Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?
Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?
Kommentit (474)
Ensinnäkin, älä ajattele, että täytyy laittaa. Itse tehty, johon antaja on laittanut ajatusta ja aikaansa, on arvokkain lahja. -Kaupasta saa ostettua nopeasti tavaraa ilman ajatusta ja rakkautta.
Jos tekee itse hilloja ja villasukkia, niin pitää niihinkin tarvikkeet ostaa jos ei ole poiminut marjoja jne,
Jos olet jo säilönyt, tai säilöt, niin purkkiin kaunis kangas tai paperinen hattu, etiketti ja tai nauha.
Jos on jotain yhteisiä retkiä tai matkoja, joista on kuvia, niin tee tai teetä kuvakirja - pieni kirja ja monta samanlaista, niin kulu pysyy aisoissa ja lahja on ainutlaatuinen - ja kirja kauniiseen pakettiin
Joulun alla jokaista ilahduttaa leivonnaiset.
Hedelmäkakut voi tehdä hyvissä ajoin, eikä kakun tarvitse olla suuri.
Uuden kylpytakin ja pehosukat ja suklaata.
Villasukat! Joulukala myös hyvä.
Villasukat, lapaset, villainen otsapanta ainakin kelpaa. Ja vaikka taatelikakku (kaikenlainen muukin syötävä, hilloista en tykkää).
Vain lämpimän halauksen. Se riitää tuomaan iloa pitkäksi aikaa ja säilyy sydämessä ainiaan.
Itse tehty joulukuusenkoriste voi olla pieni ja kiva
Jos aikaa niin esimerkiksi makrame monen mielestä tyylikästä
Sellofaanissa itse leivottua
Virkatun karhean pesukintaan. On meinaan kiva.
Kukkien hajut(hyasintti,ym kasvit) allergia ? Ruoka-allergiat :(
Villasukat, tuplalapaset, kutittamaton kaulaliina tai kauluri.
myöskin päähine, vaikka putkihuppu tai baskeri tai hatun mallinen pipo tupsulla jne.
Villasukat on sanottu niin sata kertaa mutta sanon silti ne, koska villikset on <3 Toki myös lapaset ja miettisin tässä kohtaa, pitääkö saaja sukista vai haluaisiko ehkä sittenkin pipon. Samoin ite tehty toffee, sinappi, paholaisen hillo, mistä kukakin tykkää. Yks puolituttu tekee ite viiniä ja lyö pullon kylkeen ite tehdyn etiketin ja antaa niitä, käsittääkseni pidettyjä ovat ne.
Villasukkia(joo olen tylsä).
Mulle on ihan sama miten värikkäitä/värittömiä ne on. Kunhan on mukavia ja lämpöisiä.
Mulla on aina varpaat tosi kylmät joten tykkään käyttää vikkasukkia varsinkin talvisin.
Villasukkia ehdottomasti ja lapasia. Sekä kaulaliinoja
Kuten monelle muullekin, mulle kelpaisi ruokalahjat. Myös mehu olisi mieluista, esim. nyt jos jaksaisi itse kerätä, saisi edullisesti tehtyä puolukkamehua. Valitettavasti itselläni ei ole aikaa.
Myös kynttilät olisivat kivoja (jämistä saa edullisesti tehtyä), samoin palashampoo, havukranssi tai -pallo.
Tykkäisin myös virkatusta wc:n matosta, esim. unikko-matto vessaan olisi kiva, mutta tällöin täytyisi tietää sisustuksen värejä.
VIllasukat, lapaset, kaulaliina, pipo...
Kudon paljon, mutta itselle ei tule tehtyä juuri mitään eli oikeasti ilahtuisin jos joku kutoisi minulle.
Ruokalahjat, taatelikakku, sinappia, kotitekoisia marmeladeja, hilloja...
Jotain syötävää tai saippuaa. En ainakaan mitään vaatetta, koska usein tekijä ei yhtään tiedä millaisista väreistä pidän.
Jotkut harvat osaavat valmistaa joulukaloja. Monet eivät osaa.
Mä en itse käyttäisi kenenkään omin pikku kätösin väkertämää rasvaa. Tunnen pärstäni ja mulla on ne omat tuotteet jotka sopii. En ala kärsiä ihottumasta vain koska joku kaveri halus näpertää itse. Lisäksi en myös söisi kaikkien tekemiä kakkuja, pullia tms. Kun tietää hygienian.
Itsetehdyt asiat lahjoina on muuten juttu josta tykkään. Kunhan se se tulee oikealta ihmiseltä. Esim. Äitini tekee kauniita neuleita. Hänen siskonsa taas on enemmän luova ja ennakkoluuloton. Eli tuotteet on semmosia mitä en itselle tahtoisi.
Siskoni leipoo todellisia herkkuja mutta miehen kaverin rouvan kokkailut jätän väliin. (Kasa koiria ja lapsia, hygienia vähän niin ja näin).
Itse tehtyä sinappia.