Suomi, tuo atoopikon helvetti maan päällä. Viikko siitä kun kylmät ilmat alkoi, on keho taas täysin ruvella. :(
Taas ei kehtaa kroppaa näyttää missään ennen ensi kesää. Suomessa menee kyllä elämä hukkaan, kun keho ei kestä näitä kylmiä ilmoja.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Hunt for the origin of allergy comparing the Finnish and Russian Karelia
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/cea.12527
" Allergy prevalence had increased in Finland since the early 1960s, but the situation in Russia was unknown. The key finding was that allergic symptoms and diseases were systematically more common in Finnish children and adults than in their Russian counterparts. "
Eron syytä on etsitty niin geeneistä kun ihon bakteereista. mitään varmaa selitystä ei ole löytynyt.
Kukaan ei tosin ole verrannut otettujen rokotteiden määriä...
Luulen että venällä ei ole samat rokotteet käytössä kun meillä...
Ilmankostutin. Ihon valelu suolavedellä suihkun jälkeen.
Viljat ja siemenöljyt pois. Voi ja oliiviöljy tilalle.
Nykyään oireeton atoopikko
Täältä pääsee vapaasti muuttamaan jos elämä käy liian hankalaksi. On outoa miten nämä valittajat eivät tunnu tietävän tätä itsestään selvää asiaa. Aivan kuin oltaisiin lukittuna vankilaan.
Joskus mumistaan että kun perhe pitää kiinni, no ei todellakaan, siinä vain on sopiva tekosyy. Oikea syy on se että valittaminen on niin saamarin ihanaa!
No muuta pois! En mä ymmärrä tollasta, että valitetaan miten paska maa ja miten menee terveyskin. Sen kun alat hommata itsesi asumaan vaikka Espanjaan. Se ei ole muusta kuin omasta halusta ja viitseliäisyydestä kiinni!
Taidat vaan olla sitä tyyppiä, joka käyttää elämänsä valittamiseen ilman, että edes yrittää ratkaista itse ongelmaansa. Toivottavasti älyät edes olla narisematta läheisillesi asiasta, koska jumalauta tollasta kitisijää ei jaksa kuunnella.
Muuta elämäsi ja lähde, tai pidä pääsi kiinni ja tyydy osaasi.
Mulla on päänahassa ja naamassa välillä kesivää läikykästä punaista ihottumaa.
Etikalla ja käsidesillä paranee kun hoitaa pidempää. Ihottuma alkaa punoittamaan voimakkaadti etikka käsittelyn jälkeen ja kuivuu kovaksi, sitten kuoriutuu muutaman päivän päästä, haalistuu ja katoaa.
Olen pidempään epäillyt jotain mikrobia joka tuottaa toksiineja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan keksitty "ongelma".
Olisinpa keksinyt sanoa noin 9v tyttärelleni joka sanoi haluavansa ehdä itsemurhan atopian takia. Ei saanut nukuttua vuosiin, vaatteet kutitti ja kirveli, rasvat pahensi oloa.
Kesällä auringossa ja luonnonvesissä uidessa oireet helpotti selvästi. Valitettavasti olimme niin köyhiä että kävimme vain kerran vuodessa etelässä. Onneksi saimme lopulta avun homeopaattista hoitoa antaneelta lääkäriltä. Tuosta on nyt 30v ja edelleenkin stressi tekee hänelle rakkuloita kämmeniin mutta tuo on onneksi lyhytaikaista
Minulle maito(proteiini) tekee atopiaa. Tai siis atoopikko tietty olen koko ikäni, mutta maidottomalla dieetillä olen mahdollisimman oireeton/ vähäoireinen.
Missään muuallahan ei onneksi ole kylmiä ilmoja. Muuta sinne muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankostutin. Ihon valelu suolavedellä suihkun jälkeen.
Viljat ja siemenöljyt pois. Voi ja oliiviöljy tilalle.
Nykyään oireeton atoopikko
Ei atoopikot halua ruualla hoitaa, pitää olla voiteita voiteiden päälle ja vinkumista Suomen säästä :)
Vierailija kirjoitti:
Kylmät ilmat ja nyt vielä päälle lämmityksen pienentäminen ja suihkukäynnitkin pitäisi olla lyhyitä ja kädenlämpöisiä. Juu ei mun atopiaiholle.
Meinaatko että pitkä kuuma suihku tekisi kuivalle iholle hyvää?!
Atoopikkona odotan syksyn viileitä kelejä ja talvea. Hikoilu saa ihoni räjähtämään.
En talvisin käy etelän matkoilla, koska sen tietää tuskaa käsien iholle seuraavaksi kuukaudeksi. Helteellä jalatkin lähtee tähän mukaan.
Harmi AP et sinä atoopikkona et kestä suomen talvea, mut mä atoopikkona en kestä suomen kesää...
Vierailija kirjoitti:
Sinulla voi olla oikeus maksettuun lomaan Teneriffalla ,El Sol hoitopaikassa. Kysy lääkäriltäsi, Ainakin Ruotsista käy moni siellä.
Näistä maksetuista lomista on luovuttu. Ne siirtyivät Kelan piiriin, ja Kela ei, ymmärrettävästi, kustanna ulkomaan lomia https://yle.fi/uutiset/3-12227291
Tai jos kustantaisi, niin olisi se aika kohtuutonta, kun samaan aikaan mm. keliaakikoilta on ruokavalio tuki poistettu... että jos samaan aikaan kustannettas toisille ulkomaan lomat niin huhhuh. Kun atoopikot sentään saavat kuitenkin rasvoistaan kelakorvaukset sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa keksinyt sanoa noin 9v tyttärelleni joka sanoi haluavansa ehdä itsemurhan atopian takia. Ei saanut nukuttua vuosiin, vaatteet kutitti ja kirveli, rasvat pahensi oloa.
Kesällä auringossa ja luonnonvesissä uidessa oireet helpotti selvästi. Valitettavasti olimme niin köyhiä että kävimme vain kerran vuodessa etelässä. Onneksi saimme lopulta avun homeopaattista hoitoa antaneelta lääkäriltä. Tuosta on nyt 30v ja edelleenkin stressi tekee hänelle rakkuloita kämmeniin mutta tuo on onneksi lyhytaikaista
Olisit hankkinut rahaa ottamalla toisen työn, typerys. Ja opiskellut kunnon ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Miten keksitty? Keksitkö parantavan keinon atopiaan? Onnea olet miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla voi olla oikeus maksettuun lomaan Teneriffalla ,El Sol hoitopaikassa. Kysy lääkäriltäsi, Ainakin Ruotsista käy moni siellä.
Näistä maksetuista lomista on luovuttu. Ne siirtyivät Kelan piiriin, ja Kela ei, ymmärrettävästi, kustanna ulkomaan lomia https://yle.fi/uutiset/3-12227291
Tai jos kustantaisi, niin olisi se aika kohtuutonta, kun samaan aikaan mm. keliaakikoilta on ruokavalio tuki poistettu... että jos samaan aikaan kustannettas toisille ulkomaan lomat niin huhhuh. Kun atoopikot sentään saavat kuitenkin rasvoistaan kelakorvaukset sun muut.
Nämä rasvat ei poista ongelmaa eli kutinaa. Toki ilman niitä ei pysty myöskään olemaan.
Syyhy?