Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaat sähkölaskut

Vierailija
09.09.2022 |

Vuosi sitten sähkölaskumme oli 6centtiä kilowattitunnilta, nyt sähkön hinta nostettu 30senttiin.. Aivan sairasta.
Meillä jo viime talvena.n800e sähkölasku omakotitalossamme,tuon kun kertoo kolmella niin melkeen 3000e sähkölasku.. Tuo on jo ihan sairasta. Miten matalapalkkainen lapsiperhe voi edes selvitä tämmöisistä summista.. Ajetaanko kaikki kadulle, vai mikä tarkoitus tässä oikein on? Ruoka ja bensakin törkeän hintaisia. Meillä velkainen omakotitalo

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Jos hinta oli 6 ja nyt 30. Niin tuosta 800 € tulee 4000 € . Ihan vain tiedoksi että ei tule ihan yllätyksenä neropaatti. 😂

Itse asiassa ei. Jos sähköenergia on 30 senttiä, vero saman kuin nyt ja siirtokin pysyy ennallaan (lasketaan sillä keskimääräisellä 10 sentillä) niin tulevana talvena se lasku on 1820 euroa (jos kulutus sama).

Joka tapauksessa älyttömiä sähkölaskuja tiedossa. Kuinka monella lapsiperheellä oikeesti on rahaa monen tonnin sähkölaskuihin, etenkin, jos pitkä kylmä talvi..

Vierailija
22/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää vähemmän sähköä jos ei ole varaa. Hyvin yksinkertaista.

Mulla dildo aina stand by tilassa ja käytän sitä säännöllisesti. Ei luovu tuosta. Akkukäyttöinen on. Tarvitsen sähköä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sairaampaa on, että jos sähköjä katkotaan, ne katketaan niiltä, jotka muutenkin kärsii tästä eniten, eli liian kylmässä (sähkölämmitteisessä) talossa asuvilta, jotka elää jo muutenkin ilman lämmintä vettä ja lämmintä ruokaa, kun ei ole varaa lämmittää. Sitten  alkaa olla jo tosi kylmä ja sähköä menee kahta kauheammin, kun lämmitetään se vetoinen, kylmäksi mennyt kämppä uudestaan. Ei kaikki niistä kämpistään eroon pääse, etenkään nykytilanteessa kun sähkölämmitteisiä vältetään kuin ruttoa.

Ap:lle ei muuta vaihtoehtoa kuin osa huoneista minimilämmölle, ovi kiinni ja muualla lämpö max 19 astetta. Makkarit siinä 17-18 astetta. Keittiöstä patteri kiinni, jos käytetään uunia. Näitä perusjauhantoja, jotka auttaa vain vähän. Ei mikään tässä oikeasti pelasta, jos kämpästä ei pääse eroon.

Vierailija
24/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teillä kuukaudessa 800 euroa sähkölasku. No onko teillä joku 1000 neliöinen talo vai. Meillä sähkölasku on noin 100-120 euroa kk ja talo on 159 neliöinen.

Vierailija
25/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Maalämmöllä kulutus 9000kWh. Siitä 1500 miuta kuin lämmitystä. Mistäs vähennät?

Vierailija
26/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies täällä kirjoitti:

Ai teillä kuukaudessa 800 euroa sähkölasku. No onko teillä joku 1000 neliöinen talo vai. Meillä sähkölasku on noin 100-120 euroa kk ja talo on 159 neliöinen.

Ai, pelkällä suoralla sähköllä talvikuukausina?! XD

Vierailija
27/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiotaan ostaa katolle auringo paneelit. Siitä tulee säästöä hyvinki paljon.

Vierailija
28/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Miten voi mennä noin paljon lämmitykseen? Eikö maalämmön pitänyt olla halpaa suhteessa siihen energiaan mitä se tuottaa? Mulla on varaava takka, ilp ja suora sähkö ja mullakin menee vähemmän sähköä lämmitykseen, sellaiset 5000-6000. Vai onko teillä valtavan iso lukaali?

Vierailija
29/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies täällä kirjoitti:

Käytämme myös takkaa paljon talon lämmittämiseen.

Vierailija
30/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Jos hinta oli 6 ja nyt 30. Niin tuosta 800 € tulee 4000 € . Ihan vain tiedoksi että ei tule ihan yllätyksenä neropaatti. 😂

Itse asiassa ei. Jos sähköenergia on 30 senttiä, vero saman kuin nyt ja siirtokin pysyy ennallaan (lasketaan sillä keskimääräisellä 10 sentillä) niin tulevana talvena se lasku on 1820 euroa (jos kulutus sama).

Joka tapauksessa älyttömiä sähkölaskuja tiedossa. Kuinka monella lapsiperheellä oikeesti on rahaa monen tonnin sähkölaskuihin, etenkin, jos pitkä kylmä talvi..

Mikä parasta, ihmiset lukitaan 24 kuukauden sopimuksiin tai järjettömiin 60-70 sentin spottihintoihin.

Vierailija
31/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies täällä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies täällä kirjoitti:

Käytämme myös takkaa paljon talon lämmittämiseen.

Ei ole kuule takkoja monella enää. Ne kun piti poistaa, koska vehreys.

Vierailija
32/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Miten voi mennä noin paljon lämmitykseen? Eikö maalämmön pitänyt olla halpaa suhteessa siihen energiaan mitä se tuottaa? Mulla on varaava takka, ilp ja suora sähkö ja mullakin menee vähemmän sähköä lämmitykseen, sellaiset 5000-6000. Vai onko teillä valtavan iso lukaali?

Sulla on takka. Totta vtussa se laskee kuluja. Jos siis saat puut ilmaiseksi, nythän ne maksavat ihan vtusti.

33/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kannattaa äänestää demaria jotta saamme kärsiä lisää seuraavan 4 vuoden aikana. Kertokaa mitä hyvää tämä hallitus on tehnyt Suomen kansan hyväksi

Vierailija
34/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Sulla on takka. Totta vtussa se laskee kuluja. Jos siis saat puut ilmaiseksi, nythän ne maksavat ihan vtusti.

Ei tarvitse hermostua. Kiinnosti vaan kun maalämpötaloa pidetään niin vähäsähköisenä ja mulla onkin lopulta pienempi kulutus suorasähkötalossa.

Vierailija
35/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Se on se sun takkas joka laskee sun kulujasi. 100 neliön taloon lasketaan maalämmön kuluiksi n. 7500-9000kWh per vuosi.

Vierailija
36/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Se on se sun takkas joka laskee sun kulujasi. 100 neliön taloon lasketaan maalämmön kuluiksi n. 7500-9000kWh per vuosi.

Kiitos, tää oli hyvä tieto!

Vierailija
37/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Ei tarvitse hermostua. Kiinnosti vaan kun maalämpötaloa pidetään niin vähäsähköisenä ja mulla onkin lopulta pienempi kulutus suorasähkötalossa.

Sinulla on suora sähkö plus takka, ei suora sähkö. Sinun kulusi ovat aika kovat, jos talvella kuitenkin lämmität takan parin päivä välein.

38/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää demaria jos haluatte kärsiä vielä neljä vuotta lisää

Vierailija
39/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu mikä peelo.

Sinulla on suora sähkö plus takka, ei suora sähkö. Sinun kulusi ovat aika kovat, jos talvella kuitenkin lämmität takan parin päivä välein.

Mulle maksaa lämmityskauden puut 50 euroa.

Vierailija
40/106 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että voi olla sxxtana härskiä. Maksellaan 2 vuotta sähköfirmojen osinkoja.

Mikä parasta, ihmiset lukitaan 24 kuukauden sopimuksiin tai järjettömiin 60-70 sentin spottihintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan