Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

Vierailija
1101/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoista olen monta kertaa pahoittanut mieleni. Se on vaan huonoa käytöstä, jos joku antaa roskaa, mitä en tarvitse kaappeja täyttämään. Minulla on täti, joka haluaa joka joulu edelleen muistaa. Olen nyt 47 v. ja tätini 71 v. Hän ei anna kukkia tai syötävää, vaan aina jotain sellaista, mitä en tarvitse. Patalappuja, servettejä, pitkiä kynttilöitä, lautasliinarenkaita, hyvin pieniä pöytäliinoja, jälkiruokakupit 2 kpl, tonttuja.

Tuo on paha. Valitettavasti minulla on appivanhemmat, jotka haluaa ilmeisesti tuhota maapallon ostamalla krääsää. Kun lapset oli pieniä, joka kerta vierailulle tullessaan appivanhemmat toivat kiinalaisia halpaleluja. Se oli ihan outoa, koska nimenomaan olin sanonut, että toivoisin väitettävän kiinalaisten muovilelujen käyttöä. Niissä on todettu tutkimuksissa ihan turvallisuusriskejäkin, voivat olla terveydelle haitaksi. Pienet lapset työntää suuhun ja muutenkin voi myrkkyjä irrota. Toinen on se eettinen näkemys, missä oloissa tehtaissa tuotetaan sitä krääsää. Ja kolmas tietysti ympäristövastuu, miten tehtaiden myrkkypäästöjä valvotaan ja tarvitseeko tuoda toiselta puolelta maapalloa 

Appivanhemmat haluaa myös ostaa vaatteita ja kenkiä. Poikani sai mukavan lahjan, kiinalaiset lenkkarit, joista tuli heti ekalla käyttökerralla ihottuma jalkoihin. Samoista lenkkareissa oli iltapäivälehdessä juttu, miten pahaksi meni jokin miehen jalat, laaja-alainen myrkytysreaktio jalkoihin. Kun kerroin anopille, että lenkkarit aiheutti ihottuman, hän väitti, että varmaan mansikoista tullut ihottuma, kun moni on mansikalle allerginen. Tuo on se hänen käsityskykynsä. Samoista noixx-merkin lenkkareissa oli ollut lehtijuttu, mutta eihän se meitä voi koskea, kun meillä on yhtäkkiä puhjennut mansikka-allergia. 

Vierailija
1102/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaan ääneen puhuminen, inva -ja perhepaikoille ajaminen vaikka ei olisi tarvetta. Ylinopeutta ja alinopeutta ajavat autoilijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisessä saunassa nakellaan löylykiulu puolityhjäksi ja sen jälkeen poistutaan saunasta täyttämättä kiulua tai edes tuomatta sitä toisille saunassa olijoille. Kyse ei siis liian kuumista löylyistä, vaan siitä, että jätetään astia toiselle puolelle saunaa täyttämättä sitä.

Vaasassa tapahtuuu lähes poikkeuksetta ja muualla joskus.

Helsingissä on parempi saunakulttuuri. Usein kiulut täytetään lähtiessä ja tuodaan heittäjän jalkojen juureen. Toki on joitakin maalaisia tai sivistymättömiä kaupunkilaisia on, jotka eivät kunnioita saunaetikettiä.

Vierailija
1104/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja idea on siinä että kasvot on sillä puolella, voi katsoa toista silmiin ja vaikka nyökätä tms että anteeksi menen tästä. Mutta turhaan tätä selittää sille kuka sitä ei ymmärrä. Jännä, että käytöstavat häviää 😂

Vierailija
1105/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisessä saunassa nakellaan löylykiulu puolityhjäksi ja sen jälkeen poistutaan saunasta täyttämättä kiulua tai edes tuomatta sitä toisille saunassa olijoille. Kyse ei siis liian kuumista löylyistä, vaan siitä, että jätetään astia toiselle puolelle saunaa täyttämättä sitä.

Vaasassa tapahtuuu lähes poikkeuksetta ja muualla joskus.

Helsingissä on parempi saunakulttuuri. Usein kiulut täytetään lähtiessä ja tuodaan heittäjän jalkojen juureen. Toki on joitakin maalaisia tai sivistymättömiä kaupunkilaisia on, jotka eivät kunnioita saunaetikettiä.

Helsingissä on monenlaista, riippuu milloin sinne saunaan sattuu. Ulkomaalaiset ei täytä kiulua, mutta ei ne kyllä paljon löylyä heitäkään. Siis turistit. Ja usein ovat siellä saunassa pyyhe ympärillään, alastomuushan on ihan pois suljettu asia. Niin moni menee uimapuvussa suihkuun, siinä onkin niin hyvä peseytymistulos. Viimeksi tällä viikolla olin saunassa ja menin sieltä suihkuun, samalla oven avauksella saunasta tuli nainen uimapuvussa ja lähti suoraan altaille. Ilmeisesti hänen mielestään ne hiet kuuluu huuhdella pois altaassa. 

Vierailija
1106/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää kaikista eniten että tullaan tuosta noin vaan kommentoimaan tuntemattoman ihmisen tekemisiä julkisella paikalla ja tuomitaan ne ääneen. Ei minulla ainakaan ole aikaa, mielenkiintoa tai halua juosta muita opastamassa tyyliin "miksi tulit kauppaan väsyneen lapsen kanssa?", "tuo on huonoa käytöstä.", "miksi et ostanut kuin yhden purkin maitoa lapsiperheelle?" ja bla, bla.

Vierailija
1107/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin ap. Ihmettelen vanhempia, joita näkee lasten harrastusryhmissä. En nyt heitä sen kummemmin tunne, mutta minusta hyviin tapoihin kuuluu silti tervehtiä. Niinpä tervehdin kaikkia. Noin puolet vanhemmista kokemuksen mukaan vastaa takaisin. Muuten näpläävät kännyköitään sen ajan, kun lapsi urheilee. Jos samoihin vanhempiin törmää esim.kaupassa, niin tottakai tervehdin. Harvemmin nämä tervehtivät takaisin. En ymmärrä.  Vaikka minua tervehtisi minulle tuntematon ihminen kaupassa,  vastaan tai nyökkäsi aina tervehdyksen takaisin. 

En ihmettele yhtään, että nykylapsissa on niin paljon huonokäytöksisiä, jos vanhemmillakin on petuskäytöstavat hukassa.  

Helsingissä ei kyllä yleisesti tervehditä. Jos jutellaan, niin sitten kyllä. Harrastusjoukkueet on isoja, enkä kyllä itse edes erota, kuka on kenenkin äiti tai isä. Hallillahan voi oll

Kun menen lapsen kanssa hänen harrastuksen pukuhuoneeseen ja siellä on joka viikko täsmälleen samat 12 vanhempaa, joista osa tervehtii kun sanon heille hei ja osa katsoo vaan läpi tai nenänvarttaan pitkin, on minusta ihan selvää, että kyse on huonoista tavoista eikä siitä, että "ei tunnista, että lapset harrastavat samassa ryhmässä". 

Vierailija
1108/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki mitä tehdään, tehdään paiskomalla. Ovien sulkeminen, heitetään kovalla läimäyksellä kiinni.  Kattilat paukautetaan hellalle/pöydälle. Heitellään kamat lattialle. Jne.  En tajua miksi. 

Vierailija
1109/1585 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin ap. Ihmettelen vanhempia, joita näkee lasten harrastusryhmissä. En nyt heitä sen kummemmin tunne, mutta minusta hyviin tapoihin kuuluu silti tervehtiä. Niinpä tervehdin kaikkia. Noin puolet vanhemmista kokemuksen mukaan vastaa takaisin. Muuten näpläävät kännyköitään sen ajan, kun lapsi urheilee. Jos samoihin vanhempiin törmää esim.kaupassa, niin tottakai tervehdin. Harvemmin nämä tervehtivät takaisin. En ymmärrä.  Vaikka minua tervehtisi minulle tuntematon ihminen kaupassa,  vastaan tai nyökkäsi aina tervehdyksen takaisin. 

En ihmettele yhtään, että nykylapsissa on niin paljon huonokäytöksisiä, jos vanhemmillakin on petuskäytöstavat hukassa.  

Helsingissä ei kyllä yleisesti tervehditä. Jos jutellaan, niin sitten kyllä. Harrastusjoukkueet on isoja, enkä kyllä itse edes erota,

Joo just tämä.   Ja sitten ihmetellään miten sä et saa kavereita, kun lapsesi harrastaa.  V*ttu ei kiinnosta sellaiset nirppanokat. Mieluummin istun autossa

Vierailija
1110/1585 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eniten ärsyttää myöhästelijät. 

Vierailija
1111/1585 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan tilanteessa, että ohi mennessä perse osuu ohitettavan naamaan niin etupuolellahan on sukuelimet vastaavalla korkeudella.

No ne nyt on kaikilla pienemmät kuin se takalisto!

Tällöin on myös tarkoitus katsoa silmiin ja pahoitella sekä kiittää, tuossa fokus, ja esim pitää käsilaukkua kriittisessä kohdassa. 

Vierailija
1112/1585 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun työnnetään perse toisen naamaan ohimentäessä!!! Leffassa, teatterissa ei ikinä kuuluisi mennä takapuoli edellä vaan aina kasvot vastatusten. 

Peruskäuttäytymissäännöt on joillain hakusessa

Kuten mainitut:

Älä aivasta käteen.

Älä paina hissin nappulaa etusormella.

Älä ota kaikesta kiinni yleisilöä paikoilla.

Älä puhu liian kovaa.

Nämä!

Vierailija
1113/1585 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten hänittely. Erittäin törkeää eläimiä kohtaan ja kuulostaa korvaan kauhealta.

Vierailija
1114/1585 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää... Se, ettei tervehditä tai pidetä ovea auki takana tuleville. Ihan pikkujuttuja, eivätkä mielestäni lainkaan vaikeita.

Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään. Onneksi en matkusta pitkiä matkoja, joten voi kyllä seistä ihan hyvin - mutta mielestäni vanhemmille ihmisille, raskaana oleville, liikuntarajoitteisille jne. tulisi aina tarjota tilaa.

Mä en ole raskaana ollessani ollut invalidi. Olen liikkunut ja tehnyt fyysistä työtä aivan vanhempainvapaiden alkuun asti. Ihmettelen, miksi raskaana olevalle tulisi automaattinen tarjota istumapaikkaa. Toki voi olla erilaisia vaivoja, joiden vuoksi se on perusteltua. Huonosti liikkuville vanhuksille ja invalideille totta kai kuuluisi tarjota istuinta.

Vierailija
1115/1585 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ole yleinen tapa sentään mutta hämmentävää kun joku työpaikalla kiroilee niin että joka lauseessa on ainakin kerran v-sana. Toinen on työpaikalla röyhtäily kovaan ääneen.

Bussissa videoiden katsominen kännykästä äänet kovalla.

Vierailija
1116/1585 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihmiset ropeloi jokaista tuotetta kaupassa. Yleensä vanhempia naisia nämä. 

Vierailija
1117/1585 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu- ja työpaikkakiusaaminen lauman tuella. Mieluummin otan vähän etäisyyttä laumaan kun olen kiusaajien kanssa samassa rintamassa.

Vierailija
1118/1585 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen. Mikään muu ei ärsytä niin paljon, kuin viimeistä päivää töllääminen. Yleensä tilanteen kruunaa vielä se että ohimennessä huokaillaan dramaattisesti ja naksutellaan kieltä. Ja sitten pyöritellään silmiä. Hohhoijaa. Ja tätä tapahtuu minulle koko ajan. Joka saamarin päivä. Missään ei voi kävellä ilman tölläämistä.

Ja just tuo että ei tervehditä takaisin. Ja muutenkin siis ihan peruskäytöstavat ja toisten huomioon ottaminen. Ystävällisyys ei maksa mitään, you know...

Ja sitten tämä tahallaan tiellä oleminen ja etuilu, esim. kaupassa. En tiedä miksi, mutta nyt JOKA KERTA kun menen tuplavaunuilla kauppaan, joka on muutenkin hankalaa, koska kassavälit ovat pienet, niin edessä oleva ihminen katsoo minua, minun vaunujani, ja sitten asettelee omat kärrynsä POIKITTAIN mun eteen ja menee itse pakkaamaan, ja minä olen sitten siinä jumissa enkä pääse maksamaan ja koko jono seisoo. MIKSI?! Saattavat vielä vilkaista uudestaan minua ja vaunuja, mutta eivät niin kuin ymmärrä siirtyä. Ei kai ihmiset nyt näin tyhmiä ole...? Sitten kun lopulta sanot että hei anteeksi voisinko päästä tästä nyt eteenpäin niin tuhahdetaan niin että sylki roiskuu. 

Vierailija
1119/1585 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesuveden roiskiminen muiden vieressä julkisessa vessassa. Voimakas ravistelu ja vedet ympärille.

Vierailija
1120/1585 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää... Se, ettei tervehditä tai pidetä ovea auki takana tuleville. Ihan pikkujuttuja, eivätkä mielestäni lainkaan vaikeita.

Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään. Onneksi en matkusta pitkiä matkoja, joten voi kyllä seistä ihan hyvin - mutta mielestäni vanhemmille ihmisille, raskaana oleville, liikuntarajoitteisille jne. tulisi aina tarjota tilaa.

Mä en ole raskaana ollessani ollut invalidi. Olen liikkunut ja tehnyt fyysistä työtä aivan vanhempainvapaiden alkuun asti. Ihmettelen, miksi raskaana olevalle tulisi automaattinen tarjota istumapaikkaa. Toki voi olla erilaisia vaivoja, joiden vuoksi se on perusteltua. Huonosti liikkuville vanhuksille ja invalideille totta kai kuuluisi tarjota istuinta.

Hei superihminen, aika moni raskaanaoleva toivoo että äkkijarrutuksessa kaatuessaan bussissa ei tarvi ressata vauvalle käyneen jotain vaan esim. pääsee mustelmilla.

Lisäksi monilla kuolevaisilla naisilla on loppuraskaudesta pahat liitoskivut joiden takia seisominen liian kauan on tuskallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme