Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
221/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei tarvitse selitellä yhtään mitään jos kieltäytyy lahjoittamasta. Jos sanot ei, eikä se riitä niin lahjoitusten pyytäjä syyllistyy häirintään. Sellaiseen ei tarvitse reagoida enää mitenkään. Sanot vaan EI. Eikä selittelyä. On minultakin tullut feissarit kyselemään kadulla ihan ihmeellisiä juttuja. Vastaan vaan Ei nyt, moikka.. Pitäkää kiinni rajoistanne. Jos et aidosti halua antaa niin mitä se hyödyttää että annat.

Öh, siitähän tässä oli puhe, että kun feissarit ei pyydä lahjoitusta suoraan, vaan kysyvät jotain ihan muuta. Ja siitä tilanteesta ei yllättynyt ihminen pääse pois nopeasti olematta tyly, mistä jää ainakin itselle huono mieli.

Kun menee omissa ajatuksissaan kiireissään, ei meistä kaikilla tule automaattisesti sellaista nasevaa ja tehokasta, mutta neutraalia repliikkiä suusta, vaan tulee sitten vastatuksi vihaisesti siihen esitettyyn kysymykseen. Itsekin sanoin sarkastisesti, että joo, ei en koskaan tosiaan ole laittanut mitään hyväntekeväisyyteen... Tämä oli keväällä, kun iso osa meistä oli varmasti juuri lahjoittanut Ukrainan hätään ja kaikki keräystuotot löivät entiset ennätykset.

Vierailija
222/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Miksi saat nautintoa siitä, että toiselle tulee paha mieli? Ymmärrän, ettei kaikki voi lahjoittaa, mutta tuo on jo sairasta. Feissarit on monesti nuoria ihmisiä, joilla on vielä uskoa ihmisten hyvyyteen, eivät he muuten sitä työtä tekisi

Miksi on väärin vastata vastata rehellisesti ettei kiinnosta kun kerran ihan oikeasti ei kiinnosta`?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan että ei kiitos, käytän euroni kroonisesti sairaan puolisoni auttamiseen.

Vierailija
224/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Cubuksella ym on ollut myös tollasia kamppiksia. Olen lahjoittanut syyllisyydentunnosta, vaikka itse olen pienituloinen pitkäaikaissairas.

Myös H&M:llä on ollut näitä. Nykyään sanon suoraan kiitos ei. Jos mulla on tasan 20€ varattu johonkin ostokseen, niin en ala vähistä rahoista lahjoittamaan varsinkaan kun en yhtään tiedä minne se raha edes päätyy.

Sehän se, voin mieluusti lahjoittaa muutaman euron, jos tiedän, että siitä suurin osa menee oikeille avuntarvitsijoille eikä johtajien palkkoihin. Mutta noista kun ei tiedä.

Kaikki avustustyö edellyttää rahaa toiminnan kuluihin. Vai ajattelitko, että joku täällä kotimaassa antaa ihan ilmaiset lukaalit jollekin avustusjärjestölle moneksi vuodeksi, maksaa sähkölaskut ja siivouskulut ja työntekijöiden palkat, jotta järjestö voi olla olemassa? Entä toiminta vieraalla maalla, ehkä primitiivisissä oloissa, mahdollisesti keskellä vaaroja?  Siellä köyhemmässä maassa kukaan ei anna ilmaista varastoa tai  toimistorakennusta tai kustanna henkilökunnan palkkaa, autoja, joilla liikutaan avustuskohteisiin, tarvikkeita, joita käytetään työssä...Näin vuosia sitten dokumentin, jossa selitettiin näitä asioita. Sen jälkeen on helpompi hahmottaa noita asioita.

Edelleenkään ei kiinnosta lahjoittaa euroa, jos siitä noin 99 senttiä menee johonkin hallinnollisiin kuluihin. Ihan turha sinun on syyllistää ja pitää tyhmänä.

Vierailija
225/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan että ei kiitos, käytän euroni kroonisesti sairaan puolisoni auttamiseen.

Onkin ehkä hyvä vähän herätellä näitä kerääjiä, että tajuaisivat ettei ole kaikki aina niin hyvin niilläkään jotka nähdään vain potentiaalisina lahjoittajina. Tietysti kurjempi niille jotka ei mielellään avaudu omista asioista ja syistä miksi ei lahjoita. Tuossa laitetaan ihminen aika hankalaan paikkaan kun noin suoraan vaaditaan apua.

Vierailija
226/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Suomessa asiat on niin hyvin, että meidän on todella vaikea ymmärtää, että toisilla ihmisillä saattaa todella olla hätä. Rahan keräys on silloin oikeasti ainut keino ja sairaat ihmiset tukeutuvat järjestöihin, koska ei heillä ole voimavaroja ja resursseja pistää itse keräystä pystyyn. Toki niin kuin kaikessa niin aina välillä mukaan mahtuu myös ihmisiä jotka yrittävät hyötyä tilanteesta. Se on sääli. Meillä kun kaikki ovat oikeutettuja julkiseen terveyden hoitoon niin ehkä vaikea ajatella että suurimmassa osassa maailmaa köyhät ihmiset jäävät terveyden huollon piiristä kokonaan pois. Tosin luulen, että kun meillekin on nyt tulossa piin kova oikeistohallitus niin täälläkin hoidetaan jatkossa vain niitä, joilla on varallisuutta. Ehkä sitten suoraan rahan pyytäminen on väärä keino. Pitäisi olla vain joku ilmoitus ja tilinumero, mihin lahjoittaa.

Sori, mutta kyllä mulla lakujen maksaminen menee hyväntekeväisyyden edelle. Ja tässä maassa ei todellakaan enää meinaa päästä lääkäriin tai hammaslääkäriin muuten kun maksamalla sen lystin itse.

Vierailija
227/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Suomessa asiat on niin hyvin, että meidän on todella vaikea ymmärtää, että toisilla ihmisillä saattaa todella olla hätä. Rahan keräys on silloin oikeasti ainut keino ja sairaat ihmiset tukeutuvat järjestöihin, koska ei heillä ole voimavaroja ja resursseja pistää itse keräystä pystyyn. Toki niin kuin kaikessa niin aina välillä mukaan mahtuu myös ihmisiä jotka yrittävät hyötyä tilanteesta. Se on sääli. Meillä kun kaikki ovat oikeutettuja julkiseen terveyden hoitoon niin ehkä vaikea ajatella että suurimmassa osassa maailmaa köyhät ihmiset jäävät terveyden huollon piiristä kokonaan pois. Tosin luulen, että kun meillekin on nyt tulossa piin kova oikeistohallitus niin täälläkin hoidetaan jatkossa vain niitä, joilla on varallisuutta. Ehkä sitten suoraan rahan pyytäminen on väärä keino. Pitäisi olla vain joku ilmoitus ja tilinumero, mihin lahjoittaa.

Sori, mutta kyllä mulla lakujen maksaminen menee hyväntekeväisyyden edelle. Ja tässä maassa ei todellakaan enää meinaa päästä lääkäriin tai hammaslääkäriin muuten kun maksamalla sen lystin itse.

Laku on kyllä sikahyvää ja ymmärrän tämän itsekin hedonistina. Oma napa on lähin.

Vierailija
228/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lahjoita! Ei se ole sinulta pois!

Sehän nimenomaan on minulta pois. Sitähän lahjoitus on.

Vierailija
229/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.

Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.

Joopa joo. Todellisuudessa et uskalla sanoa kenellekään vastaan.

Vierailija
230/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nää ja koen et on törkeetä et tollasia kysellään.  

Vierailija
231/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laku on kyllä sikahyvää ja ymmärrän tämän itsekin hedonistina. Oma napa on lähin.

Kyseessä lienee typo, mutta joo, Suomessa on niin paljon pienituloisia ja kaikki on muutenkin kallista, että eipä kiinnosta lahjoitella mihinkään epämääräisiin keräyksiin.

Vierailija
232/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt et taida tietää ettei julkiselle pääse ellei odota kuukausia.

Vierailija
233/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin, että tämän puljun kassastako se lapsi tulee euronsa hakemaan, meni kassatyttö punaiseksi.

Täytyykin ottaa tää käyttöön 👍

Vierailija
234/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko tigerin pääjohtajan lapsella flunssa?

Vierailija
235/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin, että tämän puljun kassastako se lapsi tulee euronsa hakemaan, meni kassatyttö punaiseksi.

Miksi pitää sitä kassaa tylyttää? Hän tekee vain työtään. Ilkeillä kommenteilla voit oikeasti pahoittaa toisen mielen, ei se ole asia, mistä tullaan ylpeilemään nettiin.

Vierailija
236/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa, taitaa tuon lainaamasi kommentin kirjoittaja itse elää irrallaan todellisuudesta.

Vierailija
237/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää sitä kassaa tylyttää? Hän tekee vain työtään. Ilkeillä kommenteilla voit oikeasti pahoittaa toisen mielen, ei se ole asia, mistä tullaan ylpeilemään nettiin.

Kassatyttö kuitenkin edustaa sitä työpaikkaansa ja voi viedä viestiä eteenpäin esimiehelleen että asiakkaat ei pidä kyseisestä kampanjasta. Varmasti pahempaakin joutuu asiakaspalvelussa kestämään, omaakin kokemusta on.

Vierailija
238/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Feissari tekee työkseen sitä kerjäämistä, Tigerin myyjä myy tavaroita. Hän ei voi vaikuttaa siihen, että työnantaja yhtäkkiä velvoittaa kysymään lahjoitusta. Joten sille syyttömälle kassalle, joka on todennäköisesti nuori ja ensimmäisessä työpaikassaan, on ihan turha avautua tai yrittää näpäyttää. Pelkkä "ei kiitos" riittää.

Vierailija
239/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kannata kassamyyjälle kiukuttelua. Pelkkä "ei kiitos tällä kertaa" riittää. Heitä varmasti inhottaa aivan riittävän paljon koko juttu jo muutenkin ja ovat pakotettuja tätä kysymystä esittämään, joten ei ole oikein kostaa omaa kiukkua heille.

Vierailija
240/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästähän ei ole pitkä aika kun pullonpalautusautomaatteihin tuli ne kerjäysnapit...

Joka puolella kerjätään nykyään, tuo oli uutta että jopa kaupan kassalla.

Minä kyllä tykkään siitä, että pulloja ja tölkkejä palauttamalla voi tukea Ukrainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme