Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tyyliä sisustuksessa et ymmärrä?

Vierailija
08.09.2022 |

En tykkää yhtään esimerkiksi Jaffa-kuosista verhoissa tai petivaatteissa. En kyllä Marimekko-kuosinkaan suosiota erityisemmin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kaikki tyylit, mutta en välttämättä tykkää niistä. 

Vierailija
22/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sisustaminen josta puuttuu kirjat ja kirjahyllyt.

Miksi ne pitäisi olla näkösillä? Mulla on kirjoja, mutta ei ne sisustuksessa näy, kun ovat kaappien sisällä piilossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin harmittelen nykyajan kirjahyllyjen puutetta. Ne ovat tosi kotoisia ja on kiva vähän kurkkia, millaisia kirjoja asunnossa asuvalla on. Ne kertoo yllättävän paljon ihmisestä, mitä hän tykkää lukea. Siisti kirjahylly on kivan näköinenkin huoneessa. Tuo tietynlaista arvokkuutta tai jotain.

Vierailija
24/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalla sisustaminen on se mitä en ymmärrä. On paljon muita tyylejä mistä en pidä, mutta ymmärrän kuitenkin että joku muu tykkää. Mutta musta. Mustat seinät, mustat kaapit, mustat verhot ja sängynpeitteet usein vielä jostain halvan näköisestä satiinista. Niin mautonta, synkkää ja ankeaa.

Vierailija
25/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään tyyli edellä mikä johtaa epäkäytännöllisyyteen. Pöytä jota ei voi käyttää pöytänä, tuoli jolla ei voi istua yms

Vierailija
26/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt niin  muodikas retrosisustus eli tummanruskeat, tummanvihreät ja oranssit värit sohvissa, tapeteissa, valaisimissa, kodin tekstiileissä, kylppärin laatoissa jne sekä mäntypaneeli (joka kellastuu ajan myötä).

Vierailija
27/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, jos joku ei ymmärrä että on olemassa erilaisia makuja. On paljon tyylejä, värejä, kuvioita joista minä en pidä, mutta ymmärrän ihan helposti miten joku muu pitää. 

Ainoa asia sisustuksessa, mitä en ymmärrä, on hankalasti puhdistettavat pinnat ja suuri määrä pölynkerääjiä yms. sellaisilla ihmisillä, jotka eivät tykkää siivota eikä heillä käy siivoaja. 

Vierailija
28/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin harmittelen nykyajan kirjahyllyjen puutetta. Ne ovat tosi kotoisia ja on kiva vähän kurkkia, millaisia kirjoja asunnossa asuvalla on. Ne kertoo yllättävän paljon ihmisestä, mitä hän tykkää lukea. Siisti kirjahylly on kivan näköinenkin huoneessa. Tuo tietynlaista arvokkuutta tai jotain.

No todella rumia ne on kuitenkin. Kotona oli kirjahylly eikä se kyllä ollut sisustukseltaan kaunis näkymä. Mulla on kirjat piilossa kaapeissa, joista ei näe päällepäin mitä siellä on sisällä. Olohuoneessa on tosi hieno intialainen kaappi, joka on sisustukseltaan tosi kaunis. Makuuhuoneessa on taas kiinalainen kaappi, joka sopii tuohon huoneeseen tosi hyvin. Ei ikinä mitään avonaista kirjahyllyä. 

Vierailija
29/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian trendikästä sisustamista ja joka näyttää kopioidulta kuin olisi asukkaan oman maun mukaan.  Niin myös pilataan asuntoja mm saunojen vahaaminen vahvoilla, tummilla väreillä. Saunan ideahan on patinoitua ja miksi niistä tulee ajan myötä tunnelmallisia.

Vaaleanpunaiset keittiölaitteet ja vaaleanpunaiset kaapistot. Vaaleanpunainen on ihan nätti väri, mutta eikö siinä voi miettiä eri sävyvaihtoehtoja huoneeseen tulevan valon, huoneiston aikakauden ja valaistuksen mukaan?

Tummanharmaat laattalattiat kylppäreissä ja valkoiset laattaseinät. Onneksi tehosteseinät sentään ovat jo ohi.

Värikäs koti, joka on värisokean sotkuista makumaailmaa. YÖks!

Vierailija
30/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jotenkin yli nämä  Marimekko-sisustukset eli astiat, tekstiilit ja tapetit kaikki Marimekkoa ja sitten vielä siellä täällä esillä Marmekko-paperikasseja. Tulee mieleen lähinnä Marimekon myymälät näistä.

Vierailija
31/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa katsella pölyyntyneitä kirjoja? 

Vierailija
32/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa katsella pölyyntyneitä kirjoja? 

Mulla ainakin on kirjat kirjahyllyssä ovien takana, eivät pölyynny.

Vierailija
33/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä pelkistetyn modernia tyyliä. Esim. kylmät nahkasohvat, ei mattoja lämmittämässä lattiaa, ei verhoja pitämässä koleutta pois, ruoka- ja sohvapöytä ovat lasisia ym. Kalseaa.

Minulla on lasinen ruoka- ja sohvapöytä eikä tietoakaan mistään kalseudesta. On myös mattoa ja verhotkin olisi, jos saisin ne tuonne jotenkin. Pitää sekin hoitaa tässä piakkoin.

Ainoa syy miksi aion jossain vaiheessa luopua ainakin lasisesta ruokapöydästä on se, että tulen hulluksi sen puhtaana pitämisen kanssa. Tarvitsen jonkin paljon helpomman materiaalin, tai tulen hulluksi.

Vierailija
34/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja, joita ei lueta enää ja jotka keräävät pölyä? Sivut liimattu toisiinsa ja jotka irtoavat keskuslämmitteisissä huoneistoissa tai muuttuvat haiseviksi kosteilla mökeillä? Edustamassa eri aikakausien lukutottumuksia ja arvostusta ja jotka loppujen lopuksi unohtuvat ihmisten mielistä muutamassa vuosikymmenessä?  Painavat älyttömästi muuttolaatikoissa ja joiden kantamiseen täytyy löytää vahvoja muuton ammattilaisia.

Hävitin kirjat ja kirjahyllyt. Kirjojen arvo laskee niin miinukselle, ettei niitä kukaan halua olipa kyse Nobel-palkituista kirjalijoista tai laadukkaasti painettu taidekirja. Harrastajat, koulut ottavat kyllä ilmaiseksi.

Kirjahyllyt ovat tietysti osoitus asukin älyllisyydestä, mutta minä näen sen myös  hamstrauksena. Samat kirjat saa kätevästi netistäkin. 

Vierailija
35/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta on valkoiseksi maalattu sauna ja muutenkin kokovalkoiset kodit. Samoin mustat kodit, näitä ei usein Suomessa näe. Sen sijaan Suomen maaseutujen kammoin tyyli on kusenkeltaiset mäntyhelwetit, kämpät paneloitu ympäri ämpäri männyllä + siihen päälle kasarikalusteet pyökistä tai tummasta viilupintalevystä niin kakofonia on valmis.

Vierailija
36/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja, joita ei lueta enää ja jotka keräävät pölyä? Sivut liimattu toisiinsa ja jotka irtoavat keskuslämmitteisissä huoneistoissa tai muuttuvat haiseviksi kosteilla mökeillä? Edustamassa eri aikakausien lukutottumuksia ja arvostusta ja jotka loppujen lopuksi unohtuvat ihmisten mielistä muutamassa vuosikymmenessä?  Painavat älyttömästi muuttolaatikoissa ja joiden kantamiseen täytyy löytää vahvoja muuton ammattilaisia.

Hävitin kirjat ja kirjahyllyt. Kirjojen arvo laskee niin miinukselle, ettei niitä kukaan halua olipa kyse Nobel-palkituista kirjalijoista tai laadukkaasti painettu taidekirja. Harrastajat, koulut ottavat kyllä ilmaiseksi.

Kirjahyllyt ovat tietysti osoitus asukin älyllisyydestä, mutta minä näen sen myös  hamstrauksena. Samat kirjat saa kätevästi netistäkin. 

Harmi, että näkemyksesi kirjoista on noin negatiivinen. Itse olen ihan päinvastaista mieltä. Rakastan kirjoja. En halua kaikkea korvattavan älylaitteilla.

Vierailija
37/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään yksittäinen materiaali tuo kalseutta tai lämpöä. Kokonaisuus ratkaisee. Minulla on kangassohva, nukkamatto ja lasinen sohvapöytä. Kodikasta on. Lasinen sohvapöytä on siksikin hyvä, että sopii satavarmasti aina ja kaiken kanssa. Tuosta en varmaan ole ihan heti luopumassa, mutta lasinen ruokapöytä on kyllä yksi s a a t a n a ja sen täytyy lähteä heti, kun löydän puisen pöydän ja tuntuu sopivalta hetkeltä se ostaa.

Vierailija
38/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitäisi olla näkösillä? Mulla on kirjoja, mutta ei ne sisustuksessa näy, kun ovat kaappien sisällä piilossa. 

Mulla on telkkarikin kaapin sisällä piilossa, kun on niin  älyttömän ruma sisustuselementti. Ei tarvi kuin avata ovet, jos telkkaria katsoo, mutta muuten ovet ovat kiinni. 

Vierailija
39/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroksettomuus. Siis, että kaikki on Iskusta kerralla tai Ikeasta. Sellainen katalogikoti, jossa ei ole mitään persoonaa.

Minusta kauneinta on yhdistää klassikkoa, modernia, antiikkia, perintöä, kirppistä ja matkamuistoa ja vaikka sitä Marimekkoa ja Ikeaakin.

Taitoahan siihen vähän tarvitaan ja väri- ja muotosiömää, mutta ei se ole synti, jos ei ole täydellistä. Kunhan ei ole tylsää ja kliinistä.

Vierailija
40/61 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroksettomuus. Siis, että kaikki on Iskusta kerralla tai Ikeasta. Sellainen katalogikoti, jossa ei ole mitään persoonaa.

Minusta kauneinta on yhdistää klassikkoa, modernia, antiikkia, perintöä, kirppistä ja matkamuistoa ja vaikka sitä Marimekkoa ja Ikeaakin.

Taitoahan siihen vähän tarvitaan ja väri- ja muotosiömää, mutta ei se ole synti, jos ei ole täydellistä. Kunhan ei ole tylsää ja kliinistä.

Kuulostaa ihan kauhealta sekamelskalta, mutta kukin tyylillään.