Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?
Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.
Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.
Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä.
Minä taas sanon ihan suoraan, että jätä minut rauhaan. Se heidän on pakko sen jälkeen tehdä, koska sen lauseen jälkeen kaikki muuttuu lain mukaan häirinnäksi, koska olet ilmaissut ettet halua, että sinuun otetaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukun pystyyn feissarit jotka tulee kadulla häiritsemään, osaan vittuilla niin että ei siinä kauaa ole vaan poistuu häiriköimistä ja kusettamasta tyhmiltä rahoja pois.
Viimesin oli joku "hyväntekeväisyys" joka olisi pitänyt sen tabletilla täyttää ja siinä samalla selkeni että se saa osuuden siitä rahasta joten sanoin suorat sanat mitä mieltä tälläsestä olen, lähti tyttö aika vikkelään pois toivottavasti tajusi vaihtaa alaa.
Itse yleensä ohitan feissarit kohtelemalla heitä kuin ilmaa. En ota katsekontaktia, en reagoi. Joskus joku heistä sai siitäkin raivarit ja kirkui perään ties mitä törkeyksiä. :D Upeeta reuhuta sillä tavalla firman liiveissä.
Minä taas sanon ihan suoraan, että jätä minut rauhaan. Se heidän on pakko sen jälkeen tehdä, koska sen lauseen jälkeen kaikki muuttuu lain mukaan häirinnäksi, koska olet ilmaissut ettet halua, että sinuun otetaan yhteyttä.
Onko muka toiminut feissareihin ja nämä ovat siinä paikassa jättäneeet sinut rauhaan? Veikkaan että ei, vaan perässä juoksevat mainospuheineen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tämäkin ketju on täynnä voimafantasioita kuinka minä ainakin näyttäisin typerälle kassatytölle närhen munat!!111 Jättäisin kaikki ostokseni siihen ja kaataisin pari hyllyäkin mennessä kun nulikka kehtasi kysellä tuollaisia!
Haloo, asia hoituu sillä että sanotte "ei kiitos" ja jatkatte elämäänne. Miksi pitää kiusata?
Ymmärrän sen että kysyminen ärsyttää mut haluaisin muistuttaa että jos sen oman ärtymyksen purkaa siihen kassalla olevaan myyjään niin se ei hyödytä yhtään mitään. Sillä myyjällä ei todennäköisesti ole vaihtoehtoa, se on hänen tehtävänsä kysyä sitä jokaiselta, veikkaan ettei sekään kauhean kivaa ole.
Miksei voi vaan sanoa kohteliaasti ei kiitos ja jatkaa matkaa? En itsekään lahjoittaisi mutta ei mulla kävis mielessäkään ärsyyntyä siihen itse myyjään??
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen että kysyminen ärsyttää mut haluaisin muistuttaa että jos sen oman ärtymyksen purkaa siihen kassalla olevaan myyjään niin se ei hyödytä yhtään mitään. Sillä myyjällä ei todennäköisesti ole vaihtoehtoa, se on hänen tehtävänsä kysyä sitä jokaiselta, veikkaan ettei sekään kauhean kivaa ole.
Miksei voi vaan sanoa kohteliaasti ei kiitos ja jatkaa matkaa? En itsekään lahjoittaisi mutta ei mulla kävis mielessäkään ärsyyntyä siihen itse myyjään??
Niimpä. Palaute pitää antaa liikkeen johdolle, ettei tuollaisia kampanjoita järjestetä. On kiusallista asiakkaalle, mutta myös myyjälle, kun tiedetään että moni asiakas ärsyyntyy.
Onneks on resting bitch face niin riittää ihan vaan "en halua lahjoittaa". Ei tule jankkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan kysyä että missäs se lapsi on. Käyttää aikaa oikein huolella kamppikseen tutustumiseen. Jos kaikki tekis näin, ei kohta enää ois näitä "pakkolahjoituksia" kassalla.
Niin että sairaita lapsia pitäisi tuoda näytille kuin jotain sirkuseläimiä. Jotain rajaa nyt noihin ehdotuksiin.
no nehän on instassa kuvien /sairaustarinoiden kanssa
Muistaakseni jossain kaupassa kysyttiin tuollaista. Tokaisin vain että ei nyt kiitos.
Ei todellakaan kuulu kaupan kassalle kerjätä rahaa kenellekään.. Sama oli eilen HM itsepalvelukassalla. Nyt menty kyllä ihan metsään rahan ruinaamisen kanssa. Boikottiin tämmöiset kaupat.
Ei ärsytä. Sanon vaan ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muka toiminut feissareihin ja nämä ovat siinä paikassa jättäneeet sinut rauhaan? Veikkaan että ei, vaan perässä juoksevat mainospuheineen.
Minä olen sanonut feissareillekin "ei kiitos" ja kävellyt koko ajan samaa vauhtia eteenpäin. Ei mitään ongelmia. Ilmeisesti naamani on sellainen, että luovuttavat sen nähdessään? Ei sitä toista ihmistä tarvitse jäädä kuuntelemaan tai pysähtyä edes, eteenpäin vaan marssivauhtia ja kohteliaasti "ei kiitos". Jos joku epätoivoinen feissari hölkkää rinnalla niin antaa hölkätä, ei sille tarvitse puhua.
En todellakaan lahjoita euroakaan yhtään minnekään. Senhän tietää että siitä eurosta oikeasti apuun menee parisen senttiä. Muut menee kerääjien taskuihin ja kaikkeen muuhun paskaan. Erittäin typerää antaa niille yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulu kaupan kassalle kerjätä rahaa kenellekään.. Sama oli eilen HM itsepalvelukassalla. Nyt menty kyllä ihan metsään rahan ruinaamisen kanssa. Boikottiin tämmöiset kaupat.
Mä sanoisin, että vetää käteen. Jäiks, en halua katsoa tosin.
Joo jos kaupan kassalla tuollaista kysytään niin en siinä kaupassa enää ikinä käy.
Perkele kun on itse jo niin köyhä, että pitää käydä tiigerissä ostamassa ne halvimmat tarpeelliset jutut, että sitten aletaan vielä lisää kysymään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina antanut sen euron kun asioin Tigerissa. Menee We4you-järjestölle, joka mm. toteuttaa parantumattomasti sairaiden lasten (viimeisiä) toiveita.
Joku ihan uusi järjestö. Yhden ihmisen työpaikka. Outoa, että Tiger lähtee tällaiseen näin isosti mukaan.
Jos kerran auttaminen on ison yrityksen sydäntä lähellä, eivätkö voisi vaikka pistää kampanjan, että joka ostoksesta tilitetään vaikka 20snt sairaille lapsille tms. jonkun kk ajan. Ei tule töksähteleviä kysymyksiä kassoilla, ja tuskin joku jättää ostamatta sen takia kyseisestä liikkeestä. Jos on omia arvoja vastaan keräilykampanja, niin saattaa jättää, mutta so what.
Uskon että monet vierastavat edelleen keräyksiä julkisia palveluja varten.
Yleensähän nuo kyselyt tapahtuu vaatekaupoissa, ei esim. ruokakaupoissa ja vaatekaupoissa asioi eniten naiset ostamassa itselleen tai lapsilleen.
Mitenköhön mies reagoisi kun jossain Teboilin kassalla kassa töksäyttää bensan maksun yhteydessä: "Haluatko lahjoittaa meidän tieverkoston ylläpidolle 50snt?"
Sanoisin, että en halua. Miksi haluaisin, kun ne rahat revitään tienesteistäni joka tapauksessa.
Olen vastaavissa tilanteissa feissareille sanonutkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran auttaminen on ison yrityksen sydäntä lähellä, eivätkö voisi vaikka pistää kampanjan, että joka ostoksesta tilitetään vaikka 20snt sairaille lapsille tms. jonkun kk ajan. Ei tule töksähteleviä kysymyksiä kassoilla, ja tuskin joku jättää ostamatta sen takia kyseisestä liikkeestä. Jos on omia arvoja vastaan keräilykampanja, niin saattaa jättää, mutta so what.
Uskon että monet vierastavat edelleen keräyksiä julkisia palveluja varten.
Yleensähän nuo kyselyt tapahtuu vaatekaupoissa, ei esim. ruokakaupoissa ja vaatekaupoissa asioi eniten naiset ostamassa itselleen tai lapsilleen.
Mitenköhön mies reagoisi kun jossain Teboilin kassalla kassa töksäyttää bensan maksun yhteydessä: "Haluatko lahjoittaa meidän tieverkoston ylläpidolle 50snt?"
Joo, etenkin tuolla Teboilin kassalla voitaisiin kysyä haluatko lahjoittaa Venäjän sotakassaan 50 snt ?
Ensinnäkin pitäisi olla kerjäyslupa näkyvillä ennenkuin kyselee lahjoituksia, oliko? Ei voi vain suullisesti kysyä ellei ole keräyslupaa näyttää.
Kaikille lähestyville feissareille sanon kysymyksestänsä riippumatta "EI KIITOS" ja painelen ripeästi ohi.