Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

Vierailija
1441/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän sillä ottimella kosketeta lautasta ollenkaan, vaan tiputetaan se ruoka lautaselle ilman kontaktia lautaseen.

Vierailija
1442/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen vasomotorinen nuha. Kirkasta vettä alkaa valua nenästä aina kun tulen kylmästä lämpimään ja aina kun syön lämmintä ruokaa. Kaikki lämpötilan muutokset aiheuttavat verenvuodon nenästä. Tähän vaivan ei ole hoitoa. Ei auta kuin odottaa että tippa nenänpäästä tipahtaa tai pyyhkäistä se ajoissa nenäliinaan. Se tapahtuu äänettömästi kevyellä pyyhkäisyllä. Minun pitäisi keskeyttää ruokailu tavallisesti noin mymmen kertaa ja ppistua pöydästä pyyhkimään nenänpää muualla, mutta olen niin itsekäs  että haluaisin syödä ruokani lämpimänä minäkin. Se tuskin onnistuu  jos käyn joka haarukallisen jälkeen nurkan takana pyyhkimässä nenänpääni. Inhoan toki tätä vaivaani suunnattomasti. Luultavasti jopa enemmän kuin sinä, mutta multa ei koskasn kysytty, haluatko ottaa itseesi tällaisen ominaisuuden vai annetaanko jollekulle muulle, vaikka sulle. Olisin luopunut siitä ilomielin vaikkapa sinun hyväksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluukin sille edelliselle,   jonka ostokset jo ovat hihnalla. Hän on lähempänä kapuloita ja ylettää niihin kurkottelematta jostain hihnan päästä asti. Itsekkäät mullqvistit eivät laita, normaalit ihmiset laittavat. 

Vierailija
1444/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelreuma ainakin .enneiden vuosikymmenten hoidoilla saattoi tosiaan jäykistää pitkään vaivaamansa nivelen. Nykyhoidot taitavat illa huomattavasti tehokkaampia eikä yhtä vaikeasti vammautuneita kai nykyisin enää reuman takia synny. Mutta olen tavannut esim reumapotilaan, jolla toinen lonkka oli jäykistynyt suoraksi.  Hän ei ollut vuosikymmeniin pystynyt enää istumaan kuin korkealla baarijakkaratyypposelöä istuimella ja siinäkin vain toisella kannulla, sillä paremman lonkkanivelen puolella. Ihmettelin hänelle  miten ihmeessä hän pääsee omin avuin aamuisin vuoteesta ylös, niin hän sanoi, ettei hän nousekaan sängystä  vaan hänellä on niin korkea sänky, että hän tiputtautuu sieltä alas. Totta, se onnistuu, vaikka toinen lonkka olisikin suoraksi jäykistynyt. 

Miksei siis todellakin jollakulla onnettomalla polvet voisi olla samaan tapaan jäykistyneet suoriksi niin, ettei niitä pysty koukistamaan. Jos on jäykkyyttä myös muissa nivelissä, voi kenkien riisuminen ja pukeminenkin olla huomattavasti työläämpi toimenpide kuin meillä terveillä. Itselläni ei ole reumaa, mutta äidillä oli. Hänellä sorminivelet olivat holtittomst ja sormet vinksin vonksin. Hän ei saanut itse käännettyä edes hellan nappuloita laittakseen keittolevyn lämpiämään eikä hän pystynyt avaamaan maitopurkkia. Itkettää melkein törkeä kommenttisi kun tietää  millaisia vaurioita reuma ennen aiheutti ja noita silloisia ihmisiä on kyllä edelleen meidän keskuudessamme. Meihin terveisiin nähden he ovat mielestäni enemmänkin arjen selviytymisen sankareita, sitkeitä sissejä, jotka pärjäävät vammoistaan huolimatta ihmeen lailla ja yleensä valittavat mistään vähemmän kuin .olet terveet joilla ei ole mitään liikkumisen ja pärjäämisen esteitä omassa elämässään.

Vierailija
1445/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei huomioida muita: esim. käytetään ihan pokkana kerrostalon takaovea keskellä yötä vaikka ovi kolahtaa todella äänekkäästi kiinni, on asuntoja joissa makkari on just sen oven puolella. Etuovi sulkeutuu hiljaa. Päihdetyypit bussilta tullessaan.

Vierailija
1446/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono hygienia. Ja sitä yritetään peittää voimakkailla hajuilla. Taitaa olla monella ruskee raita housussa tai hikiset kainalot. Toissapäivänä olin varma, että kassajonossa eräällä oli kakka housussa. 

Vierailija
1447/1585 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu ja egoilu. Saan akuutin ihottuman, jos joudun sellaisten kanssa tekemisiin.

Vierailija
1448/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tervehditä, maiskutus, rapistelu, eväiden syöminen ja meikkaaminen bussissa/ junassa, etuilu, koirien irtipito, kurittomat kakarat, juoruaminen, puhumattomuus, skootit

Mun entinen työkaveri söi aamupalansa bussissa ja meikkasi kans koska ei halunnut herättää miestään ja kahta lastaan vaan poistui tosi nopeasti asunnosta. Mun mielestä ei huonoa käytöstä vaan todellista "uhrautumista" perheensä eteen.

Vierailija
1449/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten tapa on se että pitää näyttää että rahaa on ja ovat selvineet rahallisesti elämässä. Kuitenkin hyvin epäkäytännöllisiä ihmisiä. Ristiriita.

Vierailija
1450/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka huutaa rasismiksi kaikkea. Jos vaikka bussi ajaa ohi kun Mehmed ei tajua näyttää ajoissa pysähtymismerkkiä, niin kuskihan on rasisti. Tai jos ei pääse työhaastatteluun, vaikka ei ole top5-hakija, niin rasismiahan se.

Juu. Kuten kun eilen ihmettelin avotulen tekemistä masstopalovaroituksen aikana, jolloin avotulen tekeminen on lain mukaan kiellettyä, niin heti nousi rasismikortti, kun ilmeni, että kyseessä olivat jostain Lähi-Idän maasta kotoisin olevat ihmiset  joista vain yksi osasi suomea. Että Suomen lait koskisivat kaikkia Suomessa oleskelevat eikä pelkästään suomalaisia? Just joo,  rasismiahan se.

Vierailija
1451/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen vasomotorinen nuha. Kirkasta vettä alkaa valua nenästä aina kun tulen kylmästä lämpimään ja aina kun syön lämmintä ruokaa. Kaikki lämpötilan muutokset aiheuttavat verenvuodon nenästä. Tähän vaivan ei ole hoitoa. Ei auta kuin odottaa että tippa nenänpäästä tipahtaa tai pyyhkäistä se ajoissa nenäliinaan. Se tapahtuu äänettömästi kevyellä pyyhkäisyllä. Minun pitäisi keskeyttää ruokailu tavallisesti noin mymmen kertaa ja ppistua pöydästä pyyhkimään nenänpää muualla, mutta olen niin itsekäs  että haluaisin syödä ruokani lämpimänä minäkin. Se tuskin onnistuu  jos käyn joka haarukallisen jälkeen nurkan takana pyyhkimässä nenänpääni. Inhoan toki tätä vaivaani suunnattomasti. Luultavasti jopa enemmän kuin sinä, mutta multa ei koskasn kysytty, haluatko ottaa itseesi tällaisen ominaisuuden vai annetaanko jollekulle muulle, vaikka sulle. Olisin luopunut siitä ilomielin vaikkapa sinun hyväksesi.

Allergia. Kannattaa hoitaa pois. Se on merkki siitä, ettet ole terve ja tuohon vaivaan voit itsekin vaikuttaa.

Vierailija
1452/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin murtanut jalkani pahasti ja aristelin kävelyä kipsin pois ottamisen jälkeen. Kävelin hiukan ontuen ja kaupungilla joku nainen alkoi matkimaan kävelytyyliäni. Huonoa käytöstä, sanoin sen hänelle myös. Harmitti tuo käytös.

Vierailija
1453/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku syö samalla, kun puhuu puhelimessa kanssani. Oikein ryystää ja maiskuttaa slurp, slurp.

Vierailija
1454/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö hattu päässä.

Tuo tosiaan hatuttaa.

Vierailija
1455/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Se kun tungetaan sisään kauppoihin/julkisiin tiloihin, ajoneuvoihin ym. päästämättä ensin ulostulijoita kulkemaan. Yleinen turvallisuussääntö sekä etiketti on se että ensin päästetään ihmiset ulos eikä tungeta tukkimaan poistumistietä tunkemalla samaan aikaan sisään.

Sama juttu kun olet hissistä astumassa ulos, niin sinne alkaa porukkaa lappaamaan.🙄

Vierailija
1456/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiointi lopettavissa myymälässä vain silloin kun tulee loppuunmyynnit alehinnoin. Ymmärrän tämän vain silloin, jos ei pysty ostamaan tuotteita normaalihinnoilla. 

Harva kai ostaa tuotteen mieluummin kalliilla kuin halvalla. Kauppiasta tämä tietysti voi harmittaa.

Vierailija
1457/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Festareilla näin jonkun syövän keikkaa katsoessa tungoksessa pahvilautaselta haarukalla jotain wokkiruokaa. Tyylikkäämpää syödä ulkoilmatapahtumissakin pöydän ääressä, eikä seisaallaan katsomossa. Elokuvateatterissa  pitäisi syöminen kieltää, mutta tuntuvat vain lisäävän sitä. Kiva joutua haistelemaan vieressään jotain kanakoria, kun yrittää keskittyä leffaan. 

Elokuvateatterit saavat suuren osan tuloistaan, kun kieltävät omat eväät ja kauppaavat ylihintaisia "leffaherkkuja". Itse nappaan pimeässä suklaapaloja käsilaukustani (omat eväät), rapistelematta ja "haistattelematta". Ei ole vielä kukaan tullut takavarikoimaan.

Vierailija
1458/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se s*atanan purukumin lätkyttäminen varsinkin aikuisilla ihmisillä! 

Vierailija
1459/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kovaäänisyys tarkoittaa sitä että kuulee huonosti.  Minuakin ärsyttä kun ihmisen puhe on muminaa eikä koskaan sanota viimeistä sanaa loppuun asti.

Vierailija
1460/1585 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi ihminen suljetaan keskustelun ulkopuolelle ja muodostuu kuppikuntia joihin syrjitty ei pääse mukaan.