Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
141/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan aina kysymään feissaritytöiltä josko myisivät minulle pikkuhousunsa suoraan jalasta. Kas kummaa: rauhassa saa olla...

Vierailija
142/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Miksi saat nautintoa siitä, että toiselle tulee paha mieli? Ymmärrän, ettei kaikki voi lahjoittaa, mutta tuo on jo sairasta. Feissarit on monesti nuoria ihmisiä, joilla on vielä uskoa ihmisten hyvyyteen, eivät he muuten sitä työtä tekisi

Tää voi nyt järkyttää sun maailmankuvaas, mutta feissareille maksetaan palkkaa siitä hommasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan kysyä että missäs se lapsi on. Käyttää aikaa oikein huolella kamppikseen tutustumiseen. Jos kaikki tekis näin, ei kohta enää ois näitä "pakkolahjoituksia" kassalla.

Niin että sairaita lapsia pitäisi tuoda näytille kuin jotain sirkuseläimiä. Jotain rajaa nyt noihin ehdotuksiin.

Kun joku pyytää selvittämään kuka kerää rahaa ja mihin, sekä miten järjestö toimii, niin susta se on sama kuin vaatia sairaita lapsia kassalle näytille? Eikö järjestö kestä lähempää tarkastelua, vai mikä rupes jännittämään?

Vierailija
144/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Voi myös sanoa: "Kiitos, mulla on jo."

Vierailija
145/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Sellaiset voimarit sieltä. Inhimillisesti ja kypsästi toimittu. Aletaanko kutsua voimafantasijoita voimareiksi? Minusta se voisi olla aika naseva neologismi.

Mitä sun mielestäs pitäis tehdä? Ainakin Stadissa on ihan älyttömästi feissareita, eikä tosiaan kiinnosta jäädä rupattamaan heidän kanssaan moneen kertaan aina kun koettaa jonnekin suuntaan liikahtaa. Toista varmaan jossain perähikiällä turista kerran kymmenessä vuodessa jonkun kanssa, mutta täällä ne on todellinen maanvaiva. 

Vierailija
146/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästähän ei ole pitkä aika kun pullonpalautusautomaatteihin tuli ne kerjäysnapit...

Joka puolella kerjätään nykyään, tuo oli uutta että jopa kaupan kassalla.

Mun mielestä pullonpalautusautomaateissa tuo on ihan kiva vaihtoehto. Mulle tulee tosi vähän pulloja enkä useimmiten jaksa hamstrata niitä kotona niin pitkään, että olisi vaikka kassi täynnä, mutta toisaalta ei kiinnosta viedä kassalle jotain 60snt pullokuittia, joten ihan mielellään lahjoitan sen.

Vierailija
147/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ärsyttävät nuo kassakerjääjät, mutta ehkä logiikka on se että jos ostat kympillä käytännössä tarpeetonta krääsää niin sinulla on se yksi lisäeuro lahjoitettavaksi ;)

Kaikki meistä ei osta sieltä tarpeetonta krääsää, vaan vaikka vihkoja ja kyniä ihan oikeaan käyttöön. Vink-vink vaan sullekin, onko silmässä elohiiri, vai mitä irvistelet?

Vierailija
148/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä. 

Sellaiset voimarit sieltä. Inhimillisesti ja kypsästi toimittu. Aletaanko kutsua voimafantasijoita voimareiksi? Minusta se voisi olla aika naseva neologismi.

Mitä sun mielestäs pitäis tehdä? Ainakin Stadissa on ihan älyttömästi feissareita, eikä tosiaan kiinnosta jäädä rupattamaan heidän kanssaan moneen kertaan aina kun koettaa jonnekin suuntaan liikahtaa. Toista varmaan jossain perähikiällä turista kerran kymmenessä vuodessa jonkun kanssa, mutta täällä ne on todellinen maanvaiva. 

Nää on oikeasti todella ahdistavia ja rasittavia. Aikanaan jouduin aina kävelemään parien festarirysien ohi työmatkalla. Joka kerta mennen tullen samat pysäyttelyt ja kysymykset, eikä vaan yhden tyypin toimesta. Joskus vielä päivälläkin, jos joutui jossain siellä asioimaan. Kyllä otti päähän niin, että sitä alkoi sitten vaan kävellä kylmästi ohi mitään välittämättä tai sitten jos huonompi päivä oli, niin saatoin pahasti mulkasta ohimennessä. Ei vois vähempää kiinnostaa, mitä ajattelivat.

Vierailija
149/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää, enkä ihan periaatteesta anna rahaa mihinkään tuollaiseen edes silloin kun mulla on ylimääräistä annettavaa.

Silloin vuosia sitten, kun pullonpalautusautomaateille tuli uutuutena mahdollisuus lahjoittaa rahat hyväntekeväisyyteen, painoin ajatuksissani väärää nappia ja menetin rahani. Kyllä, olin huolimaton ja saan syyttää siitä itseäni, mutta en tyhmänä tajunnut edes ajatella että automaattiin oli voitu virittää sellainen ansa. Kyllä harmitti, kun jouduin köyhänä syömään kaurapuuroa useamman päivän, kun ruokarahani oli päätynyt sellaiselle järjestölle jonka toimintaa en edes erityisemmin olisi halunnut tukea.

Viimeksi tänään päädyin taas hyväntekeisyyshäirinnän kohteeksi: Käytin saamani ilmaislipun Habitare-messuille ja sielläkin joku Unicefin tyyppi tuli puoliväkisin kyselemään, enkö voisi luopua vaikka yhdestä banaanista päivässä, jotta joku kehitysmaan lapsi pääsisi kouluun. Tyyppi ei tajunnut lopettaa, kun sanoin olevani niin köyhä ettei mulla ole varaa lahjoittaa mihinkään. Törkeää toimintaa. Haluaako Unicef todella painostaa mielenterveysongelmista kärsivää nuorta työkyvyttömyyseläkeläistä tilanteeseen, jossa ei ole varaa maksaa talven sähkölaskuja, kun rahat on mennyt kehitysmaiden lapsille?

Vierailija
150/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästähän ei ole pitkä aika kun pullonpalautusautomaatteihin tuli ne kerjäysnapit...

Joka puolella kerjätään nykyään, tuo oli uutta että jopa kaupan kassalla.

Viime vuonna oli hauska tilanne, kun lahjoitin Elämä lapselle- ohjelman aikana tekstiviestin kautta rahaa, ihan omasta tahdostani. Parin viikon päästä sieltä sitten soiteltiin, että kun olen lahjoittanut kertalahjoituksen, niin mitenkä jos alkaisin kuukausilahjoittajaksi. Sanoin tälle tuputtajalle ihan suoraan, että olen pienituloinen ja kaikenlisäksi opiskelen, rahaa ei jää ylimääräistä että voisin joka kuukausi lahjoittaa heidän toimintaan. Ei kettu vie uskonut, vaan vänkäsi vastaan.

Lopulta postissa tuli paksu kuori kummien toiminnasta, syitä lahjoituksille jne. Tekstiviesti vielä viikon päästä perään, että muistathan palauttaa heille täytetyn lomakkeen, jossa sitoudun lahjoittamaan 20 €/kk. En laittanut lomaketta menemään.

Hyvin ahdistava puhelu ja toiminta röyhkeää. Melkein tuli olo että syyllisyyttä yritettiin saada, kun en kaiva kuvetta joka kuukausi. Vaikka kuinka hyvään tarkoitukseen olisi, niin joku raja sentään ja kunnioitus muiden taloutta kohtaan.

Nyt päivää ennen tämän vuoden Elämä lapselle- konserttia tuli tekstiviesti, jossa muistuteltiin lahjoituksesta. En lahjoittanut, jäi niin pskan maku suuhun siitä puhelusta.

Mä erehdyin auttamaan Lääkärit ilman rajoja-järjestöä. Ei mennyt kauaa kun tuli puhelu että tarvitsevat kuukausilahjoittajia ja se oli ihan kelpo summa mitä halusivat. Mulla vaan oli tilanne, että oon itekin sairas ja todella pienet tulot, enkä ollut varaa hakea omiakaan lääkkeitä apteekista. Kiva kun joku siellä tivaa että etkö vois antaa rahaa, kun me tarvitaan lääkkeisiin. Mieluiten lahjoitan johonkin lippaaseen anonyymisti niin, ettei kukaan ahdistele, eikä jää jälkiä kuka sen rahan sinne nakkasi, niin eivät voi kerjätä jälkeenpäinkään. 

Vierailija
151/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää, enkä ihan periaatteesta anna rahaa mihinkään tuollaiseen edes silloin kun mulla on ylimääräistä annettavaa.

Silloin vuosia sitten, kun pullonpalautusautomaateille tuli uutuutena mahdollisuus lahjoittaa rahat hyväntekeväisyyteen, painoin ajatuksissani väärää nappia ja menetin rahani. Kyllä, olin huolimaton ja saan syyttää siitä itseäni, mutta en tyhmänä tajunnut edes ajatella että automaattiin oli voitu virittää sellainen ansa. Kyllä harmitti, kun jouduin köyhänä syömään kaurapuuroa useamman päivän, kun ruokarahani oli päätynyt sellaiselle järjestölle jonka toimintaa en edes erityisemmin olisi halunnut tukea.

Viimeksi tänään päädyin taas hyväntekeisyyshäirinnän kohteeksi: Käytin saamani ilmaislipun Habitare-messuille ja sielläkin joku Unicefin tyyppi tuli puoliväkisin kyselemään, enkö voisi luopua vaikka yhdestä banaanista päivässä, jotta joku kehitysmaan lapsi pääsisi kouluun. Tyyppi ei tajunnut lopettaa, kun sanoin olevani niin köyhä ettei mulla ole varaa lahjoittaa mihinkään. Törkeää toimintaa. Haluaako Unicef todella painostaa mielenterveysongelmista kärsivää nuorta työkyvyttömyyseläkeläistä tilanteeseen, jossa ei ole varaa maksaa talven sähkölaskuja, kun rahat on mennyt kehitysmaiden lapsille?

Haluaa. Ei niitä oikeasti kiinnosta. Se on niille vain bisnestä.

Vierailija
152/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi vielä jonkun firman nimiin antaa lahjoitus. Lahjoittakoot ihan itse jos haluavat kerätä hyvää julkisuutta. Että kehtaavat yrittää maksattaa omaa kuvankiillotustaan asiakkailla. Törkeää.

Vierailija
153/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista feissareista vielä... joillain ihmisillä on paniikkihäiriötä ja kaikenlaisia sosiaalisia pelkoja. On tosi ikävää että nää feissarit sitten ahdistelee heitä. Vieläpä jotkut mukamas ihmisoikeusjärjestöjen edustajat. Eikö sairailla ihmisillä ole oikeutta kulkea rauhassa? Pitääkö heidän linnoittautua vaan kotiinsa jos ahdistaa nää maailmanparantajia esittävät, maksulliset kerjurit?

Vierailija
154/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan teistä koskaan kysynyt feissareilta paljonko he itse lahjoittaa edustamalleen järjestölle? Ovatko kuukausilahjoittajia ja jos, niin millä summalla?

Vierailija
155/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lahjoita mihinkään kun painostetaan.

Vierailija
156/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan, että "en lahjoita, vaikka kysymys saikin mut tuntemaan itseni itsekkääksi". Sen jälkeen myyjä alkaa selittämään ettei se toki ole tarkoitus. Luulisi, että jotain hyvää kokemusta haluttaisiin asiakkaille tarjota.

Vierailija
157/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka esimerkiksi näistä suurista tähdistä Kimi Räikkönen, Teemu Selänne ja Patrick Laine antaa omia rahojaan sairaille lapsille. Luultavasti vain Patrick.

Johnny Depp lahjoittanut pariisilaiselle lastensairaalalle.

Voin sanoa, että täälläkin parjattu Teemu Selänne on jo vuosien ajan ollut yksi Lastenklinikan kummien suurimpia hyväntekijöitä! Hän ei vain pidä siitä meteliä, että lahjoittaa suuria summia. Aina on Teemu käynyt sairaita lapsia aivan omaehtoisesti katsomassa Lastenklinikalla, kun on peliuransa aikana Suomessa pistäytynyt.

Kaikki ei vaan huutele tekemisistään. Minä kyllä hattua hälle nostan!

Vierailija
158/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa vastaan aina vaan että eiköhän tämä yritys pysty lahjoittamaan ihan huomattavan summan rahaa minne ikinä haluaa, ei tarvitse asiakkailta kerjätä. Tulen kauppaan ostoksille, en tekemään hyväntekeväisyyttä. Groteskia miten jossain tigerin kaltaisessa menestyvässä kiinaroska-puljussa halutaan hyvesignaloida lahjoituksilla - kunhan ne siis ovat kiskottu asiakkaan pussista yllättäen kassalla koko muun jonon kuullessa-taktiikalla. Häpeällistä. Siinä on ihan syynsä miksi nuo ovat vasta kassalla ja nuo kysytään aina ääneen, oikein korostetaan lahjoitussummaa; onhan se monista noloa kieltäytyä maksamasta euroa.

Miksi eivät mieluummin laittaisi jokaisesta ostoksesta vaikka kuukauden ajan 50 senttiä kyseiseen hyväntekeväisyysjuttuun, jos kerta halua lahjoittaa? Ja lahjoituksesta kunnian ottaa luonnollisesti tiger itse :)

Enhän minäkään kulje kadulla kerjäämässä rahaa minulle mieluisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Se joka haluaa lahjoittaa saa lahjoittaa ihan omasta pussistaan.

Minä lahjoitan itse planille ja wwf:lle, en ala tigereiden tms muiden firmojen lahjoituksia siihen päälle yksityishenkilönä rahoittamaan.

Vierailija
159/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka esimerkiksi näistä suurista tähdistä Kimi Räikkönen, Teemu Selänne ja Patrick Laine antaa omia rahojaan sairaille lapsille. Luultavasti vain Patrick.

Johnny Depp lahjoittanut pariisilaiselle lastensairaalalle.

Voin sanoa, että täälläkin parjattu Teemu Selänne on jo vuosien ajan ollut yksi Lastenklinikan kummien suurimpia hyväntekijöitä! Hän ei vain pidä siitä meteliä, että lahjoittaa suuria summia. Aina on Teemu käynyt sairaita lapsia aivan omaehtoisesti katsomassa Lastenklinikalla, kun on peliuransa aikana Suomessa pistäytynyt.

Kaikki ei vaan huutele tekemisistään. Minä kyllä hattua hälle nostan!

Teemu on käynyt minuakin tapaamassa, kun olin nuorena sairaalassa :)

Vierailija
160/266 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmalla on varaa kyllä ihan itse lahjoittaa hyväntekeväisyyteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan