Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7880)
Liekkö Ellu jÀrjestÀnyt moisen pilvimuodostelman ja sateenkaaren:
https://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/a/871e627f-3ee0-4e17-b7aa-78ffeâŠ
Muistan kun ukkini kuoli, vein Àitini sinne huolehtimaan asioista ÀitinsÀ kanssa, ja takaisin kotiin ajellessa taivaalla nÀkyi poikkeuksellisen komeat revontulet, arvelin jo silloin ettÀ jÀrkkÀsiköhÀn ukki tuon komean nÀytöksen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa.
Viikonlopun jalkapallokierros on peruttu, koska 96-vuotias nainen teki mitÀ 96-vuotiaat naiset tekee: kuolla kupsahtaa.
Ei kuulu tÀlle vuosituhannelle tÀllainen. Viikonloppu pilalla.
No ÀlÀpÀ. Tuttavalla oli lennot, hotellit ja liput varattuna Lontooseen futismatsiin. Rahaa kankkulan kaivoon sen takia, ettÀ tÀysin fossiilikamaa olevan instituution edustaja kuoli luonnollisesti iÀssÀ, mikÀ ei ole mikÀÀn tragedia tai suuri yllÀtys.
Kiukkukohtaus siitÀ ettÀ kansakunta haluaa kunnioittaa hallitsijansa poismenoa, eikÀ jÀrjestÀ turistille sirkushuveja, vaikka hÀn on maksanut lennot ja hotellit? :D Melkoinen maailmannapa siinÀ ollut lÀhdössÀ vÀhÀn ulkomaita katsomaan ja tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, joiden toki pitÀisi toimia kuten hÀn tahtoo.
MinÀ en itse ole lÀhdössÀ minnekÀÀn mutta maksan Viaplay Sport -paketista 40⏠kuussa ja katson sieltÀ pelkÀstÀÀn brittifutista. TÀmÀ kierros on ainakin peruttu ja hautajaiset ovat ensi viikonloppuna, joten nekin on varmaan peruttu kans.
Jos en saa Elisalta hyvitystÀ niin olen kyllÀ vihainen. En saa sitÀ tuotetta mistÀ olen maksanut, minua ei voisi vÀhempÀÀ kiinnostaa jonkun toisen maan hallitsija.
Eikö tuommoiset miljardeja vuodessa maksavat monarkiat pitÀisi ajaa jo alas. VÀhempikin riittÀisi. On linnoja ja luksusasuntoja, jahteja, metsÀstysmajoja, hevosia ym ym pilvin pimein. Henkilökuntaan kuuluu monta sataa ihmistÀ joille maksetaan siitÀ ettÀ kuninkaalliset pÀrjÀÀ arjessa ja tuo kaikki infra pyörii.
Englannissakin on asunnottomia ihan kamalasti, lastensuojelu ja terveydenhoito tarvitsee rahaa, infra rapistuu silmissÀ ym ym mihin tarvitseisivat rahaa.
HÀpeÀisin olla se daami joka kuluttaa yhteiskunnan varoja noin kamalasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa.
Viikonlopun jalkapallokierros on peruttu, koska 96-vuotias nainen teki mitÀ 96-vuotiaat naiset tekee: kuolla kupsahtaa.
No ÀlÀpÀ. Tuttavalla oli lennot, hotellit ja liput varattuna Lontooseen futismatsiin. Rahaa kankkulan kaivoon sen takia, ettÀ tÀysin fossiilikamaa olevan instituution edustaja kuoli luonnollisesti iÀssÀ, mikÀ ei ole mikÀÀn tragedia tai suuri yllÀtys.
Kiukkukohtaus siitÀ ettÀ kansakunta haluaa kunnioittaa hallitsijansa poismenoa, eikÀ jÀrjestÀ turistille sirkushuveja, vaikka hÀn on maksanut lennot ja hotellit? :D Melkoinen maailmannapa siinÀ ollut lÀhdössÀ vÀhÀn ulkomaita katsomaan ja tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, joiden toki pitÀisi toimia kuten hÀn tahtoo.
Futis kiinnostaa, ei brittilÀinen meininki muuten. Brexitinkin tekivÀt, joten ei liene jÀrin fiksua porukkaa.
Maikkarilla oli viiden jÀlkeen suomalainen nainen, joka on ollut Elisabetin palveluksessa nuorena ja hÀn kertoi, miten lÀmmin ja huolehtivainen kuningatar oli palvelusvÀkeÀ kohtaan.
HÀneltÀkin kysynyt usein, onko tyytyvÀinen ja onko kaikki hyvin? Kuningatar oli antanut lahjoja avokÀtisesti palvelusvÀelleen.
Eli se mitÀ brittinainen totesi aamulla, ettÀ kuningatar oli nöyrÀ kansan palvelija pitÀÀ varmaan paikkansa. Jossakin oli esillÀ pÀivÀohjelma, jota kuningatar noudatti tarkoin joka pÀivÀ.
HÀnen piti joka pÀivÀ lukea iso mÀÀrÀ kirjeitÀ ja muita tiedonantoja ja mennÀ sovittuihin tilaisuuksiin, joten ei ole ollut toimettomana vaan kaikki pÀivÀt pitivÀt sisÀllÀÀn paljon ohjelmaa.
Se toimeliaisuus lienee ja onkin monen mielestÀ pitkÀn elÀmÀn tae. Jos jÀÀt neljÀn seinÀn sisÀlle etkÀ hanki tekemistÀ niin noutaja tulee nopeemmin. Toki terveysasiat vaikuttavat, joihin ei ole voinut vaikuttaa.
Jaaha. Mehgan oli jo menossa Balmoraliin, kun sai tietÀÀ, ettÀ Kate jÀi Windsoriin. PÀÀtti sitten jÀÀdÀ Lontooseen. MikÀ pyrkyri. Toivon todella, ettÀ Charles vÀhentÀÀ kuninkaallisia titteleitÀ ja poistaa ne tÀmÀn pyrkyrin lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa.
MinÀ en itse ole lÀhdössÀ minnekÀÀn mutta maksan Viaplay Sport -paketista 40⏠kuussa ja katson sieltÀ pelkÀstÀÀn brittifutista. TÀmÀ kierros on ainakin peruttu ja hautajaiset ovat ensi viikonloppuna, joten nekin on varmaan peruttu kans.
Jos en saa Elisalta hyvitystÀ niin olen kyllÀ vihainen. En saa sitÀ tuotetta mistÀ olen maksanut, minua ei voisi vÀhempÀÀ kiinnostaa jonkun toisen maan hallitsija.
En kÀytÀ Viaplay Sport-pakettia, mutta voisko mitenkÀÀn olla ettÀ siellÀ on joku lauseke etteivÀt ole vastuussa, jos pelejÀ ei jostain syystÀ jÀrjestetÀ? Ei kai he niistÀ peleistÀ vastaa, vaan lÀhettÀvÀt ne pelit joita pelataan? Kannattaa lukea soppari ennen kuin alat mesoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on Elisabet II, nimeltÀÀn Elisabeth.
No ei, vaan nimi on Elizabeth (Elizabeth Alexandra Mary).
Sukurutsaavien aristokraattien suojatyöpaikka kuten kaikki Euroopan monarkiat.
Jos Suomessa joku julkinen instanssi kuppaisi noin paljon valtion rahaa tekemÀttÀ mitÀÀn hyödyllistÀ niin sitÀ ei kauaa katseltaisi. KyllÀ sitÀ tÀÀllÀkin kupataan muttei noin paljoa niin rÀikeÀsti.
Nuolkaatten persettÀni, rahvas; tÀÀltÀ tulee kuningas!
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Mehgan oli jo menossa Balmoraliin, kun sai tietÀÀ, ettÀ Kate jÀi Windsoriin. PÀÀtti sitten jÀÀdÀ Lontooseen. MikÀ pyrkyri. Toivon todella, ettÀ Charles vÀhentÀÀ kuninkaallisia titteleitÀ ja poistaa ne tÀmÀn pyrkyrin lapsilta.
En oo mikÀÀn suuri Meghanfani, mutta tÀÀ alkaa olla jo naurettavaa. EihÀn se ois voinut toimia tossa niin ettÀ te olisitte olleet tyytyvÀisiÀ. Jos ois mennyt, vaikka Kate ei, niin pyrkyriksihÀn olis senkin takia syytelty kun pakko oli pÀÀstÀ paikalle, vaikkei toinen mennyt.
Arvostelkaa niistÀ asioista joista on oikeasti arvosteltavaa ja lopettakaa tÀmmöinen tyhjÀnpÀivÀinen tekemÀllÀ tehdyissÀ skandaaleissa rypeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa.
En kÀytÀ Viaplay Sport-pakettia, mutta voisko mitenkÀÀn olla ettÀ siellÀ on joku lauseke etteivÀt ole vastuussa, jos pelejÀ ei jostain syystÀ jÀrjestetÀ? Ei kai he niistÀ peleistÀ vastaa, vaan lÀhettÀvÀt ne pelit joita pelataan? Kannattaa lukea soppari ennen kuin alat mesoamaan.
Kuka nyt oikeasti jonkun suoratoistopalvelun kÀyttöehtoja jaksaa lukea? Kuinka moni on lukenut koko Netflixin kÀyttöehdot?
LÀhden siitÀ, ettÀ koronan aikaan kun matseja peruttiin niin sai alennuksen. Toivottavasti nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa.
Sanoo ihminen joka on vuorenvarmasti lukenut kaikki itse hyvĂ€ksymĂ€nsĂ€ kĂ€yttöehdot kokonaan aina Android/iPhonesta Facebookiin ja Netflixiin. ĂlĂ€ jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkatkaapa joku brittilÀinen keskustelusivu, jossa voisi kÀydÀ kurkkaamassa kansan tuntoja asian johdosta.
EtippÀ kuule ihan ite. Kai sinun leivÀnpaahtimessa toimii google siinÀ missÀ meidÀn muidenkin?
EihÀn tolla kuningasperheellÀ oo ollu pitkÀÀn aikaan enÀÀ varsinaista valtaa. Ne vaan nimittÀÀ muodon vuoksi jonkun pÀÀministerin, nÀyttÀytyyvÀt sÀÀnnöllisesti jossain hyvÀntekevÀisyysjutuissa, edustavat maataan valtiovieraiden kanssa ja muuten ovat esittelykappaleita valtavine timanttikoruineen ja kultakÀÀtyineen.
Ka tulevat aivan sairaan kalliiksi yhteiskunnalle jolla ois muutakin kÀyttöÀ niillekin rahoille.
Toivottavasti William aikanaa luopuu niistÀ Skotlannin ym turhista linnoista ja muutenkin karsivat niitÀ hillittömiÀ menoja jota tuo monarkia kuluttaa jos Charles ei siihen vielÀ kykene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Camilla marssi heti mÀÀrÀtietoisesti kohti ihmisjoukkoja tervehtimÀÀn.
MielestÀni hÀn marssi sivuun ja antoi kuningas Charlesin kohdata kansan?
Olin vÀÀrÀssÀ, siellÀ hÀn kÀvelee takana. Mutta kuitenkin jÀttÀytyi kauemmas, ei vedÀ huomiota itseensÀ. Pisteet hÀnelle senkun nousevat :)
BBC:n lÀhetyksessÀ kehuttiin tÀtÀ selvÀsti "rivien vÀlistÀ" tulkittuna. Puhuivat siitÀ hetkestÀ, ettÀ se oli "kuninkaan hetki", eikÀ siinÀ esiinnytÀ pariskuntana. Verrattiin Philipiin, joka asteli aina pari metriÀ kuningattaren takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkatkaapa joku brittilÀinen keskustelusivu, jossa voisi kÀydÀ kurkkaamassa kansan tuntoja asian johdosta.
EtippÀ kuule ihan ite. Kai sinun leivÀnpaahtimessa toimii google siinÀ missÀ meidÀn muidenkin?
Ei kai tuossa kÀsketty kenenkÀÀn mitÀÀn etsiÀ, vaan vinkata jos tietÀÀ?
Onko tullut syötyÀ ÀrrinpurrinkeksejÀ?
Kuningatar Elisabeth Turhapuro :D
Jos keskiverto-ÀÀnestÀjÀ on paras peruste demokratian vastaisuudelle, on Charles sitÀ monarkialle.
Vierailija kirjoitti:
eli se hevosnaama barker bowes saa tittelin ikÀÀnkuin varkain ja varmaan jotakin rahakin sen pÀÀlle
NÀmÀ eivÀt ole missikisat, eikÀ kyse ole jostain somejulkuista, joten pidÀ puheesi asiallisena.
Camilla on kuninkaan rakastettu. Kuningas halusi hÀnet vaimokseen jo kauan sitten ja he ovat naimisissa. Kuningatar Elisabeth II ilmoitti, ettÀ hÀnen toiveenaan on se, ettÀ Camilla saa tittelin "queen consort". Kun kuningatar ilmoittaa "mielipiteensÀ", sitÀ ei haasteta.
Joten ehkÀpÀ sinÀkin voisit alistua hÀnen tahtoonsa.