Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
161/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on metsät täynnä puolukkaa ja kohta myös karpaloa. Käy poimimassa ja keitä niistä hillosokerin kanssa hilloa. Pakkaat kierrätyslasipukkeihin ja askartelet kauniit etiketit ja korkinsuojat.

Vierailija
162/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty kaulaliina lempiväreissäni olisi hieno lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat kelpaa aina. Koko 39 tai 40, eikä kovin pitkät varret. Harmaat, punaiset, siniset... kyllä muutkin värit käy.

Vierailija
164/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itse tehtyä mehua. Juurikin omena olisi hyvä.

Vierailija
165/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itse tehty syötävä kelpaisi, paitsi hillosipulit ja hapansilakka.

Vierailija
166/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kuivakakun.

Vierailija
167/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kelpaisi kaikki ihanat ruokalahjat mitä täällä jo kerrottu! Sinappi, paholaisenhillo, hillot tai marmeladit, kuivatut sienet tai hedelmät tai marjat, leivonnaiset ym. Myös itsetehdyt kynttilät, pyykkietikat tai astiapesuaineet ilahduttaisi kovin. Villapaita tai lapaset olisi jo aivan huippu juttu, mutta sen verran kalliita ja aikaa vieviä, että ei kovin realistisia.

Vierailija
168/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytykeruusuja

Vierailija
169/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain makeaa leivottua, vaikka niitä pipareita.

Villasukat tai -tumput on ookoo, mä lahjoitan niitä eteenpäin eläinsuojelujärjestöjen myytäväksi.

Vierailija
170/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokovartalohieronnan.

Vierailija
171/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholaisenhilloa ottaisin ilolla vastaan. Samoin jos joku leipois torttuja ja pipareita, ehkä pienen taatelikakun sinkulle sopivina annoksina. Tai jopa pizza ja pepsimaxia iso pullo olis ihan ykkönen!! En syö kinkkua tai muutakaan perinteistä jouluruokaa. Kunhan ei itse tarvitsisi mitään kokkailla tai leipoa, suunnilleen inhoan molempia. Tavaroita ja villasukkia en tarvitse. Niistä yritän epätoivoisesti päästä eroon.

Vierailija
172/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että moni ei tykkää askarteluista lahjoina, ja ymmärrän sen. Olen kuitenkin itse lapseton, eikä lähipiirissä ole pieniä lapsia. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ihastelen pienten lasten hauskoja askartelutöitä esim. joulukortteja ja joulukoristeita. Valitettavasti en niitä itse saa, mutta tarkoituksena sanoa että kannattaa miettiä sitä henkilöä jolle lahjan laittaa. 

Vierailija
173/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju pitää lähettää joulupukille! :D

Vierailija
174/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulurauha ois paras lahja. suomalaisia Desicon ihania kynttilöitä ja tuoksukynttilöitä sävynä Misteli ja tuoksuna suklaa.
</p>

<p>Itsetehtyjä suklaatryffeleitä kauniissa Marimekon peltipurkissa.
</p>

<p>Konjakkisinappia, joka tehty omin kätösin, lasipurkissa nätillä rusetilla koristeltu. Itse suunniteltu etiketti kylessä.
</p>

<p>Viherkasvi tai jouluruusu.
</p>

<p>Weisteen kotimaiset joulukoristeet ovat kyllä maailman kauneimpia. [/quote kirjoitti:

Juu. Mullekin kelpaisi vähävaraisten sukulaisten lahjoittamat Weistekynttilät santelin hajuisina. Marimekon peltirasian sijaan haluaisin mieluummin Aarikkaa. Tai ehkä Luis Vuittonin.

Itse kudottu pellavapöytäliina meidän mittatilauspöydälle olisi hieno! Mieluiten joku harmaa tai beigeen vivahtava.

Jos annetaan villasukkia niin kai ne ovat merinovilla-silkkilangasta neulottuja?

Vierailija
175/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilainen hedelmäkakku, kuivattuja sieniä... yrjistä kyllä näille joillekin :D ja wtf joku taikinajuuri??? Lahjaksi jotain taikinaa??

Vierailija
176/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englantilainen hedelmäkakku, kuivattuja sieniä... yrjistä kyllä näille joillekin :D ja wtf joku taikinajuuri??? Lahjaksi jotain taikinaa??

Ihan fiksu lahja toi taikinajuuri jos tietäis että tulee käyttöön. Ainakin erikoinen lahja, kai?

Vierailija
177/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapaita, leivokset, makeiset

Vierailija
178/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut villasukat.

Vierailija
179/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulurauha ois paras lahja. suomalaisia Desicon ihania kynttilöitä ja tuoksukynttilöitä sävynä Misteli ja tuoksuna suklaa.
</p>

<p>Itsetehtyjä suklaatryffeleitä kauniissa Marimekon peltipurkissa.
</p>

<p>Konjakkisinappia, joka tehty omin kätösin, lasipurkissa nätillä rusetilla koristeltu. Itse suunniteltu etiketti kylessä.
</p>

<p>Viherkasvi tai jouluruusu.
</p>

<p>Weisteen kotimaiset joulukoristeet ovat kyllä maailman kauneimpia. [/quote kirjoitti:

Juu. Mullekin kelpaisi vähävaraisten sukulaisten lahjoittamat Weistekynttilät santelin hajuisina. Marimekon peltirasian sijaan haluaisin mieluummin Aarikkaa. Tai ehkä Luis Vuittonin.

Itse kudottu pellavapöytäliina meidän mittatilauspöydälle olisi hieno! Mieluiten joku harmaa tai beigeen vivahtava.

Jos annetaan villasukkia niin kai ne ovat merinovilla-silkkilangasta neulottuja?

Pienituloinen sitten makseleekin visalaskuaan pari vuotta että saa "halvat, itsetehdyt" lahjat kaikille toivomusten mukaan.

Vierailija
180/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksut villasukat.

Jännä kun aina kaikki toivoo villasukkia lahjaksi, mutta kukaan ei niitä koskaan valmiina osta.

Kaikilla siis on joku joka neuloo ne muille, kun ainakin nettikirppiksillä niitä joutuu myymään lankojen hinnalla jopa kolmekin vuotta :D