Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttaako joku oikeasti savukkeen lähes joka toinen tunti.

Vierailija
11.09.2022 |

Yläkertaan muutti joku ilm yksi asuva mies keväällä. Koska vietän kesällä paljon aikaa omalla kuistilla hänen parvekkeen alla, aloin pikku hiljaa tajuta että hän käy varsinkin iltapäivisin ja iltaisin parvekkeella lähes puolen tunnin välein ja polttaa savukkeen. Sinänsä ei itseäni häiritse. Savu ei tule alas. Mutta aloin vain ihmetellä tätä polttamisen tahtia. Mikä hirveä määrä savukkeita tuo on viikossa, kuukaudessa. Mikä rahamäärä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vinkuminen on tupakoijan rahoista. Toisilla rahaa kuluu autoon/matkailuun/shoppailuun/harrastuksiin ym. Niistä ei vingu kukaan.

Ja tupakan hinnasta suurin osa on veroa.

Vierailija
22/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistusta, tylsyyttä tai mielenköyhyyttä. Yleensä ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään harrastus tai monikaan tekeminen. Katsovat televisiota ja tylsyyteen vetävät tupakkaa. Surkeita reppanoita. Voi olla myös mt. Tai jos ryyppää jatkuvasti, niin se myös selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini. Kuulen tunnin parin välein, kuinka ovi paiskataan kiinni.

Minua surettaa, syöpäriski on kova.

24/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 rööki tunnissa taitaa olla sellainen vähän tupruttelevan tahti, onneksi itse pääsin tästä pask..  irti noin 7 vuotta sitten.

Vierailija
25/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistusta, tylsyyttä tai mielenköyhyyttä. Yleensä ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään harrastus tai monikaan tekeminen. Katsovat televisiota ja tylsyyteen vetävät tupakkaa. Surkeita reppanoita. Voi olla myös mt. Tai jos ryyppää jatkuvasti, niin se myös selittää.

Surkeita reppanoita ovat kuitenkin ne, jotka laillasi lokeroivat kanssaihmisiään.

Vierailija
26/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vinkuminen on tupakoijan rahoista. Toisilla rahaa kuluu autoon/matkailuun/shoppailuun/harrastuksiin ym. Niistä ei vingu kukaan.

Ja tupakan hinnasta suurin osa on veroa.

Nimenomaan! Autoilija ja tupakoitsija tuo verorahoja enemmän mitä ehtii niiden tuotoista nauttimaan (autoveroilla kustannetaan todella kaikkea muutakin kuin teiden kunnossapitoa ja kaikki kessuttelijat eivät sitä syöpää saa). Rahaa siihen menee, mutta ne on tasan itse tienaamia, joihin kellään ole mitään sanomista.

Vierailija
27/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova stressi vaikka työstä aiheuttaa myös tupakoinnin lisääntymistä. Ei siis tarvitse olla mikään tylsyyttään poltteleva reppana.

Vierailija
28/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tupakkaa tunnissa on hyvä tahti. Ja kyllä, tupakka maksaa, mutta se on persaukisten ongelma. Mutta sitä ihmettelen, että joku protestoi toisen nautintoa terveyssyistä. Minä en näe ripaustakaan järkeä siinä, että yritetään roikkua hengissä nyky-yhteiskunnassa, jossa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Lähtö tulee kun tulee, mutta sitä ennen minä ainakin nautin elämästä omalla tavallani ja se ei ole keneltäkään pois. Ja sitten vinkujille tiedoksi; Olen hoitotahdossani määritellyt toimenpiteet, joita minulle ei tehdä, jos olen kykenemätön kertomaan siitä, tilanteen niin vaatiessa.

Vierailija
29/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija ravaa röökillä puolentunnin välein.

Vierailija
30/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan sisältämä terva liimaa kehkojen värekarvat kiinni, mutta ne yrittävät koko ajan toipua ja elpyä. Irroittavat sitä tervaa ja alkavat toimimaan normaalisti. Tämä aiheuttaa kutinaa ja yskää. Tunnin välein on käytävä vetämässä uusi terva-annos joka liimaa taas kehkoputkien värekarvat kiinni. Yskä ja kutina lakkaa hetkeksi, kunnes värekarvat alkavat taas toipumaan ja sama kierre jatkuu.

Kun tupakoinnin lopettaa, niin parissa viikossa tuo tupakkayskä menee ohi, kun keuhkot pääsevät elpymään sen verran, että pystyvät toimimaan normaalisti.

Vierailija
31/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpaikalla sai vapaasti tupakoida milloin vaan, niin työntekijät polttivat lähes ketjussa. Ensin kun tullaan työpaikalle, tunnin päästä taas tupakalle, sitten kahvitauon aikana tupakkaa. ja siitä tunnin päästä jälleen savuille.

Ruokatauolla tietysti poltettiin jopa kaksi savuketta, ja muuten iltapäivän aikana ainakin 4-5 tupakkataukoa.

Vierailija
32/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tupakkaa tunnissa on hyvä tahti. Ja kyllä, tupakka maksaa, mutta se on persaukisten ongelma. Mutta sitä ihmettelen, että joku protestoi toisen nautintoa terveyssyistä. Minä en näe ripaustakaan järkeä siinä, että yritetään roikkua hengissä nyky-yhteiskunnassa, jossa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Lähtö tulee kun tulee, mutta sitä ennen minä ainakin nautin elämästä omalla tavallani ja se ei ole keneltäkään pois. Ja sitten vinkujille tiedoksi; Olen hoitotahdossani määritellyt toimenpiteet, joita minulle ei tehdä, jos olen kykenemätön kertomaan siitä, tilanteen niin vaatiessa.

Tupakointi ei edes ole nautintoa vaan vierotusoireiden poissapitämistä. Nikotiinin ja tavan koukkuun kun on joutunut, niin nautinto on tosiaan sitä että helpottaa kun saa ylläpitoannoksen. Säälittävää, että jotkut on koukussa tuohon mitättömyyteen, ja vielä pitävät sitä arvossa. Vaan niinhän se taisi minullakin olla. Alkoholin vielä ymmärrän koska sillä on todellistakin vaikutusta.

Vierailija
33/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli ketjupolttaja kunnes sairauksien myötä sai jotenkin itsensä vieroitettua noin 70v. Useampi meni tunnissa. Poltti lisäksi sisällä vaikka olin lapsenikin kanssa käymässä. Ja toki silloinkin kun itse vielä asuin kotona. Samoin tuprutteli avomiehensä. Aika paljon olen savua imenyt vaikken koskaan ole itse polttanut.

Vierailija
34/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sää ny yhren pöllin pualestunnis verät.

Vierailija
35/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnostanut omakotitalon, jossa oli poltettu sisällä kymmeniä vuosia. Kaikki pinnat uusiksi, lankku lattiaa myöten. Keittiöstä kaikki kaatopaikalle, osa astioista (arvokkaimmat) saatiin liotettua ja pestyä kirppiskuntoon. Asukas kuoli syöpään ja keuhkoahtaumaan. Surkea hidas loppu. Ei ikinä tupakkaa!

Vierailija
36/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tunnen naishenkilönkin joka pistää palamaan käytännössä aina kun mahdollista. Tottakai työpäivinä menee ehkä pari tuntia röökitaukojen välissä kun on pakko, mutta vapaa ajalla röökaa hurjan paljon. Hänellä siihen on varaa, mutta mietin miltä näyttää keuhkot kun on polttanut yli 30v.

Vierailija
37/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ei edes ole nautintoa vaan vierotusoireiden poissapitämistä. Nikotiinin ja tavan koukkuun kun on joutunut, niin nautinto on tosiaan sitä että helpottaa kun saa ylläpitoannoksen. Säälittävää, että jotkut on koukussa tuohon mitättömyyteen, ja vielä pitävät sitä arvossa. Vaan niinhän se taisi minullakin olla. Alkoholin vielä ymmärrän koska sillä on todellistakin vaikutusta.

Tupakointi on sivistyksen merkki. Euroopan sivistysmaissa herkullisia savukkeita nautitaan edelleen mukavasti omalla sohvalla. Juntit länkyttää taas täällä.

Vierailija
38/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti joku polttaa. Itse poltan ehkä yhden savukkeen viikossa.

Miksi? Onko se nautinto?

On kiva polttaa tupakka ja on se nautinto.

Vierailija
39/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on sivistyksen merkki. Euroopan sivistysmaissa herkullisia savukkeita nautitaan edelleen mukavasti omalla sohvalla. Juntit länkyttää taas täällä.

Näillä vänisijöillä on elämänhallinta täysin hukassa, mutta ainahan voi tuntea itsensä muita paremmaksi edes siitä syystä, että ei polta tupakkaa.

Vierailija
40/62 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti joku polttaa. Itse poltan ehkä yhden savukkeen viikossa.

Iiiso hatun nosto. Tuolla tahdilla nautinto. Itse kärventänyt askin päivässä jo 40 vuotta, välillä maistuu pskalle mutta jotenkin se vaan huulien väliin tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi