Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi, tuo atoopikon helvetti maan päällä. Viikko siitä kun kylmät ilmat alkoi, on keho taas täysin ruvella. :(

Vierailija
08.09.2022 |

Taas ei kehtaa kroppaa näyttää missään ennen ensi kesää. Suomessa menee kyllä elämä hukkaan, kun keho ei kestä näitä kylmiä ilmoja.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy solariumissa. Voi auttaa.

God idé, skall prova i vinter. Tackar.

Vierailija
42/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikkona odotan syksyn viileitä kelejä ja talvea. Hikoilu saa ihoni räjähtämään.

En talvisin käy etelän matkoilla, koska sen tietää tuskaa käsien iholle seuraavaksi kuukaudeksi. Helteellä jalatkin lähtee tähän mukaan.

Harmi AP et sinä atoopikkona et kestä suomen talvea, mut mä atoopikkona en kestä suomen kesää...

Mä en kestä kumpaakaan😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankostutin. Ihon valelu suolavedellä suihkun jälkeen.

Viljat ja siemenöljyt pois. Voi ja oliiviöljy tilalle.

Nykyään oireeton atoopikko

Minkä ikäinen olet ja minkä ikäisenä aloitit hoidon kuvaamallasi tavalla?

Vierailija
44/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on helvetti, eikä pelkästään atoopikon.

Vierailija
45/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitä atopiaa aiheuttaa? Meilläkin suvussa on muutamia atoopikkoja, Itselläni ollut vain lapsena atooppinen iho.

Vierailija
46/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päänahassa ja naamassa välillä kesivää läikykästä punaista ihottumaa.

Etikalla ja käsidesillä paranee kun hoitaa pidempää. Ihottuma alkaa punoittamaan voimakkaadti etikka käsittelyn jälkeen ja kuivuu kovaksi, sitten kuoriutuu muutaman päivän päästä, haalistuu ja katoaa.

Olen pidempään epäillyt jotain mikrobia joka tuottaa toksiineja.

Mä en näistä atopioista ymmärrä mitään, mutta monista muista taudeista kyllä. Sun ihottuma kuulostaa hiivatulehdukselta ja mahdollisesti psoriakselta.

Vierailija
47/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan keksitty "ongelma".

Olisinpa keksinyt sanoa noin 9v tyttärelleni joka sanoi haluavansa ehdä itsemurhan atopian takia. Ei saanut nukuttua vuosiin, vaatteet kutitti ja kirveli, rasvat pahensi oloa.

Kesällä auringossa ja luonnonvesissä uidessa oireet helpotti selvästi. Valitettavasti olimme niin köyhiä että kävimme vain kerran vuodessa etelässä. Onneksi saimme lopulta avun homeopaattista hoitoa antaneelta lääkäriltä. Tuosta on nyt 30v ja edelleenkin stressi tekee hänelle rakkuloita kämmeniin mutta tuo on onneksi lyhytaikaista

Kuulostaa siltä, että tyttärelläsi oli vääränlainen ihon mikrobisto. Auringonvalo tappaa iholta pöpöjä.

Vierailija
48/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikot ovat allergisia jollekin, mutta eivät yleensä tiedä mille. Tuttuni on atoopikko ja maitoallergikko, mutta hän silti käyttää maitotuotteita. Ei varmaan ihme että ihonsakin on huonossa kunnossa. Minä saan atooppista ihottumaa gluteenista.

Vierailija
49/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin lainaamasi mutta olen saanut avun viljan jättämisestä pois. Olin pahasti atooppinen 25-vuotiaaksi, jolloin tein ruokavalioremontin. Kutina loppui saman tien ja iho kasvoi takaisin taipeisiin ja kaulalle kesän aikana. Olen ollut käytännössä oireeton 15 vuotta.

Siemenöljyjä en suosittele myöskään mutta yksi ruoka-aine on ollut ihon hoidossa ylitse muiden: hampunsiemen (ja chia hyvänä kakkosena). Syön niitä päivittäin ja väitän tätä syyksi siihen, etten enää tarvitse rasvata vartalon ihoa.

Vierailija
50/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten keksitty? Keksitkö parantavan keinon atopiaan? Onnea olet miljonääri.

Se on keksitty jo. Atoopikot vain eivät halua sitä käyttää.

Vierailija
51/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin lainaamasi mutta olen saanut avun viljan jättämisestä pois. Olin pahasti atooppinen 25-vuotiaaksi, jolloin tein ruokavalioremontin. Kutina loppui saman tien ja iho kasvoi takaisin taipeisiin ja kaulalle kesän aikana. Olen ollut käytännössä oireeton 15 vuotta.

Siemenöljyjä en suosittele myöskään mutta yksi ruoka-aine on ollut ihon hoidossa ylitse muiden: hampunsiemen (ja chia hyvänä kakkosena). Syön niitä päivittäin ja väitän tätä syyksi siihen, etten enää tarvitse rasvata vartalon ihoa.

Tätä vähän arvelinkin. Monet atoopikit lähes paranevat aikuistuttuaan. Ilmeisesti sinun atopiasi aiheutta vilja mutta se ei koske kaikkia.

Minut on allergia testattu monta kertaa toki niiden allergeenien pois jättäminen helpottaa mutta ei poista ongelmaa. Ulkoiset ärsykkeet on hyvin vaikea poistaa ja niihin ihoni reagoi kaikkein eniten. Kylmä, kuuma, märkä, kuiva tuuli , pöly jne.

Vierailija
52/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten keksitty? Keksitkö parantavan keinon atopiaan? Onnea olet miljonääri.

Se on keksitty jo. Atoopikot vain eivät halua sitä käyttää.

Mikä se on? Käytän kyllä mutta en ole kuullut siitä vielä vaikka kaiken tiedon Olen yrittänyt haalia.

Vierailija
53/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atoopikkona odotan syksyn viileitä kelejä ja talvea. Hikoilu saa ihoni räjähtämään.

En talvisin käy etelän matkoilla, koska sen tietää tuskaa käsien iholle seuraavaksi kuukaudeksi. Helteellä jalatkin lähtee tähän mukaan.

Harmi AP et sinä atoopikkona et kestä suomen talvea, mut mä atoopikkona en kestä suomen kesää...

Onneksi kesä on vain 3kk...

Vierailija
54/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testatkaa ferritiini, D-vitamiini, b12-tv2, folaatti ja TreFeSat nyt alkuun

Raudanpuutteessa (en tarkoita anemiaa) on iho-ongelmat yleisiä.

Suolistossa saattaa olla jokin ongelma ja ravintoaineet eivät imeydy kunnolla ja oireet ilmenee ihossa.

Itsellä hirveä kutina ja nukkuminen vaikeaa sen takia. Loppui kun selvisi raudanpuute ja sain ferritiinin yli 100.

Vierailija
55/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lämpöiseen maahan. Mun yhdellä sukulaisella on paha nivelpsoriasis ja kärsii atopiastakin. Hän sai 2 lekurilta todistuksen että hänen tulisi muuttaa pois Suomesta välimerelliseen ilmastoon kun mitkään muut hoitokeinot ei auta. Hän on yksi niistä harvoista joille Kela maksaa asumistuen ulkomaille eli Espanjaan sairaanhoitokustannuksena. Tappeli siitä kylläkin pari vuotta mutta kun vakuutusyhtiökin suositteli sitä työkyvyn ylläpitona niin Kela taipui. Sukulainen kertoi että noin sata suomalaista saa samasta syystä ulkomaille tukia joita ei muuten maksettaisi sinne.

Vierailija
56/56 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testatkaa ferritiini, D-vitamiini, b12-tv2, folaatti ja TreFeSat nyt alkuun

Raudanpuutteessa (en tarkoita anemiaa) on iho-ongelmat yleisiä.

Suolistossa saattaa olla jokin ongelma ja ravintoaineet eivät imeydy kunnolla ja oireet ilmenee ihossa.

Itsellä hirveä kutina ja nukkuminen vaikeaa sen takia. Loppui kun selvisi raudanpuute ja sain ferritiinin yli 100.

Eikä noita tarvitse purkista syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä