Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten pitäisi käyttää ehkäisypillereitä?

Vierailija
08.09.2022 |

Mistä moinen melko yleinen oletus, että melkein kaikki niitä käyttää pidemmissä suhteissa?

Kommentit (390)

Vierailija
281/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisypillerien hormonit ovat osaltaan myös valtava kuormitus ympäristölle. Niitä hormonijäämiä kun ei oikein voi jätevesistä kokonaan puhdistaa, vaan ne päätyy uudestaan kiertoon.

Naisen elimistö tuottaa niitä samoja hormoneja, jos e-pillereitä ei käytetä. Hyvät ihmiset, ottakaa selvää asioista. 

Höpöhöpö.

Elimistön luontaisesti tuottamat hormonit on ihan eri juttu kuin hormonivalmisteissa olevat synteettiset hormonit.

"Höpöhöpö" ei selitä mitään. Selitä mikä ero noilla on ympäristön kuormituksen kannalta. Onko puoliintumisajoissa eroa vai mikä se olennainen ero on? 

Miksi sitten puhut ihan höpöhöpöä?

Ilmeisesti tosin et edes tiedä mistä puhut, jos kerran luulet naisen oman elimistön tuottamien hormonien sekä synteettisten hormonivalmisteissa olevien hormonien toimivan samalla tavalla.

Jätit selittämättä asian ja vastaamatta kysymykseeni, koska et ymmärrä aiheesta riittävästi etkä siksi osannut vastata. Arvasin. 

Vierailija
282/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut e-pillereitä vuoden ajan, enkä kokeile enää ikinä. En ole koskaan ollut niin vihainen/surullinen/masentunut elämäni aikana kuin e-pillereitä käyttäessäni. Terveydenhoitajat jatkuvasti vähättelivät oireitani ja sanoivat, että odota vielä kaksi kuukautta, niin helpottaa. Kun vuoden odottelin helpotusta ja edelleen hoitajien ratkaisu oli "odotella", niin lopetin koko pa*kan. Mulle riitti. Exäni ei tykännyt päätöksestäni yhtään ja hän alkoi aina valittamaan kun joutui käyttämään kumia.

Jos tulen enää ikinä seurustelemaan, niin aion painottaa tulevalle kumppanilleni, että jos tulen raskaaksi, niin aion pitää lapsen. Jos kumppani ei halua lasta ikinä, edes vahingossakaan, niin suhde jää siihen. Haluan olla rehellinen ja mielestäni on oikein, että kumppani tietää, mitä tapahtuu, jos tulisin vahingossa raskaaksi. En pysty aborttiin, valitettavasti. 

Niin, miksikä kutsutaankaan miehiä, jotka sokeasti luottavat "jonkun muun" huolehtivan heidän ehkäisystään?

Isiksi.

Juuri tämän takia olisi tärkeää, että miehille olisi tarjolla ehkäisymuotoja yhtä kattavasti kuin naisille. Mutta koska elämme gynosentrisessä yhteiskunnassa, joka suosii naisia voimakkaasti, ovat naiset tässäkin asiassa ETUOIKEUTETTUJA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta huolestuttavin on se joidenkin miesten asenne, että naisen kuuluu hoitaa yksin koko ehkäisy jotenkin, jos ja kun nämä miehet eivät itse vaan halua käyttää kondomia.

Mikset sinä käytä kondomia?

Olenko sanonut, etten käytä?

Mikä ongelma tässä sitten on, kun kerran nainen voi itse käyttää kondomia eikä ruikuttaa ja uhriutua siitä, etteivät miehet käytä kondomia?

Ei kai tässä mitään ongelmaa koskaan ollutkaan kellään?

Paitsi ehkä sinulla, jos kerran sinusta ehkäisyvastuu molemmilta on ruikuttamista ja uhriutumista.

Jos minä voisin tulla raskaaksi, niin todellakin suojaisin itseni enkä vain nyyhkisi ja ruikuttaisi asiasta vauvapalstalla  vaatien miehiä, jotka eivät voi raskautua, käyttämään sitä samaa ehkäisyä, jota itse en syystä tai toisesta viitsi käyttää.

Kuka tässä on semmoisia vaatinut?

Eikös tuossa juuri kerrottu, että molemmat käyttävät sitä kondomia.

Luetko ollenkaan sitä mitä kommentoit? Entä ymmärrätkö?

Vierailija
284/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisypillerien hormonit ovat osaltaan myös valtava kuormitus ympäristölle. Niitä hormonijäämiä kun ei oikein voi jätevesistä kokonaan puhdistaa, vaan ne päätyy uudestaan kiertoon.

Naisen elimistö tuottaa niitä samoja hormoneja, jos e-pillereitä ei käytetä. Hyvät ihmiset, ottakaa selvää asioista. 

Höpöhöpö.

Elimistön luontaisesti tuottamat hormonit on ihan eri juttu kuin hormonivalmisteissa olevat synteettiset hormonit.

"Höpöhöpö" ei selitä mitään. Selitä mikä ero noilla on ympäristön kuormituksen kannalta. Onko puoliintumisajoissa eroa vai mikä se olennainen ero on? 

Ilmeisesti tosin et edes tiedä mistä puhut, jos kerran luulet naisen oman elimistön tuottamien hormonien sekä synteettisten hormonivalmisteissa olevien hormonien toimivan samalla tavalla.

Jätit selittämättä asian ja vastaamatta kysymykseeni, koska et ymmärrä aiheesta riittävästi etkä siksi osannut vastata. Arvasin. 

Miksi selittää mitään "haastavampaa" asiaa tyypille, joka ei edes tiedä, mitä eroa on luontaisesti elimistön tuottamilla ja synteettisillä hormonivalmisteilla? Ei toinen myöskään ilmeisesti ymmärrä asiasta edes sitä, miten hormonit toimii.

Turhaan jankutat. Nolasit jo itsesi, kun leikit asiantuntijaa, vaika et aiheesta juuri mitään tiedä. 

Vierailija
285/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta huolestuttavin on se joidenkin miesten asenne, että naisen kuuluu hoitaa yksin koko ehkäisy jotenkin, jos ja kun nämä miehet eivät itse vaan halua käyttää kondomia.

Mikä ongelma tässä sitten on, kun kerran nainen voi itse käyttää kondomia eikä ruikuttaa ja uhriutua siitä, etteivät miehet käytä kondomia?

Paitsi ehkä sinulla, jos kerran sinusta ehkäisyvastuu molemmilta on ruikuttamista ja uhriutumista.

Jos minä voisin tulla raskaaksi, niin todellakin suojaisin itseni enkä vain nyyhkisi ja ruikuttaisi asiasta vauvapalstalla  vaatien miehiä, jotka eivät voi raskautua, käyttämään sitä samaa ehkäisyä, jota itse en syystä tai toisesta viitsi käyttää.

Semmoset perustelut siellä.

:D

Vierailija
286/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoset perustelut siellä.

:D

Olipa hyödyllinen ja omaperäinen kommentti. Tällä palstalla on selvästi älykkäitä keskustelijoita.

Vierailija
287/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin omassa teini-iässäni 00-luvun puolivälissä ehkäisypillerien tuputus oli tosi kovaa. Terkkarikin oikein ihmetteli, kun en vielä 17-vuotiaana ollut koskaan hommannut e-pillereitä. Saarnasi vastuullisesta ehkäisystä, että pillerit on ihan parhaita. Sanoi jopa, että ehkäisy on enimmäkseen naisen homma.

No jos totta puhutaan niin kyllähän ehkäisy ON enemmän naisen homma, koska nainen ihan kirjaimellisesti KANTAA seuraukset. Älkää nyt repikö pelihousuja, mutta kyllä minä ainakin näen sen niin että haluan itse tietää ehkäisystäni, enkä ikipäivänä luottaisi random mieheen näissä asioissa, että mies sanoisi vaikka käyneensä vasektomiassa tai käyttäisi miesten e-pillereitä. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen miten miehet luottaa sokeasti naisiin näissä asioissa? Esimerkiksi kysymällä, että kai sulla on pillerit käytössä? Mutta tottakai se on miehillä helpompaa, kun jos vaikkapa vahinko käy niin ei se miehille niin iso asia ole. Kerran kuukaudessa tilitettävä pieni elari on pieni hinta siitä, että nainen joutuu sen melonin pusertamaan pihalle ja kasvattamaan ja elättämään sen ainakin seuraavat lähes parikymmentä vuotta. Tai kärsimään abortin seuraukset, jos sellaiseen pystyy. Itse en pystyisi tekemään aborttia. Ei sekään kaikille ole mikään läpihuutojuttu.

Vierailija
288/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka tulee raskaaksi ehkäisee. Onhan se aborttikin kokonaan naisen päätös.

Sama saisi olla elättämisessä, se joka tulee raskaaksi elättäköön.

Nainenhan elättää lapsensa AINA, paitsi jos on luovuttanut lapsensa adoptoitavaksi. Isien kanssa on vähän niin ja näin.

Vierailija
289/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitäisi? Jokainen saa päättää ihan itse.

Vierailija
290/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se , joka ei ota panemisesta mitään vastuuta, eläköön selibaatissa.

Vierailija
291/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenki pitää sillä se akkahan se raskaaksi tulee, ei mies!

Ei tarvi , jos ei halua. Sinä joudut vaan tyytymään siihen, että käytät kondomia tai olet ilman , jos niikseen tulee.

Sitä paitsi mahdollinen tuleva lapsi on puoleksi sinun , vaikka nainen kantaa ja synnyttää.

Se asia alkaa kaivamaan ajan mittaan kun ikää tulee, jos on lapsia siellä täällä, joita ei ole elättänyt eikä halunnut oppia tuntemaan.

Näin se vaan menee.

Vierailija
292/390 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin omassa teini-iässäni 00-luvun puolivälissä ehkäisypillerien tuputus oli tosi kovaa. Terkkarikin oikein ihmetteli, kun en vielä 17-vuotiaana ollut koskaan hommannut e-pillereitä. Saarnasi vastuullisesta ehkäisystä, että pillerit on ihan parhaita. Sanoi jopa, että ehkäisy on enimmäkseen naisen homma.

No jos totta puhutaan niin kyllähän ehkäisy ON enemmän naisen homma, koska nainen ihan kirjaimellisesti KANTAA seuraukset. Älkää nyt repikö pelihousuja, mutta kyllä minä ainakin näen sen niin että haluan itse tietää ehkäisystäni, enkä ikipäivänä luottaisi random mieheen näissä asioissa, että mies sanoisi vaikka käyneensä vasektomiassa tai käyttäisi miesten e-pillereitä. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen miten miehet luottaa sokeasti naisiin näissä asioissa? Esimerkiksi kysymällä, että kai sulla on pillerit käytössä? Mutta tottakai se on miehillä helpompaa, kun jos vaikkapa vahinko käy niin ei se miehille niin iso asia ole. Kerran kuukaudessa tilitettävä pieni elari on pieni hinta siitä, että nainen joutuu sen melonin pusertamaan pihalle ja kasvattamaan ja elättämään sen ainakin seuraavat lähes parikymmentä vuotta. Tai kärsimään abortin seuraukset, jos sellaiseen pystyy. Itse en pystyisi tekemään aborttia. Ei sekään kaikille ole mikään läpihuutojuttu.

No kyllä se minusta antaa nuorelle ihan väärän kuvan, jos asia esitetään noin, että naisella olisi suorastaan jokin velvollisuus käyttää e-pillereitä.

Vierailija
293/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Miksi selittää mitään "haastavampaa" asiaa tyypille, joka ei edes tiedä, mitä eroa on luontaisesti elimistön tuottamilla ja synteettisillä hormonivalmisteilla? Ei toinen myöskään ilmeisesti ymmärrä asiasta edes sitä, miten hormonit toimii.

Turhaan jankutat. Nolasit jo itsesi, kun leikit asiantuntijaa, vaika et aiheesta juuri mitään tiedä. 

Tiedän sen, että elimistön luontaisesti tuottamat hormonit ja synteettiset hormonivalmisteet ovat täysin eri asioita. Sinä et ilmeisesti?

Ja se juuri on oleellista tässä.

Vierailija
294/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Sinua muuten taitaa tosiaan nolottaa omat kommenttisi, kun kerran liputat vastauskommenttejani ja ilmoitat ne perättömästi asiattomiksi ja sitten ne kommentit poistuu?

Toisaalta ymmärrän. Kyllä minuakin nolottaisi, jos olisin väittänyt, että elimistön omat luontaisesti tuottamat hormonit ja synteettisten hormonivalmisteiden sisältämät hormonit olisi ihan sama asia.

Vierailija
295/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle, joten en ole pillereitäkään koskaan popsinut. Miehille siis myös vinkiksi, ettei ehkäisyä pidä jättää pelkästään naisen harteille, koska on myös meitä, jotka ei niitä pillereitä käytä. Joskus on tullut vastaan muutama mies, jotka todella hämmentyneinä kysyivät että etkö muka käytä pillereitä ja homma jäi siihen.

Ehkäisypillerit ei suojaa sukupuolitaudeilta. Vaikka pillereitä käyttäisinkin, ainakin uudelta kumppanilta odottaisin kortsun käyttöä.

Vierailija
296/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka panee paljaalla, maksaa.

Vierailija
297/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinä ja muut ajattelette noin. MikI nainen kantaa vastuun ehkäisystä raskaudesta, synnytyksestä , lapsen hoidosta?

Naisen keho altistetaan hormoneille jo nuoresta pitäen ja gynekologit on valjastettu ehkäisypillerien ja varsinkin hormonikierukan markkinoijiksi. Johtuukos siitä, että on Suomessa keksitty.

Kehittäkää se miesten ehkäisypilleri ja miehet vaihteeksi käyttämään hormoneja.

Vierailija
298/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo löytänyt mulle sopivaa hormonaalista ehkäisyä. En aio pilata elämääni esim. pillereiden aiheuttamalla masennuksella ja aknella vain sen takia, että mies ei joutuisi käyttämään kumia.

Vierailija
299/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut e-pillereitä vuoden ajan, enkä kokeile enää ikinä. En ole koskaan ollut niin vihainen/surullinen/masentunut elämäni aikana kuin e-pillereitä käyttäessäni. Terveydenhoitajat jatkuvasti vähättelivät oireitani ja sanoivat, että odota vielä kaksi kuukautta, niin helpottaa. Kun vuoden odottelin helpotusta ja edelleen hoitajien ratkaisu oli "odotella", niin lopetin koko pa*kan. Mulle riitti. Exäni ei tykännyt päätöksestäni yhtään ja hän alkoi aina valittamaan kun joutui käyttämään kumia.

Jos tulen enää ikinä seurustelemaan, niin aion painottaa tulevalle kumppanilleni, että jos tulen raskaaksi, niin aion pitää lapsen. Jos kumppani ei halua lasta ikinä, edes vahingossakaan, niin suhde jää siihen. Haluan olla rehellinen ja mielestäni on oikein, että kumppani tietää, mitä tapahtuu, jos tulisin vahingossa raskaaksi. En pysty aborttiin, valitettavasti. 

Niin, miksikä kutsutaankaan miehiä, jotka sokeasti luottavat "jonkun muun" huolehtivan heidän ehkäisystään?

Isiksi.

Juuri tämän takia olisi tärkeää, että miehille olisi tarjolla ehkäisymuotoja yhtä kattavasti kuin naisille. Mutta koska elämme gynosentrisessä yhteiskunnassa, joka suosii naisia voimakkaasti, ovat naiset tässäkin asiassa ETUOIKEUTETTUJA.

Miehillekin suunniteltiin e-pillerin tapainen systeemi, mutta sitä vaan ei koskaan laitettu markkinoille sen haittavaikutusten takia. Ne haittavaikutukset oli samantapasia kuin naisten e-pillereissä.

Vierailija
300/390 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten pitää maksaa ja elättää yksin naisen haluama lapsi?