Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Vierailija kirjoitti:
Miesstripparin tietenkin.
Yksin kotona. 😉
Sukulainen strippaamassa? 🤢
Villasukat tai rasia kotitekoisia pikkuleipia, tai pullapitko/bostonkakku jos osaa leipoa semmoisen muhevan, ei siis kuivaa. Nuo kaikki ilahduttaisi.
Villasukat 👍 osaan kutoa itse mutta harvoin ehdin
Villasukatpuuvillalangalla tehtynä.Sain työkaverilta sellaiset lahjaksi , palmikkokuvioilla kun tiesi että varsinaisia villasukkia en pidä kun ne kutittaa ihoa.On minun mielisukat ja ahkerassa käytössä.
Villasukat tai sormikkaat. Ei kiitos itse tehdyille herkuille tai askarteluille.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy sanoa, että en ole koskaan osannut käyttää villasukkia. Kenkiin ne ei mahdu ja kotona taas ne on liian liukkaat ja yöllä liian kuumat. Eli niitä en haluaisi. Mutta villalapaset haluaisin.
Lankoja on eri vahvuisia.
Tummasta langasta neulotut villasukat. Vaaleat nokeentuvat liian helposti kun on puulämmitteisiä uuneja.
Pienen nukketalon, jonka voi itse sisustaa ja tuunata.
Rocky Road-paloja, taatelikakun, maustekakun, jonkun kuivakakun, pikkuleipiä (Ei enää joulupipareita aattona lahjaksi, niitä on syöty jo kuukausi), mehua, hilloja, hillokkeita, säilöttyjä juttuja, mustaherukkalikööriä, kotijuuston
Sukat. Lapaset. Itse tehtyjä makeisia/leivonnaisia/kynttilöitä ym.
En haluis ainakaan mitään itsetehtyä syötävää yllätyslahjaksi. Jouluksi tulee itsekin varattua niin paljon syötävää, että osa jää syömättä! Itsetehdyt ei kauan säily, niin tuntuu nololta, jos homehtuvat/kuivavat ja lopulta roskiin menevät, toisen vaivannäkö mennyt hukkaan.
Villasukkia olen itse tehnyt joskus lahjaksi ja niitä on kiva ollut saadakin, kun itselleen ei jostain syystä tuu neulottua.
Mitään itsetehtyjä tauluja tai sisustusjuttuja ei myös kannata antaa, harvoin se maku on samanlainen saajalla ja antajalla.
Voihan sitä sopia, että ei lahjota aikuisten kesken, jos toisella rahasta tiukkaa.
Saaristolaisleipä, rocky road, kotitekoinen fudge tms herkku, jota en ikinä viitsisi alkaa itse tekemään. Sinappia tai villasukkia en käytä, ne menisi hukkaan.
Uusia keskusteluja vuodelle 2023?
Sinappia,
kauluri,
ovikranssi,
itsetehtyjä kynttilöitä.
EI
Vierailija kirjoitti:
Patalappu!
Jos sulla on ompelukone ( voi myös käyttää kirjastossa, ainakin Oodissa) niin patakinnas, patalappu ja essu.
Ei
Itse koristeltu kukkaruukku ja siihen joku pistokas.
Itse tehdyt korvikset tai muu koru.
No ei
Vierailija kirjoitti:
Jotain syötävää! Esim kuivatut banaanilastut kävisivät kaupaksi aivan varmasti.
Itse annan usein sieniä ystäville lahjaksi, mutta niitä poimiessa pitää tietysti olla varma siitä mitä tekee.
Kuivatut itse poimitut marjat olisi aivan huippu lahja.
Sinappi, tomaattikastike kivoja myös. Karpalomehu.
Ei ei
Vierailija kirjoitti:
Siskoni on neulontahullu, joten villasukat, neuleet on ihan parhaita!
Jos tietää värit
Vierailija kirjoitti:
Nyt keksin: Hyvää tummapaahtoista suodatinkahvia. Se käy aina!
Ei käy. Makuasia.
Pussillinen uunituoreita korvapuusteja! Kyllä kelpaisi 😋.