Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa juodaan eniten kahvia, mutta se ei ole synnyttänyt kummoista kahvilakulttuuria

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap poistunut asunnosta tänä vuonna?

Vierailija
2/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ei tuossa puhuta kahviloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kätevää keittää kahvit kotona, kuin lähteä vartavasten etsimään kahvilaa ja maksaa kalliimpi hinta. Kahvilassa käydään silloin tällöin ostosreissun lomassa tai kaverin kanssa. Jossain Pariisissa ja Italiassa ihmiset istuu useammin kahviloissa?

Vierailija
4/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on juoneet/juo eniten pannukahvia/suodatettua, ja ne on todennäköisesti parempaa kotona (noh, ainakin ekat kupilliset) kuin kahvilan pöydällä seisseenä.

Lisäksi ennen vanhaan Suomessa oli kyläilykulttuuri johon kahvi kuului suht. olennaisesti.

Vierailija
5/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aina ollut narkkikulttuuri. Suomessa narkataan kaikkea mikä vaikuttaa mieleen. Liimat, liuottimet, ilokaasut.. kaikki menee.

Vierailija
6/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi kuuluu kotiin, töihin, arkeen sekä juhlaan ja sitä juodaan useita kertoja päivässä. Ei ole rajattu juomista kahviloihin.

Vierailija
7/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikuppi  kahvilassa maksaa saman kuin 500 g kahvipaketti tarjouksessa kaupassa. Palkan sivukulut + alv nostavat kustannukset pilviin.

Vierailija
8/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän kahvilat kirjoitti:

Kahvikuppi  kahvilassa maksaa saman kuin 500 g kahvipaketti tarjouksessa kaupassa. Palkan sivukulut + alv nostavat kustannukset pilviin.

Kahvila on sivistysmaissa yleensä hienompi paikka kuin koti. Suomessa ei tietenkään.

Vierailija
9/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että suomalaiset ovat kahvikansaa, mutteivät kahvittelukansaa. Ei luonnostaan välitetä lähteä julkisille paikoille juomaan kahvia, koska 1. se tulee kalliimmaksi, 2. ei välitetä nähdä ihmisiä ja kuunnella hälyä. Sellaista se on, viihdytään pääasiassa omissa oloissa. Jonkinlainen ravintolakulttuurikin tänne on alkanut syntyä vasta parina viime vuosikymmenenä.

Vierailija
10/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan käy kahvilla missään enkä syömässä missään koska ne on ihan liian kalliita.

Kahvikupin kun keittää itse niin se maksaa varmaan sen 10snt kun taas kahvilassa kahvi maksaa vähintään 1e.

Vierailija
11/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etelämmäs mennään päiväntasaajaa kohti niin sitä enemmän  parveilukulttuuria !

Vierailija
12/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nysvää yksin kotona ja tuijottaa kuusimettänreunaa ryysytäessäään muumimukista kaffetta.

Vierailija
13/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paljon halvemmaksi juoda kahvia kotona.

Vierailija
14/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan kivoja, persoonallisia kahviloita, mutta esim. Helsingistä lähes kaikki sellaiset ovat kadonneet. Tukholmaan kun menee, niin siellä on vaikka millaisia ihania kahviloita. Tampereelta, Turusta ja Raumaltakin (vanhasta kaupungista) löytyy onneksi joitain.

Vierailija
15/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan käy kahvilla missään enkä syömässä missään koska ne on ihan liian kalliita.

Kahvikupin kun keittää itse niin se maksaa varmaan sen 10snt kun taas kahvilassa kahvi maksaa vähintään 1e.

Et siis ymmärrä että se kahvi ei varsinaisesti ole kahvilassa käymisen pääpointti.

Vierailija
16/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaan kivoja, persoonallisia kahviloita, mutta esim. Helsingistä lähes kaikki sellaiset ovat kadonneet. Tukholmaan kun menee, niin siellä on vaikka millaisia ihania kahviloita. Tampereelta, Turusta ja Raumaltakin (vanhasta kaupungista) löytyy onneksi joitain.

Totta, erityisesti Helsinki on kahvilakulttuurin kehitysmaa.

Vierailija
17/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIrveen kallista käydä kahvilla Suomessa. Ei ole kuulkaas ihmisillä varaa moiseen luksukseen. 

Vierailija
18/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista on kahviloissa ollut aina. Itse keittelee kupposensa murto-osalla kahviloiden hinnoista. Ei ole mitään järkeä siis käydä kahvilassa. Ainakaan taloudellista.

Vierailija
19/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nysvää yksin kotona ja tuijottaa kuusimettänreunaa ryysytäessäään muumimukista kaffetta.

Täällä näkyy kerrostaloja ja en ole ostanut muumimukia. Kahvilassa käynti on kallista.

Vierailija
20/90 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, edes Helsingissä, ei ole helppo löytää iltaisin auki olevia kahviloita. Muualla ne ovat peruskamaa.

Okei, joitain ketjuja on, jotka pitävät ovensa auki pitempään, mutta en erityisemmin/pääosin pidä niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi