Polttaako joku oikeasti savukkeen lähes joka toinen tunti.
Yläkertaan muutti joku ilm yksi asuva mies keväällä. Koska vietän kesällä paljon aikaa omalla kuistilla hänen parvekkeen alla, aloin pikku hiljaa tajuta että hän käy varsinkin iltapäivisin ja iltaisin parvekkeella lähes puolen tunnin välein ja polttaa savukkeen. Sinänsä ei itseäni häiritse. Savu ei tule alas. Mutta aloin vain ihmetellä tätä polttamisen tahtia. Mikä hirveä määrä savukkeita tuo on viikossa, kuukaudessa. Mikä rahamäärä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
2 tupakkaa tunnissa on hyvä tahti. Ja kyllä, tupakka maksaa, mutta se on persaukisten ongelma. Mutta sitä ihmettelen, että joku protestoi toisen nautintoa terveyssyistä. Minä en näe ripaustakaan järkeä siinä, että yritetään roikkua hengissä nyky-yhteiskunnassa, jossa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Lähtö tulee kun tulee, mutta sitä ennen minä ainakin nautin elämästä omalla tavallani ja se ei ole keneltäkään pois. Ja sitten vinkujille tiedoksi; Olen hoitotahdossani määritellyt toimenpiteet, joita minulle ei tehdä, jos olen kykenemätön kertomaan siitä, tilanteen niin vaatiessa.
Valitettavan usein se lähtö tulee vuosia kitumalla, otit hoitoja tai ei. Keuhkoahtaumatautiin tukehtumalla tai syövän levitessä luustoon. Hoitotahdolla et paljon tilannetta pysty parantamaan.
Tupakoitsijat monet pakottaa haistelemaan sitä syöpäkääryleen hajua,alapuolella asuva äijä polttaa ikkuna auki ja savut tulee mun asuntoon koskaan ei voi tuulettaa koska toi itsekäs p"ska polttaa jatkuvasti.
Joka toinen tunti? Tunnin välein tai useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat monet pakottaa haistelemaan sitä syöpäkääryleen hajua,alapuolella asuva äijä polttaa ikkuna auki ja savut tulee mun asuntoon koskaan ei voi tuulettaa koska toi itsekäs p"ska polttaa jatkuvasti.
Muuta omakotitaloon? Naurattaa nämä tyypit jotka asuvat jossain kerrostalossa ja sitten valittavat kaikesta tupakasta, remontista, melusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 tupakkaa tunnissa on hyvä tahti. Ja kyllä, tupakka maksaa, mutta se on persaukisten ongelma. Mutta sitä ihmettelen, että joku protestoi toisen nautintoa terveyssyistä. Minä en näe ripaustakaan järkeä siinä, että yritetään roikkua hengissä nyky-yhteiskunnassa, jossa ihmisellä ei ole mitään arvoa. Lähtö tulee kun tulee, mutta sitä ennen minä ainakin nautin elämästä omalla tavallani ja se ei ole keneltäkään pois. Ja sitten vinkujille tiedoksi; Olen hoitotahdossani määritellyt toimenpiteet, joita minulle ei tehdä, jos olen kykenemätön kertomaan siitä, tilanteen niin vaatiessa.
Tupakointi ei edes ole nautintoa vaan vierotusoireiden poissapitämistä. Nikotiinin ja tavan koukkuun kun on joutunut, niin nautinto on tosiaan sitä että helpottaa kun saa ylläpitoannoksen. Säälittävää, että jotkut on koukussa tuohon mitättömyyteen, ja vielä pitävät sitä arvossa. Vaan niinhän se taisi minullakin olla. Alkoholin vielä ymmärrän koska sillä on todellistakin vaikutusta.
Tupakointi on sivistyksen merkki. Euroopan sivistysmaissa herkullisia savukkeita nautitaan edelleen mukavasti omalla sohvalla. Juntit länkyttää taas täällä.
Näillä vänisijöillä on elämänhallinta täysin hukassa, mutta ainahan voi tuntea itsensä muita paremmaksi edes siitä syystä, että ei polta tupakkaa.
Ainakin terveemmät keuhkot,mutta ymmärrän jos kiukuttaa koska kuitenkin addiktin pakko vetää addiktoitavaa ainetta muuten tulee kiukkupotkuraivarit:D mutta kyllä olette itsekkäitä kun pakotatte muut haistelemaan syöpäkääryleen hajua, poltatte niin pysäkeillä kuin ulko ovien edessä ettekä välitä tuon taivaallista muista jotka ei halua haistella niitä savuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta omakotitaloon? Naurattaa nämä tyypit jotka asuvat jossain kerrostalossa ja sitten valittavat kaikesta tupakasta, remontista, melusta...
Ihminen joka ei välitä järjestyssäännöistä tai muista kanssaeläjistä pitäisi laittaa vankilaan loppuelämäksi tai autiolle saarelle siellä sitten saatte meluta,polttaa ja rempata ihan toistenne iloiksi.
Mun naapuri, sossupummi omakotitalossa, vuokralla tottakai. Ei ole töissä, tietenkään. Mies ei ole asunnossa kirjoilla, se käy töissä, joten ei saisi tukia. lapsia on liuta, ja onnistuttu keksimään syy, miksi pitää omakotitaloon päästä. Akka tupakoi 20-30 minuutin välein, yötä päivää.
Viikonloput ryypätään.
Hyvin tuntuu veronmaksajien rahat riittävän. Mulle vielä vittuilee kun aamulla aikaisin lähden töihin, hrillä on makkari meillepäin.
Tulisipa se keuhkosyöpä pian!
Nikotinistit ravaavat yölläkin parvekkeella tai pihalla savuttelemassa.
Huvittaa nuo "muuta pois, jos et savua kestä" kommentit. Minä olen asunut talossa ennen röökimuijija ja -ukkoja, enkä ole lähdössä mihinkään.
Kovat tupakkamiehet polttivat aikanaan kolme askia päivässä. Jos olet valveilla 16 tuntia päivässä niin siinä nortti paloi lähes varttitunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ei välitä järjestyssäännöistä tai muista kanssaeläjistä pitäisi laittaa vankilaan loppuelämäksi tai autiolle saarelle siellä sitten saatte meluta,polttaa ja rempata ihan toistenne iloiksi.
Katsos kun sinä et omista sitä rakennusta missä asut, et edes todellisuudessa omista sitä kämppääsi jos sellaisen omistat. Oletko edes taloyhtiön hallituksessa?
Muuta sinne omakotitaloon. Muuta neuvoa ei tule. Vaikutat kyllä sen verran idiootilta ettet tuota neuvoa noudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hirveä rahamäärä mikä joillakin tupakkaan menee. Usein ne on vielä niitä joilla ei sitten ole rahaa kunnolla ruokaankaan. Mutta tupakkaan on.
sossu maksaa
No jokainen voi laittaa sen perusosan mihin haluaa, vaikka tupakkaan, mutta se on pois sitten jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistusta, tylsyyttä tai mielenköyhyyttä. Yleensä ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään harrastus tai monikaan tekeminen. Katsovat televisiota ja tylsyyteen vetävät tupakkaa. Surkeita reppanoita. Voi olla myös mt. Tai jos ryyppää jatkuvasti, niin se myös selittää.
Kova stressi vaikka työstä aiheuttaa myös tupakoinnin lisääntymistä. Ei siis tarvitse olla mikään tylsyyttään poltteleva reppana.
Tämä kertoo eräänlaisesta keinottomuudesta. Ei ole kyetty löytämään terveitä tapoja stressin purkamiseen. Halutaan mennä siitä mistä aita on matalin. Sekin on ihan normaaliin elämään kuuluvaa, että ajoittain on stressiä.
Sitä se on. Teini-iässä on lähdetty purkamaan stressiä välineellä joka lisää stressiä jos et pääse käyttämään kyseistä päihdettä ja joka on vuosien tuotekehityksellä luotu erityisen koukuttavaksi. Jokainen ex-tupakoitsija löytää vaihtoehtoisiakin keinoja stressin käsittelyyn ja sitä ei usko kokeilematta miten iso määrä stressiä poistuu päivästä, kun kroppa ei muistuttele tunnin välein siitä, että tupakalle pitäisi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun sinä et omista sitä rakennusta missä asut, et edes todellisuudessa omista sitä kämppääsi jos sellaisen omistat. Oletko edes taloyhtiön hallituksessa?
Muuta sinne omakotitaloon. Muuta neuvoa ei tule. Vaikutat kyllä sen verran idiootilta ettet tuota neuvoa noudata.
Etpä taida omistaa sinäkään, joten noudata vain niitä järjestysmääräyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kovat tupakkamiehet polttivat aikanaan kolme askia päivässä. Jos olet valveilla 16 tuntia päivässä niin siinä nortti paloi lähes varttitunnin välein.
Riitta Väisänen kertoi, että Spede poltti parhaimmillaan ruskeaa Barclayta kolme askia päivässä eikä aina edes riittänyt. Usein edellisen jämällä sytytti uuden palamaan.
Saattavat polttaa leikisti - ei oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistusta, tylsyyttä tai mielenköyhyyttä. Yleensä ihmisiä, joita ei kiinnosta mikään harrastus tai monikaan tekeminen. Katsovat televisiota ja tylsyyteen vetävät tupakkaa. Surkeita reppanoita. Voi olla myös mt. Tai jos ryyppää jatkuvasti, niin se myös selittää.
Kova stressi vaikka työstä aiheuttaa myös tupakoinnin lisääntymistä. Ei siis tarvitse olla mikään tylsyyttään poltteleva reppana.
Tämä kertoo eräänlaisesta keinottomuudesta. Ei ole kyetty löytämään terveitä tapoja stressin purkamiseen. Halutaan mennä siitä mistä aita on matalin. Sekin on ihan normaaliin elämään kuuluvaa, että ajoittain on stressiä.
Juuh eiköhän internet-vauvapalstalla valittelu ole se aidoista matalin. =)
Teistä vauvapalsta-valittajistahan on tehty monesti uutisiakin.
Siis polttaako puolen tunnin vai kahden tunnin välein (eli joka toinen tunti)?
Nikotiini hajoaa elimistössä nopeasti, joten uutta tupakkaa pitää saada nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ei edes ole nautintoa vaan vierotusoireiden poissapitämistä. Nikotiinin ja tavan koukkuun kun on joutunut, niin nautinto on tosiaan sitä että helpottaa kun saa ylläpitoannoksen. Säälittävää, että jotkut on koukussa tuohon mitättömyyteen, ja vielä pitävät sitä arvossa. Vaan niinhän se taisi minullakin olla. Alkoholin vielä ymmärrän koska sillä on todellistakin vaikutusta.
Mikä sinä olet määrittelemään toisen nautintoa? Sinä olet säälittävä mitättömyys, kaiken tietävä maailman parantaja. Huolehdi sinä omista asioistasi ja minä huolehdin omistani.
Tiesitkö sitä, että alkoholi on toiseksi vaarallisin päihde, heti heroiinin jälkeen? Minä en juo sitä myrkkyä ja en myöskään yritä taivuttaa ihmisiä pois juomisen paheesta, koska se on jokaisen henkilökohtainen asia.
Elä ja anna muidenkin elää, kukin tavallaan.