Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Vierailija kirjoitti:
Nyt keksin: Hyvää tummapaahtoista suodatinkahvia. Se käy aina!
Ja kuinka se tehdään itse?
Vai meinaatko että haluat kupillisen valmiiksi keitettynä?
Vierailija kirjoitti:
Kattilaan jääneen riisipuuron vois höystää extramantelein, esimeriksi 5 - 10 kappaletta.
Kaunis paperi ja kultanauhasta ympärille paljon !
Eiköhän kelpaa ja ilahduta.
Ojennetaan ulko- ovelta raikuvan joululaulun, vaikka sitten epävireisenkin, kera.
Anna. Laula.
Ajatus on tärkein.
Teoriassa kyllä, mutta vetäisin rajan ruoantähteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuhoidon
Hammaslääkärikäynnit ovat melko henkilökohtaisia ja kalliitakin.
Hampaat on kunnossa ja itse kustannettu. Suuhoito on eri asia kuin hammashoito ;)
Siskoni on neulontahullu, joten villasukat, neuleet on ihan parhaita!
Pullaaaaaa...etsäviitsis? Viitsisitsä?
Kelpais ennen joulua ja jälkeen joulun ja sitten joulujen välissä 💓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuhoidon
Hammaslääkärikäynnit ovat melko henkilökohtaisia ja kalliitakin.
Hampaat on kunnossa ja itse kustannettu. Suuhoito on eri asia kuin hammashoito ;)
Kyllä suuhygienisti sitä suuta hoitaa.
Jotain syötävää! Esim kuivatut banaanilastut kävisivät kaupaksi aivan varmasti.
Itse annan usein sieniä ystäville lahjaksi, mutta niitä poimiessa pitää tietysti olla varma siitä mitä tekee.
Kuivatut itse poimitut marjat olisi aivan huippu lahja.
Sinappi, tomaattikastike kivoja myös. Karpalomehu.
Purkkiin keksejä tai toffeeta, kynttilä, itse hajustettua pyykkietikkaa.
Patalappu!
Jos sulla on ompelukone ( voi myös käyttää kirjastossa, ainakin Oodissa) niin patakinnas, patalappu ja essu.
Itse koristeltu kukkaruukku ja siihen joku pistokas.
Itse tehdyt korvikset tai muu koru.
En mitään. Kaikki elintarvikkeet on epäilyttäviä ja käsitöitä en halua.
Jotain käyttötavaraa.
Mieluiten ottaisin vastaan vain lapsilta itsetehtyjä juttuja.
Aikuisilta en tarvitse lahjoja, mutta esim. joku käytetty kirja tai paketti teetä käy hyvin.
Kyllä paras lahja köyhälle on silkka raha jolla saa tarpeellista.
Villasukat, sinappia, kauluri, ovikranssi, itsetehtyjä kynttilöitä.
Vilukissa haluaisi villasukkia. Pitänee vinkata miniälle. Häneltä olen saanut ennenkin hyvät sukat joulupaketissa. Mummun neulomat on jo parsittu moneen kertaan ja useampiin varsiin on jo kärjet vaihdettu moneen kertaan. Omista neulomuksista en saa yhtä hyvin istuvia kuin mummun ja miniän neulomissa on. Ja nyt ei kädet toimi niin hyvin, että saisin mitään neulottua.
Villasukat, joku Hillo, mehu tai sinappi. Tai ihan joku pullakin on ihan kiva lahja. Sellainen minkä voi pakastaa. Varmasti menisi käyttöön.
Mun eräs tuttu esimerkiksi tekee aivan jäätävän hyvää konjakkisinappia omalla reseptillä, että siitä jopa maksan! Että sinapin ja makkaran ystäville kelpaa varmasti.
Villasukkien parsintaa, siis vaikka lahjakortilla lupauksen parsia vanhat sukat. Mieluummin pidentäisin vanhojen käyttöikää kuin ottaisin uusia. Niitä kuitenkin mulla ja monella riittää.
Itse tehtyä sinappia, itse leivottua leipää, itse tehtyä silliä ja muita pikkelöityjä ruokia.
Aika kalliita ja isotöisiä lahjoja täällä toivotaan, kuten virkattuja unikkomattoja ja villapaitoja. Langat ovat kalliita ja noiten tekemiseen kuluu paljon aikaa.
Itse tykkäisin kunnollisista, riittävän paksuista ja vuoratuista patalapuista.