Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poltatko?

Vierailija
28.10.2006 |

jatkoa edelliseen ketjuun,

poltatko? kauanko olet polttanut?

onko sinulla lapsia?

poltitko raskaana ollessasi?

ap: polttanut 10 vuotta, kaksi lasta, en polttanut raskaana ollessani

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut noin 10 vuotta, ei lapsia.

Suunnitelmissa raskaus lähiaikoina, joten olen vähentänyt polttamista, ja lopulta yritän lopettaa (mielellään jo ennen raskautta). Mutta saa nähdä miten käy, tiedän monia, jotka eivät ole kyenneet lopettamaan kokonaan.

Vierailija
2/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pari vuotta sitten, kun tulin raskaaksi.

Olin polttanut ennen lopettamista n.5-6 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka en pidä ennakkoluuloisista ja rasistisista ihmisistä, niin täytyy tunnustaa, että pidän tupakoitsijoita keskimääräistä yksinkertaisempina ihmisinä. En vaan voi ymmärtää, miksi joku tahallaan myrkyttää itsensä. Mutta siis tunnustan tässä auliisti vajavaisuuteni.

Vierailija
4/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia neljä.

Vierailija
5/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistanut tupakkaa toki olen: kerran eräällä baarireissulla päätin vetää muutaman kessun. Oksensin loppu yön vessassa. Ei kiitos maistu enää! Älytöntä pistää rahansa johonkin niin haitalliseen.

Oma äitini poltti nuorempana, mutta lopetti tupakoinnin useaksi vuodeksi. Kunnes tapasi nykyisen miehensä ja alkoi taas polttaa. Toivon, että äiti lopettaisi.

Vierailija
6/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisitkö lääkäriä tyhmänä ja keskinkertaisena, jos hän polttaa! Minulle tupakka on kuin kahvi, yksi nautinnoista. Ja kyllä tiedän sen vaarat, mutta voi niihin sairauksiin sairastua, vaikkei polttaisi. Voi ylipainoonkin kuolla..

Minä tosin en paljoa polta.

Olen Polttanut 7 vuotta ja en todellakaan polttanut raskaana ollessa! Muutenkin vähentynyt roimasti lapsen myötä. Myös lapsen kanssa liikkuessa en polta, tai hänen nähden!

Marjaana

Vierailija
7/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltatko? kauanko olet polttanut?

onko sinulla lapsia?

poltitko raskaana ollessasi?

En

-

on

en

Vierailija
8/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisitkö lääkäriä tyhmänä ja keskinkertaisena, jos hän polttaa! Minulle tupakka on kuin kahvi, yksi nautinnoista. Ja kyllä tiedän sen vaarat, mutta voi niihin sairauksiin sairastua, vaikkei polttaisi. Voi ylipainoonkin kuolla..

Marjaana

Sellaista lääkäriä joka polttaa, pidän erityisen yksinkertaisena. Yhtä kummallinen kuin pyromaani palomiehenä. Kaikkia muita nautintoaineita (myös alkoholia) voi perustella, mutta ei tupakkaa, eikä muitakaan huumeita ehkä kannabista lukuunottamatta (en tiedä kannabiksen väitetyistä terveysvaikutuksista, mutta niitä kuulemma on). Jos polttaisin, niin en kyllä todellakaan yrittäisi puolustella asiaa, sillä puhuisin itseni van syvemmälle suohon. Tupakka on myrkky joka tappaa, ja vähintäänkin se lyhentää elinikää. Samalla se myrkyttää ilmaa, jota me muut joudumme hengittämään. Minä voin jäädä huomenna auton alle ja kuolla, mutta silti en ryhtyisi käyttämään huumeita.

Vierailija
9/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 14-16-vuotiaana sekä 20-23-vuotiaana. Nyt en ole kolmeen vuoteen polttanut lainkaan, mutta tekisi mieli kovasti...

Vierailija
10/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en polttanut raskausaikana (2lasta)

ennen lapsia poltin satunnaisesti, teininä kausittain enemmän.

Vierailija
11/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen terveysvaikutteista on kiistelty! Se aiheuttaa mm. skitsofreniaa!

Ja miten sinä alkoholin " selität" ???? Pahempi myrkky kuin tupakka! Hoh hoijaa!

Marjaana, joka ei jaksa enää kommentoida noin vajavaisia tekstejä:D

Vierailija
12/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olisi minulle todella suuri apu, jos joku kertoisi :)

Vierailija
13/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholilla on todettu olevan terveysvaikutuksia kohtuullisesti käytettynä. Ja toiseksi, jotkut väittävät, että kannabiksella on terveydellisiä vaikutuksia. Sitä en tiedä, onko niin. Eli näitä kahta nautintoainetta VOI YRITTÄÄ puolustella jos niin haluaa. Tupakassa ei ole mitään positiivista, eikä sen totaalista haitallisuutta voi kukaan kieltää. Totuus tekee kipeää vai?

4

Vierailija
14/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polttanut raskausaikana, nyt en polta lasten nähden tai päivisin ylipäätään. Minut kait voinee luokitella sosiaaliseksi polttajaksi. Poltan yleensä yhden illalla, viikonloppuisin hyvän ruuan päälle tai baarissa. Voisin olla polttamattakin, mutta minulle tupakka on nautintoaine.

Vierailija
15/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoit toisen kirjoittajan tekstiä. En ole tämä kirjoittaja, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että säännöllinen tupakointi on typerää ja haitallista, eikä anna harjoittajastaan hyvää kuvaa.

En väitä, että alkoholikaan olisi hyväksi ihmiselle, mutta sen kohtuullinen käyttämistä voi pitää säännöllistä tupakointia vähemmän haitallisena. Jos joku juo alkoholia joka päivä, pidän häntä myös vastuuttomana ja omasta ja läheistensä elämästä piittaamattomana, samoin kuin askin tupakkaa joka päivä kiskovaa ihmistä.

Jos joku sen sijaan juo lasin viiniä tai ottaa paukun silloin tällöin, mutta se ei hallitse tämän ihmisen elämään, niin siitä vaan. Samoin yksi kaksi röökiä silloin tällöin ei vielä aiheuta riippuvuutta samaan tapaan kuin säännöllinen polttaminen ja on siten eri asia kuin varsinainen säännöllinen tupakointi.

Itse en ole koskaan polttanut enkä tule polttamaan. Olen joutunut seuraamaan läheltä mitä runsas ja säännöllinen tupakointi tekee ja se ei ole kaunista katsottavaa.

Vierailija
16/16 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä, liittyy usein kyllä yhteen. Ei päivittäin. Minusta alkoholi on tuhoisampaa yleisellä tasolla; tupakointi ulkona ei vaikuta kenenkään muuhun, sen sijaan alkoholin juominen vaikuttaa. Kumpikin on tyhmää, kuten myös kahvin juonti, liikkumattomuus, mässäily yms. Mässäily ja liikunnan harrastamatta jättäminen vasta tyhmän ihmisestä tekee ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän