Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä sinä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
05.09.2022 |

Taloudellisesti on sen verran tiukkaa, että täytyy joululahjaksi laittaa läheisille jotain itsetehtyä. Haluaisin antaa kuitenkin jotain sellaista, joka oikeasti ilahduttaa saajaa ja tulee käyttöön, niin en siis aio muovailla askartelumassasta erikoisia koristeita. Joten: mitä itsetehtyä sinä haluaisit saada joululahjaksi? Tai jos olet joskus saanut jonkun todella mieluisen itsetehdyn lahjan, niin mikä se oli?

Kommentit (474)

Vierailija
281/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakut on kalliita, vaikka itse tekisi. Samoin monet karkit ja suklaat ja sinapit purkkeineen tulee kalliiksi. Kaupasta ostettu Fazerin sininen miellyttää itseäni paljon enemmän kuin itse tehty rocky road. Ajatus tärkein, ei hinta. Perus pullapitko ja siihen kylkeen itse askarreltu joulukortti, kiitos. Tai ehkä parasta ois pelkkä kortti, jos siitä huomaisi, että minua on ajateltu eikä sitä korttia ole tehty liukuhihnalla 20 kaverille.

Vierailija
282/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni, nätisti koristeltu piparkakkutalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kaikkea käsintehtyä, joten ruokalahjat ovat oikein tervetulleita! Ihan sinapista ja salaatinkastikkeista lusikkaleipiin, piparkakkutaloihin tai makeisiin. Saaristolaisleipä olisi taivaallista herkkua myös.

Todellista tarvetta olisi villasukille. Värillä ja mallillakaan ei paljon väliä, yhtä paljon lämmittävät kuitenkin. Luksuksen tuntua kyllä toisi se, että olisivat lempiväreissäni.

Välttämättä en kuitenkaan haluaisi mitään perinteistä ruoka- tai tavaralahjaa. Paljon hauskempaa olisi saada höpötellä pitkän aikaa ystävien kanssa puhelimessa ja vaihtaa kuulumisia! Sitä kun tulee tehtyä niin kovin harvoin enää nykyään.

Vierailija
284/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä , mustaherukkamehua, kuivattuja sieniä, marmelaadia .

Vaihtoehtoisesti joululaatikot 

Vierailija
285/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulottu pipo, panta, kaulaliina, säärystimet tai ranteenlämmittimet. Peflettejä, saunatuoksupusseja joissa kuivattuja koivunlehtiä, pakastettu/kuivattu saunavasta, pieni hillo/marmeladi/sinappi/punasipulihilloke, chilivalkosipulipurkki, kuivakakku, kangasostoskassi, heijastin.

Itse en osaa käsitöitä ja kaikki leipominen ja säilöminen epäonnistuu aina.

Vierailija
286/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
287/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin Jouluna itse tehtyjä piparkakkuja, villasukat ja joulupostikortin kotiin.

Vierailija
288/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki kävisi! Tykkään itsetehdyistä jutuista. Käsityöt, leivonnaiset, korut, taide. Ihan kaikki kävisi.

Vierailija
289/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisista on kyse, niin ruokalahjat on aina toivottuja kuten monista vastaksistakin käy ilmi. Jotain mikä säilyy hertken enemmän ja tulee käytetyksi. Kivakakku, sinappi, pikkeksi, piparit. Hyvää joulun odotusta 🙂

Vierailija
290/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielukkain itsetehty lahja on itsetehdyt villasukat jotka saan joka joulu joltain sukulaiselta aina poikkeuksetta, mutta parhaiten mieleen jäännet villasukat olivat sellaiset jossa oli lempivärejäni käytetty sekä kuvioina asioita joista pidän. Sukat tulivat täysin yllätyksenä ja olivat toiseksi kauneimpia villasukkapareja mitä olen saannut.

Kauneimmat olivat äidiltäni saammat villasukkaparit joissa oli peli aiheisia kuvia kuten mario, pokeballo ja minecraft palikoita ja lempi pokemonini. Niihin oli selkeästi nähty vaivaa ja äitini hymy joka kerta kun näkee minun käyttäväni kyseisiä sukkia ovat arvokkaampi kuin itse lahja.

Nyt otan sukat väh reppuun pelitapahtumiin ja laneihin mukaan jos ei käytössä ole. :)

Itse tänä vuonna köyhänä opiskelijana joululahjaksi ajattelin mennä äitini luokse auttamaan joulu valmisteluissa ja leipomaan leivonnaisia sekä vahtimaan veljiäni. Muille ehkä ajattelin käyttää koulun 3d tulostinta ja tulostella jotain pientä kuten nimikirjaimilla varustetut avaimenperät.

Vierailija
291/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat <3

Vierailija
292/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyjä saippuoita vaikka koristellussa lasipurkissa.

Vierailija
293/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maaseudulla ja varakkaampi lähisukulaiseni kaupungissa. Yhtenä jouluna vein joulutervehdykssenä sukulaiselle joulukorin, jossa oli itsetehtyä aroniahyytelöä, karpalolikööriä pullollinen, taatelikakku, pikkuleipiä, joululeipä, sinappia ja viiriäisen munia (meillä oli silloin viiriäisiä). Ojensin korin ja toivotin hyvät joulut. Sukulainen katsoi hetken koria, huusi sisälle: rouvalleen: Tuus nyt kattoon, kun me saatiin maaseudulta ruokaa- ihan kun me oltais jotain köyhiä! Ja tämän päälle halveksuvaa naurua.

Silloin ajattelin, että oli viimeinen kerta, kun vien heille yhtään mitään.

Nykyään ostan Alkosta viinipullon ja vien suklaakonvehtirasian. Itse saan heiltä joka vuosi joko marmorikynttilän tai monisydämisen pilarikynttilän. Nämä kynttilät on polttamatta (meillä kissoja) ja olenkin ajatellut, että jos jättäisinkin lahjat ostamatta ja antaisin heille näitä kynttilöitä takaisin?

Asun kaupungissa ja olisin tuollaisesta lahjasta haltioissani!!

Vierailija
294/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta heijastinlankaa tai heijastinnauhaa. Niistä virkkamalla tai askartelemalla ruusukkeita, palloja, tms. saat tyylikkäitä heijastimia läheisillesi. Erikoinen ja tarpeellinen lahja.

Tai heijastavista helmistä pujottamalla, saa esim Villihelmestä tilattua.

Tai heijastava pipo, lapaset, kaulahuivi, kauppakassi...

Myös itse askarrellut laukkukorut on ihania. Esim helmistä ja heijastinkankaasta tehdyt "sudenkorennot".

Tässä ohje:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/09/25/tee-riippuva-heijastin-heijast…

Itsellä laukut ja ulkoiluvaatteet ovat sellaisia käyttötavaroita, joihin en halua mitään ylimääräisiä roikkuvia asioita. Ideana kiva, mutta vuosien ja taas vuosien kokemuksella kiinnityssysteemit hajoavat heijastimesta kuin heijastimesta. Tulee vain kurja olo, kun tätäkään kaunista heijastinta ei saanut käyttää. En ikimaailmassa lähtisi heijastavia helmiä kokeilemaan, vaikka ideana toki kiva sekin.

Edellisin heijastin katosi viikossa, kun roikkui vetoketjusta (avaimenperä, jonka ns. heikko lenkki hajosi).

Ainoastaan pipossa menisi ja siinäkin olisi se ikävä juttu, etten halua rei'ittää yhtäkään vaatekappaletta (koska maksavat rahaa) tai venyttää neulosta. Jos heijastava kangas olisi ommeltu itse pipoon kiinni ilahtuisin.

Jos käytän ulkoisia heijastimia, ne ovat tarrakiinnityksellä olevat suikaleet, jotka menevät polvien yläpuolelle. Jos näitä olisi useita ja esim. nilkkoihin sopivia, kiljuisin riemusta.

Vierailija
295/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapipo jossa tuulisuoja. Hankala löytää kaupoista, mutta käytännössä ulkoilu on mulle talvisin tuskallista ilman huppua juuri kylmien pipojen takia.

Vierailija
296/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, lapaset, joku itse tehty kuorintavoide nätissä purkissa. Riippuu toki paljon kädentaidoista, jos ei osaa neuloa (niinkuin minä) niin lapaset on turha toive. Tosin tähän aikaan kukaan ei ihmettele jos antaa vain suklaarasian tms. Aika monilla on talous tosi tiukalla

Vierailija
297/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itsevirkatun pehmoeläimen jonka mallina on joku omista elukoistani, tai itsemaalatun ja lasitetun kukkavaasin, jossa on kirkkaat värit. Tai sytykeruusuja, jonkun puisen talipallotelineen pikkulinnuille, tai ihan vaan vaikka itsekehystetyn kuvan, jossa olen yhdessä tämän ystäväni kanssa, joka lahjan antaa.

Summa summarum: mielestäni itse tehty lahja nimenomaan osoittaa arvostusta, koska sitä varten on antaja on joutunut näkemään vaivaa.

Vierailija
298/474 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulahuivi.

Vierailija
299/474 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia ja lapasia vaikka koko perheelle, kun en itse ole käsityöihminen.

Itsetehdyt karkit tai joku leivonnainen ilahduttaa. Itse en sinappia syö, mutta miesväki tykkää siitäkin.

Itsetehdyt joulukoristeet, asetelmat, kranssit ovat myös ilahduttaneet.

Yleensä jo ajatus, että joku on viitsinyt nähdä vaivaa lahjan eteen, tuntuu hyvälle, vaikka lahja itsessään ei mikään valtavan suuri olisikaan.

Vierailija
300/474 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syötävä,esim hieno pullakranssi,pikkuleipiä,sinappia,hilloa tms.Toki itse arvostaisin villasukkiakin.