Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö joku vielä elokuvateattereissa? Itse olen niin mukavuudenhaluinen, että en vaihtaisi omaa sohvaa ja isoa telkkua suoratoistopalveluine...

Vierailija
11.09.2022 |

meluisaan ja rasvankäryiseen saliin, jossa joku pallopää vielä peittää puolet kankaasta.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn. Saan sarjalippuja ilmaiseksi ja asumme muutaman korttelin päässä teatterista. Katsojia on niin vähän, että ei tarvitse istua suoraan jonkun penkinpotkijan edessä tai pallopään takana.

Ilmaislippujen takia mekin käydään jos käydään.

Ihan lähellä ei teatteria ole joten oma souvinsa lähteä. Matkan lisäksi ei nykyhintoja lipuista halua maksaa.

Vierailija
22/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffateatterista puuttuu pause. Siksi en käy kuin aivan poikkeustapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kotiteatteri ei ole mitään verrattuna nykyaikaiseen elokuvateatteriin. Käyn kyllä oikeissa elokuvissa.

Vierailija
24/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä suoratoistopalvelusta löydät ne elokuvat, joita esitetään mm. ensi  viikolla alkavilla R&A festareilla? Et mistään.

Itse en löydä suoratoistopalveluista mitään katsottavaa, suurin osa on amerikkalaista pastaa.

Vierailija
25/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat ovat aivan liian pitkiä nykyään! Joku 2h 30min tai joskus jopa lähemmäs 3h - mainokset siis laskettu tähän - on ihan jo normi. Mulle tulee puolessa välissä jo vessahätä 😄 Joo, voithan sä sieltä jostain rivin keskivaiheilta lähteä käymään

Mutta se on kyllä surullista jos Suomen suoratoistopalvelut ovat ainoa elokuvien lähde. Niiden valikoima kun on ni-in suppea oikeasti. Sarjoja kyllä löytyy, mut puhuttiin elokuvista.

Vierailija
26/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Liki 30v elokuvakerhoa takana. Loistavia leffoja ja hipihiljainen katsomo. Eikä karkit rapise.

Loistavia, upeita hetkiä tekijävierailuineen.

Timo Malmi on paras!

Vierailija
27/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuten on totta. Onhan teatterissa kun väliaika. Tosin lienee näyttelijöiden vuoksi.

Miksi leffassa ei voisi olla puolen tunnin väliaikaa? Ainakin jossain 3 tunnin spektaakkeleissa.

Vierailija
28/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn.

Hyvä elokuva laajakankaalta on nautinto vailla vertaa.

Vierailija
29/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin käyn kun ei ole nykyään hyviä elokuvia kuin ehkä yksi kerran vuoteen. Hyvänä vuotena 2. En voisi kuvitellakaan että jättäisin jonkun Top Gunin katsomatta elokuvateatterissa kylläkään, ei ole sama asia vaikka löytyisi kuinka iso telkkari kotoa. Elokuva teatterissa on aivan eri kokemus kuin kotona.

Sama. Pariin vuoteen ei tullut käytyä. Kesällä kävin katsomassa Top Gunin ja osaan jo kuvitella miten poliisi se on kotona katsoessa. Minulla ei ole kotona jättiskriiniä ja äänimaailma on aivan toinen. Melkein tuli tippa linssiin heti kun ensimmäinen biisi lähti soimaan.

Vierailija
30/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen harvoin käymme enää elokuvateattereissa. Johtuu varmaankin siitä, että meillä on ihan oma sellainen talon alakerrassa. Sitä varten rakennettu täysin pimennettävä huone, jossa mukavat sähköiset istuimet ja iso valkokangas. Seinän toisella puolella on baari, josta voi halutessaan ottaa juomat mukaansa ja tarvittaessa vaikka käynnistää popcorn- koneenkin, jos niitä sattuisi tekemään mieli.

Vierailija
31/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhtälö elokuva + syöminen on niin yleinen?

Itse pärjään parituntisen ihan vaan nauttimalla leffasta...

Vierailija
32/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson 90 % elokuvista teatterissa. Kotona en jaksa keskittyä, katson mieluummin sarjoja. Elokuvat ovat paljon intensiivisempiä elokuvateatterissa katsottuna. En tosin katsele sellaisia leffoja, joissa käy popparinuorisoa tai muuta häirikköä.

Tämä! Kirjaan voin uppoutua vaikka koko päiväksi, mutta elokuvaan en saa oikein mitään fiilistä kotona. On meillä hyvät laitteet ja mukava sohva, mutta silti ne harvat elokuvat haluan nähdä teatterissa. Pilkkopimeässä, muhkeilla äänillä ja siihen hetkeen keskittyen. Kotona on aina joku pyykkikone päällä tai joku naputtaa tietsikkaa, naapurin koira haukkuu jne.

Vierailija
33/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida porukka käydä eikä kyllä mitään hyviä leffojakaan ole. Elokuvateatterista katoaa se taika jos isossa salissa vain kourallinen katsojia.

Viimeistään suoratoiston 4k-kuvanlaatu ja 50+ tuumakoot veivät ainoan edun, joka teattereilla vielä aiemmin oli, eli kotia paremman kuvanlaadun.

No, en tiedä, mitä suoratoistoa katsot, jos pidät sen kuvanlaatua yhtähyvänä kuin teatterissa. Ihmiset on nykyisin kuvan suhteen ihan puusilmiä ja äänen suhteen pahvikorvia. Jos blurayltä katsoo, niin onhan laatu hyvä, mutta suoratoistossa kaukana siitä. Blurayllä saattaa bitrate pelkälle äänelle on enemmän kuin suoratoistossa kuvalle! 4K ei vielä kerro todellisesta kuvanlaadusta sellaisenaan mitää.

Sitten harvoilla on kotona sen kokoista näyttöä, että saa oikeasti elokuvafiiliksen tai siinä näytön edessä ollaan kyllä lähellä, eikä siihen montaa sovi. Projektoreilla toki saa sen elokuvafiilikseen.

Vierailija
34/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen yhdistyy moneen nautinnolliseen tilanteeseen, ei ainoastaan elokuviin. Ystäviä tavataan ruoan äärellä tai drinkillä, perhejuhlissa ruoka näyttelee suurta osuutta, luontoretkillä joku nuotiolla paistettu eväs on yksi kohokohdista.

Vierailija
35/83 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa se syöminenkin tuo, joten tottakai sitä myydään. Voiton maksimointi on kaupankäynnin ykköstavoite. Ihmisen luonne on myös sellainen, että kun tarjolla on herkkua toisensa perään, niin enemmistö niihin sortuu.

Vierailija
36/83 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elokuvat näyttävät paremmalta valkokankaalla, mutta olen niin köyhä ettei ole varaa paljon käydä leffassa.

Vierailija
37/83 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffassa paras. keskittyy paljon paremmin kun ei juokse jääkaapilla tai vessassa kesken kaiken. päivällä kun menee, niin ei ole muiden päitäkään edessä.

Vierailija
38/83 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Mutta noin sitä ihminen ehdollistuu esim elokuva => herkku. On todella typerää totuttaa itsensä tällaiseen. Ja opettaa lapsetkin naposteluun telkkaria/ leffaa katsottaessa.

Vierailija
39/83 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Liki 30v elokuvakerhoa takana. Loistavia leffoja ja hipihiljainen katsomo. Eikä karkit rapise.

Loistavia, upeita hetkiä tekijävierailuineen.

Timo Malmi on paras!

Juuripa tämä! Tosin itselläni loppui perheenlisäyksen vuoksi. Kerkesin kuitenkin 200 elokuvaa kerhossa katsoa. 

Vierailija
40/83 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa se syöminenkin tuo, joten tottakai sitä myydään. Voiton maksimointi on kaupankäynnin ykköstavoite. Ihmisen luonne on myös sellainen, että kun tarjolla on herkkua toisensa perään, niin enemmistö niihin sortuu.

Niin se on selvä, että myydään, mutta miksi ihmiset maksavat sellaisia summia herkuista ja haluavat sellaisia syödä. Kun elokuvan katsominen olisi sellaisenaankin nautinto.

Itselleni tuo pussien rapistelu ja mässytys on syy olla menemättä,