Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7880)

Vierailija
941/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tÀÀllĂ€ surraan Elisabethin kuolemaa, mieluummin  Ukrainan kĂ€rsimystĂ€ tai Afganistanin naisia ja tyttöjĂ€.

Vaikka sinĂ€ et kykene moniajoon, vaan joudut valitsemaan vain yhden asian jonka puolesta surra, se ei tarkoita etteikö empaattisemmat yksilöt voisi surra montaakin asiaa yhtĂ€aikaa. 

tÀysin pintakiiltoa, varmaan samat ihmiset suree jos joku Kardashnieista kuolee, tÄysin tuntematon ihminen, voi olla toki myötÀtuntoa, vaan ei todellakaan maansuru.

Vierailija
942/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lueskelin ettÀ tuo Balmoralin linna oli Elisabethille tÀrkeÀ lapsuudesta saakka. SiellÀ hÀn myös vietti aikaa Philipin ja perheen kanssa. Philip kuulemma grillasi ja Elisabeth tiskasi. Philip oli ÀijÀ ja Ellu hyvÀksyi sen protokollan ulkopuolella tÀysin ja luonnollisesti. Nyt he ovat sitten yhdessÀ ja veivÀt mukanaan valtavan palan historiaa.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Englannin mediassa nÀyttÀÀ olevan vahvana tapa, ettÀ julkaistaan ensin neutraali uutinen ja sen jÀlkeen kymmenet asiantuntijakommentaattorit kertovat nÀhdystÀ oman mielipiteensÀ ja samalla omia arvailujaan. BBC News on pyörittÀnyt tÀllaista nyt eilisestÀ lÀhtien, kun ei ole mitÀÀn uutta tietoa, annetaan puheenvuoro jollekin innokkaalle asianharrastajalle.

Vierailija
944/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minĂ€ kun luulin ettĂ€ veren siemailu edistÀÀ terveyttĂ€ ja pidentÀÀ ikÀÀ , no olihan hĂ€n 96 vuotias 

:D Niin. TÀÀllÀ lÀnnessÀ se pahuus asuu.

Minun isoÀitini elivÀt vanhoiksi.

Toinen eli 98-vuotiaaksi, toinen eli yli 100-vuotiaaksi.

Toivottavasti et nyt lapsellisuuksissasi kuvittele, ettÀ he joivat verta?

Joillakin ihmisillÀ on hyvÀt geenit ja niin oli kuningatar Elisabethillakin.

HyvÀntahtoisuus ja kiitollisuus lisÀksi parantavat terveyttÀ.

Tuossa vinkki sulle.

Vierailija
945/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut kolmessa eri monarkiassa - Thaimaassa, Alankomaissa ja Englannissa - ja vaikka en oikeasti ymmÀrrÀ ihmisten kiintymystÀ instituutioon, niin ymmÀrrÀn ettÀ se on monelle todellinen. Kaikissa nÀistÀ maista ihmiset kuitenkin pitÀvÀt monarkiaa arvossa, ja ne ovat kuitenkin demokratioita (Thaimaa pienin varauksin, mutta on silti). Joten kuka minÀ olen siihen sanomaan vastaan, ettÀ niillÀ on taloudellisesti valtavasti resursseja kÀyttÀvÀt kuningashuoneet.

Thaimaassa kuningashuoneen arvostelusta joutuu vankilaan. On hitusen huvittavaa kertoa, kuinka sikÀlÀiset rakastavat kuningashuonetta, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Nykyinen kuningas on vÀhintÀÀn omituinen, mutta siitÀ ei siellÀ ole lupa puhua.

Julkisesta arvostelusta kyllÀ. Kahden kesken ihmiset puhuvat kyllÀ, ei se ole mikÀÀn Pohjois-Korea.

Asuin Thaimaassa toistakymmentÀ vuotta, ja olin tekemisissÀ lÀhinnÀ korkeasti koulutettujen ihmisten kanssa. Vaikka kuulin toki myös kritiikkiÀ, suurin osa suhtautui monarkiaan myönteisesti kokonaisuutena. TÀhÀn vaikutti toki se, ettÀ Bhumibol (edellinen kuningas) oli pÀÀsÀÀntöisesti henkilökultistaan huolimatta perustuslaillinen monarkki joka ei juuri poliittista valtaa kÀyttÀnyt.

Nykyinen kuningas onkin sitten ihan eri juttu. Ei ole suosittu missÀÀn nimessÀ ja se uskalletaan Thaimaassa ihan eri tavalla sanoa. Ainakin omat tutut ovat tykittÀneet aika suoraa tekstiÀ.

Vierailija
946/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en ihmeemmin ole rojalisti, niin pitÀÀ kyllÀ ihailla brittien perinteiden vaalimista.

HautaijaisjÀrjestelyt hoitaa Norfolkin jaarli, kuten on hoitanut kaikki kuninkaiden ja kuningattarien hautajaiset jo yli 400 vuotta! Tuollainen pikkujuttu herÀtti kyllÀ minun huomioni.

Melko vanha kaveri.

Vierailija
947/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla minulle alkoi vÀhitellen valjeta, minkÀ valtavan työn kuningatar Elisabeth on tehnyt.

MikÀ uskomaton velvollisuudentunne, kutsumus, rakkaus isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan.

Kiningatar Elisabeth oli vallassa jo silloin, kun synnyin.

HÀn oli kuin kallio. Toivoin aina, ettei hÀn kuolisi koskaan.

Kiitos HĂ€nen Majesteellinen, Kuningatar Elisabethille.

HĂ€n on esimerkki meille kaikille.

Jumala kuningatarta, kuningasperhettÀ ja Britanniaa siunatkoon!

Kuinka nÀin vahvasti menee tunteisiin vieraan maan hallitsija???

HÀn oli varmasti hyvin pidetty hallitsija, koska ei ikinÀ puuttunut mihinkÀÀn, vaan antoi poliitikkojen ja muiden pÀsmÀreiden tehdÀ mitÀ halusivat. Itse kÀvi kissanristiÀisissÀ edustamassa ja leikkaamassa nauhoja, paljastamassa patsaita ja tervehtimÀssÀ kansanjoukkoja. Nuorempana myös matkusteli ympÀri maailmaa aivan valtavasti.

Minulla on juuria ulkomailla ja tunnen Suomessa henkistÀ vierautta, olen tuntenut aina. Tuntuu oudolta, ettÀ vaadit minua perustelemaan suruani.

Kunnioitin ja arvostin suuresti Elisabethia, hÀnen työtÀÀn, kutsumustietoisuuttaan, rakkauttaan isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan. Koska sinÀ et ymmÀrrÀ surua ja empatiaa, niin kirjoitan muitakin perusteluja.

Olen lÀnsimaalainen ihminen.

Identiteettini on euroopalainen ja kuningatar Elisabeth edusti parhaita Euroopan arvoja, historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Jokainenhan tuon ymmÀrtÀÀ. Eurooppa on kotini.

Britannia on ihana maa.

Ilmeisesti tÀmÀ ei ole sitten Suomessa olekaan kaikille itsestÀÀnselvyys.

TÀÀllÀ kun monille tuntuu tuo aasialainen kulttuuri ja barbaarisuus olevan rakkaampaa. Siihen kuuluu myös viha, kateus, katkeruus ja kauna.

LisĂ€mausteena kĂ€ytöstapojen puute ja oikein  ruma kielenkĂ€yttĂ€. LĂ€himmĂ€isten persoonan hĂ€pĂ€iseminen.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ.

Vierailija
948/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Meghania ei haluttu Balmoraliin, oli lÀhdössÀ Harryn mukaan, mutta kuninkaallinen perhe painotti, ettÀ kutsu koski vain Harrya.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000009060798.html

Vierailija
949/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No wonder.. Me-Again.

Vierailija
950/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghania ei haluttu Balmoraliin, oli lÀhdössÀ Harryn mukaan, mutta kuninkaallinen perhe painotti, ettÀ kutsu koski vain Harrya.

Ei sitÀ ole varmistettu, ettÀ juuri noin meni. On toinenkin syy. Kunhan spekuillaan...

Vierailija
951/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitÀ ole varmistettu, ettÀ juuri noin meni. On toinenkin syy. Kunhan spekuillaan...

Jostain luin, ettÀ Catherine oli jÀÀnyt lasten kanssa Windsoriin, ja Megahan olisi jÀÀnyt Catherinen seuraksi. Ei olisi nÀyttÀnyt hyvÀltÀ jos Meghan olisi ollut paikalla ja Catherine ei.

EivÀt ilmeisesti kehdanneet repiÀ toisiaan hiuksista tÀllaisen surun keskellÀ.

Vierailija
952/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voiko BBC NewsiÀ katsella jostain maksutta Suomessa? Telkkarin kautta ei nÀy meillÀ.

Vierailija
953/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÄHDE: Daily Mail & hovin sisĂ€piirilĂ€hteet ;))

Vierailija
954/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko BBC NewsiÀ katsella jostain maksutta Suomessa? Telkkarin kautta ei nÀy meillÀ.

Toimiikohan linkki livelÀhetykseen BBC:n etusivun kautta? En ole itse valitettavasti Suomessa, joten en voi kokeilla toimivuutta.

Vierailija
955/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla minulle alkoi vÀhitellen valjeta, minkÀ valtavan työn kuningatar Elisabeth on tehnyt.

MikÀ uskomaton velvollisuudentunne, kutsumus, rakkaus isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan.

Kiningatar Elisabeth oli vallassa jo silloin, kun synnyin.

HÀn oli kuin kallio. Toivoin aina, ettei hÀn kuolisi koskaan.

Kiitos HĂ€nen Majesteellinen, Kuningatar Elisabethille.

HĂ€n on esimerkki meille kaikille.

Jumala kuningatarta, kuningasperhettÀ ja Britanniaa siunatkoon!

Kuinka nÀin vahvasti menee tunteisiin vieraan maan hallitsija???

HÀn oli varmasti hyvin pidetty hallitsija, koska ei ikinÀ puuttunut mihinkÀÀn, vaan antoi poliitikkojen ja muiden pÀsmÀreiden tehdÀ mitÀ halusivat. Itse kÀvi kissanristiÀisissÀ edustamassa ja leikkaamassa nauhoja, paljastamassa patsaita ja tervehtimÀssÀ kansanjoukkoja. Nuorempana myös matkusteli ympÀri maailmaa aivan valtavasti.

Minulla on juuria ulkomailla ja tunnen Suomessa henkistÀ vierautta, olen tuntenut aina. Tuntuu oudolta, ettÀ vaadit minua perustelemaan suruani.

Kunnioitin ja arvostin suuresti Elisabethia, hÀnen työtÀÀn, kutsumustietoisuuttaan, rakkauttaan isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan. Koska sinÀ et ymmÀrrÀ surua ja empatiaa, niin kirjoitan muitakin perusteluja.

Olen lÀnsimaalainen ihminen.

Identiteettini on euroopalainen ja kuningatar Elisabeth edusti parhaita Euroopan arvoja, historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Jokainenhan tuon ymmÀrtÀÀ. Eurooppa on kotini.

Britannia on ihana maa.

Ilmeisesti tÀmÀ ei ole sitten Suomessa olekaan kaikille itsestÀÀnselvyys.

TÀÀllÀ kun monille tuntuu tuo aasialainen kulttuuri ja barbaarisuus olevan rakkaampaa. Siihen kuuluu myös viha, kateus, katkeruus ja kauna.

LisĂ€mausteena kĂ€ytöstapojen puute ja oikein  ruma kielenkĂ€yttĂ€. LĂ€himmĂ€isten persoonan hĂ€pĂ€iseminen.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ.

Aika oudosti sanottu aasialaisesta kulttuurista eli joukosta maailman vanhimpia kulttuureja; joita leimaavat barbaarisuus, viha, kateus, katkeruus ja kauna??

Mutta onneksi Euroopasta löytyy historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Ja plussana Britannia.

Vierailija
956/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sanotaanko Charles III a)Charles third vai b) Charles the third?

Vierailija
957/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko Charles III a)Charles third vai b) Charles the third?

MielestÀ b)

Vierailija
958/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, ettÀ Catherine oli jÀÀnyt lasten kanssa Windsoriin, ja Megahan olisi jÀÀnyt Catherinen seuraksi. Ei olisi nÀyttÀnyt hyvÀltÀ jos Meghan olisi ollut paikalla ja Catherine ei.

Jatkoa, siis IltalehdestĂ€ lainattua: "HERTTUAPARIN luottotoimittaja Omid Scobie puolestaan kertoo TwitterissĂ€, ettei Meghanin poisjÀÀmiseen liity sen suurempaa draamaa. HĂ€nen mukaansa Meghanin matkasuunnitelmat muuttuivat, kun selvisi, ettĂ€ prinssi Williaminkin puoliso herttuatar Catherine pysyy kotona."

Vierailija
959/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa, siis IltalehdestĂ€ lainattua: "HERTTUAPARIN luottotoimittaja Omid Scobie puolestaan kertoo TwitterissĂ€, ettei Meghanin poisjÀÀmiseen liity sen suurempaa draamaa. HĂ€nen mukaansa Meghanin matkasuunnitelmat muuttuivat, kun selvisi, ettĂ€ prinssi Williaminkin puoliso herttuatar Catherine pysyy kotona."

Korjaus: Juttu oli Ilta-Sanomissa

Vierailija
960/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen Catherinen oli pakko jÀÀdÀ kotiin, jottei sanottaisi, ettÀ Meghania syrjitÀÀn kun hÀntÀ ei haluta paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: neljÀ kolme kaksi