielä töihin. Näin ei kyllä yleensä toimita.

Vierailija
13/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisesta ei voi irtisanoutua. Mutta koeajalla voi purkaa työsuhteen (koeaikapurku) ja silloin työt päättyy heti.

Höpö höpö. Määräaikaisesta voi irtisanoutua ihan normaalisti useilla aloilla.

Vierailija
14/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan nyt määräaikaisesta VIRKAsuhteesta. Ihan eri asia.

Vierailija
15/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan nyt määräaikaisesta VIRKAsuhteesta. Ihan eri asia.

No miten se eroaa tuossa koeaikapurussa? Minulla lukee virkasopimuksessa että määräaikaisuus on 1.6.-31.3. ja koeaika on 1.6.-1.11. Eikö tuo nyt tarkoita, että sinä aikana saa purkaa sopimuksen alkamaan välittömästi?

Vierailija
16/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä... Miten voit olla noin tampio? Mitäpä jos katsoisit vaikka laista? Ei kai nyt sentään... liian vaikeeta tuollaiselle

No googleta. Tyhmempikin löytäisi vastauksen heti.

P.s. mitäpä aattelet, että mikä virka sillä sun koeajallas oikein on?

Vierailija
17/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ellei sopimuksessa ole kohtaa, jossa mainitaan, että voi irtisanoutua tai määritellään irtisanoutumisaika.

Vierailija
18/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ellei sopimuksessa ole kohtaa, jossa mainitaan, että voi irtisanoutua tai määritellään irtisanoutumisaika.

Useissa tesseissä se on mainittu ja juurikin julkisen alan.

Vierailija
19/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla voi aina irtisanoutua tai irtisanoa.

Vierailija
20/28 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin irtisanouduin toistaiseksi voimassa olevasta työsuhteesta koeajalla. Karenssi tuli, mutta sain heti uuden vakituisen kokoaikaisen työn.

Pari viikkoa vedän tässä lonkkaa omaan piikkiin, ennen uuden työn alkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän