Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Tykkäisin sellaisesta paperista/kartongista taitellusta tähtikoristeesta joita näkee lehtikuvissa ihmisten kodeissa riippumassa.
Ajattelisin että vaikka apua johonkin. En haluaisi mitään syötävää enkä mitään tavaraa. Mutta jostain syystä tämä on kaikkein eniten kiven alla. Luulen, että moni meistä toivoisi apua joihinkin juttuihin, mutta ei kun tavaraa tuodaan. Varsinkin lapsiperheiden tuttavapiiriin vinkiksi, pieni lepohetki voi olla miljoonan arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Järjestä kiva joulupuuroilta jo hyvissä ajoin ennen joulua ja kerro ettet tänä vuonna lahjo muuten. Uuniriispuuroa tykötarpeineen, kahvia ja teetä, ehkä glögiä itse leivotun pullan tai pikkuleivän kanssa. Jos lapsia osallistuu, heille voi antaa mukaan pienen paperipussin, jossa vaikka kiiltokuva, kiva kynä tms ja tikkari tai pieni namuaski. Jos rahat riittää, aikuisperheille voi sujauttaa kahvipaketin/suklaata tms mukaan.
Minun mielestäni tuon aterian lisäksi ei aikuisille tarvitse sujautella yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut harvat osaavat valmistaa joulukaloja. Monet eivät osaa.
Erilaisia sillejä on kiva tehdä ja antaa lahjaksi kin. Ainakin vanhemmat ihmiset tykkäävät. Nuoremmat tottuneet loheen ja purkkitonnikalaan joten heille en sillilahjaa anna.
Villasukat, kynttilät, itsetehdyt konvehdit <3 Myös joulusinappi tai kuusenoksilta tuoksuva kranssi on kiva. Kauniisti koristelluista pipareistakin ilahtuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoisia nekkuja. Sellaisia vanhanaikaisia paperitötteröön tehtyjä.
Hirvittävä vaiva, jota kukaan ei osaa arvostaa eikä edes syö.
Paremman makuista karkkia on kaupat pullollaan ja vieläpä sellaiseen hintaan, että kaikilla on niihin varaa.
Nimenomaan, itsetehtyjä karkkeja en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takan sytykkeitä
Tämä on muuten hyvä idea! Varsinkin kun kaikki ovat hamstranneet niitä halkoja. Ei aina tarvitsisi joko ostaa niitä, etsiä pieniä puita tai rullata sanomalehteä.
Vanulapuista saa kivoja sytykkeitä ja laittaa ne tyhjään pringles purkkiin jonka voi koristella mieleiseksekseen.
Villasukat tai hilloa. En oikeasti tarvitse mitään, enkä varsinkaan haluaisi mitään koristejuttuja.
Nyt keksin: Hyvää tummapaahtoista suodatinkahvia. Se käy aina!
Kattilaan jääneen riisipuuron vois höystää extramantelein, esimeriksi 5 - 10 kappaletta.
Kaunis paperi ja kultanauhasta ympärille paljon !
Eiköhän kelpaa ja ilahduta.
Ojennetaan ulko- ovelta raikuvan joululaulun, vaikka sitten epävireisenkin, kera.
Anna. Laula.
Ajatus on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitekoisia nekkuja. Sellaisia vanhanaikaisia paperitötteröön tehtyjä.
Hirvittävä vaiva, jota kukaan ei osaa arvostaa eikä edes syö.
Paremman makuista karkkia on kaupat pullollaan ja vieläpä sellaiseen hintaan, että kaikilla on niihin varaa.
Minä arvostan ja syön :D.
Tykkään nekuista, naapurissa asuu ihana vanha mummo joka aina tuo niitä jouluisin.
Miesstripparin tietenkin.
Yksin kotona. 😉
Suklaata tai muita ihania leivonnaisia <3
Villasukat.