Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30€ lahjakortti Prismaan. Viikon ruoat. Onnistuuko?

Vierailija
08.09.2022 |

Kaalia ja jauhelihaa ajattelin ostaa.
Teen kaalilaatikon.
Muusta en tiedä. Terveellistä ruokaa haluaisin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit jotain. Pitää ihmisen osata laskea itse omat rahansa ja menonsa. Laskin käteen ja mietit mitä ostaisin ja mitä niistä tekisi. Kun ostan perheelleni, menee keskimäärin 2.25e per henkilö/päivä.

Vierailija
2/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksit jotain. Pitää ihmisen osata laskea itse omat rahansa ja menonsa. Laskin käteen ja mietit mitä ostaisin ja mitä niistä tekisi. Kun ostan perheelleni, menee keskimäärin 2.25e per henkilö/päivä.

No kyllä kyllä. Keksin minä.

Olen vain laiska joskus miettimään tällaisia. Ajattelin jos sieltä tulisi jotain vinkkejä.

No mutta kyllähän minä listan keksin kun ryhdyn töihin vain.

Kaalilaatikkoa ja kinkkukiusausta. Sillä pärjään varmaan viikon. Ostan vielä munia ja jotain pientä syötävää mikäli keksin jotain maistuvaa.

En minä paljoa tarvitse. Olen kuitenkin käyttänyt rahaa vähän sillain, että ostan mitä ostan. Syön mitä syön.

Nyt meni kesän rientoihin aika paljon rahaa ja muihin hankkeisiin, joten nyt ollaan tiukilla. Oma vikani on tämä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla tekisi vaikka itse tehtyjä lihapullia ison satsin. Siihen sitten joku kastike ja lisukkeena perunaa/makaronia mistä nyt tykkää. Ja kauden kasviksia.

Vierailija
4/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi kuivattuja herneitä, teet hernekeiton. Siitä syö pari päivää. Munia, jauhoja, maitoa, saat pannarin jälkkäriksi. Kanankoipipaketti, tee lihoista kastike, siihen tarvii myös purkin ruokakermaa.

Vierailija
5/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko tuohon keskimäärin 2,25 euroa per henkilö per päivä. Sillä rahalla ei ainakaan ostella hedelmiä tai satoaikaan marjoja.

Vierailija
6/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hernari ja lihapullat ovat kyllä hyvää ruokaa. Just jokin keitto lämmittämään näillä ilmoilla.

Lihapullia on kätevä laittaa pakkaseen ja mukavaa puuhastelua muutenkin.

Terveellisen annoksen saa kun syö kasviksien kanssa.

Nyt ei oma pää toimi. Olen todella laiskistunut ruoanlaiton suhteen ja mennyt liian pitkään sieltä helpoimmasta päästä. Eli työpäivän jälkeen olen saattanut hakea valmis aterian ja hieman sitä sitten itse vielä tuunaillut. Kroppa ei sitä enää halua, eikä mieli. Eikä näemmä ole varaakaan.

Ap

Vierailija
7/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hernari ja lihapullat ovat kyllä hyvää ruokaa. Just jokin keitto lämmittämään näillä ilmoilla.

Lihapullia on kätevä laittaa pakkaseen ja mukavaa puuhastelua muutenkin.

Terveellisen annoksen saa kun syö kasviksien kanssa.

Nyt ei oma pää toimi. Olen todella laiskistunut ruoanlaiton suhteen ja mennyt liian pitkään sieltä helpoimmasta päästä. Eli työpäivän jälkeen olen saattanut hakea valmis aterian ja hieman sitä sitten itse vielä tuunaillut. Kroppa ei sitä enää halua, eikä mieli. Eikä näemmä ole varaakaan.

Ap

Voimia ap. Kuulostaa tutulta kyllä itsellekin. Joskus on ihan ok mennä valmis ateria linjallakin. Itse teen vuorotyötä ja on välillä tosi hankala ajoittaa ruoan valmistusta, varsinkin kun pitää riittää koko perheelle. Mutta hyvä jos saat jotain vinkkejä tästä ketjusta, kirjoita vaikka ylös kaikkia ehdotuksia mitä tulee niin voi aina palata niihin silloin kun ei vain keksi mitään.

Vierailija
8/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin monet opiskelijat teki 1960- ja 1970-luvulla: Osta pari purkkia hernekeittoa ja iso paketti näkkileipää. Keittoon kun lisää vettä sitä mukaan kun syö, niin hyvin riittää viikoksi.

Vierailija
9/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tuolla kahden päivän ruuat kahdelle aikuiselle.

Vierailija
10/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussi kuivattuja herneitä, teet hernekeiton. Siitä syö pari päivää. Munia, jauhoja, maitoa, saat pannarin jälkkäriksi. Kanankoipipaketti, tee lihoista kastike, siihen tarvii myös purkin ruokakermaa.

Tein maanantaina hernekeiton. Tähän asti olen syönyt, vielä on 2-3 annosta. Menee pakkaseen, nyt teen uuden ruuan.

Vierailija
11/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitoilla ja vaikka makaroonilaatikolla onnistuu heittämällä.

Vierailija
12/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirjolohi

- sisäfilepihvi

- kuha

Vierailija
13/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisen helppoa jos tarvitaan vain 1 lämmin ateria + aamu- ja iltapala. Lasken 2 hengelle

- kuivahiivaa   1,29 ( 8 pss jää yli)

- sämpyläjauhoja 1,89 (4/5 jää yli)

- arkijuusto 3,99

- maito  0,95

- 2 litraa arkijugurttia  2,80

- 2 pv linssikeitto: tomaattimurska, sipuli, valkosipuli, liemikuutio, punaisia linssejä, kookosmaito 3,0

- 2 pv lihapullia ja makaronia : jauheliha, sipuli, (mausteita varmaan on kotona) korppujauhe, pasta   9,25

- 2 pv possukastike: possun file tai silppu, sipuli (mausteet mitä  löytyy) + ruokakerma + paistettuja perunoita 8,75

- 1 pv 400g broileria  ja kukkakaaliriisi. Broileri + kukkakaali + mausteita + sipuli  5,40

No noista tuli 37,32 mutta jos tarvitsee vain yhdelle ihmiselle niin viikon annos on 18,66€

Vierailija
14/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhdelle ihmiselle vain? Ja terveellistä?

Jätä punainen liha kauppaan sitten ja käytä kauden kasviksia, käy poimimassa sieniä ja puolukoita ja eikähän pakastimessakin ole jotain, samoin kuiva-ainekaapissa.

Vierailija
15/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 euroo riittää yhden päivän ruokiin kokonaiselle perheelle.

Vierailija
16/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen helppoa jos tarvitaan vain 1 lämmin ateria + aamu- ja iltapala. Lasken 2 hengelle

- kuivahiivaa   1,29 ( 8 pss jää yli)

- sämpyläjauhoja 1,89 (4/5 jää yli)

- arkijuusto 3,99

- maito  0,95

- 2 litraa arkijugurttia  2,80

- 2 pv linssikeitto: tomaattimurska, sipuli, valkosipuli, liemikuutio, punaisia linssejä, kookosmaito 3,0

- 2 pv lihapullia ja makaronia : jauheliha, sipuli, (mausteita varmaan on kotona) korppujauhe, pasta   9,25

- 2 pv possukastike: possun file tai silppu, sipuli (mausteet mitä  löytyy) + ruokakerma + paistettuja perunoita 8,75

- 1 pv 400g broileria  ja kukkakaaliriisi. Broileri + kukkakaali + mausteita + sipuli  5,40

No noista tuli 37,32 mutta jos tarvitsee vain yhdelle ihmiselle niin viikon annos on 18,66€

Liikaa punaista lihaa ja muutakin ihan turhaa. Juusto pois, jogurtti pois, possun fileet kanafileiksi, kookosmaito pois jo sen kovan rasvan takia.

Vierailija
17/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaapeista löytyy? Kai siellä nyt jotain on, jauhoja, makaronia, puurohiutaleita?

Vierailija
18/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi jälleen siitä, mitä on kuivatavarakaapissa, pakastimessa ja jääkaapissa entuudestaan. Jos lähtökohta olisi, ettei mitään, niin vaikeaa olisi. Keittoja ja pataruokia (laatikot, kiusaukset) yrittäisin varmaan tehdä, niistä söisi useampana päivänä, esim. linssikeitto, kasviskiusaus ja soijarouhemakaronilaatikko. Tarvitsisin

- linssejä (kuivatut edullisimpia)

- tomaattimurskaa

- perunasipulisekoitusta

- herne-maissi-paprikaa tai muita pakastevihanneksia

- kaurakermaa

- soijarouhetta

- makaroneja

Lisäksi leipää, hummusta ja paprikaa. Jos niiden jälkeen vielä olisi rahaa jäljellä, ostaisin salaattitarvikkeita.

Yleensä laitan kasviskiusaukseen proteiinilisäksi härkäpapua tms, mutta 30 euron viikkobudjetista se nappaisi merkittävän osuuden eikä yhdessä viikossa ehdi tulla sellaista proteiinivajausta, että siitä olisi haittaa.

Vierailija
19/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 euroo riittää yhden päivän ruokiin kokonaiselle perheelle.

Ap taitaa olla ypöyksin.

Vierailija
20/30 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuolla tekisi vaikka itse tehtyjä lihapullia ison satsin. Siihen sitten joku kastike ja lisukkeena perunaa/makaronia mistä nyt tykkää. Ja kauden kasviksia.

Lihapullia monena päivänä? Ei kiitos. Siitä tulee lihapullan näköisesti itsekin, jos niitä vetelee monena päivänä viikossa.