Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
121/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni esim. itse tehtyä omena- tai kesäkurpitsa-sitruunahilloa.

Vierailija
122/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisen joulun toivotuksen sekä rauhallisen joulun. Minulla on jo kaikki tarvimani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappia todellakin! Tai jotain hilloa, joulupullaa, pikkuleipää tai kakkua?

Vierailija
124/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla saa esim. hyasintin jouluviemisinä. Alessa noin 1-2e/kpl. Foliota vain ympärille ja sellofaaniin käärittynä.

Tulilatvat ovat myös edullisia.

Nämä varmaan käy osalle. Mutta astmaatikko ei hyasintista ilahdu. Itse viiden kissan omistajana ei myöskään välitä kukista, joista monet myrkyllisiä, mutta niin äärettömän kiinnostavia kisujen mielestä.

Ilahtuisin eniten pipareista, maustekakusta tai itsetehdystä joululaatikoista.

Vierailija
125/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla saa esim. hyasintin jouluviemisinä. Alessa noin 1-2e/kpl. Foliota vain ympärille ja sellofaaniin käärittynä.

Tulilatvat ovat myös edullisia.

Nämä varmaan käy osalle. Mutta astmaatikko ei hyasintista ilahdu. Itse viiden kissan omistajana ei myöskään välitä kukista, joista monet myrkyllisiä, mutta niin äärettömän kiinnostavia kisujen mielestä.

Ilahtuisin eniten pipareista, maustekakusta tai itsetehdystä joululaatikoista.

Minä en ole astmaatikko mutta en voi sietää hyasinttejä, niiden tuoksu saa pääni särkemään.

Vierailija
126/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet villasukat.

AV:n mukaan itsetehdyt sukat ovat ainakin 50 euron arvoiset, eli eivät sovi köyhän antamaksi lahjaksi. 

Vierailija
127/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin mielelläni esim. itse tehtyä omena- tai kesäkurpitsa-sitruunahilloa.

Nam, itse tehtyä hilloa johonkin söpöön pieneen lasipurkkiin pakattuna. Hyvä idea. Ja voi tehdä etukäteen ilman viime hetken paniikkia.

Vierailija
128/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat. Palelen aivan hirveästi aina koko talven jaloista. Jos vähänkään vetää lattian raoista, niin koko kroppa on ihan jäässä. Villasukat parantaa tämän ongelman.

Joku muukin itse neulottu on aina ihana. Sain anopiltani kaulahuivin ja käytin sen loppuun kun pidin siitä vallan mahdottomasti.

Vierailija
129/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat kelpaa aina, ihan parasta.

Vierailija
130/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti vastaa AP:n kysymykseen, mutta olen tehnyt pitkään itse koruja ja avainnauhoja vanhoista ja hajonneista helmikoruista, joita olen löytänyt kirpputoreilta ja saanut kavereilta. Nyt sellaisia sekahelmikoruja näkee nuorisonkin kaulassa, ajattelin ehkä tehdä niitä lahjaksi.

Vierailija
131/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, kuivakakun, kääretortun. Nämä kaikki voi tehdä hyvissä ajoissa etukäteen.

Vierailija
132/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nätti itse tehty kynttiläkin kelpaisi, jos niitä sähkökatkojakin nyt kerran tulossa on. 

Vierailija
133/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, mustat tai tummanharmaat tumput ja mustan tai tummanharmaan myssyn koska en enää jaksa/pysty itse kutoa.

Tuskin pukki toivettani löytää täältä.796

Vierailija
134/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustia ja t sinisiä villasukkia. Paljon villasukkia.

Vierailija
135/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla liiankin vaativainen, mutta tulisin ylen onnelliseksi, jos joku käsistään taitava neuloja tekisi minulle komean kaarrokevillapaidan tai -takin 100 % villasta. Olen niitä neulonut aikaisemmin useita itsekin, mutta nyt eivät hartiat enää kestä isoja neuletöitä. Voisin jopa hankkia langatkin valmiiksi, jos saisin työ lahjaksi. Sukkia ja myssyjä syntyy kyllä edelleen omin käsin.

Vierailija
136/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat tai -lapaset, sinappia, mustaherukkamehua, toffeeta, joku hillo(ke?) ja virkattuja lumihiutaleita joulukuuseen. Pidin kaikista erittäin paljon, tavaraa on nurkat täynnä ja jos jotain haluaa (vaikka uuden kirjan ) ni sen voi mennä ostamaan koska vaan. Käsitöitä en osaa enkä ole kummoinen kokki joten nuo lahjat ovat olleet ihan parhaita 

Vierailija
137/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimi nyt omenia ja tee niistä omenamehua. Lasipulloihin omalla etiketillä! 😊

Vierailija
138/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat tai sit jotain syötävää. En jotain epämääräistä koriste-esinettä tms.

Vierailija
139/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan niitä hirveitä hamahelmi - söherryksiä tee!

Ei itsetehtyjä kynttilöitä eikä saippuoita jos käyttäjä ei sellaisia käytä.

Vierailija
140/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikkaleivät, hillo, sinappi, kotijuusto. Joku kakku, jonka voi laittaa pakastimeen.

Toisaalta jouluna on jo niin paljon syötävää, että jotain välipäiville tai uudeksi vuodeksi sopivaa olisi ehkä kivenpi saada. Itsetehty siemennäkkäri ja chutney?

Tai itse valetut kynttilät. Kranssi oveen tai muu pihakoriste.