Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa vanhemmat miehet kuvittelevat, että on normaalia ohjeistaa tuntemattomia vastaantulijoita. Lenkkeillessä ei saa käyttää kuulokkeita. Jos paistaa aurinko, ei saa käyttää ulkona kännykkää. Lenkkipolulla ei saa käyttää kännykkää. Kauramaito on saatanan keksintö.
Jos haluat välttämättä puhua tuntemattomille, sano jotain positiivista, älä ala vittuilemaan. Sano vaikka että kaunis ilma tänään tai harmi että sataa.
Ei mulle vaan ole koskaan(58v olen) tulleet vanhemmat miehet mitään ohjeistamaan? Elätkö miesvihaplaneetalla?
Vierailija kirjoitti:
Kun naapurit eivät tervehdin.
Ollaan asuttu 14 vuotta seinänaapureina, eikä vieläkään... Nykyään se jo naurattaa, mutta onhan tuommoinen järjettömän noloa.
Etenkin kun joka kerta moikkaan, eikä vastausta... Muutaman kerran sanonutkin, että moikkaus riittää, se on hyvää käytöstä. En ole jutuille pyrkimässä, en ystäväksi, en edes housuihis. Päivää!
Jos minua moikataan, niin yleensä kyllä vastaan mutta en moikkaa ihmisiä jotka eivät selkeästi pidä minusta, ja sellaisia on kerrostaloissa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla ihmisillä on hyvin yleinen tapa jäädä seisomaan kaupassa heti sisääntuloporttien jälkeen siihen keskelle väylää. Sitten sen maksuvälineen voisi kaivaa valmiiksi kassalla, eikä alkaa etsiä käsilaukkua vasta kun kassa jo odottaa maksua.
Mulla yleensä maksuvaiheessa jo valmiiksi lompsa kädessä ja kolikot kaadettuna kämmenelle. Mutta: olenkin mies.
Tuttavaa änkesi väkisin yökylään, söi jääkaapin tyhjäksi ja piti hereillä huutokuorsauksella.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaa änkesi väkisin yökylään, söi jääkaapin tyhjäksi ja piti hereillä huutokuorsauksella.
Et osaa soittaa virkavaltaa hätiin?
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa vanhemmat miehet kuvittelevat, että on normaalia ohjeistaa tuntemattomia vastaantulijoita. Lenkkeillessä ei saa käyttää kuulokkeita. Jos paistaa aurinko, ei saa käyttää ulkona kännykkää. Lenkkipolulla ei saa käyttää kännykkää. Kauramaito on saatanan keksintö.
Jos haluat välttämättä puhua tuntemattomille, sano jotain positiivista, älä ala vittuilemaan. Sano vaikka että kaunis ilma tänään tai harmi että sataa.
Noi vanhemmat miehet on vtun ärsyttäviä koska yleensä niiden pskaneuvot kohdistuu naisiin ei toisiin miehiin. Ja vanhat miehet on vtun rasittavia, yksikin änkesi pikakassalle lähes muhun kiinni vaikka olin vasta pakkaamassa ostoksiani, toinen vanhempi mies taas päätti olla muka ah niin mahtava kun kysyi multa, kauppakeskuksen siivoojalta missä on kenkäliike sanoin ja olin kertomassa että voi olla kiinni tänään, Keskeytti nosti käden ylös ja sanoi että riittää nyt! Ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle vaan ole koskaan(58v olen) tulleet vanhemmat miehet mitään ohjeistamaan? Elätkö miesvihaplaneetalla?
Itse olen 54vee-miehenä tällaisiin miehiin törmännyt pari kertaa kyllä, mutta muutaman kerran ovat myös nuoret naiset tulleet kadulla ohjeistamaan.
- tuo hattu/paita/koru/housut/ eivät sovi sulle!
Se on aina vähän hämmentävää, oli kyseessä mies tai nainen. Jotkut miehet eivät pidä hatuista, siitä on tullut sanomista. Yksi virolainen ukko sanoi kadulla, että "venäläiset käyttää tommosia hattuja!". Okei. Aika moni suomalainen käyttää samanlaista hattua Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa virkavalta tulee sen takia että toinen syö jääkaapin tyhjäksi ja huutokuorsaa. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että lapselta tai perheen nuorelta ei odoteta hyvää käytöstä vaan ollaan jopa iloisia että lapsi tekee asioita, vaikkapa sitten huonoa käytöstä.
Mainoksissa nousevana trendinä töykeät, vanhempia tylyttävät lapset.. Syyksi arvaisin, että heistä odotetaan kasvavan kokoomusnuoria ja kiusaajia, siis nykykäsityksen/moraalin mukaan voittajia.
Höpö höpö, ei ole. Osaatko antaa yhtään ainutta esimerkkiä? Et, koska keksit sen tasan omasta päästäsi.
Kokkariin osui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa virkavalta tulee sen takia että toinen syö jääkaapin tyhjäksi ja huutokuorsaa. Eri
Siis että luvatta tunkeutuu väkisin yksityisasuntoon on okei? No eihän se sitten "änkeä väkisin"
Se, että näissä keskusteluissa käännetään asiat päälaelleen, valehdellaan, vääristellään, haukutaan ja raivotaan, vähätellään jamitätöidään- kaikkea jotta "voittaisi"
Tällainen hyvinkin yleinen tapa ärsyttää!
Festareilla näin jonkun syövän keikkaa katsoessa tungoksessa pahvilautaselta haarukalla jotain wokkiruokaa. Tyylikkäämpää syödä ulkoilmatapahtumissakin pöydän ääressä, eikä seisaallaan katsomossa. Elokuvateatterissa pitäisi syöminen kieltää, mutta tuntuvat vain lisäävän sitä. Kiva joutua haistelemaan vieressään jotain kanakoria, kun yrittää keskittyä leffaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään tavat ärsytä.
Hyvä. Entäs huonokäytös?
Ovat eri asioita, nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu 14 vuotta seinänaapureina, eikä vieläkään... Nykyään se jo naurattaa, mutta onhan tuommoinen järjettömän noloa.
Etenkin kun joka kerta moikkaan, eikä vastausta... Muutaman kerran sanonutkin, että moikkaus riittää, se on hyvää käytöstä. En ole jutuille pyrkimässä, en ystäväksi, en edes housuihis. Päivää!
Joku naapur johon ET haluaisi tutustua voi käsittää väärin. Ja kerrostalossahan se naapuri voi olla tuntematon, ja moni haluaa pysyäkin.
Saa mun puolesta pysyäkin tuntemattomana, eikä tervehdys kenestäkään tuttua tee.
Ei dösäkuski tai kaupankassakaan mulle sen läheisempiä ja rakkaita ole, ja silti tervehdin joka kerta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas kaavamainen päiväättely, nyökyttely ja käden nostelu ilman pienintäkään tutustumisen aietta/halua on todella turha ja tyhmä tapa.
Niin, että sulla on käytöstavat hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäydyt holhoavasti ja alentavasti vittuillen neuvoja, ei ihme että he välttelevät sinua.
10 vuotta kun tuli täyteen tervehtimättömyyttä aloin mäkin vittuilemaan takas kahdesti.
Minun mielestäni ihmisiltä, jotka eivät osaa edes tervehtiä naapuria, tulisi kieltää asuminen muiden kanssa. Voisivat asua jossan metsässä ja murahdella sammalille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta vitsi oli hyvä.
LL
"mitä kyselyitä teilläkin taas on"-mäkkäri kai? "Eikö ole mitään evästä"-joku huoltismainos (molemmat vihaisella äänellä) nämä tuli heti mieleen. Ja höpöhöpö sullekin vaan.