Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tigerin kassa: "Haluatko lahjoittaa euron sairaalle lapselle?", mitä te muut ootte mieltä?

Vierailija
09.09.2022 |

Tigerin kassalla ainakin Turussa on joku kamppis, missä oston yhteydessä kysytään. Eilen edessäni oleva rouva empi ilmeisen ahdistuneena ja laskin, että yli-innokas myyjä kysyi yhteensä 3 kertaa, ennenkuin rouva ei kehdannut kieltäytyäkään. Minä en lahjoittanut, ärsyttää kun ei saa muutenkaan kadulla kulkea rauhassa kun joka välissä joko feissarit tai myyntipiste ja nyt vielä nälkäpäivä kerääjät siinä seassa! Otto-automaatti pyytää lahjoittamaan ja samalla takaraivossa jyskää, mistä raapia rahat edes peruselinkustannuksiin ja paisuvaan sähkölaskuun.
Mites te muut, ärsyttääkö vai ei?

Kommentit (266)

Vierailija
201/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei enää kuljeta käteistä mukanaan niin perinteisten lipaskeräysten rinnalle pitää kehitellä jotain muuta.

Näistä ei vaan siinä kassalla saa tarpeeksi tietoa että kenelle menee.Nälkäpäivään ja joulupataan luotan, telkassakin ketrotaan kenelle kerätään ja kerääjällä on aikaa kertoa lisää.

Vierailija
202/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kaupan kassana työskennelleenä en lahjoita ikinä mitään. Kaikenmaailman kelalaput, jouluavut, diakonit ovat avanneet silmät. Niillä ei osteta mitään järkevää ikinä. Einestä, limsaa, energiajuomia, karkkia, herkkuja,vanukkaita,pilttejä. En vtussa ikinä avusta mitään "köyhää".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks klassikko on feissareiden "Kiinnostaako sua ihmisoikeudet?" Oon monta kertaa nautinnolla vastannut että totta puhuen ei, ei kyllä kiinnosta yhtään. Siihen jää feissari nieleskelemään

Kiinnostaa, muttei sinun suullasi esitettynä kiitos.

Vierailija
204/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia kaupan kassana työskennelleenä en lahjoita ikinä mitään. Kaikenmaailman kelalaput, jouluavut, diakonit ovat avanneet silmät. Niillä ei osteta mitään järkevää ikinä. Einestä, limsaa, energiajuomia, karkkia, herkkuja,vanukkaita,pilttejä. En vtussa ikinä avusta mitään "köyhää".

Mitäs vikaa pilteissä??

Vierailija
205/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vikaa pilteissä??

I rest my case!

Vierailija
206/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee huonolle mielelle kun ei halua sitä pientä rahaa lahjoittaa. Jotain lahjoituksia kuitenkin tehdään vuosittain muutamilla satasilla, mutta ne on kertamaksuja. 

Ehkä voisi siinä kassalla alkaa kysymään että miten paljon kauppa antaa voitoistaan hyväntekeväisyyteen verrattuna tulokseen ? 

Automaattikassat rules, sellainen on jo HM liikkeessäkin, tulispa kaikkialle, se purkkaa syövät työkaverin kanssa jutteleva kassa ei lisää mitään arvoa mun kauppareissuille. 

Vierailija
207/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissareille ja muille rahankerääjille voi sanoa:

-Miksi?

Kun hän selittää että se on esim.oikein, ni kysyy uudelleen saman

-Miksi?

Kysymyksen. Mihin ihan oikeasti perustuu se, että ketään pitäisi auttaa?

Tätä Miksi?-kysymystä kun jatkaa, niin ne feissarit häipyy itse...

Vierailija
208/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka mitään sellainen kampanja, että yritys lahjoittaa jokaista X summaa kohden Y verran rahaa hyväntekeväisyyteen? Eikä niin, että vähävaraiset ostajat joutuvat lahjoittamaan.

Vierailija
209/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäisi vielä jonkun firman nimiin antaa lahjoitus. Lahjoittakoot ihan itse jos haluavat kerätä hyvää julkisuutta. Että kehtaavat yrittää maksattaa omaa kuvankiillotustaan asiakkailla. Törkeää.

Just niin. Lahjoittaisi Tiger itse vaan, vaikka euron sairaille lapsille jokaisesta yli 20 euron ostoksesta.

Saakohan firmat jotain rahaa itse tuosta, kun asiakkaita kiusaavat? Olisi kiva tietää.

Vierailija
210/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jatkossa sanomaan feissareille, että avauslause oli niin ahdistava että en halua jatkaa keskustelua.

Eihän sitä tiedä vaikka se saisi heidät miettimään että onko syyllistäminen paras markkinointitaktiikka.

Nykyään he luottavat liikaa siihen että syyllistämällä random tyyppejä kadulla saa paljon lahjoituksia.

Se on todella epäeettinen markkinointistrategia. Senkin voisi alkaa heille sanomaan.

Vierailija
211/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan jatkossa sanomaan feissareille, että avauslause oli niin ahdistava että en halua jatkaa keskustelua.

Eihän sitä tiedä vaikka se saisi heidät miettimään että onko syyllistäminen paras markkinointitaktiikka.

Nykyään he luottavat liikaa siihen että syyllistämällä random tyyppejä kadulla saa paljon lahjoituksia.

Se on todella epäeettinen markkinointistrategia. Senkin voisi alkaa heille sanomaan.

Olet oikeassa, nuo heidän tavat selkeästi perustuu siihen, että aina löytyy joku joka on höynäytettävissä. Joku voikin tietysti saada hyvän mielen ja tunteen, että on avuksi mutta onhan tuo lähtökohtaisesti aika moraalitonta pyrkiä luomaan pahaa-aavistamattomille ohikulkijoille sellainen käsitys, että jonkun elämä olisi kiinni juuri heidän mahdollisuudesta/halukkuudesta lahjoittaa.

Vierailija
212/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vikaa pilteissä??

Ja toisaalta mitä vikaa eineiksissä, onhan se parempi vaihtoehto kuin että nämä ihmiset olisi nälissään. Voi olla sairautta tai uupumusta, jonka takia ruoanlaitto ei väliaikaisesti tule kysymykseen. Ja vaikka olisikin pysyvämpää uusavuttomuutta niin syyt siihen voi olla aika syvällä ja vaikeasti ratkaistavissa. Vanukkaat ja limsatkin on joskus paikallaan esim. viikonloppuherkkuina. Jotenkin outoa syynätä noin tarkkaan mitä kukakin ostaa. Ei minua ainakaan kiinnostaisi kun kenenkään raha- tai muille arjenhallintaongelmille ei kuitenkaan itse voi mitään. Lahjoittaa ei tietenkään tarvitse jos ei halua, en minäkään yleensä lahjoita mihinkään.

Vierailija
213/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mihinkään keräyksiin rahaa. Valtio kyllä hoitaa tämän puolen maksamistani veroista.

Vierailija
214/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotonakin sairaita lapsia.

Vierailija
215/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan lahjoita eikä haittaa leimautua kylmäksi äm mäksi. Mieluummin varoissaan oleva kylmä äm mä kuin verenimijöiden hyväksikäyttämä äiti-teresa.

Ensinnäkin kun näkee noita keräyksiä esim. sairaaloihin, vammaisille tai lastensuojeluun nuohan pitäisi olla valtion järjestämiä ja ovatkin ja pitäisi pelata tarpeeksi hyvin ilman avustuksia verovaroin.

Tämä valtiolle kerjääminen on uusi juttu, ei esim. joskus 30 vuotta. sitten ollut tuollaista. Yleensä ollut vain joku nälkäpäivä keräys tai jonkun luonnonkatastrofin johdosta. Tuohan on loputon suo jos valtion palveluihin aletaan keräämän rahoitusta yksityisiltä.

Vierailija
216/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako pankki ja maksupäätepalvelut tästä eurosta osuutensa?

Vierailija
217/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo ikinä tajunnut ees hävetä kun vastaan kieltävästi. Jos haluan jotain jonnekin lahjoittaa, valitsen itse miten paljon ja mihin.

Vierailija
218/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut hyväntekeväisyyttä vaan jotain muuta. Tampereella Lidlissä oli tällä viikolla vakuutusmyyjä vastassa heti ovella: Hei ja kiva kun tulit ostoksille. Pidätkö suklaasta? Vastasin että joo, jonka jälkeen iski käteen jonkun ihan ennestään tuntemattoman vakuutusyhtiön prosyyrin. Ja sitten seurasi mainospuhe ja kysymys saisinko puhelinnumeronne ja milloin voimme soittaa sinulle. En halunnut antaa numeroa jolloin sain vastaukseksi, että annamme valitettavasti suklaata (yksi patukka) vain jos annatte numeronne. Jäi suklaat saamatta:)

Eipä tuo ärsyttänyt, mut ei vaan toimi tuommonen.

Tuollaiseen tyhjästä tulevaan pidätkö -kysymykseen vastataan aina: en voi sietää sitä. Ensi kerralla sitten tiedät.

Vierailija
219/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan lahjoita eikä haittaa leimautua kylmäksi äm mäksi. Mieluummin varoissaan oleva kylmä äm mä kuin verenimijöiden hyväksikäyttämä äiti-teresa.

Ensinnäkin kun näkee noita keräyksiä esim. sairaaloihin, vammaisille tai lastensuojeluun nuohan pitäisi olla valtion järjestämiä ja ovatkin ja pitäisi pelata tarpeeksi hyvin ilman avustuksia verovaroin.

Tämä valtiolle kerjääminen on uusi juttu, ei esim. joskus 30 vuotta. sitten ollut tuollaista. Yleensä ollut vain joku nälkäpäivä keräys tai jonkun luonnonkatastrofin johdosta. Tuohan on loputon suo jos valtion palveluihin aletaan keräämän rahoitusta yksityisiltä.

Kuka muu siitä tietää lahjoitatko vai ei, muu kuin se kassa, joten ehkä kylmä ämmä leimaa ei tarvitse pelätä. Vai tuleeko joku häpeätoteemi kaupan nettisivuille: Tämä ei lahjoittanut." Useimmille varmaan iskee hämmennys kun tuollaisia kysytään, kun on uutta ja outoa. Monet ottavat johdonmukaisen asenteen, eikä lähde näissä lahjoittelemaan, kun ei jaksa miettiä mihin kulloinkin kerätään ja haluaako osallistua tällä kertaa vai ei. Periaatteessa pieni summa silloin tällöin ei kenenkään taloutta kaada ja kiva on auttaa tietenkin, mutta jos taas joka ostoksen yhteydessä pitäisi lahjoittaa, alkaa se jo ärsyttää ja ehkä jopa tuntua taloudessa.

Vierailija
220/266 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oo ikinä tajunnut ees hävetä kun vastaan kieltävästi. Jos haluan jotain jonnekin lahjoittaa, valitsen itse miten paljon ja mihin.

Noin onkin monilla ja minuakaan ei hävetä kieltäytyä, mutta on myös niitä herkempiä jotka ei välttämättä ole niin sanavalmiita ja hämmentyy helpommin. Joillain esim. sairauden tai ns. vanhuudenhöperyyden takia ei ole kovin vahva kyky harkita asioita ja puolustautua pakkomyynniltä ja feissareilta yms. Varmaan on nähty jonkinlainen markkinarako heidän kohdallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän