Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero...

Vierailija
28.10.2006 |

Miten koko prosessi laitetaan käyntiin?

Mistä avioerohakemus?

Mieheni sanoi ettei kyllä aio maksaa elatusmaksuja, miten tämän asian kanssa? Meillä kaksi lasta 1v ja 3v, olen vielä kotona... Pitäiskö mun muuttaa pois tästä kolmiosta? Paljonko saisin (noin) asumistukea (75 m2)? Pärjäänkö kahden pienen lapsen kanssa yksin? Vaihtoehto olisi väkivaltainen avioliitto... huhh!

Kiitos jo etukäteen!

T: Onneton äiti

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo asiat selviää kyllä ja kun niistä selviää, tuntuu paljon paremmalta kuin silloin kun oli suhteessa väkivaltaisen ihmisen kanssa. Sellaiset asiat harvoin muuttuvat. Asunnosta kyllä ajattelisin, että se kuuluu sinulle ja lapsille. Jos ex ei suostu elatusmaksuihin, siihenkin on keinonsa. Ja voi olla, että mieli sen asian suhteen muuttuu...

Vierailija
2/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiseropaperit vaan maistraatista ja ero vireille. Kelasta hakeen tukia ja lastenvalvojalla sovitaan elatusmaksut ja jos mies on maksukykyinen niin hän maksaa elarit ja jos ei maksa niin itelleen tekee kiusaa. Sinä saat jokatapauksessa elarit valtiolta ja mieheltä peritään kun pystytään ja jos työssä käyvä niin se on erittäin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät siis aivan varmasti, vaikka rankkaa tulee olemaankin! En muista mistä avioeropaperit saa (se selviää helposti netissä), voit hakea eroa yksin, ilman puolison suostumista. Lasten suhteen ota yhteyttä kaupunkisi lastenvalvojaan, joka osaa neuvoa miten lasten kanssa menetellä.

Voimia suuresti!

Vierailija
4/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina olen päättänyt hakea eroa...mieheni ei vielä tiedä tästä mitään. Miten helposti saan yksinhuoltajuuden? Lääkäriltä saisin muuten todistuksen että mies on käynyt minuun käsiksi, lisäksi olen ottanut kuvia itsestäni pari päivää kuristamisen jälkeen, isot mustelmat kaulalla...

Ap

Vierailija
5/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen lämpimästi omakohtaisista kokemuksista johtuen pariterapiaa.

Vierailija
6/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut luultavasti lasten asumisesta - saat melko varmasti pitää lapset luonasi asumassa. Sen sijaan yksinhuoltajuutta tuskin saat, jos miehesi vastustaa sitä. Huoltajana oleminen motivoi usein etävanhemmaksi joutunutta maksamaan elatusapua - ellei hän ole yhteishuoltaja hän usein lyö hanskat tiskiin että pidä sitten penskasi, en maksa heistä mitään.

Myös lasten kannalta on turvallisempaa, että heillä on kaksi huoltajaa myös eron jälkeen. Jos sinulle sattuu jotain, lapset eivät ole sosiaaliviranomaisten varassa vaan isällä on oikeus ja velvollisuus huolehtia heistä. Useimmiten se on parempi vaihtoehto kuin lastenkoti.

Vierailija
7/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aion kyllä hakea nimenomaan yksinhuoltajuutta ja tiedän tarkalleen mitä se tarkoittaa.

Ap

Vierailija
8/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terrorisoida toista esim eroon liittyvän vihan takia. Mietin sitä, että jos asutte yhdessä ja kerrot maanantaina hakeneesi eroa, niin miten reagoi jos on ollut väkivaltainen? Olisiko parempi, että menette joksikin aikaa turvaan jonnekin ystävälle tai sukulaiselle?

Riippuu todella paljon puolisosta, että miten suhtautuu yksinhuoltajuuteen. Meillä hain itse eron yhteydessä yksinhuoltajuutta, johon mies ei ollut heti suostua, mutta kun lähdin tekemään kauppoja elatusmaksun määrällä, niin suostui heti...Eikä asiasta ole sen koommin ollut puhetta. Nykyään olemme hyvissä väleissä ja mies ei koe mitenkään pahaksi, että olen yksinhuoltaja kun muistan kysyä mielipiteitään, kertoa lapsiin liittyvistä asioista jne.

Kuulostaa ehkä kauhealta, erot ovat aina sitä, ja niistä seuraa paljon rumaa ja ahdistavaa. Mutta lopulta se helpottaa ja sitten voikin taas jonain päivänä olla onnellinen!

Voimarutistus!

Vierailija
9/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
10/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkäriltä saisin muuten todistuksen että mies on käynyt minuun käsiksi, lisäksi olen ottanut kuvia itsestäni pari päivää kuristamisen jälkeen, isot mustelmat kaulalla...

Ap

Vierailija
11/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
12/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ensi viikolla menossa eroa hakemaan kymmenen vuoden jälkeen.. Kurja fiilis ja tulevaisuus pelottaa, mutta olen silti varma, että tämä on oikea ratkaisu.

Vierailija
13/18 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu muuttamaan pois etkä halua lähteä etsimään itsellesi ja lapsille uutta kotia, voit hakea oikeudelta päätöstä, että teidän nykyinen koti määrätään sinun ja lasten kodiksi.

Kun mies on väkivaltainen, on sinulla paremmat mahdollisuudet saada yksinhuoltajuus.

Ota yhteyttä heti maanantaina kuntasi oikeusaputoimistoon ja kysy, voitko saada sieltä avustajan noihin lakikiemuroihin. Tai jos sinulla on varaa, niin palkkaa oma asianajaja.

Vierailija
14/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten koko prosessi laitetaan käyntiin?

Mistä avioerohakemus?

Mieheni sanoi ettei kyllä aio maksaa elatusmaksuja, miten tämän asian kanssa? Meillä kaksi lasta 1v ja 3v, olen vielä kotona... Pitäiskö mun muuttaa pois tästä kolmiosta? Paljonko saisin (noin) asumistukea (75 m2)? Pärjäänkö kahden pienen lapsen kanssa yksin? Vaihtoehto olisi väkivaltainen avioliitto... huhh!

Kiitos jo etukäteen!

T: Onneton äiti

Vierailija
15/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan uuteen elämään. Oikeuteen vaan eropaperit vetämään. Sitten yhteys kunnan sosiaalitoimeen lastenvalvojalle. Yksinhuoltajuus on vaikea saada, mutta ehkä väkivaltaisuus voi olla ihan hyvä peruste sille. Kannattaa jutella lastenvalvojan kanssa asiasta.

Pärjäät taatusti kahden lapsen yksinhuoltajana, luultavasti sinulla on enemmänkin energiaa kuin nyt väkivaltaisessa ja huonossa suhteessa. Siinä vaiheessa kun sinulla ja miehellä on eri osoitteet saat lapsilisään yksinhuoltajakorotuksen eli noin 36 euroa per lapsi (haetaan kelasta) ja lisäksi saat elatusmaksun, halusi mies maksaa tai ei. Se on vähintään noin 120 euroa lasta kohti, mutta voi olla enemmänkin, riippuu sinun ja lapsen isän tuloista. Ihan lähtökohtaisesti voit laskea, että jaat 340 euroa (440 eli lapsen kulutus miinus 100 euroa lapsilisää, jonka sinä saat, yksinhuoltajakorotusta ei vähennetä siitä) sinun ja miehen tulojen suhteessa.

Vierailija
16/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistäkin voi tulostaa, mutta en nyt muista sivua. Googlella löytyy varmasti.

Vierailija
17/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia vastauksia, mutta itsekin väkivaltaisesta miehestä eronneena haluan antaa sinulle pari neuvoa.

-ÄLÄ kerro erosta etukäteen! (ettet pääse hengestäsi.. kerroit jo pahasta kuristamisesta!)

-Elä ja ole kuin normaalisti

-varaa aika soskuun, sano että tarviit kiireellisesti ajan!

-Kerro tilanne, kerro kuristamiset, kerro että pelkäät henkesi puolesta

-pyydä asunto (saat asunnon HETI, takuuvuokrat maksaa kaupunki)

-saat turvakotipaikan heti siitä sekunnista kun sitä pyydät (siksi aikaa kunnes saat sen asunnon, luultavasti saat sen parin päivän sisällä)

-Palaa kotiin pakkaamaan vain jonkun muun kanssa, viranomaisen tai ystävän

-tulet saamaan yksinhuoltajuuden, jos pystyt osoittamaan että mies on väkivaltainen ja vaaralinen

ONNEA!! Älä vihjaakaan erosta, älä ennen kuin olet poissa kotoa. Ja kuten sanoin, soskukäynniltä sinun ei tarvitse palata kotiin vaan pääset lapsinesi suoraan lähimpään turvakotiin.

Vierailija
18/18 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suosittelen lämpimästi omakohtaisista kokemuksista johtuen pariterapiaa.

vai että oikein pariterapiaan miehen kanssA JOKA KURISTAA KURKUSTA...???

Kaikkea sitä kuuleekin, ja tulet vielä tuollaista neuvoman tänne! Häpeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän