Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
901/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa.

Viikonlopun jalkapallokierros on peruttu, koska 96-vuotias nainen teki mitä 96-vuotiaat naiset tekee: kuolla kupsahtaa.

Ei kuulu tälle vuosituhannelle tällainen. Viikonloppu pilalla.

No äläpä. Tuttavalla oli lennot, hotellit ja liput varattuna Lontooseen futismatsiin. Rahaa kankkulan kaivoon sen takia, että täysin fossiilikamaa olevan instituution edustaja kuoli luonnollisesti iässä, mikä ei ole mikään tragedia tai suuri yllätys.

Kiukkukohtaus siitä että kansakunta haluaa kunnioittaa hallitsijansa poismenoa, eikä järjestä turistille sirkushuveja, vaikka hän on maksanut lennot ja hotellit? :D Melkoinen maailmannapa siinä ollut lähdössä vähän ulkomaita katsomaan ja tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, joiden toki pitäisi toimia kuten hän tahtoo. 

Vierailija
902/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkö Ellu järjestänyt moisen pilvimuodostelman ja sateenkaaren:

https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/871e627f-3ee0-4e17-b7aa-78ffe…

Muistan kun ukkini kuoli, vein äitini sinne huolehtimaan asioista äitinsä kanssa, ja takaisin kotiin ajellessa taivaalla näkyi poikkeuksellisen komeat revontulet, arvelin jo silloin että järkkäsiköhän ukki tuon komean näytöksen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa.

Viikonlopun jalkapallokierros on peruttu, koska 96-vuotias nainen teki mitä 96-vuotiaat naiset tekee: kuolla kupsahtaa.

No äläpä. Tuttavalla oli lennot, hotellit ja liput varattuna Lontooseen futismatsiin. Rahaa kankkulan kaivoon sen takia, että täysin fossiilikamaa olevan instituution edustaja kuoli luonnollisesti iässä, mikä ei ole mikään tragedia tai suuri yllätys.

Kiukkukohtaus siitä että kansakunta haluaa kunnioittaa hallitsijansa poismenoa, eikä järjestä turistille sirkushuveja, vaikka hän on maksanut lennot ja hotellit? :D Melkoinen maailmannapa siinä ollut lähdössä vähän ulkomaita katsomaan ja tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, joiden toki pitäisi toimia kuten hän tahtoo. 

Minä en itse ole lähdössä minnekään mutta maksan Viaplay Sport -paketista 40€ kuussa ja katson sieltä pelkästään brittifutista. Tämä kierros on ainakin peruttu ja hautajaiset ovat ensi viikonloppuna, joten nekin on varmaan peruttu kans.

Jos en saa Elisalta hyvitystä niin olen kyllä vihainen. En saa sitä tuotetta mistä olen maksanut, minua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun toisen maan hallitsija.

Vierailija
904/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuommoiset miljardeja vuodessa maksavat monarkiat pitäisi ajaa jo alas. Vähempikin riittäisi. On linnoja ja luksusasuntoja, jahteja, metsästysmajoja, hevosia ym ym pilvin pimein. Henkilökuntaan kuuluu monta sataa ihmistä joille maksetaan siitä että kuninkaalliset pärjää arjessa ja tuo kaikki infra pyörii.

Englannissakin on asunnottomia ihan kamalasti, lastensuojelu ja terveydenhoito tarvitsee rahaa, infra rapistuu silmissä ym ym mihin tarvitseisivat rahaa.

Häpeäisin olla se daami joka kuluttaa yhteiskunnan varoja noin kamalasti.

Vierailija
905/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa.

Futis kiinnostaa, ei brittiläinen meininki muuten. Brexitinkin tekivät, joten ei liene järin fiksua porukkaa.

Vierailija
906/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarilla oli viiden jälkeen suomalainen nainen, joka on ollut Elisabetin palveluksessa nuorena ja hän kertoi, miten lämmin ja huolehtivainen kuningatar oli palvelusväkeä kohtaan.

Häneltäkin kysynyt usein, onko tyytyväinen ja onko kaikki hyvin? Kuningatar oli antanut lahjoja avokätisesti palvelusväelleen.

Eli se mitä brittinainen totesi aamulla, että kuningatar oli nöyrä kansan palvelija pitää varmaan paikkansa. Jossakin oli esillä päiväohjelma, jota kuningatar noudatti tarkoin joka päivä.

Hänen piti joka päivä lukea iso määrä kirjeitä ja muita tiedonantoja ja mennä sovittuihin tilaisuuksiin, joten ei ole ollut toimettomana vaan kaikki päivät pitivät sisällään paljon ohjelmaa.

Se toimeliaisuus lienee ja onkin monen mielestä pitkän elämän tae. Jos jäät neljän seinän sisälle etkä hanki tekemistä niin noutaja tulee nopeemmin. Toki terveysasiat vaikuttavat, joihin ei ole voinut vaikuttaa.

Vierailija
907/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Mehgan oli jo menossa Balmoraliin, kun sai tietää, että Kate jäi Windsoriin. Päätti sitten jäädä Lontooseen. Mikä pyrkyri. Toivon todella, että Charles vähentää kuninkaallisia titteleitä ja poistaa ne tämän pyrkyrin lapsilta.

Vierailija
908/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa.

Minä en itse ole lähdössä minnekään mutta maksan Viaplay Sport -paketista 40€ kuussa ja katson sieltä pelkästään brittifutista. Tämä kierros on ainakin peruttu ja hautajaiset ovat ensi viikonloppuna, joten nekin on varmaan peruttu kans.

Jos en saa Elisalta hyvitystä niin olen kyllä vihainen. En saa sitä tuotetta mistä olen maksanut, minua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun toisen maan hallitsija.

En käytä Viaplay Sport-pakettia, mutta voisko mitenkään olla että siellä on joku lauseke etteivät ole vastuussa, jos pelejä ei jostain syystä järjestetä? Ei kai he niistä peleistä vastaa, vaan lähettävät ne pelit joita pelataan? Kannattaa lukea soppari ennen kuin alat mesoamaan. 

Vierailija
909/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Elisabet II, nimeltään Elisabeth.

No ei, vaan nimi on Elizabeth (Elizabeth Alexandra Mary). 

Vierailija
910/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurutsaavien aristokraattien suojatyöpaikka kuten kaikki Euroopan monarkiat.

Jos Suomessa joku julkinen instanssi kuppaisi noin paljon valtion rahaa tekemättä mitään hyödyllistä niin sitä ei kauaa katseltaisi. Kyllä sitä täälläkin kupataan muttei noin paljoa niin räikeästi.

Nuolkaatten persettäni, rahvas; täältä tulee kuningas!

Vierailija
911/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Mehgan oli jo menossa Balmoraliin, kun sai tietää, että Kate jäi Windsoriin. Päätti sitten jäädä Lontooseen. Mikä pyrkyri. Toivon todella, että Charles vähentää kuninkaallisia titteleitä ja poistaa ne tämän pyrkyrin lapsilta.

En oo mikään suuri Meghanfani, mutta tää alkaa olla jo naurettavaa. Eihän se ois voinut toimia tossa niin että te olisitte olleet tyytyväisiä. Jos ois mennyt, vaikka Kate ei, niin pyrkyriksihän olis senkin takia syytelty kun pakko oli päästä paikalle, vaikkei toinen mennyt. 

Arvostelkaa niistä asioista joista on oikeasti arvosteltavaa ja lopettakaa tämmöinen tyhjänpäiväinen tekemällä tehdyissä skandaaleissa rypeminen. 

Vierailija
912/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa.

En käytä Viaplay Sport-pakettia, mutta voisko mitenkään olla että siellä on joku lauseke etteivät ole vastuussa, jos pelejä ei jostain syystä järjestetä? Ei kai he niistä peleistä vastaa, vaan lähettävät ne pelit joita pelataan? Kannattaa lukea soppari ennen kuin alat mesoamaan. 

Kuka nyt oikeasti jonkun suoratoistopalvelun käyttöehtoja jaksaa lukea? Kuinka moni on lukenut koko Netflixin käyttöehdot?

Lähden siitä, että koronan aikaan kun matseja peruttiin niin sai alennuksen. Toivottavasti nytkin.

Vierailija
913/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskaa.

Sanoo ihminen joka on vuorenvarmasti lukenut kaikki itse hyväksymänsä käyttöehdot kokonaan aina Android/iPhonesta Facebookiin ja Netflixiin. Älä jaksa.

Vierailija
914/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaapa joku brittiläinen keskustelusivu, jossa voisi käydä kurkkaamassa kansan tuntoja asian johdosta. 

Etippä kuule ihan ite. Kai sinun leivänpaahtimessa toimii google siinä missä meidän muidenkin?

Vierailija
915/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tolla kuningasperheellä oo ollu pitkään aikaan enää varsinaista valtaa. Ne vaan nimittää muodon vuoksi jonkun pääministerin, näyttäytyyvät säännöllisesti jossain hyväntekeväisyysjutuissa, edustavat maataan valtiovieraiden kanssa ja muuten ovat esittelykappaleita valtavine timanttikoruineen ja kultakäätyineen.

Ka tulevat aivan sairaan kalliiksi yhteiskunnalle jolla ois muutakin käyttöä niillekin rahoille.

Toivottavasti William aikanaa luopuu niistä Skotlannin ym turhista linnoista ja muutenkin karsivat niitä hillittömiä menoja jota tuo monarkia kuluttaa jos Charles ei siihen vielä kykene.

Vierailija
916/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Camilla marssi heti määrätietoisesti kohti ihmisjoukkoja tervehtimään.

Mielestäni hän marssi sivuun ja antoi kuningas Charlesin kohdata kansan?

Olin väärässä, siellä hän kävelee takana. Mutta kuitenkin jättäytyi kauemmas, ei vedä huomiota itseensä. Pisteet hänelle senkun nousevat :)

BBC:n lähetyksessä kehuttiin tätä selvästi "rivien välistä" tulkittuna. Puhuivat siitä hetkestä, että se oli "kuninkaan hetki", eikä siinä esiinnytä pariskuntana. Verrattiin Philipiin, joka asteli aina pari metriä kuningattaren takana.

Vierailija
917/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaapa joku brittiläinen keskustelusivu, jossa voisi käydä kurkkaamassa kansan tuntoja asian johdosta. 

Etippä kuule ihan ite. Kai sinun leivänpaahtimessa toimii google siinä missä meidän muidenkin?

Ei kai tuossa käsketty kenenkään mitään etsiä, vaan vinkata jos tietää? 

Onko tullut syötyä ärrinpurrinkeksejä?

Vierailija
918/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningatar Elisabeth Turhapuro :D

Vierailija
919/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskiverto-äänestäjä on paras peruste demokratian vastaisuudelle, on Charles sitä monarkialle.

Vierailija
920/7881 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli se hevosnaama barker bowes saa tittelin ikäänkuin varkain ja varmaan jotakin rahakin sen päälle

Nämä eivät ole missikisat, eikä kyse ole jostain somejulkuista, joten pidä puheesi asiallisena.

Camilla on kuninkaan rakastettu. Kuningas halusi hänet vaimokseen jo kauan sitten ja he ovat naimisissa. Kuningatar Elisabeth II ilmoitti, että hänen toiveenaan on se, että Camilla saa tittelin "queen consort". Kun kuningatar ilmoittaa "mielipiteensä", sitä ei haasteta.

Joten ehkäpä sinäkin voisit alistua hänen tahtoonsa.

Ketju on lukittu.