Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
löysä erektio julkisella paikalla
munien raapiminen pöydän reunan peittäessä suorituksen
Mies piereskelee ja kaivaa nenää, leikkii räkäpallolla ja muka huomaattomattomasti pudottaa sohvan taakse 😁🍆😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla ihmisillä on hyvin yleinen tapa jäädä seisomaan kaupassa heti sisääntuloporttien jälkeen siihen keskelle väylää. Sitten sen maksuvälineen voisi kaivaa valmiiksi kassalla, eikä alkaa etsiä käsilaukkua vasta kun kassa jo odottaa maksua.
Mulla yleensä maksuvaiheessa jo valmiiksi lompsa kädessä ja kolikot kaadettuna kämmenelle. Mutta: olenkin mies.
Tää on niin tuttua. Jonossa huokaillaan ja tuhistaan mutta sitten kun tulee oma vuoro niin siinä vaiheesssa ruvetaan vasta kaivamaan kortteja esille ja "parhaimmissa" tapauksessa se kortti onkin miehellä eli sitte huurellaan että Pekka, Pekka tuo se kortti.
Mölyäminen, oikeanpuoleisen liikenteen käsitteen puuttumine. minä minä minä
Ei tervehditä, maiskutus, rapistelu, eväiden syöminen ja meikkaaminen bussissa/ junassa, etuilu, koirien irtipito, kurittomat kakarat, juoruaminen, puhumattomuus, skootit
Itse en käsitä sitä, miksi monet suomalaiset eivät osaa sanoa Hei anteeksi, pääsenkö tästä ohi? kun yrittävät esim. ohittaa kapealla kadulla, tai päästä ohi ihmisjoukossa. Eilenkin yksi nainen vain seisoi hiljaa takanani kunnes tajusin itse kysyä häneltä, että haluaako hän ohitseni.
Ovesta livahtaminen siten, että jätetään takana oleva suljetun oven taakse. Oisko pieni vaiva edes tönäistä vähän sitä ovea, että seuraavakin pääsisi sujuvasti. ARghhh!
Tietenkin myös tämä yleinen liukuportaiden yläpäähän seurustelemaan jääminen.
Ei iso asia, mutta melkein joka kerta kun käy Prisma tai CM, on jotkut parkkeeraaneet ostoskärryjen kanssa vaihtelemaan kuulumisia, toisten kärryporukoiden kanssa. Esim maitohyllyn tai juustohyllyn eteen. Ja sitä juttua riittää. Eikä meinaa päästä tekemään ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käsitä sitä, miksi monet suomalaiset eivät osaa sanoa Hei anteeksi, pääsenkö tästä ohi? kun yrittävät esim. ohittaa kapealla kadulla, tai päästä ohi ihmisjoukossa. Eilenkin yksi nainen vain seisoi hiljaa takanani kunnes tajusin itse kysyä häneltä, että haluaako hän ohitseni.
Toisaalta yhtä tyhmää on jäädä seisomaan tientukkeeksi esim. kapealla kadulla. Pitäisihän jokaisen ymmärtää, että katu on kulkemista varten ja katsoa, että ohikulkijoille jää tilaa, jos siihen on pakko pysähtyä seisoskelemaan.
Kova musiikin jumputtaminen ja huudattaminen
Suu auki ruuan lätsyttäminen ja mässyttäminen
Tiuskiminen, äksyily
Näpäyttely, toisen kouluttaminen ja nöyryyttäminen
Non-verbaalinen halveksunnan osoittaminen
Jalat horollaan istuminen
Edessä seisominen ja hortoilu
Syrjiminen ja ostrakismi
Kaahaaminen, ryntäily ja syöksyily
Roskaaminen
Seinänaapuri lopetti tervehtimisen kun kerran satuin mainitsemaan etten ole kaveri koirien kanssa. Hänellä on susikoira. Mutta jos ei halua tervehtiä niin ei haittaa. Joittenkin ihmisten on hyvin vaikea ymmärtää etteivät kaikki pidä koirista.
Vierailija kirjoitti:
Festareilla näin jonkun syövän keikkaa katsoessa tungoksessa pahvilautaselta haarukalla jotain wokkiruokaa. Tyylikkäämpää syödä ulkoilmatapahtumissakin pöydän ääressä, eikä seisaallaan katsomossa. Elokuvateatterissa pitäisi syöminen kieltää, mutta tuntuvat vain lisäävän sitä. Kiva joutua haistelemaan vieressään jotain kanakoria, kun yrittää keskittyä leffaan.Voi mitä nillitystä. Ehdota vielä kirkon penkkejä sinne festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että lapselta tai perheen nuorelta ei odoteta hyvää käytöstä vaan ollaan jopa iloisia että lapsi tekee asioita, vaikkapa sitten huonoa käytöstä.
Mainoksissa nousevana trendinä töykeät, vanhempia tylyttävät lapset.. Syyksi arvaisin, että heistä odotetaan kasvavan kokoomusnuoria ja kiusaajia, siis nykykäsityksen/moraalin mukaan voittajia.
Höpö höpö, ei ole. Osaatko antaa yhtään ainutta esimerkkiä? Et, koska keksit sen tasan omasta päästäsi.
Kokkariin osui
Minua ärsyttää että keskustelupalstoilla herjataan negatiivisesti kokkareita, persuja, vasureita, kun keskustelu ei edes sivua politiikkaa millään tavalla. Tosin tuollainen kirjoittelu kertoo aika paljon kynäilijän järjenjuoksusta, lähinnä sen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että lapselta tai perheen nuorelta ei odoteta hyvää käytöstä vaan ollaan jopa iloisia että lapsi tekee asioita, vaikkapa sitten huonoa käytöstä.
Mainoksissa nousevana trendinä töykeät, vanhempia tylyttävät lapset.. Syyksi arvaisin, että heistä odotetaan kasvavan kokoomusnuoria ja kiusaajia, siis nykykäsityksen/moraalin mukaan voittajia.
Höpö höpö, ei ole. Osaatko antaa yhtään ainutta esimerkkiä? Et, koska keksit sen tasan omasta päästäsi.
Kokkariin osui
Minua ärsyttää että keskustelupalstoilla herjataan negatiivisesti kokkareita, persuja, vasureita, kun keskustelu ei edes sivua politiikkaa millään tavalla. Tosin tuollainen kirjoittelu ker
Tuo on harmi, että politiikasta puhuminen on vaikeaa kun monet eivät osaa jutella sivistyneesti haukkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Olit sitte tukkinu tien niin pahasti, että sun olis pitänyt ite tajuta se. Sitähän toi kyttääminen yleensä tarkoittaa.
Päällepuhuminen keskustelussa sekä se ettei kuunnella.
Ällöttävää jos puhdistaa esimerkiksi kylppärin lattiakaivon ritilän tai käsienpesualtaan hajulukon ja läväyttää mönjät pelkästään talouspaperin päälle niin että se likainen vesi valuu paperin läpi lattialle. Ja väittää vielä päälle, että ei se ole likaa lattiaa..
Huonosti tuntemiensa asioiden negatiivinen mollaus ja kommentointi. Tyypillisiä aiheita joista jopa suututaan kun muilla on omista näkemyksistä poikkeavia kokemuksia:
- dieselauto/ bensa-auto/ sähköauto/hybridi...
- lihansyönti/ kasvissyönti
- luonnonsuojelu/ metsän omistajuus tmv
- vuokralla/ omistusasunnossa asunminen
-kerrostalo/ rivitalo/ omakotitalo
- koirat/ kissat/ muut lemnikit
Se oma valinta on aina paras ja ainoa... Eri mieltä oleia haukutaan.
Tiedoksi: nuo kaikki ovat valintoja jotka tuskin vaikuttavat sen suun soittajan elämään mitenkään. Minulle ainakin on aivan sama mitä kukakin syö, millä kulkee, missä asuu jne. Jokainen tekee omat valintansa itse ja se äänekäs öyhöttäjä joka laukoo mielipiteitään julki on ainoastaan juntti.
toisen taskuun kuseminen
piereskely yksinään ettei muut voi naattia
itsetyydytys pimeässä
nenän kaivelu kotona
perseen raapiminen itse
koiran anaalirauhasten tyhjennys ilman yleisöä