Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7880)

Vierailija
961/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, ettÀ britit ovat kyllÀ kirkkomusiikin mestareita. SiellÀhÀn sÀilyi katolinen kuoroperinne uskonpuhdistuksesta huolimatta, kun Elisabet I tykkÀsi siitÀ. Kehittyi sitten ihan omanlaisekseen kuoromusiikiksi.

Vierailija
962/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on jo haastateltu se naisihminenkin, joka antoi kuninkaalle poskisuudelman. Ei oo mikÀÀn ensiluokan kaunotar tÀmÀ nainen, mutta kÀvi kiinni kuin sika limppuun.

Oli hÀmmÀstyttÀvÀn pÀÀlle kÀyvÀ. Voiko noin edes tehdÀ protokollan mukaan?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en ihmeemmin ole rojalisti, niin pitÀÀ kyllÀ ihailla brittien perinteiden vaalimista.

HautaijaisjÀrjestelyt hoitaa Norfolkin jaarli, kuten on hoitanut kaikki kuninkaiden ja kuningattarien hautajaiset jo yli 400 vuotta! Tuollainen pikkujuttu herÀtti kyllÀ minun huomioni.

Ja tÀstÀhÀn se kuollut iloitsee.

MitĂ€hĂ€n tĂ€mĂ€n kirjoittaja yrittÀÀ tarkoittaa? 

KyseessÀ oli siis MINUN mielipiteeni ja ihailuni, ei kenenkÀÀn kuolleen monarkin.

Vierailija
964/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuli mieleen noista sateenkaarista....aikoinaan Elisabeth on vannonut valan kÀsi raamatulla ettÀ noudattaa valan velvoitteita kuolemaansa saakka....ja niinhÀn hÀn tekikin,tÀmÀ vala oli niinkuin liitto Jumalan ja kuningattaren vÀlillÀ,tehty lupauksineen.SIKSI sateenkaari nÀkyi kuin muistutuksena Elisabethin ja Jumalan vÀlillÀ tehdystÀ liitosta.Sateenkaarihan onliiton merkki.Elisabeth tÀytti sen mitÀ oli luvannut valan tehdessÀÀn.Rauha hÀnen sielulleen.956

Vierailija
965/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, ettÀ britit ovat kyllÀ kirkkomusiikin mestareita. SiellÀhÀn sÀilyi katolinen kuoroperinne uskonpuhdistuksesta huolimatta, kun Elisabet I tykkÀsi siitÀ. Kehittyi sitten ihan omanlaisekseen kuoromusiikiksi.

Samaa mieltÀ, jo television / radion vÀlityksellÀ kuulostaa hyvÀltÀ ja paikanpÀÀllÀ vielÀ paremmalta.

Vierailija
966/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole. Elisabet II on kuollut.

Vierailija
967/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltÀ, jo television / radion vÀlityksellÀ kuulostaa hyvÀltÀ ja paikanpÀÀllÀ vielÀ paremmalta.

Samaa mieltÀ, upean kuuloista kun kaikuu tuolla kirkossa. Suomessa Cantores Minores-kuorolla samantyylistÀ, todella kauniin kuuloista musiikkia.

Vierailija
968/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla minulle alkoi vÀhitellen valjeta, minkÀ valtavan työn kuningatar Elisabeth on tehnyt.

MikÀ uskomaton velvollisuudentunne, kutsumus, rakkaus isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan.

Kiningatar Elisabeth oli vallassa jo silloin, kun synnyin.

HÀn oli kuin kallio. Toivoin aina, ettei hÀn kuolisi koskaan.

Kiitos HĂ€nen Majesteellinen, Kuningatar Elisabethille.

HĂ€n on esimerkki meille kaikille.

Jumala kuningatarta, kuningasperhettÀ ja Britanniaa siunatkoon!

Kuinka nÀin vahvasti menee tunteisiin vieraan maan hallitsija???

HÀn oli varmasti hyvin pidetty hallitsija, koska ei ikinÀ puuttunut mihinkÀÀn, vaan antoi poliitikkojen ja muiden pÀsmÀreiden tehdÀ mitÀ halusivat. Itse kÀvi kissanristiÀisissÀ edustamassa ja leikkaamassa nauhoja, paljastamassa patsaita ja tervehtimÀssÀ kansanjoukkoja. Nuorempana myös matkusteli ympÀri maailmaa aivan valtavasti.

Minulla on juuria ulkomailla ja tunnen Suomessa henkistÀ vierautta, olen tuntenut aina. Tuntuu oudolta, ettÀ vaadit minua perustelemaan suruani.

Kunnioitin ja arvostin suuresti Elisabethia, hÀnen työtÀÀn, kutsumustietoisuuttaan, rakkauttaan isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan. Koska sinÀ et ymmÀrrÀ surua ja empatiaa, niin kirjoitan muitakin perusteluja.

Olen lÀnsimaalainen ihminen.

Identiteettini on euroopalainen ja kuningatar Elisabeth edusti parhaita Euroopan arvoja, historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Jokainenhan tuon ymmÀrtÀÀ. Eurooppa on kotini.

Britannia on ihana maa.

Ilmeisesti tÀmÀ ei ole sitten Suomessa olekaan kaikille itsestÀÀnselvyys.

TÀÀllÀ kun monille tuntuu tuo aasialainen kulttuuri ja barbaarisuus olevan rakkaampaa. Siihen kuuluu myös viha, kateus, katkeruus ja kauna.

LisĂ€mausteena kĂ€ytöstapojen puute ja oikein  ruma kielenkĂ€yttĂ€. LĂ€himmĂ€isten persoonan hĂ€pĂ€iseminen.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ.

Aika oudosti sanottu aasialaisesta kulttuurista eli joukosta maailman vanhimpia kulttuureja; joita leimaavat barbaarisuus, viha, kateus, katkeruus ja kauna??

Mutta onneksi Euroopasta löytyy historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Ja plussana Britannia.

Aasialainen, neuvosto-venÀlÀinen. Suomessa sivistys loppui siihen, kun neuvostoliitto ja sen kÀtyrit sodan jÀlkeen ottivat vallan Suomessa.

Vierailija
969/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se on Elisabet.

Vierailija
970/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Elisabet.

MeillÀ Oulusa se on kyllÀ Elisapetti.

Vierailija
971/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oikeasti kummastutti eilen illalla kun oli jokin jossittelu menossa kun sanottiin ettÀ sitten sitÀ tai tÀtÀ JOS kuningatar kuolee.

Mietin ettÀ jos , miksi ei ollut KUN?

Joka tapauksessa kun ihminen alkaa olla liki 100 kuolee piankin.

Myös kaikki surunvalittelut siitÀ ettÀ.jÀrkyttÀvÀ uutinen kun kuoli? Se on normaalia tuossa iÀssÀ ja odotettua eikÀ.voi oll shokki tai jÀrkytys.

Vierailija
972/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oliko hÀnellÀ elvytyskielto tai sitten kuoli tosi Àkillisesti. Muutenhan olisi viety sairaalaan?

Vierailija
973/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ paskat nakkaan siitÀ ettÀ joku Elisapetti on kuollut, tai siis kepeet mullat ja silleen, mutta voisko joku kertoa minkÀ helve tinvi tun takia se tarkoittaa ettÀ jalkapallopelejÀ ei pelata?

Ne on yksityisomistuksessa toimivia yrityksiÀ. Ei muutkaan yritykset pidÀ mitÀÀn suruaikaa vaan liike-elÀmÀ pyörii.

Ihan turhaa hössötystĂ€ siitĂ€ ettĂ€ YHDEKSÄNKYMMENTÄKUUSIVUOTIAS ihminen kuolla kĂ€mĂ€htÀÀ. Newsflash, ihmiset kuolee ku tarpeeks vanhaks elÀÀ.

Koska hÀn oli kuningatar, instituutio, osa hostoriaa. Mutta eipÀ kaltaisesi juntti sitÀ ymmÀrrÀ. YritÀ nyt vaan pÀrjÀtÀ ilman sitÀ jalkapalloa edes hetken, kyllÀ se kohta helpottaa.

Vierailija
974/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on jo haastateltu se naisihminenkin, joka antoi kuninkaalle poskisuudelman. Ei oo mikÀÀn ensiluokan kaunotar tÀmÀ nainen, mutta kÀvi kiinni kuin sika limppuun.

Oli hÀmmÀstyttÀvÀn pÀÀlle kÀyvÀ. Voiko noin edes tehdÀ protokollan mukaan?

Ei.

Kai hÀn oli niin tunnekuohun vallassa eikÀ Charles muistanut olevansa kuningas.

Vierailija
975/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla minulle alkoi vÀhitellen valjeta, minkÀ valtavan työn kuningatar Elisabeth on tehnyt.

MikÀ uskomaton velvollisuudentunne, kutsumus, rakkaus isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan.

Kiningatar Elisabeth oli vallassa jo silloin, kun synnyin.

HÀn oli kuin kallio. Toivoin aina, ettei hÀn kuolisi koskaan.

Kiitos HĂ€nen Majesteellinen, Kuningatar Elisabethille.

HĂ€n on esimerkki meille kaikille.

Jumala kuningatarta, kuningasperhettÀ ja Britanniaa siunatkoon!

Kuinka nÀin vahvasti menee tunteisiin vieraan maan hallitsija???

HÀn oli varmasti hyvin pidetty hallitsija, koska ei ikinÀ puuttunut mihinkÀÀn, vaan antoi poliitikkojen ja muiden pÀsmÀreiden tehdÀ mitÀ halusivat. Itse kÀvi kissanristiÀisissÀ edustamassa ja leikkaamassa nauhoja, paljastamassa patsaita ja tervehtimÀssÀ kansanjoukkoja. Nuorempana myös matkusteli ympÀri maailmaa aivan valtavasti.

Minulla on juuria ulkomailla ja tunnen Suomessa henkistÀ vierautta, olen tuntenut aina. Tuntuu oudolta, ettÀ vaadit minua perustelemaan suruani.

Kunnioitin ja arvostin suuresti Elisabethia, hÀnen työtÀÀn, kutsumustietoisuuttaan, rakkauttaan isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan. Koska sinÀ et ymmÀrrÀ surua ja empatiaa, niin kirjoitan muitakin perusteluja.

Olen lÀnsimaalainen ihminen.

Identiteettini on euroopalainen ja kuningatar Elisabeth edusti parhaita Euroopan arvoja, historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Jokainenhan tuon ymmÀrtÀÀ. Eurooppa on kotini.

Britannia on ihana maa.

Ilmeisesti tÀmÀ ei ole sitten Suomessa olekaan kaikille itsestÀÀnselvyys.

TÀÀllÀ kun monille tuntuu tuo aasialainen kulttuuri ja barbaarisuus olevan rakkaampaa. Siihen kuuluu myös viha, kateus, katkeruus ja kauna.

LisĂ€mausteena kĂ€ytöstapojen puute ja oikein  ruma kielenkĂ€yttĂ€. LĂ€himmĂ€isten persoonan hĂ€pĂ€iseminen.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ.

Aika oudosti sanottu aasialaisesta kulttuurista eli joukosta maailman vanhimpia kulttuureja; joita leimaavat barbaarisuus, viha, kateus, katkeruus ja kauna??

Mutta onneksi Euroopasta löytyy historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Ja plussana Britannia.

Aasialainen, neuvosto-venÀlÀinen. Suomessa sivistys loppui siihen, kun neuvostoliitto ja sen kÀtyrit sodan jÀlkeen ottivat vallan Suomessa.

Aasia ovat mm. Kiina, Japani ja Intia. Ei VenÀjÀ tai Neuvostoliitto.

Vierailija
976/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀ sitten

Vierailija
977/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Koska hÀn oli kuningatar, instituutio, osa hostoriaa. Mutta eipÀ kaltaisesi juntti sitÀ ymmÀrrÀ. YritÀ nyt vaan pÀrjÀtÀ ilman sitÀ jalkapalloa edes hetken, kyllÀ se kohta helpottaa."

MitÀ se meille suomalaisille kuuluu? Jos britit haluavat palvoa tuota saksalaisten serkkujen jatkumoa niin siitÀ vain.

On kuitenkin erikoista, ettÀ britit vielÀ nykyaikana haluavat olla alempiarvoisia ja alamaisia.

Vierailija
978/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ paskat nakkaan siitÀ ettÀ joku Elisapetti on kuollut, tai siis kepeet mullat ja silleen, mutta voisko joku kertoa minkÀ helve tinvi tun takia se tarkoittaa ettÀ jalkapallopelejÀ ei pelata?

Ne on yksityisomistuksessa toimivia yrityksiÀ. Ei muutkaan yritykset pidÀ mitÀÀn suruaikaa vaan liike-elÀmÀ pyörii.

Ihan turhaa hössötystĂ€ siitĂ€ ettĂ€ YHDEKSÄNKYMMENTÄKUUSIVUOTIAS ihminen kuolla kĂ€mĂ€htÀÀ. Newsflash, ihmiset kuolee ku tarpeeks vanhaks elÀÀ.

MitĂ€!? Eikö ne tottele sun tahtoas Iso-Britanniassa?! đŸ˜±

EttÀs kehtaavat!

Vierailija
979/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TiedĂ€ttekö tĂ€ssĂ€ poseeraamattomassa kuvassa Elisabeth nĂ€yttÀÀ tosi iloiselta, jopa innokkaalta. https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000009060439.html EhkĂ€ hĂ€n jo jollain tasolla tiesi, ettĂ€ kohta mennÀÀn Philipin luo? 

Vierailija
980/7880 |
09.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luulen, ettÀ sairasti jotain syöpÀÀ.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000009060357.html?

Mihin kuningatar Elisabet kuoli? LÀÀkÀrit: SyitÀ yllÀttÀvÀÀn pois­menoon voi olla useita

– Voi olla, ettĂ€ hĂ€nellĂ€ on ollut krooninen sairaus taustalla. Harvoin aivan yhtĂ€kkiĂ€ tulee jotain yllĂ€ttĂ€vÀÀ. Toki syynĂ€ voi olla esimerkiksi Ă€killinen koronainfektio, keuhkokuume tai vastaava, Raivio sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi kolme kaksi