Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten ärsyttää myöhästelijät.
Ja puhelimenräplääjät. Viime vuokratyöpaikalla sanoinkin päällikölle että en minäkään sitten töitä tee jos työkaveri räpeltää kännykkää. Ja pikkupomokin. Päällikkö totesi että ihan oikein.
Julkiset vessat siivottomia. Kansi ylös kun kustaan. Joukkoliikenne kun ei odoteta, että ihmiset pysäkillä tulevat pois ensin vaan rynnätään oville heti.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten hänittely. Erittäin törkeää eläimiä kohtaan ja kuulostaa korvaan kauhealta.
Yleensä ei elukoista käytetä sanaa hän. Joissain murteissa ehkä sitä esiintyy. Kuten Pohjanmaalla ja Pohjois- Karjalassa kun sielläkin tuli asuttua, muodossa hiän. Joskus käytän hän - sanaa vaikka autostani, huumorilla kun hän ei suostu käynnistymään. Hän kiukuttelee mulle :) Eli ei ärsytä vaan huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskaaminen vituttaa. Siis ihminen joka heittää roskan maahan tai mihin tahansa muualle kuin roskikseen on vajaaälyinen ja sellaisella ei oikeastaan tee mitään täs yhteiskunnassa. Väitän että, jos tuollaiset ihmiset poistetaan käytöstä niin elämänlaatu paranisi kaikilla. Uskon, että kyseiset ihmiset ovat muutenkin niin vikaisia, että päästään monesta pahasta eroon kerralla.
Tiesitkö, että kaikki maassa lojuvat roskat eivät ole päätyneet sinne ihmisten toimesta?
Joo meillä ei jätehuolto oikein pelannut niin linnut kiskoi ja levitteli rokia pitkin pihoja yli pursuavista roskiksista. Ehkä kaikille ei ole äityli tai isukki opettanut tapoja. Saan olla ylpeä omasta jälkikasvustani. Voi se olla että on ollut tuuriakin kun ovat tulleet isäänsä. M62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyneet naiset, neidit, rouvat ja lesket ovat melkoinen riesa kerrostalossa muille asukkaille. Nämä Tenaleidit juoruavat keskenään ja levittelevät perätöntä juttua muista asukkaista.
Se ei ole ollenkaan perätöntä. Olet tehnyt sairaita rikoksia ja niistä tulee kaikkien tietää.
Minä taas kerroin taloon muutettuani eräälle mummelille että olen ollut vartijanakin vuosia mutta nyt on vaan satunnaisia keikkoja. Aika nopeasti tieto leviää taloyhtiössä. Ei kyllä mitään haittaa, mukavaa porukkaa tässä asuu. Jos naapuristossa on kovia juoruilijoita niin kannattaa keksiä niille hauskoja tarinoita.
Ihmiset huomioivat hirveän huonosti lähiympäristönsä nykyään, sen neliömetrin itsen ympärillä. Jatkuvasti kääntyvät päin, liikkuvat kuin muita ei olisi kaupoissakin. Itsellä on aina sellainen 360 asteen tutka päällä, että mitä lähellä tapahtuu.
Vauvapalstan sekoilijat jotka sotkevat hyvät keskustelut jankkauksellaan tai typerillä letkauksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Painaa hissinnappulaa etusormella!
-> Taudit leviää tehokkaasti. Se on todennäköisin sormi laittaa seuraavaksi nenään, silmäkulmaan tms
Rystysellä hyvät ihmiset, rystysellä.
Tuo rystystekniikka on opittu varmaan jo lapsena, kaupunkilaissukulaisten luona vieraillessa. Äiti opetti. Samoin käsien pesun aina vessasta tai ulkoa tullessa. Muutama kaveri ei kait pese käsiään koskaan...viimeksi olin yhden kanssa Viron reissulla ja ei...ei käsien pesua. No siinä sekoittuivat aika monet bakteerit. Ei ole koronaa kellään tutulla ollut ihme kyllä, vain parilla työkaverilla positiivinen testi ilman oireita.
Ettei osata tervehtiä eikä muutenkaan käyttäydytä ollenkaan sivistyneesti. Aspa alalla tämän huomaa joka ikinen päivä. Itse tervehdin aina asiakasta, noin kolmasosa tervehtii takaisin hyvänä päivänä. Tilaukset tehdään äyskimällä ja niin, että minulla oletetaan olevan selvänäkijän kykyjä. Jos joudun esittämään lievästi sanottuna erikoiseen tilaukseen tarkentavan lisäkysymyksen, otetaan se joko verisenä loukkauksena tai aletaan puhumaan minulle kuin vähä-älyiselle. Suun avaaminen puhuessa olisi toivottavaa myös. Työskentelemme usein melko kovassa melussa joten selkeä artikulointi olisi suotavampaa kuin omille varpaille mumiseminen. Ja jos sinulta joudutaan kysymään ko syystä tilaus uudelleen älä turhaan huuda työntekijälle solvauksia vaan kerro selkeämmin ja kuuluvammalla äänellä tilauksesi.
Liittymien ja yhden lehden röyhkeät huonokäytöksiset häiritsijät ostoskeskusten käytävillä. Sekä viimeeksi jo Messukeskuksessa. Puhelin myyjätkään eivät kysy, sopiiko myyntipuhelu minulle?
Se on tietysti vielä haitta, jos koiran kakkaläjät jätetään korjaamatta.
Monet ihmiset sen sijaan pitävät ovea auki, auttavat jos joku on pulassa. Siitä vasta tuleekin hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa oli hirveä perhe. Kakarat noin 3 ja 6 -vuotiaat juoksivat hyllyjä ympäri kirkuen. Toinen törmäsi minuun. Kukkakeppimäinen isä piipitti "älkääs nyt." Pyylevä matami-äiti ilmoitti:"tulkaas tänne nyt." Kirkumisjuoksu jatkui. Isä piipitti:" no me lähdetään nyt sitten äidin kanssa. Hei hei" Ei vaikutusta. Hetken päästä: "no otatko tän lelun vai et?" Lapsonen: (karjuen/kirkuen) "NO MÄHÄN SANOIN JO ETTÄ OTAN".
Itselläni on 3- ja 5-vuotiaat tytöt ja voin sanoa, ettei sen kirkumisjuoksun lopettaminen ole ihan niin helppoa kuin mitä te lapsettomat vapaamatkustajat kuvittelette. Kun lapsi on tuossa iässä niin ei se usko mitään eikä remmiäkään saa antaa.
Lapsettomat? Vapaamatkustajat? Meillä oli kait sitten poikkeuksellisen älykkäät tyttäret jotka oppivat nopeasti. Nuoremmalle äiti tosin joutui kaksi kertaa tekemään niin että lähtivät takaisin autolle odottelemaan kun tyttö alkoi kiukutella kaupassa. Asia oli selitetty moneen kertaan. Helposti meni perille. Samoin mummolaan lähtö oli joskus vaikeaa. No olkoon kotona sitten. Nopeasti ymmärsi oman parhaansa kun vanhemman kanssa käytiin vieraisilla eikä itse päässyt. Ei tarvi huutaa saati remmiä. Yksinhuoltajalle on tietysti hankalampaa kun ei ole kumppania.
Etuilu. Vanhukset päästetään oikeasti edelle, eikä työnnetä sivuun.
Joskus seurannut ruuhkassa, kun joku työnnetään sivuun useita kertoja. Kyllähän vanhus joutaa odottaa! Mikä järki tässä on? Samat jäätelöt ne on silläkin, mitkä sulaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset huomioivat hirveän huonosti lähiympäristönsä nykyään, sen neliömetrin itsen ympärillä. Jatkuvasti kääntyvät päin, liikkuvat kuin muita ei olisi kaupoissakin. Itsellä on aina sellainen 360 asteen tutka päällä, että mitä lähellä tapahtuu.
Siis tämä on asia mihin olen myös kiinnittänyt huomiota enkä jaksa käydä kaupassa enää juuri ollenkaan kun menee hermot. Nepsyoireisena vielä en siedä sellaista hipaisevaa kosketusta muista ihmisistä kun menee ohi tms. Fyysisesti tekee pahaa. Ihmiset myös jää jumittamaan keskelle kaupan käytäviä ja pyörii osuen toisiin ihmisiin ihan miten sattuu. En muista että tällaista olisi esim ennen koronaa ollut näin paljon.
Miehet jotka eivät väistä. Ja vanhat ihmiset jotka tulevat neuvomaan tuosta noin vain.
Mummot hyökkäilee jonosta toiseen ja kiilailevat kassalla jonottaessa. Repivät kirjastossa lehtiä käsistä sekä piilottelevat niitä. Enen pelanneet sopupeliä.
Se että kaupan paistopisteellä otetaan paskaisin käsin niitä tuotteita, vaikka vieressä on pilvin pimein ottimia. Hyi helv...!!
Ihan totta!! Kamala tapa syödä massuttaa suu auki ja vielä puhua samaan aikaan! Tekisi kyllä mieli poistua mielenosoituksellisesti pöydästä ja jättää massuttaja siihen, jos sitten älyäisi, mistä on kyse. Tuskin!
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka eivät väistä. Ja vanhat ihmiset jotka tulevat neuvomaan tuosta noin vain.
Törmäävät naiset sitten ok?
Perussuomalaisuus ällöttävintä käytöstä. Vaikka mielisairaudetkin pitäisi hyväksyä. Ja Jeesuskin sanoo Vuorisaarnassaan, että aututuaita ovat vähämieliset, tms.