Käykö joku vielä elokuvateattereissa? Itse olen niin mukavuudenhaluinen, että en vaihtaisi omaa sohvaa ja isoa telkkua suoratoistopalveluine...
meluisaan ja rasvankäryiseen saliin, jossa joku pallopää vielä peittää puolet kankaasta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Käyn todella harvoin. Kotona ei ole kummoiset laitteet, mutta olen niin laiska lähtemään. Katson elokuvat makuuasennossa viltin alla. Haaveilen, että elokuvateatterissakin olisi makuupaikat.
Onhan niissä ainakin Espoossa ja Helsingissä. Itse menen aina noihin luksussaleihin, onpahan kunnon hajurako mahdolliseen vieruskaveriin ja leveään löhötuoliin mahtuu hyvin viinilasi ja popparit. Ihanan väljää. Häiriköitä ei ole näkynyt. Poppareiden takia kävisin kyllä normisaleissakin, kotona tehdyt eivät koskaan yllä leffateatterin makuun.
Jos on joku leffa jota ei pysty odottamaan suoratoistopalveluun asti. Vaikkapa Bond tai vastaava. Niitä alkaa olla harvemmin ja harvemmin tosin.
En ole käynyt elokuvateattereissa vuosiin. Kotona on mukava katsoa isosta televisiosta elokuvia ja ohjelmia silloin kun haluaa.
Olen varmaan elitistinen snobi, mutta olen omistanut elokuva -arkiston ja seuraajan kausikortin useammassa kaupungissa.
Yle Areena.
Itsekin juon tiettyjen leffojen aikana viiniä, tai taskumatista, mutta uskoisin sen olevan vähemmän haitallista kuin juttelu, rapistelu, kännykät jne. Kävin juuri katsomassa amerikkalaisen kolmen tähden viihde - elokuvan ja kokemus oli sietämätön.
Käyn kyllä kaikki festarit, luhutelokuva, Sodankylä, Espoo Cine, Rakkautta ja anarkiaa, roskaelokuva jne.
Jotenkin olen niin kyllästynyt leffoissa käyntiin. Viihteenä ja taiteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhtälö elokuva + syöminen on niin yleinen?
Itse pärjään parituntisen ihan vaan nauttimalla leffasta...Sama juttu. Mutta noin sitä ihminen ehdollistuu esim elokuva => herkku. On todella typerää totuttaa itsensä tällaiseen. Ja opettaa lapsetkin naposteluun telkkaria/ leffaa katsottaessa.
Kotona harvemmin katson elokuvia karkkipussin tai poppreiden kanssa. Ne kuuluu siihen elokuvateatterielämykseen. Paras hetki on, kun mainokset loppuu, sali pimenee ja (ainakin ennen) kuvaruutu laajenee.
Käyn elokuvissa aika harvoin, ei oikein ole aikaa tai tule mielenkiintoisia leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan leffat on silkkaa paskaa niin niin en todellakaan käy.
Ainoa poikkeus oli top gun Maverick mikä on PAKKO nähdä isolta kankaalta. Itse kävin imax-kankaalta sen katsomassa ja huhhuh kun
Oli päräyttävä kokemus.Hassua puhua alatyylisesti muista leffoista, kun itse tykkäät jostain Maverickista. :D
Oletko nähnyt k.o leffan? Ei woke-paskaa. Oikeilla hävittäjillä toteutetut kohtaukset. Sopivan viihdyttävä käsikirjoitus ja loistava
Soundtrack. Rotten tomatoes kriitikot 97 ja tavan katsojat 99.
Että näin
On jo vuokrattavana kotikatsomoihin ja aion katsoa kun ehdin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin käynyt. Voisin käydä jos lippu olisi max n. 10-15€ (riippuen onko arki vai vlop)
JA tärkein: pitäisi olla väliaika. Leffat pidentyneet +samoin mainokset, en pysty olemaan esim. 3h (varsinkin jos/kun juo jotain) käymättä vessassa. Tuntuu myös, että osittain hätä iskee siksi, et tietää ettei seuraavaan 3h 'pääse' vessaan.
Jos olisi väliaika (kuten teattereissa, tai vaikka urheilupeleissä jne.) homma toimisi paremmin.
Jos joku haluaa karkottaa minut lopullisesti leffateattereista, väliaika olisi hyvä keino. Ei sellainen kuulu leffakokemukseen ollenkaan.
Käyn mieluummin teatterissa katselemassa paremmat elokuvat. Kotona saa kykkiä ihan tarpeeksi muutenkin.
Tykkään muutenkin käydä keikoilla, teatterissa jne.
Downton Abbey on ainoa tämän vuoden puolella. Tiesi, ettei varmasti tule pettymyksiä tarinan tai kerronnan suhteen.
DVD:nä olisi mukavaa alkaa hankkia elokuvia. En välitä suoratoistopalveluista.
Käyn,siinä on tunnelmaa jota ei saa kun nököttää kotisohvalla katsomassa Netflixiä.
Kävisin myös videovuokraamoissa jos niitä vielä olisi.
En ole muutenkaan käynyt koko elämäni aikana kuin ehkä 5-7 kertaa elokuvissa. En näe mitään järkeä itselleni siinä. Täytyy istua koko episodin ajan, eikä voi laittaa paussille jos pitää päästä vessaan. Muut ihmiset kröhii ja nauraa, joku istuu edessä peittäen näkyvyyden. Toisten ruuat, paskat ja hajusteet haisee. Ääni on liian isolla, taustavalaistus puuttuu.
Minusta on ihan kiva käydä elokuvissa. Saa ainakin rauhassa katsoa sen elokuvan, ei tule puoliso, lapsi, kissa tai koira hääräämään ja häiritsemään. Popparitkin saa syödä itse.
Pari kertaa on käyty nyt vitosen päivillä, tälle päivälle ei löytynyt sopivaa esitystä. Tai on niistä lipuista yli vitonen jouduttu maksamaan, kun on parempi sali. Ei ole päitä edessä, on kallistettava istuin ja jaloille tilaa. Viime kerralla oli vieressä joku ihme tyyppi, joka kommentoi tapahtumia ääneen.
Harmaa, paska kuva, paskat leffat, mainoksia, häiriköivät katsojat ja korkeat lipun hinnat. Juu ei. Kotona kunnon OLED-telkkari ja Atmos-vehkeet, joten ei tarvetta teatterille enää.
Kävisin enemmänkin jos olisi kiinnostavia elokuvia.
Jos House of Dragonin jaksot voisi köydä katsomassa teatterissa niin menisin ehdottomasti katsomaan. Se olisi varmasti upean näköistä ja kuuloista.
Menkääpä treffeille leffaan, popcornit ja kädestäpitämiset, kylki kyljessä katsotte pimeässä salissa. Sen jälkeen on kiva keskustella ja mennä yhdessä iltateelle tai - viinille.
Ei mukavaa katsoa teatterissa kolmen tunnin leffaa jo parin tunnin jälkeen jalat ristissä jollei muistanut olla juomatta sitten tuntikausiin.
Oletko nähnyt k.o leffan? Ei woke-paskaa. Oikeilla hävittäjillä toteutetut kohtaukset. Sopivan viihdyttävä käsikirjoitus ja loistava
Soundtrack. Rotten tomatoes kriitikot 97 ja tavan katsojat 99.
Että näin