Suomi, tuo atoopikon helvetti maan päällä. Viikko siitä kun kylmät ilmat alkoi, on keho taas täysin ruvella. :(
Taas ei kehtaa kroppaa näyttää missään ennen ensi kesää. Suomessa menee kyllä elämä hukkaan, kun keho ei kestä näitä kylmiä ilmoja.
Kommentit (56)
No enpä tiedä. Ei mun iho jatkuvaa hikoiluakaan rakasta. Pakkasiin asti tää on ihan hyvä vaikka kuivaa enemmän kuin kesällä ei sentään kutia niin hillityömästi.
Kylmät ilmat ja nyt vielä päälle lämmityksen pienentäminen ja suihkukäynnitkin pitäisi olla lyhyitä ja kädenlämpöisiä. Juu ei mun atopiaiholle.
Vierailija kirjoitti:
Käy solariumissa. Voi auttaa.
Jos oireet tulee jo viikossa, pitäisi solariumissakin käydä sitten viikon välein.
Voi ei. Nyt vasta muistin taas nuo ajat kun huomasin päivityksen. Kauhulla odotan kun lämpötila laskee 0 ja sen alapuolelle, mulla aukee kädet heti verille.
A creme käyttöön. Paras voide ikinä.
Mulla ei ole koskaan tullut näin nopeasti oireet. Aivan hirveet ruvet kyljissä sekä pakaroissa. Myös kädetkin alkaa puskemaan suurta rupea.
Se on sitten pakollinen selibaatti ensi kesään asti. Ei kehtaa vaatteita ottaa kenenkään seurassa pois :(
- AP
Voi voi. Mulla on psori ihan ympäri vuoden eikä oo tarvinnu selibaatissa olla.
Vähän liioittelun makua vaikka ymmärränkin asian ärsyttävyyden.
Hunt for the origin of allergy comparing the Finnish and Russian Karelia
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/cea.12527
" Allergy prevalence had increased in Finland since the early 1960s, but the situation in Russia was unknown. The key finding was that allergic symptoms and diseases were systematically more common in Finnish children and adults than in their Russian counterparts. "
https://www.oloapteekki.fi/omega7-skin-150-kaps?gclid=Cj0KCQjwpeaYBhDXA…
Kun näitä ottaa 4 päivässä, ihoni on huomattavasti parempi kuin ilman.
Jos oikeasti tuntuu, että elämä menee hukkaan Suomessa, muuallekin voi muuttaa. EU-maihin muuttaminen on vieläpä aika helppoa. Tajusin kunnolla vasta muutettuani kuinka pimeä, pitkä, kylmä ja liukas on Suomen talvikausi verrattuna useimpiin muihin maihin. Jo Keski- ja Länsi-Euroopassa on yleensä vielä lokakuussakin hyvät säät, kevät tulee kuukausia aiemmin ja talvella pakkasta on vain muutamana päivänä.
Xyliderm geeli ja sen päälle joku hoitava perusvoide esim. Ceralan tai Carbalan.
Tehokas kombo
Hyviä rasvoja ruokavalioon. Rasvainen kala tai kalaöljyvalmiste. Avokado. Pellavansiemenöljy. Hampunsiemenöljy. Oliiviöljy.
Kananmunia , niistä saa mm. biotiinia ja muita hyviä aineita, hyviä rasvojakin.
Minä taas olen kylmästä innoissani koska kesällä tulen täyteen kutisevia pienenpieniä rakkuloita kuumuuden takia
Solariumilla hankkii itselleen ihosyövän tai vähintään ryppyisen vanhan ihon vuosin varrella.
D-vitamiinia purkista, riittävästi hyviä rasvoja. Sinkkiä, a-vitamiinia sopivasti (ei liikaa saa ottaa)
ihon pesu voiteella. riittävän kosteuttavat hoitotuotteet. naamaan kosteustiiviste+seerumi+voide.
Sinulla voi olla oikeus maksettuun lomaan Teneriffalla ,El Sol hoitopaikassa. Kysy lääkäriltäsi, Ainakin Ruotsista käy moni siellä.
Mulla toisinpäin, koko kesän kroppa märki ja vuosi ja nyt viileiden ilmojen tullessa helpotti ja kaikki hyvin.
Te psoriaksesta kärsivät.Tilatkaa Ruotsista Julita rapsolja .
Se vanha herra joka oli keksinyt tämän sanoi että jos olisi nuorempi hakisi patentin.
Kokeet jo tehty ja todettu että auttaa psoriakseen.Minun tuttava joka asui alueella kokeili ja lapsenlapsen psorias häipyi ja punakka nainen ruskettui eka kertaa sääristäkin voitelemalla öljyä ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Xyliderm geeli ja sen päälle joku hoitava perusvoide esim. Ceralan tai Carbalan.
Tehokas kombo
Hyviä rasvoja ruokavalioon. Rasvainen kala tai kalaöljyvalmiste. Avokado. Pellavansiemenöljy. Hampunsiemenöljy. Oliiviöljy.
Kananmunia , niistä saa mm. biotiinia ja muita hyviä aineita, hyviä rasvojakin.
Auttaisiko kalanmaksaöljy?
Lämmitystä pitäisi laskea? Tulee pitkä ja tuskainen talvi..
Käy solariumissa. Voi auttaa.